Mě stačí bohatě ta virtuální realita, kterou nám vytváří ČT a kterou si už roky nedobrovolně platím 😝😁
Pod pojmem virtuální realita si já osobně představuju místnost simulátoru, jakou měli ve startreku i s jeho možnostmi.
A pred Vianocami to aj tu vypukne ....virtuálne šialenstvo !
Nevěřím žádné statistice, kterou jsem sám nezfalšoval.
Do půl roku určitě ne, to je nesmysl. Ale tak za deset let doufám, že už to bude vychytané a počítače to budou tou dobou už plynule stíhat. Zatím je to drahý, nedokonalý, dobrý tak na bolest hlavy.
aké drahé , may . 200€ , alebo viac ? keby sa na to všetci takto pozerali , a mali takéto nároky , tak stále naháňame po monitore malého bieleho panáčka ...
Neberu jen cenu brýlí, ale i PC, které by to dokonale plynule utáhlo v patřičně vysokém rozlišení, 4k pro každé oko jako minimum. Proto počítám, že až tak za deset let to bude mít smysl. Musí se tomu i přizpůsobit obsah na míru, ne jen pouštět staré hry do brýlí.
Vypni si DoF, motion blur a chromatickou vadu, nastav vysokej FOV a bolest hlavy bude pryč 😉 bohužel dnešní hry na VR, ani na běžný 3D nejsou naprosto vubec připravený. Naopak hry od Bethesdy který jsou považovaný za hrozně technologicky zastaralý fungujou ve 3D krásně, samozřejmě s tweakama, který jejich engine ale krásně umožňuje. Ale průměrná dnešní hra neumožňuje normální cestou zvýšit FOV a často ani kompletně vypnout DOF.A když už do ňáký hry populisticky strčej nastavení FOVu tak je to jenom aby se neřeklo a nic rozumnýho tam stejně nastavit nejde, ale lepší než drátem do oka. Viz třeba Doom 4, tam nastavení fovu v nejnovější verzi je, ale nejvyšší hodnota je stejně míň než na co jsem zvyklej a daleko míň než co je potřeba pro VR helmu nebo brejle.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 5. 2016 04:24
Takže se dá říct, že 89% lidí o nákupu VR neuvažuje ani teoreticky a nikdy by si to nekoupili bez ohledu na cenu? 😀Super, já totiž taky 🙂
Ne, to znamená že 89% lidí ani neví co to VR.. Pouze těch 11% ví co to je a rozhoduje se zda si to koupí nebo ne, a nikde není řečeno kolik lidí z těch 11ti % si to skutečně koupí, oni o tom zatím jen uvažují. Ty se řadíš také mezi těch 11%, jen s tím že jsi pevně rozhodnut si to nekoupit, ale nepatříš mezi to stádo tupců co ani pojem VR nezná.
Nebo vědí, ale neví k čemu jim bude. Na tu VR aby jsi mohl hrát dnešní hry, a byly stejně propracované jako na monitorech (ne ta směšná dema), by jsi potřeboval mašinu s 5 TITANY a možná by to ani nestačilo, podívej se jaký výkon potřebuješ do plných při 4K. Fakt, dělat němu magora za jeho $ můžeš asi jen ty. Už máš objednáno?
Nemám objednáno. Já si plně vystačím s 2D a 3D obrazem zobrazeném na 2D ploše monitoru.
Já ani nemám zájem o "virtuální realitu", mně nejvíc vyhovuje prostě "dobrá pařba", kterou ovládám na klávesnici a myši, obraz vidím na monitoru a z repráků hraje zvuk...U VR by mě otravovalo, že když mi zazvoní telefon, někdo na mě promluví atd., tak ho nevidím atd.Jinak peníze jsem ochotný utratit spíš za "realitu" - tedy místo toho, abych si kupoval volant se zpětnou odezvou, počítačovou autosedačku atd., tak raději vyjedu na pořádném kole, pořádně se prolítám a mám to nejreálnější ve 20 K 😀Zrovna tak moc nechápu proč dávat peníze do "porno s VR", o kterém je tady miliarda článků, které sem podle mě ani nepatří. Já, když chci sex, tak si prostě vezmu holku k sobě do bytu a mám normálně sex... Navíc nemusím kupovat tisíc kravin, ale stačí mi láhev vína 😀
"11 % „lidí ze Západu“ prý zvažuje nákup virtuální reality do půl roku"Jako třeba: "Dva rohlíky a jednu tu virtuální realitu, prosím" ?
Jasně a do roka to mají doma všichni. A, když to zopakují ještě 1.000x stane se z toho podle Goebbelse pravda. Takže, článek uložen a po roce si povíme, jaká jsou skutečná čísla. Tyto předpovědi jsou většinou bláhové nesplnitelné touhy lidí, co by rádi prémie.
Tohle ještě víc sedí na internet věcí, všichni velcí výrobky elektroniky se nám snaží vnucovat jak za pár let všichni budeme kupovat plno hovadin do bytu o který neni zájem ani teď. To podle mě i VR má o dost větší potenciál.
Proto mi nevadí si počkat. Pak se uvidí, zda se opravdu bude VR vyvíjet směrem k lidem nebo opět zapadne do profi sféry, kam podle mě zatím patří. Kdo ví, jak náročné je hrát hru při 4K (ani 2 nejsilnější dnešní grafiky nestačí), tak chápe co znamená mít opravdu něco použitelného na VR. Ta "helma" a ostatní příslušenství je vlastně proti celkovým nákladům legrace. A vyvíjet hru pro VR je naprosto jiná makačka než pro běžné 2D zobrazování - monitor.
Konečně to někdo chápe. Ve 4K si nezahraješ s GTX980 při 60 FPS (tim myslim minimální hodnotu) na plný detajly hry ani klasicky ve 2D, ani se dvěma GTX980 (sli výkon nezdvojnásobuje) a teď si představ že pro VR budeš to 4K renderovat 2x pro každý oko a FPS budeš potřebovat tak 90+!!! Ani za 5 let takovej výkon mít nebude běžnej herní PC.
A vysvětluj to lidem nebo ne, ať se spálí nebude to poprvé.
S tim internet věcí souhlasim, to je něco co opravdu nechci, neláká mě to a celkově je mi to ukradený. VR ale zase brzděj jiný věci, tomu fandim, ale za rok rozhodně nebude mít průměrnej herní PC výkon na virtuální realitu. To je prostě realita (a ne virtuální) 😉
ja tak za 2 roky... dovtedy si holt budem muset vystacit iba s 3D frajerkou
Rádio Koalice proti islámu, sídlící v Budapešti, 2018: Nová vlna brutálních znásilnění v Německu, Švédsku a Norsku.Muslimské gangy vnikají do bytů vytipovaných VR hráčů. Byt vybílí, hráče znásilní, některé zabijí. V ulicích velkých měst chodci stále častěji nacházejí uřezané hlavy se stále nasazenými Oculus Rifty.
Vás si museli rodičia vytlačiť na 3D tlačiarni , ináč to nešlo ?
Po tzv. Kiskově puči začalo v roce 2019 v ulicích Bratislavy řádění tzv. aktivistů. Rozpoutali terror blížící se řádění Islámského Státu Malmo. Po sérii výbuchů ve slovenských metropolích Vítěz Orbán nabídl sousedům pomoc. Byla přijata. Po nastolení míru nakonec i Kotlebovci hlasovali pro navrácení Horních Uher do vlasti.
Ste zábavný , ale čo tak do vlastných radov , alebo aspoň chodťe poumývať ogracané korunovačné klenoty , aby pri budúcej kontrole mal na čo Ovar grcať , když se vráti z inštruktáže na putlerovej ambassáde.
Sice VR fandím, ale pokud si západní populace nevšimne, že vedle světa iluzí existuje i skutečná realita, dopadne to nejspíš nějak takhle.
Ať už tahle nafouklá bublina konečně praskne.
Doufam že nepraskne, nemůžeme hrát na 2D monitorech do konce věků, jednou se to někam posunout musí a pokud bude současná VR první krůček tak tomu fandim.
PS: Samozřejmě současná VR je spíš parodie, hlavně to jak blbnou s těma mobilama a konzolema, na VR nemá výkon ani opravdu hodně nabušenej počítač za desítky tisíc, takže to co chtěj provozovat těma pitomostma pro mobily a konzole je výsměch. Aby se dalo mluvit o virtuální realitě tak musí bejt aspoň 4K (nejlíp 8K) pro každý oko, tim myslim opravdu 2 obrazy pro každý oko, takže se hra bude renderovat 2x a FPS minimálně 90, ale spíš 120 a bez input lagu. Nevěřim tomu že ta současná "virtuální realita" tohle splňuje. Když nabušenej počítač s GTX980 nerozjede na plný detajly při 90FPS ve 4K ani normální hry, tak jakej HW by byl potřeba na VR kde to bude renderovat 2 obrazy pro každý oko? To nikdo doma nemá takovej HW.
Jasně, ale nějak se začít musí. Stačí si vzpomenout na první 3D hry. Nevím proč ale vzpomněl jsem si jen na LHX: https://www.youtube.com/watch... Tam veškerá "3D" grafika byla počítaná procesorem, a byly to vesměs velice jednoduché jednobarevné modely. O něčem jako stínování nebo i textury to ani nevědělo. 3D grafické karty neexistovaly. A kam se 3D dostalo dnes? To je slušný pokrok.U VR je to podobné, podle mě se tam bude muset vyvinou zcela nový koncept jak s tím pracovat. Například něco podobného jako má MS v hololens, tj že přímo v tom zařízení je "3D počítač". Mám na mysli něco takového, že bude nutné rozdělit "tvorbu 3D scény" a vlastní generování "obrázků pro displaye očí". Protože reakce na pohyb hlavy musí být okamžitá a bez nějakých trhání obrazu. Takže bude nutné přímé napojení senzorů pohybu na obě kamery v té 3D scéně a okamžité vykreslování obrazu. Druhá část, která bude tvořit onu 3D scénu (nebo 3D prostor) si může běžet jak chce. Tím mám na mysli například, že pokud dnes hra běží na 1FPS (extrémní příklad), tak se tento 3D prostor bude měnit jen 1x za vteřinu a například pohyb postavičky bude trhaný a bude se "teleportovat" z místa na místo, ale samotné zobrazování ve VR brýlích bude normálně plynulé a uživatel si bude moci "volně procházet" tyto relativně "statické" 3D scény.Snad je trochu pochopitelné co jsem tím chtěl říci. Je dost pravděpodobné že bude nutné vyvinout nějaké zcela nové "VR akcelerátory", které se budou starat jen o to zobrazování 3D scény co jim vyrobí současná grafická karta.
sorry za dlouhej koment, ale když už něco píšu tak pořádně 😉To si ale představeješ něco ze StarTreku. Současnej HW už se nevyvíjí tak jako před lety, grafika která byla před 5 lety nabušená dneska furt jakž takž stačí i na nový hry. S timhle tempem a hlavně při velikostech a příkonech herního HW je naprosto nemožný aby ten výpočetní HW byl v ňákejch brejlích nebo v ňáký krabičce u konzole, natož v mobilu. Pokud se nestane něco naprosto zásadního (kvantový počítače???) tak opravu pořádná virtuální realita je záležitost tak minimálně 10 let. A to vubec nebere v potaz to jak nenažraný, nabobtnalý a blbě optimalizovaný hry budou za 10 let. 😉 Věřim že mít dnešní HW před 10 lety tak neni problém něco jako virtuální realita. Dneska jsou ale hry tak špatně optimalizovaný, jedou na tak retardovanejch enginech a tak dále, že můžeme mít výkon jakejch chceme a stejně se dostaneme sotva na ten průměr 60 FPS. 60 FPS jako takový by stačilo pokud by to pod něj nepadalo a pokud by vyřešili input lag, kterej je při 60 FPS ještě furt dost cejtit, což ale u starejch her nebejvalo, tam žádnej input lag nebyl ani při 30 FPS v těch hrách před 10 lety.Takže pokud jde o virtální realitu - já bych dal přednost maximální plynulosti a co nejmenšímu input lagu nad tim aby to vypadalo podle dnešních standardů jako "pěkná" grafika. To pěkná je schválně v uvozovkách protože dnešní hry pěkný fakt nejsou, třeba novej Hitman, to je jedna z nejhnusnějších her jaký jsem kdy viděl, je to celý rozmazaný, textury jak z Dooma 3 a modely maj počet polygonů asi jako v GTA: SA, kromě postav, to je jediný co tam má vysokopolygonální modely.Pokud budou nový hry vypadat takhle tak něco jako VR stejně nemá žádnej smysl.Ale doufam že trend VR aspoň donutí vývojáře aby do her necpali ty chromatický vady a podobný zvěrstva který jsou v moderních hrách tak strašně v módě a který kvalitu grafiky snižujou na uplný dno a ještě je to nepříjemný. Jak by to asi vypadalo ve 3D? Chce se mi blejt jenom když si to přestavim.A pokud bude VR záležisost čistě her a technologickejch dem který jsou pro to přímo napsaný tak to opět nemá význam, kvůli technologickejm demům si to kupovat nebudu. 😉PS: To co popisuješ by dávalo smysl pokud by to někdo dokázal implementovat tak že by byly určitý priority co musí jet za každou cenu plynule a co ne. Nejsem si jistej jestli je něco takovýho ale vubec s možný. Spíš je řešení dynamická změna detajlů a rozlišení, nejlíp kdyby bylo možný měnit rozlišení jenom pro konkrétní části obrazu, netušim jestli něco takovýho jde, ale bylo by to řešení jak udržet plynulost na maximu i v nejnáročnějších scénách.
Názor byl 2× upraven, naposled 1. 5. 2016 04:12
4k nebo 8k pro každé oko jsou stejně pořád 2D obrazovky a můžou jakkoliv simulovat 3D, ale pořád bude člověk čumět jak do monitoru, jen z o dost menší vzdálenosti. Určitě je ale dobře, že se toto odvětví začíná rozvíjet. Doufám, že to ale časem doleze ke skutečné VR a to buď ve stylu Startreku (holo-místnost) nebo ve stylu SAO (přenos přímo do mozku). Mozek sám je dost velký superpočítač, tak by toho třeba šlo nějak využít. Co si ale myslím, že má smysl už teď, je rozšířená realita. Brýle, přes které koukám na svět a doplňují se mi do obrazu další informace (např. to při opravě auta apd.).
Obraz pro každý oko na samostatnym displeji je ale hodně velkej pokrok oproti současnýmu 3D kdy jsou oba obrazy na jedný obrazovce. A 3D neni nic jinýho než to že vidíš každym okem to samý z jinýho úhlu. Mít displej pro každý oko na kterym uvidim scénu z jinýho úhlu podle mě splňuje definici opravdovýho 3D. To že to bude blízko nemusí vadit, to může řešit ňáká optika která obraz zdánlivě přesune do nekonečna.Ten simulátor ze star treku bude problém, věřim že do několika desítek let bude pokročilá holografie, ale jak nasimulovat ty hmatový vjemy a podobně, to zatim fakt nedokážeme, silový pole jaksi člověk vytvořit nedokáže a je to fakt dost velká utopie. Takže zbejvá jedině ta informace přímo do mozku, že bude třeba ta holografická paluba a když se tam něčeho dotknu tak mozek dostane informaci o dotyku, jinak to řešit asi nepujde. Ale abych se v tý holopalupě rozeběhl proti holozdi a tam mě zastavila, tak to asi fakt nepujde. 😉
Názor byl 2× upraven, naposled 1. 5. 2016 22:03
Socka?
Ano,bude to velke rozsireni VR,az si to vyzkousi i pochybovaci:)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.