10 tipů jak přilákat návštěvníky s minimálními náklady

Vaše stránky jsou již zařazeny do všech webových katalogů. Mají atraktivní obsah a jsou v mezích vašich finančních možností optimalizované pro vyhledávací služby. Návštěvníků přesto přichází mnohem méně, než byste si představovali a on-line obchody váznou. Co ještě udělat, abyste jich přilákali víc, když nemáte na drahou reklamu v tisku a televizi? Vyzkoušejte pár osvědčených reklamních triků.
Vaše stránky jsou již zařazeny do všech webových katalogů. Mají atraktivní obsah a jsou v mezích vašich finančních možností optimalizované pro vyhledávací služby. Návštěvníků přesto přichází mnohem méně, než byste si představovali a on-line obchody váznou. Co ještě udělat, abyste jich přilákali víc, když nemáte na drahou reklamu v tisku a televizi? Vyzkoušejte pár osvědčených reklamních triků.

Samozřejmě že ne všechny uvedené postupy se hodí pro všechny typy podnikání. Nemáte-li peníze, musíte mít nápady! Je na vás, který z nabízených tipů využijete tak, aby nejlépe odpovídal vašim potřebám. Nechte se inspirovat a zkoušejte vlastní nápady.

Nepočítejte s tím, že vás propagace vašich stránek nebude stát vůbec nic. Alespoň minimální inzerce v ostatních médiích je nutná a část navrhovaných postupů vyžaduje úpravy vašich stránek, které také nebudou zadarmo. Ve srovnání s jinými metodami propagace však zaplatíte mnohem méně a často jen jednorázově, ačkoli efekt bude trvalý.

Umístěte své stránky do vlastní domény

Měla by to být samozřejmost, ale není. Proto zdůrazňujeme hned na začátku: máte-li své stránky na některém z bezplatných serverů, na jakoukoli propagaci zapomeňte. Adresa typu www.mojemilestranky.cz/web/jnovotny/ se prostě propagovat nedá! Pokud byste to zkusili, nejen vyhodíte peníze, ale ještě nenapravitelně poškodíte svou pověst.

Komerční stránky patří do své vlastní domény. Tečka.

Výměna odkazů

Výměna odkazů mezi stránkami s podobným zaměřením je jednou z nejúčinnějších a přitom nejlevnějších metod zvyšování návštěvnosti. Vytipujte si weby, které vhodně doplňují vaši nabídku (a vy jejich), aniž byste si přímo konkurovali. Dobrým pomocníkem vám v tom budou servery typu Navrcholu.cz, kde snadno zjistíte i návštěvnost konkrétních stránek.

Pak již stačí kontaktovat majitele vyhlédnutých stránek a dohodnout si s ním výměnu odkazů. Vy k sobě umístíte odkaz na jeho stránky, on dá na své odkaz na vaše. Nejúčinnější je, když jsou odkazy na obou stranách doplněny textem, který cílové stránky stručně popisuje a doporučuje.

Čas od času si zkontrolujte, zda k vám z těchto spřátelených stránek opravdu někdo chodí a zda jejich zaměření zůstává stále stejné. Aby se vám po čase nestalo, že budete své zákazníky posílat ke konkurenci.

Provizní program

Pokud si přímo na vašich stránkách lze objednat vaše zboží či služby, nebo dokonce máte na webu celý obchod, pak bývá ideální provizní program. Princip je jednoduchý. Váš partner si na své stránky umístí odkaz na váš webový obchod, nejlépe s nějakým doporučujícím textem. Vy pak na vašem webu sledujete, odkud návštěvníci přicházejí a jakmile si objedná zboží někdo, kdo přišel ze stránek zapojených do vašeho provizního programu, započítáte příslušnému partnerovi dohodnutou provizi.

Vyhledejte na internetu obchodníky v oboru, který se s vaším vhodně doplňuje a nabídněte jim účast ve vašem provizním programu. Při hledání vám pomohou servery typu Navrcholu.cz či Toplist.cz, kde snadno zjistíte, jak vysokou má kdo návštěvnost.

Vyhlašujte zvláštní akce

Poučte se od kamenných obchodníků a zkuste časované prodejní akce. Využijte toho, že zákazníci rádi dostávají něco zdarma a těší je pocit, když jakoby náhodou ušetří. Vyhlaste např. akční den, ve kterém každý Ntý návštěvník obdrží dárek.

Termín akce samozřejmě zveřejněte na svých stránkách již dopředu. Každý, kdo vaše oznámení uvidí, pak bude mít dobrý důvod se na vaše stránky vrátit. Můžete experimentovat i s předem nejistým plovoucím termínem, který vyprovokuje návštěvníky k více návratům.

Věrnostní programy

Znáte to ze supermarketů a na webu to funguje stejně. Motivujte své zákazníky k opakovaným návštěvám a odměňujte jejich věrnost. Za každou objednávku učiněnou přes web poskytněte zákazníkovi určitou slevu na budoucí nákupy. V jednodušším případě postačí, když spolu s potvrzením objednávky obdrží jakýsi digitální kupon (v podobě počítačem vygenerovaného klíče) na určitou částku nebo slevu. Chcete-li to dovést k dokonalosti, zřiďte každému zákazníkovi účet, na kterém mu budou nabíhat bonusy z každého nákupu.

Samozřejmě, že tyto bonusy a slevy bude možné použít jen na nákup na vašem webu a jen do určité doby. Váš zákazník tedy bude mít pádný důvod se brzy vrátit.

Kupony

Prodáváte-li zboží, které je vhodné jako dárek, zkuste dárkové kupony. Zákazník na vašich stránkách zaplatí digitální kupon a prostřednictví jednoduchého webového formuláře ho odešle jako dárek někomu ze svých blízkých. Obdarovaný pak bude moci kdykoli přijít a na stránkách si do hodnoty kuponu cokoli koupit.

Můžete též zkusit kupony na určitou slevu dávat jako dárek ke každému nákupu. Nebo si vytvořte webový formulář, kterým bude moci každý doporučit vaše stránky svým známým a zvyšte atraktivitu doporučení přiloženým kuponem na slevu.

Využijte místních médií

Následující tip je určen především obchodníkům v menších městech. Skoro každá obec, či městská část má dnes u nás tištěný zpravodaj, ve kterém se dá velmi levně inzerovat. Inzerujte ale chytře! Vaše stránky sami poskytnou návštěvníkovi dost informací, neplýtvejte na ně tedy místem v inzerci. Namísto toho v inzerátu slibte nějakou odměnu pro každého, kdo vyťuká to vaše http://www…

Ideální je spojit inzerci se soutěžemi, nebo s kupony na slevu pro každého Ntého návštěvníka. Máte-li pizzerii slibte každému Ntému návštěvníkovi vašich stránek pizzu zdarma. Hodnotu N samozřejmě odhadněte z dosavadní statistiky návštěvnosti tak, aby vás to nezruinovalo.

Prodáváte-li např. domácí potřeby, vyhlaste soutěž. V inzerátu v místním tisku uveřejněte soutěžní otázku a adresu vaši stránky, kam lze zadávat odpovědi. Pro vylosovaného výherce pak slibte např. mikrovlnou troubu. Slosování navíc můžete provést v předem ohlášeném termínu přímo na svém webu před zraky všech vašich on-line návštěvníků.

Publikujte odborné články

Vyrábíte kotle, nábytek, nebo máte stavební firmu? Pak musíte přesvědčit potenciální zákazníky o vaší odbornosti a současně jim poskytnout přidanou hodnotu zdarma. Publikujte naučné články a rady z vašeho oboru!

V prvé řadě by měly být tyto články snadno dostupné ve vyhrazené sekci na vašich stránkách (nebo dokonce ve zvláštní doméně). Jejich základní adresu pak samostatně zaregistrujete do všech vyhledávacích služeb, abyste zvýšili pravděpodobnost, že vás zákazníci najdou. Ale pozor, v článcích zásadně nezmiňujte svou firmu! Mají-li vám přinést odborný kredit, nesmí zavánět reklamou. Pouze pod každým článkem uveďte nenápadný odkaz na vaše komerční stránky.

Snažte se své články dostat i jinam. Jsou-li na internetu e-ziny ve vašem oboru, pak jsou ideálním místem. Nebudou-li vaše články reklamní, rádi vám je uveřejní a uvedou i kontakt na vás jako autora. Totéž platí i pro místní tisk. Nabídněte jim stručné pojednání o optimálních metodách vytápění ve vaší lokalitě s odkazem na detailnější informace v článku na vašich stránkách.

A ještě jedna rada: nešiďte to! Pište články tak, aby měli opravdu vysokou informační hodnotu. Nemyslete při jejich psaní na svou reklamu, ale na skutečné problémy vaši čtenářů a nato, jaké informace jim opravdu pomohou. Jedině tak se vám budou čtenáři na stránky vracet a jejich popularita poroste.

Komunikujte e-mailem

Začněte tím, že si ve svém poštovním programu vytvoříte automatický podpis, nevtíravě propagující vaše stránky. Stačí krátké motto a adresa. A pak mailujte, mailujte a mailujte. Ale pozor, neuchylujte se k posílání nevyžádaných mailů! Je to krajně neetické a vaší pověsti to mnohem víc uškodí, než pomůže.

Jak tedy můžete poslat e-mail s vaším lehce reklamním podpisem co nejvíce adresátům? Především odpovídejte na veškerou došlou poštu. A odpovídejte třeba i dvakrát či třikrát - poprvé ihned, jakmile přijde, potvrďte příjem a slibte kompletní odpověď do určitého termínu, pak pošlete skutečnou odpověď a pokud pisatel během pár dní na vaši odpověď nezareaguje, optejte se ho, zda vaši odpověď dostal.

Pamatujte na svátky a osobní výročí vašich zákazníků a obchodních partnerů. Osobní e-mailové blahopřání jistě nikdo nebude považovat za obtěžování. Přitom můžete tuto agendu snadno zautomatizovat, takže vás bude stát jen minimum práce.

Další skvělý cíl, kam posílat poštu jsou e-mailové konference. Vyhledejte všechny konference související s vaším oborem a přihlaste se do nich. Aktivně se pak zapojte do diskuse, dávejte rady, ptejte se, atd. Většinou není problém tímto způsobem rozeslat i několik desítek zpráv denně.

Znovu ale zdůrazňuji, nesmíte adresáty obtěžovat! Do konferencí zásadně neposílejte ani náznak reklamy, s výjimkou krátkého motta a adresy vašich stránek v podpisu. Dbejte na to, aby vaše zprávy byly stručné, informativní, kultivované a gramaticky správné.

A rada na závěr

Buďte invenční a kreativní! Vymýšlejte stále nové a nové nápady, experimentujte. Internet je médium, které vám umožní realizovat nové a neotřelé myšlenky rychle a levně. Zároveň můžete celkem přesně měřit jejich úspěšnost. Podaří-li se vám "prodat" vaše stránky, prodáte i vaše zboží.

Buďte důslední! Každý den sami projděte své stránky a dívejte se na ně očima svých návštěvníků. Pečlivě volte formulace. Nezapomeňte, že vaši zákazníci nechtějí (jen) vaše zboží. Chtějí informace, pocit, že o ně máte zájem, důkazy vaší důvěryhodnosti. Dejte svým stránkám duši!

Diskuze (4) Další článek: Co dělat v březnu na Internetu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,