Dokonalý systém dokonale funguje a uživatele nerozčiluje proto se používá na důležitých počítačích a tím systémem je Linux distribuce odvozené od systému Debian a OS X 10.10 Yosemite
pouzivam Windows 8.1 na Sony VAIO Duo 11 a start systemu sa da oznacit za instantny; kedysi som sa vyhybal restartom systemu a odkladal ich do nekonecna - teraz, pokial nemam nieco rozpracovane, restartujem hned, ako to nejaka aplikacia pozaduje, kedze to trva par sekund
Doba restartu mi nevadila nikdy a kór dneska, a to 8 teda nemám :)Jde právě o tu nutnost pozavírání všeho, já mám něco rozdělané pořád. Ostatně to se dá u puštěného počítače očekávat, proč by mi tu měl běžet, když na něm nic nedělám.
11. Inteligentní samooprava operačního systému, když už se něco pose** nebo počítač přesto bude napaden vysoce inteligentním virem, který bude inteligentnější než systém samotný. Lidé, kteří vymýšlejí viry, malware, spyware, rootkity a hackují cizí počítače, vždy budou o krok napřed. Systém budoucnosti by měl detekovat příčinu pádu, odstranit jakýkoliv problém při zachování uživatelských dat a znovu nabootovat, jako kdyby byl čistě nainstalovaný.12. Systém budoucnosti by vůbec neměl dovolit, aby programy a aplikace zasíraly registry a pozměňovaly samotné jádro OS, že za chvíli je pomalý až nepoužitelný a po odinstalace zanechávaly šílený bordel opět v registrech i v systému samotném. Systém by měl být pořád svižný, ať je nový anebo je v něm nainstalováno 250 programů ! AŽ TAKOVÝ DOKONALÝ OPER. SYSTÉM BUDE VYNALEZEN - TAK UŽ NEBUDE POTŘEBA PORADNA NA ŽIVĚ.CZ ! 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 11. 2013 17:51
Asi platí "100 ľudí, 100 chutí".Biometrické údaje nepotrebujem. Naťukanie hesla nie je pre mňa nočná mora... bezproblémovAby ma PC monitoroval a učil sa (umelá inteligencia)? Super na šmírovanie - nie, ďakujem. Stačí, ak bude robiť PC presne to, čo mu poviem a nič bez môjho vedomia.Cloud? Synchronizácia? - netreba. Som rád, že mám dáta lokalizované na svojom disku a nie na 10 niekde v cloude.1 OS na všetko? Nie je to zbytočné obmedzenie inovatívnosti a kreativity?Asi jediné s čím súhlasím je "instant bood" a bezpečné a rýchle jadro 😀😀😀
Dokonalý OS bude ten, který se bude umět do pár vteřin přetvořit na to, co odpovídá představě dokonalého OS uživatele, který u něj právě sedí.Jinak to prostě neni možný. Onen operační systém bude mít třeba tlačítko Start - polovině lidí se to líbí, druhá ho nechce - a už je to dokonalý OS jen u 50%, protože jim tam něco vadí. Každý chce něco jiného.Koukněme se na linuxové distibuce - je jich tolik, protože není možné vytvořit jednu, která by sedla všem.Jedno je ale jisté - ani onen "dokonalý OS" by nezastavil flamewary a trolly na Živě v diskuzích 😉
Nesmysl, dokonaly system bude hlavne umet pustit aplikaci napsanou pro jakouloliv platformu a to s maximalnim vykonem.
TERMINATOR 2 J udgment Day = zase si kubo cumel na naky sci fi co . . pak maj vznikat ty inspirace pro clanky, co takhle clanek vo tom jak fungujou ty automaticky kamery co se ted budou instalovat v praze a zameruji se sami na obliceje, sleduji cyklisti, zdi na ktery se moci, jak to funguje ?
Pobavilo...
Sorry ale taková 4ka (4. Jedno prostředí na libovolném zařízení a displeji) je naprostá ale naprostá krávovina z hlediska specifických vlastností každýho typu zařízení: Na PC mám myš, takže tam můžou být ikonky malý, může tam být hodně možností a samotný ovládací prvky můžou zabírat jen málo místa. Naopak na mobilu musí být ovládací prvky velký, aby se to dalo ovládat prstama za cenu toho, že tam nemůže být tolik nastavení, a/nebo to bude ergonomicky prasácky, že třeba lišta vyjede až když se na něco klikne, což na PC nepřichází v úvahu. Největší chyba je osekávat desktopový aplikace, aby jely i na mobilech, protože to se dostanem do stavu, kde bude mít program jedno velký tlačítko "auto" a tím to končí....
v prvni rade tam nebude mit debiIni Metro,jako dalsi automaticky downgrade na Vista/W7 +- par vychytavek jako napr spravce wifi siti a stahovani driveru tot vsedalsim stupnem bude ze to bude Apple OS X akorat ze si na tom zahrajete nejnovejsi EXE hry ,,nejak" virtualizovany bez ztraty vykonu a zahrajete si na tom bez padani MS Office 2007dasi bude Jean Lux Picard co pouziva Ubuntu se vzhledem OS Xposlednim stupnem bude ze na vas z monitoru bude koukat Kuba CIzek a vy mu budete davat do pusy minci a na co pomyslite to v mziku uvidite pred sebou😀
Osobně si myslím, že dokonalý systém by mohl vypadat podobně jako současné linuxové desktopy (nejvíce se tomu blíží asi KDE) s tím rozdílem, že by byly odstraněny všechny chyby, základní myšlenky dotaženy do konce a většina věcí plně integrovaná.Ke zde zmíněným věcem:- jednotné gui je v situaci, kdy se zařízení neovládají jednotně pitomost, jednotný může být pouze backend vytvářející abstraktní logiku systému- inteligentní oprava je cestou do pekel, mnohem užitečnější je, když systém vypíše, co nejvíce informací o problému, který nastal, aby uživatel mohl dle svého uvážení zasáhnout- synchronizace musí mít jasně definované otevřené standardy, aby bylo možné do systému zaintegrovat jakoukoliv službu, nejen ty od jeho výrobce (příkladem budiž IMAP, CalDAV, CardDAV, RSS, ...)- více než instantní start bych spíše uvítal možnost hybernace aplikací, či celých sezení - něco jako se snaží vytvořit lidé od KDE z aktivit, bohužel jim to více nefunguje, než funguje- v neposlední řadě pak by takový systém měl zaručit uživateli naporostou kontrolu nad jeho daty a nezávislost na jejich fyzickém úložišti/zdroji - obpravdu nemám rád, když mi někdo nutí svůj super hyper cool cloud, zde jako celkem rozumný proof of concept vidím Akonadi
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 10. 2013 19:58
ja sa pýtam na čo snívať o nejakom dokonalom OS, však nie je to tak dávno, čo na zive.cz vychádzali denne aj dva tri články o tom, aký je Windows 8 dokonalý systém! Alebo to už nie je pravda? Nebol dokonalý? Takže si redaktori zive.cz srali do huby? Teraz píšu o tom, že Windows 8.1 je dokonalý. O mesiac to už nebude platiť...
Já bych chtěl bejt redaktor živě - napsat článek o každý blbosti co mě nahodou někde napadne a dostat za to zaplaceno 🙂
Článek jsem nečetl celý. Tímto vyjadřuji svůj postoj k těmto "kouskohnusům".
1. instantni start - proc? co mi to prinese? na noc NB uspavam, takze rano je zapnutej za sekundu (kdyz prenasim, tak hibernuju, to sice trva dyl, ale to pouzivam parkrat do mesice), navic zrovna start OS mi nikdy tolik nezajimal, protoze naprosot vyjimecne ho startuju vic jak 1x/den a na kratky prenaseni ho vetsinou ani neuspavam, ale proste odpojim, prenesu a pripojim :)2. biometrika - pokud by muj PC rekl FB jsem/nejsem to ja, tak OK, ale pokud by FB dostal muj otisk prstu, tak bych takovy prihlasovani nikdy nepouzil3. synchronizace - no, jak ceho :) mam hlavni NB, pak stary zalozni NB a netbook - hlavni NB pouzivam casto, obcas i netbook a stejny aplikace mam zamerne ruzne nastaveny4. jednotne prostredi - urcite ne! taplet a telefon by jeste asi slo, ale desktop rozhodne ne, ty zarizeni jsou vhodny k jinym ukolum, tak by i pro to melo bejt optimalizovany ovladani5. jedna aplikace - ano, u par vybranych aplikaci by to bylo fajn, ale celkove taky nesmysl, protoze na ruznych zarizenich ta aplikace bude muset vypadat jinak a vzhledem k tomu, ze ruzny zarizeni se ovladaji ruzne, tak i aplikace bude muset mit ruzny ovladani6. jadro - no, zajimavej napad :) pak propustime vsechny programatory? :)7. ovladani - neco jako responsivni laytout na webu? ne dekuji, tuten trend mi taky celkem stve8. reakce - na NB s i7 neni zpracovani 1080p videa v realnym case, ale rozhodne to nejsou hodiny, rozhodne jsem stravil nesrovnatelne vic casu se strihanim a dalsi editaci, nez pak PC s vyslednou kompresi :)9. API - jo, to by nemuselo bejt spatny, ale jak se budou vyuzivat nejaky specificky feautury? ja nevim... si vymyslim - integrovany mikrofon v NB bude od vsech vyrobcu pouze mono, takze API bude poskytovat mono zvuk, co kdyz jeden vyrobce bude chtit dat do NB stereo mikrofon? rok cekat, nez se vyda nova verze API? (priklad vymyslenej, lepsi mi nenapadl, ale jde o pointu, jak by se resilo tuto?)10. pokud se mi system pred tim, nez za me neco sam udela zepta, tak je to jeste akceptovatelny, ale pokud by to zacal delat sam od sebe bez predchoziho upozorneni, tak to ani nahodou!
Poslední "objev" anglického IT bulváru je, že to s cloudem nebude tak horké, aby nahradil kdeco, na Živě to asi ještě nedorazilo.
Sranda že Windows 8 už má 1-9 zmáknuté.
Tady to je samej vtipálek.
Sranda žes četl možná tak nadpisy a hrdě komentuješ :P
Masakr článek, víc to nemá cenu komentovat.
Pokud "autor" článku opravdu neumí napsat článek v jednom kuse a musí ho proto dělit na díly, měl by si rychle vyhledat práci na kterou bude stačit. Třeba v kamenolomu. My čtenáři opravdu nejsme hlupáci, kteří vám budou listovat desítkami stránek jen proto, aby se vám zobrazovali další a další reklamy. Přestože mám všechny reklamy totálně zablokované, tak mě listování nebaví.
Tak se sbal a vypadni, hodnotu (nejen) pro provozovatele serveru máš stejně nulovou.
K bodu 1:Instant bootv roku 2003 bootoval embedded Linux za 200 ms (0,2s)http://linux.slashdot.org/story/03/09/30/003209/sof... ... Problemom jhe, ze taky OS bootne lan na konkretnom HW a jeho konkretnej reviziihttp://www.linuxjournal.com/magazine/reducing-boot-ti... ... Plati cim viac podporovaneho HW, tym pomlasi boot. My, co sme zazili 8-bitakyvieme svoje.k bodu 2. Len nie napojenie uctov na jedeno master healo a uz vobec nie biometricke. Tym bezpecnost skoncilak bodu 3. Synchronizcia je super Uvuntu One a Subversion alebo Time machine staciak bodu 4: Absolutny suhlas, len to treba vedsiet robitk bodu 5: toto je pozidavka na dnesne IT od EUhttp://ec.europa.eu/isa/... aspon pre aplikacia na komunikaciu s vrejenou spravou k bodu 6: to je sandbox nejake pokusy ma IBM so samoopravym SWk bodu 7: to bolo v OS2 okolo roku 1996, ale pre openspace to museli zrusit, lebo to nebolo zavisle na vlastnikovik bodu8: identicke s bodom 1k bodu 9: suhlas, identicke k bodu 5k bodu 10: Ale ved to je je Ribbon s MS Office a nefunmguje to idealne
1. Instantní start - uspany NTB mi startuje v podstate hned (4-5s)2. Biometrická autentizace - vdaka mal som HP ProBook 4310s s citackou otlackov prstov. staci trochu zamazany senzor a papa3. Synchronizace - naco? PC doma pouzivam ako graficku stanicu (W7 + Debian 7) s GIMP + Lightroom 4 na fotky a notebook Debian + LO na pracu (faktury, maili, web, sprava siete, etc) cize 2 PC = 2 rozne veci. Smartfon tak isto mam s inym kontom ako tablet.4. Jedno prostředí na libovolném zařízení a displeji - opat naco. LXDE mam v standarde ani nemenim pozadie. Chcem na tom pracovat nie pozerat omalovanky.5. Jedna aplikace poběží všude - akoze W8 na PC + NTB + Windows Phone? to je OK, bezi to i na Apple.Ale co ked mam viac platforiem? 🙂 W8 si neviem predstavit manazovat bez classic shell siet. alebo cez vm (a to uz radsej native iny OS)6. Bezpečné a rychlé jádro - BSD a linux su rychle a bezpecne (Raspbian bezi na HW na ktorom Win nebezi a nepobezi - CPU 700MHz + 512ram a namiesto disku 8GB SDHC)7. Intuitivní ovládání jakýmkoliv způsobem - suhlasim. MACOS X je v tomto skvely. Popripade u mna LXDE alebo Mate na linuxoch8. Okamžitá reakce - ked bude Win lepsie vyuzivat systemove zdroje. Ja nemam problem pod Debianom robit na 2 monitoroch a s kopou otvorenych aplikacii a 2-3 terminaloch. (AMD Phenom II910e a 8GB ram)9. Konec roztříštěnosti a jednotné API - JAVA scriptove API.... Hm no comment. API = Application programming interface je suhrn funkcii pre programovanie. Existuju multiplatformne prog. jazyky ktore to zvladaju a okrem Microsoftu s nimi nik nema problem... Pre grafiku OpenGL (MacOS X, Linux) a POSIX (Portable Operating System Interface) z roku 1988 ktory je standard IEEE 1003 a ISO/IEC 9945 cim je portovanie aplikacii jednoduche medzi unixlike systemami (Android, BSD, Linux) dokonca podstatne jednoduchsie ako bolo medzi Windows NT a Windows 9.x a ME 10. Umělá inteligence - nie. pre mna je PC nastroj, nie samostatna entita ci identitav podstate s toho tematu mohol byt celkom zaujimavy clanok. Skoda tej reklamy na W8.1 a navadzania (scasti skryteho).Ale vdaka aspon som sa nad tym zamyslel.
Skutecne dobry soft se pozna take podle toho, co neumi. Cim vsim si troufli jeho tvurci jej neprasit.
Dokonaly operacni system bude:1a) Mozne jednoduse nainstalovat, ze to zvladne i lama1b) V nejvyssi mire customizovatelnej pro, toho, co to potrebuje ci chce2) Kompletne ovladatelnej z cmd lajny i pres GUI3) mit zadne problemy s drivery, veskery HW bude fungovat ihned, bez nejakych dodatecnych instalaci ci minutovych cekani na "instalaci ovladacu"4) Bude zadarmoExistuje jeden, ktery se blizi. Zatim zel nesplnuje bod 1a), cast bodu 2 (obcas pokulhavajici gui) a 3 (tu a tam problemovy kus HW)
Tu a tam problémový kus HW. No ty jsi opravdu vtipálek.
Já ho mám 😝
Já mám ten problémový kus HW ...
Bod 1a už spousta dister splňuje. Když jsem se před patnácti lety pral s Red Hatem (instalace mi trvala dva dny i s přítelem na telefonu, a navíc jsem měl stejně problémy s GUI - nekompatibilní grafika), tak by mě ani nenapadlo, že půjde stáhnout Live CD, vypálit, spustit, a pak případně nainstalovat na tři kliknutí.
1a - dokonalý operační systém je takový, který uživatel nemusí instalovat, ale prostě je součástí zařízení a uživatele nemusí nějaká instalace vůbec zajímat1b - na vývojářské úrovni může být customizovatelný jak chce, uživatele OS nezajímá, zajímají ho aplikace. Takže místo milionu blbostí k nastavení by bylo lepší OS pro uživatele spíš zneviditelnit a zcela minimalizovat.2 - to je prakticky v každém systému už nyní. jen je málokdo tak hardcore, aby používal cmd - to se uchytilo jen u linuxu proto, že je to lepší způsob správy na serverech, o které se starají poučené osoby.Chápu, že se snažíte dostat linux do pozice dokonalého operačního systému. A v mnoha ohledech je na správné cestě. Ale rozhodně ne proto, že by jej mohl uživatel jednoduše nainstalovat nebo upravovat do zblbnutí. Je to proto, že poskytuje dobrý základ pro vývojáře specializovaných zařízení a rozsáhlé možnosti pro správce serverů.
Za sebe řeknu jen tolik, že všechny tyto body jsou pro mě u OS naprosto nepodstatné a postradatelné, a u některých si vyloženě nepřeji, aby v OS byly zavedeny (obzvlášť biometrie a AI).Např. instantní start systému. Kolikrát za den to PC startujete, že potřebujete instantní start? Já maximálně jednou za den, někdy i za týden, protože zavřením ntb uspím a po otevření jsem hned na přihlašovací obrazovce.
Jednotne gui redaktore na jakemkoliv přistroji a displayi je důvod proč W8 a WP je oblibenej jak osina v prdeli.Je totiž zakladni věc ktera platí - gui vhodne pro dotykaove display je nevhodne pro nedotykače a naopak.Gui pro desktop na komplu a PC taky nema body kde se spojuje.Proč ?No to by mohl pochopit i redaktor živě.Ale budu podle članku předpokladat že nechapete tak se vam to pokusim demonstrovat - vezměte si dotykovy display,řekněme 26 velikost,natahněte ruku až budete ve vzdalenosti v jake mate mit od sebe optimalně monitor.Spravně monitor je z dosahu ruky.A ted pracujte a využivejte dotykove skvěle fitury na desktop pc s metrem.Až budete unaven ze spartakiady sed,vztyk tak pochopite proč nejen že jednotne gui je blbost a cele dotykove metro aka modern ui je blbost na čemkoliv jinem něž tablet a protože w8 jako system stoji za starou belu stoji za kulove i tam.Takovga snůška kravin se hned tak nevidi a ještě je roztahla na X stranek.
"Biometrická autentizace" neni dobra a urcite do dokonaleho operacneho systemu nepatri. Myslim ze sa o tom v poslednom case hovorilo vela v suvislosti s citackou otlackou prstov na novom iPhone. Ked vam niekto "ukradne" heslo tak si ho mozete zmenit a fungovat dalej. Ale ak sa niekto dostane k vasim otlackom prstov ( sietnice oka, ... ) tak co potom? Odrezete si palec? Vas operacny system bude navzdy kompromitovatelny.Pristupove udaje sa z bezpecnostych dovodov musia dat zmenit ako sa da v sucasnosti zmenit heslo. Ale biometria cloveka sa neda zmenit.
Já teda jakýkoliv software který si myslí že je chytřejší než já co nejrychleji opouštím.
No proto holt používáš bastl, co ho lidi nechtějí ani zadarmo.
Nejrozšířenejší kus kódu na světě lidi nechtěj ani zadarmo?Ale no tak, dej si pauzu.
http://static.comicvine.com/uploads/original/7/75497/... ... Tak se podívej na statistiky, popleto. Celosvětově nebude nějak extra pozadu za windows 😉PS: Tvoje až irracionální patologická nenávist k linuxu (naprosto u každého článku o linuxu trolluješ a urážíš - proč?) je neuvěřitelná. Opravdu, to ti Linux vyvraždil rodinu nebo co? 😀
Nn, používám sakra kvalitní kus softu, do kterého velké světové firmy cpou miliony dolarů.
Clanek jsem necetl, resp. jsem o nez ztratil zajem hned pote, co jsem zjistil, ze je opet zcela dementne rozsekan do kapitol (kde v comboboxu ani nejsou nadpisy kapitol) a ani takove clanky cist nebudu. Doporucuji vsem delat totez, sabotovat takoveto clanky a treba si to ten ocas, ktereho tahle hovadina napadla uvedomi, jak neskutecne tim ctenare serou.
Autor se musel pořádně vyhulit než to napsal.
Nojono, tak kluci neměli co dělat a zadání znělo jasně - napsat článek za každou cenu 🙂Není to nic objevného, ale na ranní počtení k černému čaji dobrý.
Ten clanok som sice nedokazal docitat do konca, ale aj v tom kusku boli casti, kde by mi urcite zabehlo 🙂
Dělit na stránky článek, kde na každé stránce najdeme jen obrázek a dvě věty je naprosto deviantský.¨http://m.zive.cz/10-specialit-ktere-bude-u... ... A při rychlém prohlídnutí článku zjistíme, že Micorosoft už takový systém má - dík za reklamu
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 10. 2013 13:33
Nezlobte se, mně většina těch bodů přijde naopak jako noční můra. Proč?1. Zrovna výjimka, ostatně tablety a Winy uspané do paměti startují fakt okamžitě už dnes2. Jako možnost klidně, ale představa, že se vrátím z práce s bolestí hlavy a počítač vyhodnotí, že něco není v pořádku a nedovolí se mně nalogovat, mě trochu (dost) děsí. 3. Zlo, zlo, zlo. Měl jsem tablet s Win 8 a doma PC s Win 8 a po synchronizaci bych si rval vlasy, kdybych nějaké měl. Např. se mně synchronizovalo nastavení dotykového ovládání, jenže na tabletu byla dotyková vrstva a opravdu jsem chtěl, aby se submenu vysouvala doleva, zatímco na PC mám grafický tablet a tam mě to štve. Stejně, co chci na ploše na PC nebudu chtít na tabletu. Pozadí chci jiné doma a jiné na tabletu nebo telefonu, proteže doma to budu vidět jen než spustím aplikace, zatímco na tabletu a mobilu se na něho budu koukat déle.4. Viz 3 - mobil je relativně malý a opravdu nechci, aby to na něm vypadalo jako na stolním počítači. Jedna věc je Facebook ;) a druhá věc je třeba Photoshop (ostatně spouštět Photoshop na mobilu je celkem nesmysl, i když vlastně můj mobil má stejně rozlišení jako monitory v práci ;))5. Tak tohle asi jo, ale to není vlastnost OS, ale frameworku. A pokud by to mělo běžet všude, tak dokud mají jednotlivé OS různá prostředí, vždy to nebude někde zapadat. Já třeba šílím z programů, co mají ovládání ve stylu Apple - ne, že by to bylo špatné samo o sobě, ale na Windows to bije do očí a nejsem na to zvyklý.6. Ideální proti pirátům ;) Ale proč ne.7. "Počítači...!" Star Trek - jasně, proč ne ;)8. Tohle je dost otázka hardware a navíc, s možnostmi hw rostou možnosti sw a také požadavky. V roce 1995 byl obrázek 640x480v 256 barvách vrcholem porna, zatímco dnes máme 40 Mpx foťáky v mobilu a zpracovat tohle prostě dá víc práce. Osobně jsem poměrně spokojený už dnes, ale chápu, že lidé pracující s videem můžou mít jiný názor ;)9. No zrovna web bych sem netahal; )10. Zlo, zlo, zlo. Schovávání menu zkoušel MS tuším v Office 1997 a byl to děs, lidi nemohli nic najít. Automatické akce taky, člověk raději udělá 100x to samé sám, než aby mu to po 101. počítač udělal, kdy nemá.
5.) S nazorom suhlasim, len doplnim 🙂Tak napr. Fieldrunners 2, jednoducha (a zabavna 🙂 ) hra. Pre ilustraciu velkosti tejto hry pre rozne platformy, Google Play pise 297 MB, Apple Store pise 48.2 MB/342MB(HD verzia) a na Steame som velkost nezistil, ale Skidrow verzia 😁 ma vraj 771 MB. Malo by ist o velkost pred nainstalovanim.Graficky vykon PC je vyssi ako graficky vykon napr. smartfonu, cize PC verzia moze mat kvalitnejsie textury a teda zabera viac miesta. Riesili by to vektorove obrazky, ale tam by bola obrovska rezia len na zobrazenie. Cize ak by aplikacia mala bezat na vsetkom, tak samotna aplikacia by bola jedna, ale data by museli byt optimalizovane na HW. Potom by aplikacia, napr. spominana hra Fieldrunners 2 zaberala mozno 1 GB len kvoli datam pre rozne zariadenia. Islo by o plytvanie miestom a zaroven vacsi subor = vacsia rezia, cize aj vykonom.IMHO toto je vec, ktora sa netyka OS, tyka sa bezprostredne HW. Je to mozne realizovat aj nejakym runtime modulom (.NET?, Java?), ale uz by to nebola to nativna aplikacia a odzrkadlilo by sa to na vykone.
Rozumně napsaný framework bude rychlostně v pohodě, u her bych spíš zmínil to, že chybí synchronizace a záloha dosažené pozice. Příklad: mám Angry Birds na Windows Phone 8 a na Windows 8, ale v každém systému musím hrát nezávisle. A co je horší, u WP8 v případě reinstalace mobilu o všechno přijdu, protože ani hry s certifikací XBOX to nikam neukládají (čest výjimkám se SkyDrive). 🙁
Nemůžu si pomoct, ale na to stránkování po třech větách fakt neznám jinou adekvátní reakci, než zapnutí a nevypínání doplňku, jehož jméno se zde nesmí vyslovit. 😉
... a nebo používat m.zive.cz 🙂
Já ho, když se mi článek líbí, vypínám 🙂 Dneska zatím nic moc....
Takže tak jednou maximálně dvakrát měsíčně?
Tak často zase ne 😀
1. ano - i když ten pomalejší start OS jednou denně přežiju2. z toho musí mít všelijaké třípísmenkové instituce radost, to je jejich sen. Klidně takové fičury oželím (případně zakážu, půjde-li to)3. vše (tedy hlavně data) do cloudu, to určitě...4. tak nevím, jak se s případným grafickým prostředím popasuje můj Aligátor 😝 5. ano!6. pravděpodobně neuskutečnitelné sci-fi7. budiž. Snad si ale nemám pod tímhle představit Metro.8. ano!9. neumím posoudit10. ne!11. Ideální OS (pro mě) by měl mít nativní podporu 16-bit aplikací a uživatelsky přívětivě customizovatelný vzhled. Kdo chce patlat, zvolí si kachličky. Kdo žere LSD, omalovánky. No a konzervy jako já zůstanou u klasického zobrazení.
ad 11. doporučuji Windows 95
On vyhoví i W7/Pro s XP-mode, ale je to trochu opruz.
Ďalší z článkov, ktorý som neprečítal. Odmietam po "troch" riadkoch textu klikať na tlačítko NASLEDUJÍCÍ. Keby sa takto dementne začali písať knihy tak by každá kapitola bola v samostatnej knihe. Škoda. Boli časy keď toto bol normálny web. Už skončili.
Přepište to www v adresa na m a máte to v jednom bloku :)
Stačí v úvodu kliknout na textové zobrazení ve chvíli, kdy vidím článek o X specialitách, kotvách či vlastnostech... Rychlejší, než psaní.
Podle vývoje nejrozšířenějšího OS a i těch ostatních a vývoje v IT obecně bude nejdůležitější úkol UI dokonalého OS posílat NSA co nejlepší a nejpřesnější hlášení.
Zdá se to jen mě, nebo je tam tak nenápadně schovaná reklama na jeden nejmenovaný operační systém? 😁
"Stejně tak by měl počítač poznat, že se k němu přihlašujeme dobrovolně a nikdo na nás nemíří třeba pistolí". Doufám, že by v takovém případě "chytře" zavolal policii a nezachoval se jako pako a zablokoval mi přístup 😃
Tu pětku nějak nechápu, proč by měla být jedna aplikace spustitelná na vícero systémech, když bude jeden dokonalý? Jinak já bych uvítal, aby to, co si koupím bylo skutečně moje a mohl bych si s tím dělat, co chci, žádný pronájem. Dále by měl být ten systém otevřený, tedy měl by se neustále přizpůsobovat požadavkům uživatelů, ne nějaké uzavřené vývojové skupině, která o světě za hranicemi Matrixu ví velký kulový. A nakonec, dokonalý OS by měl dokázat sám sebe zaplatit 🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 10. 2013 07:34
Vždyť je tam ten důvod jen jeden a to ještě nějaký nesmysl o startu v prášku.
Čížku, PR agenturo MS, kdes jsi tu reklamu W81 nějak ošidil, zmínil jsi jak jsou nadčasové jen cca 10xCO se týče startu W81, o W8.1 jsem se ještě neumazal, zato W8 startuji 2x měsíčně (na cizím NB s i5) je to hrůza, opticky jo, to je rychlé, když se zakážou aktualizace a jejich následné dlouhé aktualizační restarty, ale pracovat se na to dá stejně až po pár minutách. Prostě klasická redmondská oblbovačka uživatele tupouna, nahodíme ihned ikonky a on si ten trouba bude myslet, že už vše ihned funguje.
Ohledně toho startu, záleží dost asi na disku. Mám SSD a start Win8 (i 8.1, rozdíl jsem nepoznal) trvá cca 15 vteřin a ihned je systém připraven pracovat. Ale při použití klasického hdd to trvalo podobně jak Win7, tj. přes minutu :)
U mna Win 7 na SSD tiez cca 15 sekund, takze v tomto smere ziadne zlepsenie, hoci som na zaklade nazorov MS roztlieskavacov na tychto forach nadobudol dojem, ze Win 8 startuje rychlejsie.😉
Já z hibernace startuji za 4 vteřiny.
z hybernacie nastartujte, len nacitate stav ybernacie a pokracujte, to nie je start
Uzivatel to nerozlisuje. Zapne PC a je mu jedno, odkud startuje.
Zajímavé... já jsem s W8.1 na celkem slabém notebooku (Intel B970, HDD, 4GB RAM) v plném provozu za 20-25 sekund i se zadáním hesla...Co tam máte všichni za bordel?
Například aplikace? Ale chápu, že když máte nahé windows, kde nemáte nainstalovaný ani webový prohlížeč, tak vám windows startují rychle. Škoda jen, že se na nich toho moc nedá udělat. xD
FatDog64 (puppy linux) boot z flashdisku - čteni 10MB/s. Od zapnuti 6s. Zkuste to s windows.
Nesvieti uz druihy den na zive reklama na openSUSE 13.1 resp. Novell?takze teraz ich plati tvorca Linux distra..
Pre nas, citetelov, je tento clanok zbytocny. Idealny OS je ten, ktory na 100% splna poziadavky nan. Idealny OS by vyzeral inak pred 10 rokmi, inak teraz a inak o 10 rokov.Ak by som vlastnosti vasho "Ideal OS" hodnotil na zaklade sucasneho stavu, tak by ste mali pravdu len ak by existoval idealny HW, pretoze inak by sa niektore vlastnoti navzajom vylucovali. Napr. jedna aplikacia nemoze bezat vsade a zaroven sa nedaju ocakavat okamzite reakcie OS.Nechce sa mi rozpisovat vsetky body, ale aspon k bodu 6 ... sucasny malware sa uz spravidla nedostane na uroven OS, ale len na uroven uzivatela. Ale dalej ako k udajom uzivatela uz ani ist nepotrebuje. Cize jadro OS moze byt dokonale, ale vsetko stroskota na Beznom-Frantovi-Uzivatelovi.
Navíc si pod pojmem "ideální OS" představuje každý něco jiného, protože jej hodnotí podle jiných kritérií.
Ideální OS je takový, o jehož existenci ani nevíte.Chci používat produkční nebo zábavné aplikace, nikoliv OS!!!PS: Většinu snů pana Čížka (i lépe) splňuje operační systém Navi z 15 let starého seriálu Serial Experiments Lain.
To jsou opravdu kvalitní haluze, pan Čížek opět nezklamal.Nikdy nezapomenu na jeho sen, který kdysi zjevil: "aby zboží v supermarketech mělo QR kód a on mohl platit jen "focením" mobilem"
což o to, sen je to pěknej, stejně jako komunismus - jen to oboje v reálným světě nemůže fungovat.. 😀
Ono tak nesejde na tom, jestli je tam QR nebo EAN, některé věci QR mívají. A zaplatit "vyfocením" už taky funguje, tak co je na tom nereálného?
Proč to řešit drbáním kolem celý hlavy? Není jednodušší projet s košíkem bránou, která by načetla, co v něm je a po bezkontaktním přiložení karty proběhla platba (vyjelo to ůčtenku)?
Jakože každej rohlík bude mít čip?
Jakože rohlík vyfotíš ?
No makové rohlíky by teoreticky QR kód mít mohly... 😀
V nové dokonalé evropské společnosti budou rohlíky už jenom balené. Problém vyřešen.
Mas pravdu. A tak bude lepší, když ten QR kod udela rovnou pekar na těstu...B-]
to ale uz dva roky ma prototypIde o jedle RFID chipy.NutriSmart prototype embeds RFID tags directly within food, traces your lunch from start to finishhttp://www.engadget.com/2011/05/30/nutrismart-pro... ... edit😃okonca amercicka dietan asociacoia chce povinne od tych, ktorym pomha schudnut pozivat len potraviny s takymi RFIDhttp://www.infowars.com/usda-wants-rfid-tracking-... ... aby vedel zaistit, co zjedli.
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 10. 2013 13:43
Ale proč ne. Když se sleduje internet, tak proč nesledovat co všechno jsme koupili, co snědli a co pokakali.
Nejen rohlík hlavně volně sypané potraviny na váhu např. oříšky, bonbony, koření atd..To by si myslím zasloužilo zcela určitě článek a samozřejmě kde jinde než na živě. 😀
Názor byl 2× upraven, naposled 1. 11. 2013 00:50
V Praze už by to dávno bylo, kdyby pořád ještě v lesích na Ukrajině neběhaly levnější systémy s trvalou na hlavě, schopné rozeznat rohlík.
Jestliže někdy dokážeme to, aby se kód při běhu dokázal sám opravovat a hledat chyby bez zásahu "lidí", tak už opravdu nebudeme daleko od Skynetu. 🙂😉
Zrovna tento bod ani nema cenu komentovat, to snad ani nemohli myslet vazne.
Co umí Windows už dnes, je to, že dokáže "opravit" chybně napsané programy, které by normálně spady při zápisu na neplatnou paměť, tím, že při žádosti programu o paměť alokuje o jednu stránku více a tím umožní programu zapisovat data "out of bounds". Program asi stále nebude pracovat, tak jak by měl, ale zato nespadne. Myslím, že to umí LFH (Low Fragmentation Heap).
Tak je snad lepší když spadne než když bude pracovat špatně, ne?! :-O Představ si tohle u kryptografických programů nebo u účetního systému. Jestli tohle někdo může nazvat "feature"....
Kde si na tohle přišel, máš nějaký zdroj? Mě to přijde jako blbost, aplikace si říká o pamět a OS ji přiděluje po blocích. Pokud aplikace leze mimo přidělenou paměť, tak procesor vyvolá přerušení, na to zareaguje OS a tu chybovou aplikaci zavře.
"blocích"tzv. stránkách" na to zareaguje OS a tu chybovou aplikaci zavře."Většinou to tak je, ale teoreticky by mohl dělat cokoliv. Klidně alokovat novou stránku a změnit adresy virtuální paměti, takže aplikace by nic nepoznala a běžela dál (viz http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_memory... ). Technicky je to možné, ale z praktického hlediska je to spíše ke škodě.
Tak pokud k tomu dochází, tak je to většinou chyba v aplikaci, takže je lepší ji odstřelit než nechat běžet s chybami.
Přesně tak. 🙂
Myslím, že to zaznělo v tomto rozhovoru: Silviu Calinoiu: Inside Windows 7 - Fault Tolerant Heap http://channel9.msdn.com/Shows/Going+Deep/Silviu-C... ...
Oprava: tuhle funkcionalitu nezajišťuje Low Fragmentation Heap, ale Fault Tolerant Heap: http://channel9.msdn.com/Shows/Going+Deep/Silviu-C... ...
jj bez zásahu. Takže např. po instalaci trial verze programu OS vyhodnotí, že se jedná chybu a opraví ho na full verzi. Také to může být naopak jakýkoli nedovolený patch (crack) aplikace bude vyhodnocen jako chyba. Vidím houfy spokojených hráčů 😀 . Zrovna tomu bych se u MS nedivil.
To jsou zase kotvy, jak od malých měkkých... K čemu "jedno prostředí na libovolném zařízení", když už kvůli dramaticky rozdílným (a někdy i proměnlivým) rozměrům oken a různým druhům HID každé GUI ergonomicky vyžaduje jiné elementy oken a jinou logiku UI designu? Skutečně autor věří že do budoucna je univerzálně žádoucí unifikace UI vrtulníčku na dálkové ovládání a důlního bagru?K čemu "jedna aplikace co poběží na všem", když výsledkem bude pomalý obézní multi-CPU (a nebo ještě hůř: interpretovaný) multi-UI moloch, popírající hned první metu "rychlého startu"? Autor na jiném místě blekotá o synchronizaci - a zapomíná že dnes už spousta multiplatformních (a nejen webových) aplikací i her už dávno frčí na jednotných cloudových datech a předvolbách? Ostatně dokonalou ukázkou toho jak takové "redaktorské rychlokvašené sny" dopadají je univerzálně nepraktický bastl jménem Windows 8, který místo programátorů navrhovaly "markeťačky"...
Windows 8 (tedy UI část) navrhovali UX designeři a naštěstí ne programátoři. Dům taky navrhuje architekt a výtvarník a ne zedník z Ukrajiny.A programy bych tedy já osobně preferoval univerzální na všechny typy HW. Nikde není psáno, že UI musí vypadat a chovat se stejně. Webové stránky a jejich mobilní jsou taky jedna "aplikace", která se jenom na jiném zařízení jinak tváří. Další výhodou je jedna platba za aplikaci.O obéznosti multi-cpu aplikací bych raději pomlčel - to se dá jednoduše vyřešit tak, že kód je zkompilovám pro všechna CPU, ale na konkrétní zařízení se ze storu stáhne jenom ta odpovídající verze.
Souhlasím. Unifikují se aplikace, ale už ne jejich rozhraní, to může být na každém zařízení jiné.
To je strašně důležíté aby uživatel používal aplikce, které používají stejné API. Jak sem pochopil tak článek je v kontextu uživatel x OS. Néé vývojář x OS.
Prokaž si laskavost a zavři zobák.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.