Dobrý den,zajímalo by mě ,proč po čisté instalaci win 10, mi přestala fungovat CD/DVD romka a nejde používat. Docela by mě to zajímalo.
Ahoj, mám problém se kterým si nedokážu poradit. Zkusil jsem restartovani, prohlédnutí antivirem apod.Pokaždé když jsem v nějaké aplikaci či hře (Word, Excel, lolko, wotko...)tak mi ten daný program po 5-10 vteřinách přestane reagovat, dokud do něho nekliknu myši. Pak to jede v pohodě, ale zase jen na těch dalších 5-10 sec. Na liště ani ve správci úloh není vidět žádná aplikace která by vyžadovala pozornost a přerušila tak průběh aktuální spuštěné aplikace. Jediné kde se tento problém nevyskytuje je v prohlížeči(chrome).Budu rád za každou radu
Dobrý den, těším problém kdy se počítač zapne a načte se pouze bílé Windows menu přes celou obrazovku a nejde nic dělat, když už se nějak dostane na plochu tak chybí ikony.Nevíte někdo co s tím? Děkuji
Zatím jsem našel ve Windows 10 dva problémy. Ten první je v hudbě, kde nejde pracovat se soubory jako ve Windows 7, a ten druhý, že se musím zdržovat odepínáním posledních souborů v rychlém přístupu.
Mám HP dv6 7203ss...disk SSD, intel i7, 16 GB RAM, 2 GB grafiku GeForce...žádný problém...nemám co skrývat...netrpím chimérama o nějakém sledování, aktualizace mám na automat...a zatím jsem vše otevřel...já jsem spokojen
Pro odvážlivce "nemám co skrývat" doporučuju se dobrovolně přihlásit do programu " kameru do koupelny a ložnice" s připojením na monitory policie ČR. Bylo prokázáno, že toto snižuje až o 90% pravděpodobnost vážnějšího zranění při uklouznutí v koupelně. A v ložnici to snižuje téměř na nulu pravděpodobnost znásilnění.Vím, že spousta lidí to bude vítat..... .B-]B-]B-]B-]
... ale teď vážně. Nikdy člověk neví k čemu to může KDOKOLI zneužít. "Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost." Benjamin Franklin3-[3-[3-[3-[3-[3-[3-[3-[
Jedno mi stále vrtá hlavou. Jsou uživatelé Windows 10 opravdu tak pitomí, že jim nevadí, že v počítači mají šmejd, který si dělá co chce a na uživatele zvysoka kašle? Opravdu vám nevadí, že všechny vaše informace okamžitě zmizí na cizích serverech? Co byste přece tajili, že? A vaše peníze aspoň poslouží ostatním.
Staré hry na windows 10 v některých případech nefungují četl jsem, že to hrozí když nemám nový notebook rovnou s windows 10.Nevím si s tím rady a asi zůstanu u windows 7. Ani AOE 2 HD mi nejelo a žádná úprava kompatibility nepomohla.
mě na desítkách jede AOE 2 HD v pohodě... i ve 4K.
Mamka má windows 10 taky a AOE 2 HD jí jedou. Možná mě to nejelo protože mám notebook Acer nebo fakt nevím.
Aktualizoval jsem ovladače grafiky přes Steam a už skoro všechny starý hry na windows 10 hezky jedou. Ale v AOE 2 HD vypadají hůř jednotky. Hra Battle vs Chess ale se mi zdá že se zlepšila a je úplně nádherná.
Já si teda nemůžu pomoct, ale já jsem s Win10 spokojený! Pravda, chvílu trvalo, než jsem si to pošteloval k obrazu svému, ale až na jednu věcičku mně jedou k naprosté spokojenosti 😀 Tak, a teď do mně, chytráci 😀Na netu je mraky návodů, jak si to ošéfovat! Jediný s čím nemůžu hnout, je USB GPS modul. Jedná se o Canmore GT-730F. Modul funguje, signál chytá perfektně, i ho bezproblémově posílá do aplikací třetích stran ale, bohužel se po určité nepravidelné době, sám od USB odpojí a nezbyde nic jiného, než ho vysunout a zase zasunout. Ovladač je v pořádku a na ofiko supportu si s tím nevyjou rady. To odpojování způsobuje řízení spotřeby na usbéčku, ale i když mám zaškrklé, že si spotřebu řídí aplikace, nebo neustále zapnuté, stále dochází dříve nebo později k odpojení tohoto usb zařízení.Na toto jsem zatím nenašel řešení 🙁
Mám to pochopit tak, že tuhle verzi Windows je taky dobré přeskočit? Už jednou jsem udělal chybu s Vistama a nechci ji opakovat. Snad budou Windows 11 použitelnější.
A já mám také problémy s aktualizací 1511.I když mám nastaveny automatické aktualizace a Windows je dle Windows Update - aktuální, tak mám dle Winver Verze 10.0 (sestavení 10240)
Připojím se, taky jsem musel udělat na čisté instalaci nedávno upgrade přes ten jejich tool, na USB Flash. WinUpdate sice aktualizaci našel a stáhnul, ale nikdy se nedokázala nainstalovat. Alespoň, že už MS na svých stránkách nabízí ke stažení oficiální ISO instalačky, snad už napořád odpadá nutnost hledat je přes uloz.to apod...
Ej ty lupo, takže rada zní, uložit si heslo k VPN do textového souboru. Dost dobré 😀
Největším problémem Windows 10 je , že votravují s instalací ve Windows 7 😉
radu 5. ohledně přihlašení se mi na několika PC nepodařilo nastavit. To zaškrtávací políčko tam prostě není. Musel jsem jít přes registry.
Z toho si nic nedělej, já tam to zaškrtávací políčko mám, zaškrtlé ho nemám a stejně se s heslem vypisovat musím 🙁
jedine windows mam na testovacom stroji. Win X. a obcas sa tam fakt deju X-Files.(dual grafika sa prepina podla seba po restarte aj ked ma v catalystoch natvrdo ze ma pouzivat vykonnejsiu (v power managemente je to tiez tak))nastastie na pracovnych a vo firme na produkcnych pckach bezi mint tak aj stary hw ide plynule (ntb z 2009 - 2011)co je zaujimave ze hry mi naskladacke i5 a nVidia 750Ti idu lepsie ako chodili na win7 (mass effect, Crysis, a pod)
"Nudzovy rezim" neda sa urobit kopia (ani pod adminom)vypisuje:"The boot configuration data store could not be opened.Access is denied."
Co znamená pro Tebe pod adminem? Nejsme věštci.
Ani mně to nejde, vypisuje to tu samou chybu! Řekl bych, že mají v tom příkazu chybu :-/
Príkazový riadok treba spustiť ako správca (admin), to znamená :Všetky aplikácie-Systém-klik pravým na "príkazový riadok" a vybrať "spustiť ako správca.Keď to takto spustíš a zadáš ten príkaz, tak všetko funguje podľa popisu v článku... 😉
Kdyz tak ctu co tu vetsina pise je my smutno. I ti co se tvari jako "PC rozumim" jsou casto jen "za kazdou cenu problem obejdu" misto aby resili vlastni problem. Vetsina zde popisovanych problemu pri spravnem postupu proste nenastane a az na vyjimky lze ty ostatni lehce resit.Win10 maji sice spoustu chyb, ale to co se tu pise je fakt smesne.Napr. popisovana nutnost vypnout rychly start je nutna pouze na PC u kterych nejsou ovladace kompatibilni s Win10. Tj. ovladace delaji problemy ty se projevuji jak pomalym startem tak i treba nefunkcnim nabehem PC po restartu.Problem s nouzovym rezimem jak tu nekdo popisoval je dan UEFI, kdy proste start je tak rychly, ze je vynechana ta prodleva kdy system ceka na stisk klavesy. Tj. dan za rychlost (usporeni dalsi 1-2s). Ze je to nesikovne uznavam.
Tak todle mi zrovinka dělá integráč Realtec. Ale ne pokaždé. Prostě jsem to rychlé spouštění vypl. S SSD mi to žíly netrhá. Na ovladače měl výrobce času dost.
Koukám, že ve Windows 10 nejenže nefunguje česká klávesnice ale ani kontrola pravopisu.„je my smutno“ nejspíše obrečí vaše učitelka češtiny. . (
Doufam ze se Microsoft obecne vyjadri k tomu proc mu na W10 64bit nejede v podstate zadny USB DVBT tuner. :-/
To je jednoduchý, skoro každej tuner, PCI i USB, kterej mi prošel rukama, jak analog, tak digitál, byl šílenej bastl s katastrofálníma ovladačema a ještě horším softwarem. Že to nefunguje v novější verzi Win je zcela normální, s výjimkou několika málo karet slušných výrobců jsou to všechno činský bastly s většinou nejasnou specifikací, různým HW i v rámci stejné revize!!! a je zázrak, že to funguje alespoň někdy a nějak. V tomto případě je potřeba s tím vždy počítat a buď koupit něco slušnýho a ne krám za 500, nebo prostě hledat něco přímo pro W10, jestli na nich někdo trvá. Dřív byla v podstatě jediná značka, u které nekončila podpora okamžikem prodeje Pinnacle, dnes nevím, nějakou chvíli se tím už tak moc nezabývám.
Naprosty souhlas. Jinak jako tip pro solidni tunery jde pouzit HCL seznam multimedialni linuchove ditribuce Openelec (http://wiki.openelec.tv/index.php/Supported_TV_Tu... ... - je videt, ze se podporu snazi drzet na solidni urovni a zabyvaji se jen seriozni cinnosti. Kupodivu tam nenajdete zadne chinatunery za 250,- - solidni HW holt neco stoji.
Měli jsme kartu(myslím PCIE) té slavné německé firmy za skoro 4 tácky. Nikdy to neběhalo jak má. Samé problémy. Díky, ale o ceně to taky nebude.
Jsou i takove pripady, samozrejme. Ale to neni problem W10, to je 100% problem podpory vyrobce karty
Je fakt, ze jsem zkousel pouze nejake Evolveo, Huawei a Sencor a ani jeden nesel na W10, jeden sel na W7 64 a ostatni dva vubec. Mam za to, ze by sly i ty ostatni, z neznameho duvodu ale W10 vzdy prevali muj ovladac nejakym vlastnim. ProgDVB nevidel ani jeden a to je smutne. Aver nebo neco v podobne cenove asi pujde, ale to je zas mimo rozsah cenove hladiny znamych pro ktere to resim.
Nemám skoro každý, ale Aver Volar DVB-T, asi 7 let starý. A fungoval mi na Win7, funguje bez problémů i na Win10. Používám přes VLC. Ovladače se natáhly samy.
Mám dva ty levnější a oba jedou. I když už je to horší se signálem(ve Win7 to bylo mnohem lepší). Bůh ví proč. Na Linuxu fungují pořád na jedničku.
já si teda nemůžu pomoct, ale mně USB DVB Evolveo Venus HD jede pod Win10 64bit úplně perfektně a to si pochvaluju dvojtého tuneru. Naopak, nemohl jsem to rozběhat pod Win7 64 bit, nefungovala ta aplikace TotalMedia, přes kterou člověk sleduje TV vysílání. I když byl ovladač nainstalován, tato apka ho nevidělu, tudíž ho nedokázala použít. Další špatnou zkušenost mám s kartama od Aver media v PCI slotu! Pod sedmičkama tragédie do dneška, na XP a 10 bez sebemenšího problému.
Evolveo Venus i Mars (Venus=2x Mars, i když jak víme ty planety jsou spíš v opačném poměru, řek bych že mars je pětkrát větší, ale nechme té astronomie) jedou na XP. Vista i W7 a s trochou úsilí se daji rozchodit i v linuxu. Na W10 jsem je nezkoušel (třeba i proto, že tento systém nikde nemám), ale výrobce potažmo prodejce tuto funkci slibuje. Schválně koukám na dodané CD a tam je jenom vista 7 a 8 tak nevim, alza to tak slibuje, možná to chce prohledat stránky výrobce. Ovšem instaloval jsem pouze ovladače (Drivers) ne total media. Pro přehrávání televize používám VLC, pro nahrávání (a další činnosti) potom DvScheduler a další freewareové programy. Ale total media center (program k nim dodávaný) mi ve vistách i XP běhal u starší TV karty (LV5H a LV5T). Mimochodem tato stará TV karta se tvářila, jakože jde nainstalovat jen v XP, ale jak Visty tak sedmičky ji zvládly (po chvíli přemlouvání).Je to pořád alchymie, ale mezi tímto krámem za tři stovky a averem za tři tisíce nevidím žádný rozdíl. Rozdíly jsou podstatné ve funkci. No i když to bylo spíš u analogových, kde ty levnější dávaly dost horší a ne úplně hezky zasynchronizovaný obraz (zubatý okraj a zvlněný obraz). Taky odmítaly přijímat narušený signál ze starších videokazet, protože to narušení považovaly za ochranu proti kopírování. Vlastně nejlépe se v tomto chovala TV karta od Gigabyte, ale když jem pro nový počítač něco takového sháněl, tak se mi zdálo, že už neexistuje. Pokud jde o digitální tunery, tam se většinou liší jen citlivost, pak už je to jen kopie dat a na tom nejde tolik pokazit jako na vlastnostech AD převodníků.
Nejčastější problém sedí mezi klávesnicí a židlí.
Tak to si sedněte na nočník.S hovnem a W10 se jinde nepotkáte.
"Microsoft s příchodem Windows 10 docela nepochopitelně změnil způsoby, jakým se lze dostat do režimu nouze (Safe Mode). Zatímco v předchozích verzích stačilo stisknout klávesu F8 při startu, nyní tato možnost nefunguje."Tohle už bylo u osmiček, v případě EFI bootu. Zrovna nedávno jsem to řešil u kamaráda. Celkem opruz. Já mám desítky na noťasu s vypnutým UEFI a tam F8 pořád funguje normálně.Jinak mě osobně štve pokažené network discovery v desítkách, systém má problém namapovat jména počítačů k jejich aktuálním síťovým adresám, pokud se používá dynamická IP. Buď tedy používat statické IP adresy (což může být u přechodně připojovaných PC problém) a/nebo zadat místo v síti v podobě //aktuální_IP_adresa/.
Problém systému to není. Problém bude nejspíš v DNS (jsou povolené aktualizace, nastavený správně úklid záznamů) a/nebo nefungující vazbě DHCP>DNS (je povolený propis do DNS?) Možná máte i blbě nastavené nebo vypnuté IPv6, ono to udělá taky dost...
Když na stejné mašině nabootuju 8.1, tak není problém. Zkoušel jsem všechno možné i nemožné, na tu DNS se ještě mrknu, díky.
W10 mají trochu problém s prioritou adaptérů, děje se to, i když všechny neaktivní zakážeš? Je to tak, že dost často systém naprosto ignoruje metriku nebo si prioritu přehodí jak ho napadne. Kolikrát se mi stane, že za ideální DNS považuje to, co bylo před několika dny za VPN tunelem - ale zakázat a znovu povolit rozhraní to nakopne do latě...
Tohle jsem začal pozorovat už při přechodu na XP (ve W3.11 ani W9x nebyly se jmény počítačů problémy a některé počítače ani nepoužívaly protokol TCP/IP, což jsem zjistil, až když jsem hledal, proč nemůžu zjistit jejich IP adresu). Od té doby jedu v domácí síti na konstantní IP adresy, což se později ukázalo být výhodné při připojování různých videorekordérů a multimediálních center. Kupodivu toto nastavení na notebooku není (ve Vistách ani v Mintu) v konfliktu s přidělovanou adresou v práci (ta domácí je tam nastavená jako alternativní nebo už nevím, dělal jsem to před drahnou dobou).To že nejde spustit nouzový režim radši nekomentuju. Osobně pochybuju, že kdy budu ještě nějaký produkt od m$ kupovat. Windows 7 byl zřejmě poslední (neměl jsem tehdy ještě tu odvahu se plně spolehnout jen na linux), pro následující počítač použiju některou z distribucí linuxu (přechod mezi XP a Mintem mi přišel snažší než přechod mezi XP a Vistama).
mě by zajímalo jak se zbavit tohodle, v win7 se to seskupilo na řádky rychlejc, teď z toho šílím
[url=http://www.jpeg.cz/obrazek/ealm][img]http://... ...
do háje a tu to není taky normálníhttp://www.jpeg.cz/obrazek/ealm...
Obrázky lze vkládat s http://bit.ly/1LWBmeM...
prostě to nejde jednoduše, za mě mínus 😝
Si začínám připadat jak na Linuxu, tam je taky potřeba na každou blbinu návod, aby se dal aspoň trochu normálně používat...
Přesně tak! Stejné to je i s tím ručním vypisováním příkazů...Generace programátorů vytvořily časem nějaký systém ovládání pomocí myši, který se víceméně osvědčil. A novátoři (tj. ti mladí a perspektivní) to zbourali a musíme se znovu učit se, učit se, učit se! Nepřipomíná vám to někoho?
Máte pravdu tak napůl. První problém je v tom, že dřív byly Win v podstatě jádro (memory manager a správa procesů), GUI a sada pár běžných programů. V dnešní době jsou do toho zamotaný různý další fičury, provázanost na milion cloudů, multimediální fičury a kdoví, co ještě. Možnosti a potřeby různých nastavení samozřejmě narůstají a proto přišla snaha o jejich minimalizaci. Některý nastavení, který jsou nově potřeba a který se zdají být důležitý vytlačují jiná nastavení, které má potřebu používat míň uživatelů a ty se potom řeší přes registry, supertajný menu, specializovaný konfigurátory třetích stran atd. Prostě když by se nechaly všechny možnosti, bylo by toho nastavování tolik, že už by na ně GUI stejně nebylo efektivní a vedlo by to akorát k frustraci běžných uživatelů.Na druhou stranu jsou tu samozřejmě nové způsoby programování, dříve pětiřádkový "Hello world" je dnes špatně, je potřeba to udělat objektově, musí to mít vlastní API, musí to podporovat thready a ani mě nenapadá, co všechno ještě. Bez pořádnýho frameworku, padesáti knihoven a alespoň 4 GB RAM už se to nemá šanci obejít.K tomu všemu je tu ještě spousta různých fičur přímo v HW, které je třeba podporovat, jinak by ten moloch nenastartoval ani za týden, každá ta blbost má svoje problémy a každá potřebuje mít k dispozici nějaké nastavení, alespoň nouzové. Když jsem kdysi začínal s Linuxem, na každou blbost jsem hledal klikátko a většinou i našel. Ale většina z nich už neexistuje a roky praxe ukázaly, že napsat příkaz do konzole, nebo přepsat konfigurák je kolikrát rychlejší, než to hledat v pátým podokně na osmé záložce po napsání tří hesel a provedení tajemného rituálu za použití 86ti svíček, kozí hlavy a býčího penisu.Zkrátka, všechno je mnohem složitější a nelze čekat, že se ovládání zjednoduší (respektive se o to pořád někdo snaží, ale potom si lidi stěžují, že něco nastavit běžným způsobem nejde).
Já vám teda nevím, ale množství konfigurovatelných položek například v Sedmičkách je bohatě dostačující (a nedovedu si představit to jejich zásadní rozšíření na úroveň nepřehlednosti, ba frustrace, jak píšete), na vyšší dívčí má editor objektů blabla v češtině. Zbytek skrz regedit, kde je vše dostupné z JEDNOHO místa. Milovníky konzole jistě potěží, že ho lze editovat skrz cmd.V desítkách je to ořezané na polovinu, kde jsou v té zbývající polovině z poloviny nové věci, které buď nikdo nepotřebuje nebo by nikdo nepotřeboval, kdyby nebyly vnuceny (a nikomu by ani nechyběly). A i to je pomalé nebo jim blbne.Na linux-GUIs existuje tisíc hejblátek a konfiguráků, o kterých buď nikdo neví a nebo nejsou nutně potřeba. Navíc je možné je nastavit na X místech naráz, někde jen toto tady a něco pouze támhle. Žádný jednoduchý celistvý editor pro konfiguráky, když už tam není regedit ani editor zásad blabla. Bordel. Každý si musel trochu přístříknout. MS se tady asi inspiroval, akorát výrony semene nahradili zpětnou kompatibilitou, jelikož by jim jinak uživatelé na ten jejich novej supersystém hodili bobek. Už je to tak, že se karta Win vs. Lin obrací, na svých cestách se protínají, oba v protisměru vývoje. S totožným cílem - vyrábět systém pro debiIy.
V Linuxu na to existuje adresář /etc . Samozřejmě, najdou se piráti, kteří na to kašlou, nastavení si dávají kam chcou, někdy je dokonce z různých pochybných důvodů binární atd. Stejně tak na Win bývá něco v registrech, někdo si udělá nějaký .ini, někdo si vymyslí vlastní řešení... někdy to má tam i tam dobrý důvod, někdy je to zbytečný. Ano, o systém pro debily se snaží obě varianty, u Linuxu ale aspoň existují distribuce, který se snaží, což má zase za následek to, že jsou v distribucích někdy dost zásadní rozdíly. Nicméně v obou systémech je třeba se smířit s faktem, že 15ti letej samouk už nebude schopnej vyladit ani běžnej desktop, jak to ještě pár let zpátky bývalo.
O /etc vím, ale je to tak trochu hodně nepohodlné.Na druhou stranu díky bohu za ty distribuce, člověk má na výběr (i když je v nich taky šílenej nepořádek, ještěže se aspoň to guičko trochu trošku trošičku ustálilo a některé jsou jakžtakž na některých starších systémech stabilní).Za dalších deset let už to nezvládne ani 30letej samouk a nakonec s počítačema nikdo dělat nebude, protože se každej rok budou ovládat (a hlavně chovat) úplně jinak... Vlastně, ony se zřejmě chovat nebudou vůbec podle toho jak chceme my. Konfigy asi zaniknou. Prostě na naše požadavky budou kašlat. Probouzení z úsporáku pro instalaci aktualizací je jedno z prvních vlaštovek, viry by mohly ještě donedávna závidět.
To je prostě evoluce. Děje se to ve spoustě oborů, nový auto už taky nespraví každej šikula v garáži, amatér bude těžko opravovat vadnou elektroniku v televizi s pájkou, šroubovákem a multimetrem, těžko bude dneska studentík programovat na koleni IS pro větší firmu a už ani obyčejná správa obyčejnýho desktopovýho OS není co bývala. Zaplatit v servisu litr za blbost na autě většinou není problém, to samý s opravou elektroniky, SW si firmy kupují i za miliony, lidi se budou muset naučit, že i opravu nefunkčního OS už neudělá sousedovic Pepík za čokoládu, ale že si za to něco zaplatí.Ono je těžko říct, jestli na "naše" požadavky kašlou. Pokud se tím "naše" rozumí všichni zákazníci, tak se obávám, že většina jich chce, aby se nic nemuselo nastavovat, všechno fungovalo samo a v případě problémů nemají problém si něco zaplatit. Pokud to "naše" znamená šikovný český ručičky, který si doma na koleni vždy vyrobily vše od sekačky až po traktor, tak to už je problém. Jak jsem psal, vše se zesložiťuje a nedá se očekávat, že amatér, který se tím primárně neživí a občas něco opraví bude držet krok do nekonečna.
Ja vas chapu. Jen mi to jde trochu proti srsti v oblasti beznych nastaveni, ktery pouziva vetsina lidi. Specialne pak v gui, zakladnich hw blbosti (pitome zobrazeni hesla k wifi-wtf?), moznost skutecne vypnout veci, ktere vypnout lze a ktere nepotrebuji. Uplne by stacilo, kdyby me system alespon trochu poslouchal. Vsimnete si, ze mezi 98 a 7 je prooastny rozdil jak v technologii, tak v case. A zadne zeslozitovani se nekonalo. Evoluce jak krava. Naopak.Tudy imho cesta nevede. Kdyz priplatit, tak priplatit - professional verze, pro praci, by mohla jit tou starou cestou, na home a enterprise a tak, at si strkaj co chteji.
No vidíte,mám zrovinka opačný názor, verze home úúúúúplně nejobyčjněší,bez různých fičurinek,ptákovin , pro úplně hm rozumem nenadaného uživatele 😀,temných zákoutí.😀. A ty možnosti , "vychytávky" a jiné inovace ať si užijí profesionálové ve vyšších verzích.
Vždyť o tom píšu...
Ono je to o tom, kdo nese peníze. Pro ty se vyvíjí - a domácí uživatelé to nejsou, ti dneska mají OS prakticky zadarmo a bohatě dotovaný. Vyvíjí se pro korporát. V GUI si to hledejte doma sám, máte na to dost času a nikdo se neptá na jeho cenu. GUI musý být "fancy", musí být efektivní pro práci, ale efektivita jakéhokoli nastavování je podružná.Admin, který spravuje padesát serverů a pár stovek uživatelů už si nebude klikat každý zvlášť. Bude rád za jednu konzoli v GUI(byť v aktuální verzi zatím bezzubou, blbou a pomalou). Bude rád, že hromadu toho obslouží z powershellu. Admin, který má serverů pět set, k tomu pár tisíc uživatelů - ten po konzoli ani nevzdechne. Půjde rovnou do powershellu, kde napíše pár řádek a má hotovou práci, kterou by jinak dělal celé dny. V takovém měřítku je neefektivní řešit výstupní sjetiny graficky - zajímavý je maximálně výpis chybCelý fór je ve faktické repetitivnosti naší práce - ve firmě nebudete nastavovat každou mašinku zvlášť. Cílem je maximálně jakékoli nastavení sjednotit a automatizovat, výjimky se nedělají protože stojí peníze. Čas strávený napsáním scriptu je nebývale efektivní, jelikož ho můžete znovu a znovu používat kdykoli a kdekoli. Efektivní je paradoxně často i v případě, kdy vyplodit script trvá déle než naklikat danou věc v GUI - právě proto, že zůstane uložený a připravený pro další a další nasazení. A co si budem povídat, třeba já už PS scripty v podstatě jen lepím z bloků, které jsem si napsal v minulosti.Příklad z dneška - přenastavit komplet práva na 455 homefolderech pro uživatele, zajistit správné dědění práv na už existující data, to celé za provozu - na tomhle fileserveru závisí veškerá práce ve firmy. Script v PS včetně toho, že jsem se musel něco doučit - 3h od začátku, přes odladění, ošetření základních chyb až do aplikace do produkčního prostředí. V GUI bych to klikal doteď.
Co si budeme povidat - ten prikazovy radek uz taky neni co byval, spousta veci na nem postupem casu prestala fungovat.
Prikazovy radek je mrtvy kus kodu, drzeny jeno kvuli staromilcum. Vsechno se tlaci pres PS.
VPN - vytvareni .bat souboru je zbytecne a v podstate hloupost. Menu pro pripojeni VPN lze celkem snado prepnout i do lidsky prijatelneho rezimu, uvadim vynatek ze sveho scriptu, to si snad preberete - nebo v registru nastavite rucne. # konfigurace menu siti tak, aby primo z menu sly pripojovat VPN a nehazelo to cloveka do nastaveni # 0 - vychozi win10 menu# 1 - po kliknuti na ikonu vleze rovnou do nastaveni (nesmysl)# 2 - puvodni varianta z W8, ze ktere lze spoustet VPNky$RegPath = "HKLM:\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Control Panel\Settings\Network\"RegTakeOwn $RegPathSet-ItemProperty -Path $RegPath -Name "ReplaceVan" -Type Dword -Value 2
Nemám ani jeden problém z deseti uvedených, výkon super a to mám 3 roky starej (dnes už spíš podprůměrnej AiO). Provedl sem sice po instalu "lehčí optimalizaci", ale tu sem dělal u každé verze...😀
Poslední funkční Windowsy pro mě byli XP, 7 a 8.1 . 10 jsou šroty a proto jsem je vyměnil za OSX B-]🙂
no, aby sme to uviedli na pravu mieru, XP sa stal pouzitelnym systemom az po SP2 ktory este SP3 trochu doladil.
Prej 8.1 😀 Mezi 8.1 a 10 je rozdíl akorát v tom že ve Win 10 máš mini metro v nabídce start. 😀
Tak pokud si myslíš, že mezi 10 a 8.1 je rozdíl jenom ve vzhledu, tak se nemáme o čem bavit. 10 jsou zalagovaný bazmek proti 8.1
Zalagovanej bazmek to je, to je pravda, ale to jsem si celou dobu myslel i o osmičce. 😉
Mě teda přišly 8.1 plynulejší
Nejvíc mě dostává hláška "Pracujeme na tom..." u operací, které na Win7 fungovaly okamžitě.
!truestorypro zobrazení použijte http://bit.ly/1LWBmeM...
Gratuluji, už osX umí otevřít dvakrát stejnou aplikaci? Nebo třeba dvě okna chromu?
Proc by nemely jit otevrit dve okna (nebo vic) v chromu? Klavesova zkratka Cmd-N (nebo pro klikaci lidi je tu cesta pres menu->Soubor->Nove okno).Spusteni dvou (a vice) samostatnych instanci aplikaci, ktere na to nejsou vyslovene pripravene jde, pravda, drobet komplikovane, ale jde - napr. pomoci prikazu "open", konkretne za pomoci jeho prepinace '-n':-n Open a new instance of the application(s) even if one is already running.A to jde co pamatuju.Apropo, nevycitas nahodou MS Win, ze nejde spustit pruzkumnik souboru (explorer.exe) vickrat? U nej to je totez. A neverim ze by to neslo.
Ako nastaviť rodičovskú kontrolu vo Windows 10?Ahojte,dá sa nastaviť rodičovskú kontrolu vo Windows 10 bez prihlásenia sa k Microsoft účtu (Teda s využívaním len lokálnych účtov)? Dík.
Ako sa dá nesúhlasiť s otázkou? (bez odpovede na ňu) 😉
windows mám ve skříni a jsem s ní spokojenej
Jsem na tom podobne. Starej ThinkPad s Win7 odpociva ve skrini. Zbytek domacnosti bezi na OSX a jsem si cim dal tim jistejsi, ze jsem tim kompletnim switchem pred lety udelal velice dobre.
Ta VPN je slusny pruser i na pomery MS.Jesteze tu mame "elegantni" a "bezpecne" reseni davkovym souborem. :o))))))))
je to resitelne uplne normalne, viz muj post 🙂
Diky!
Všem vám jede zvuk? Nějaký z updatů nainstaloval M$ ovladač HD audia, který počítač oněmí.
Na tej obrazovke prihlasenia je tapeta s hodinamy da sa ta tapeta dat aj ako setric obrazovky? Ked vypnem prihlasovanie na heslo tak uz tu tapetu s casom tam nemam
Začal bych citací z doby války o Troju - Bojím se Danajů,když přinášejí dary.Jsem vděčným uživatelem Windows od jejich vzniku- tedy od W3,11,přes W95,W98, Xp po W7 u kterých zatím zůstanu. Tchán (83 let)přešel samostatně a s hrdostí na W10,od té doby se nenudím neustálé problémy s aplikacemi,nastavením. Vrchol byl když po nějakém updatu přestala fungovat grafika a ve výsledku jsem musel nainstalovat ovladače original z DVD.Pro ty co mě budou kamenovat..jsem uživatel-žádám od počítače totéž co od auta..s každým novým autem se nemusím učit nové ovládání. Spojka,brzda,plyn,ruční brzda,stěrače...tak nějak je to stejné.
Rozumim, nainstaloval jsi ovladacek VGA z dodaneho DVD ... podle toho si dokazu predstavit i dalsi akce na onom PC. Tedy naprosto se nedivim ze to nefunguje. Ani nemuze.
nenene problém byl v tom že se obraz posunul do lévé třetiny monitoru,jakože celý,čiliže jsem neviděl na ovládací prvky,to se stalo po nějaké té aktualzaci,problém byl,že to samé bylo i v nouzovém režimu,já jsem jenom uživatel , ne IT odborník,takže to pro mě byla docela stresující situace. Proto W10 nechi. Rozumím tu profesionálnímodborníkům,že je je tento OS třeba pro ně přínos,ale pro mě ne. Doopravdy mi stačí co ten systém umí,ale chci zapnout PC a bez problému se věnovat..třeba prohlížení internetu... :o))
Používám Win10 od srpna, ale stále jsem se nedobral ke spolehlivému systému.Momentálně mě nejvíc trápí nemožnost přesměrovat složky metro klikátkem na druhý disk. Dokumenty, Obrázky apod. Nic to nedělá(ani po čisté instalaci).Na reinstalaci už kašlu. Tu jsem dělal celkem už 5x(dlouhé příběhy).
Samozřejmě na to existuje aplikace třetí strany, ale když už to mají v metro Úložišti, tak by to mělo fungovat, ne?
Jak je vyřešit? Jednoduché..... NEPOUŽÍVAT WINDOWS 😀
Bych spíš řekl..nepoužívat Windows 10
Mně tam štvou takové spíš drobnosti. Třeba když kopíruju soubor a v daném adresáři už soubor stejného jména je. Dřív to umožnilo krom přehrátí nebo nedokončení operace také automatické přejmenování (tzn. kopírovaný soubor měl koncovku (1)), to ale ve Win 10 nejde. Tak musíte operaci přerušit a ručně soubor přejmenovat. Haluz.
Před pár dny mi W10 bez možnosti zrušení znásilnily PC. Prostě mi to oznámilo za hodinu se to nainstaluje. To co se tvářilo jako Windows po restartu bylo šokující. Jediná věc, která se mi líbila je počasí a správa dasktopu. Všechno ostatní je nedodělek. W10 je parodie na system, větší hnus jsem v OS neviděl. Odinstalovano několik aplikaci, některé programy "pověšené" na sledování síťové karty nefungují. Možnosti nastavení a UI je opravdu k smíchu, odezvy pomalejší. Start pomalejší. Sociální sračky kam se podíváš. Ještě že to lze do měsíce vrátit. Na pracovní PC absolutně nevhodné.
Ještě dodám, že jsem alespoň doufal v nějakou pohodlnou a dobrou správu fotek a videí, což Windows neuměly pořádně nikdy. 1/2 video souborů se v aplikaci TV/Video po zadání zdroj. adresáře vůbec neukáže, možnosti třídění prakticky žádné, nepřehledné, proč se mě to ptá na začátku, jestli chci použít jiný přehrávač, když to potom stejně u některých souboru přehrává ten jejich, kterej neumí vůbec nic. Samozřejmě, že kodeky na "všechno" to má. Prohlížeč fotek co to je? Aplikace jak cvičení do školy. A takhle to je skoro všude.
všech deset problémů a spoustu dalších jsem vyřešil už dávno návratem k W8.1
Moc dík za některé rady (neznal jsem). K přechodu víte co je zajímavé na stolních mašinách (mám pouze desky Intel / ASUS) jsem neměl jediný problém (bez ohledu na stáří PC - rozumně), nejen že W10 poznal vše (čisté instalace), ale i vše chodí jak má. U NB nevím (DELL / Toshiba), tam nechávám OS co tam je při nákupu. Dělal jsem zkoušku, ale nemělo by to smysl, neměl bych všechny funkce jako u podporovaného OS.
Stačí nainstalovat UBUNTU.
Tak má pravdu. Na úplně jiný počítač jsem nainstaloval Ubuntu a Windows mi okamžitě začaly fungovat správně!
A jéje, zase Linux jehovisti. Používejte si, co chcete, ale necpěte pořád ten nesmysl ostatním!!!
To víš, tyhle minoritní sekty. Čím méně toho je, tím více řvou. Linuxáci, bezzrcadlovkáři, vegani, bosoběžci... Nejhorší jsou ti, co spadají do více kategorií, s tím se skoro nedá bavit.
Hele, teď jsem instaloval Lubuntu na jeden počítač, který má sloužit výhradně na brouzdání po webu (nic víc). Po instalaci to chtělo aktualizace a po restartu systém nabootoval do konzole BusyBox cosi a dál se to ani nehlo. Takže takto nespolehlivý systém pro nás asi nebude...
Já měl při přechodu na W10 (z W8.1) takové rozmazané písmo - jako rozostřené a na webu mi nešlo přehrát žádné video v žádném prohlížeči. Video ve windows playeru najednou také nešlo přehrát - musel jsem používat poze VLC. Po přechodu zpět na W8.1 je písmo v pohodě, videa v prohlížeči také jdou, jen nejde windows player - musím na vše používat VLC. U těch W10 jsem nepřišel na to jak to udělat abych to něměl rozmazané - boleli z toho oči.
Nainstalovat spravne ovladace VGA a zkontrolovat nastaveni zobrazeni ? Fakt tezke.
Ovladace VGA jsou na Win 7, další nejsou. Na Win 8.1 fungují ale na Win 10 ne
Pokud chcete vypnout veškeré aktualizace ve Win 10, jako byly někteří uživatelé zvyklý na Win 7. Nebo je chcete zakázat dočasně pokud jste například na cestách, dovolené a máte omezené připojení k internetu (a musím říct, že mne pořádně naštvalo, když se mi o dovolené přez 2G mobilní internet stahovaly aktualizace Windows a nedostal jsem se tím pádem skoro ani do mailu).Tak řešení je vskutku jednoduché:Otevřete si Konfiguraci systému (msconfig), svolte kartu služby a zakažte službu Windows Update a nakonec restartujte. Obdobným způsobem aktualizace zpět povolíte (např. až se vrátíte z cest).
Ano, zákaz služby Windows Update je řešením. Samozřejmě, než v Microsoftu tuto možnost zatrhnou. Vnucování aktualizací všemi dírami je frustrující. Nechápu, co se některým lidem na Windows 10 líbí (jsou s nimi spokojeni!). K jakému účelu tito spokojení lidé počítač používají?Už jen ten plochý, minimalistický vzhled je odporný, člověk neví co je aktivní prvek a co je grafická ozdoba, nebo jen prostý text... Nehledíc na to že dizajn je "multikulturní" a na uživatele jukají občas okna z Windows 2000.
nechapem, co ti vadi, e dostanes aktualizacie? Aha, ty to mas cracknute a bojis sa ...
A co když aktualizace chci, ale zároveň si chci svobodně zvolit, jaké tam chci a nechci instalovat?
Musíte si k tomu svobodně stáhnout tool.https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930...
Takže jiným slovy, abych dosáhnul stejné funkčnosti jako na předchozím systému, tak musím doinstalovat další nástroje...
Přes mobilní internet se aktualizace stahují jen na výslovné přání. Hot-spot od WindowsPhone poznají automaticky, nevím, jak od Androidu. Ale pokud ne, stačí u připojení nastavit, že to je "metered connection" a začne se k tomu chovat stejně.
wsreset.exe - riesenie ala Microsoft
Poslední dobou začínám zacházet s programy od MS jako s virusem, protože se tak chovají. Já chci takový OS, který mám vyladěný, zazálohovaný, pod kontrolou. A ne, že se mi to bude měnit pod rukama, automaticky aktualizovat, kdykoli něco přestane fungovat a bude mi to cpát místo použitelných věcí nesmysly. Já potřebuju funkční systém a na něm pracovat!
Tak zůstaň u XP tam žádné aktualizace nehrozí :)
a nebo zkus Mac, tam se tyhle problemy neresi.
Kdo by se s tím patlal.Windows je už i pro samotni Microsoftminoritní záležitostí.Vyšel o tom článek: http://tinyurl.com/zgowalk
To připojování k VPN je od MS hodně špatný vtip 3-[
Připojování k VPN a celé nastavení sítí je očividně nedůležitá věc protože už od osmiček se to zhoršuje. celkem pravidelně pozoruji, že stav ovládacích prvků a sítí v seznamu při rozkliknutí sítí na hlavním panelu neodpovídá tomu, co je ve skutečném nastavení. Například vyskakovací okénko tvrdí že žádné sítě nevidí avšak v nastavení systému sítě samozřejmě vidět jsou. Totéž pak platí i pro vypnutou wifi - vyskakovací okénko i actioncenter tvrdí že wifi je vypnutá ale kliknutím zapnout nejde. Systémové nastavení pak může (ale nemusí) tvrdit něco uplně jiného. Jak kdy...
To je problém řízení spotřeby. Někteří výrobci mají dodrbaný ovladač a dělá to strašné kraviny. Viz ta WiFi. Stačí vypnout a běhá perfektně.
Nezlobte se ale takový argument nemohu přijmout. Je nesmyslné aby ovladač řešil, jak se v systému zobrazí ten či onen přepínač.Ovladač má v rozhraní jediné místo, které říká v jakém stavu HW je - zdali zapnutý či vypnutý. A systém si to z tohoto jednoho místa sám bere a zobrazí podle potřeby kde chce (nastavení, actioncenter, malé vyskakovací síťové okénko). Pokud dvě místa (action center a vyskakovací okénko) ukazují pravidelně špatný stav ale v plnohodnotném Nastavení to je správně, pak nezbývá než svalit vinu na MS protože si tu hodnotu nedokáže distribuovat v systému tak jak má.
Nastavení kolem sítí byla hrůza už ve vistě a sedmičce. 😉 Místo užitečnejch funkcí tam cpou ňáký domácí skupiny a kraviny co stejně nikdo nepoužívá.
Celé Windows jsou hodně špatný vtip.
Vypnutí automatického Windows Upgrade je opravdu ve verzi W10Pro. Ale ať se tam nastaví cokoliv - je to ignorováno a Windows si jedou podle vlastní vůle.Formulace "Změnit nastavení, které není k dispozici" ve druhé kapitole by bylo vhodné ponechat k uveřejnění na 1. duben.
11. masivny spyware - nevyriesitelne
Uvedl bych ještě další problémNa můj vkus dochází ještě k jednomu poměrně závažnému problému, který prakticky znemožňuje práci. Už jsem se několikrát setkal s tím, že přestane fungovat tlačítko Start a celý hlavní panel. Zřejmě to nějak souvisí s antivirem. Odinstalace McAffe nebo Avastu pomohla.
Mě se to stávalo na Win8. U desítek problém nemám.
U mě je to právě naopak. S osmičkama jsem neměl ani zdaleka tolik problémů, jako s desítkama. Taky mně právě nefunguje Start ani celý hlavní panel - jdou jen popuštět programy, ale pravé tlačítko nedělá vůbec nic. Do nastavení se nedá dostat už ani přes nabídku Run. A to všechno od té doby, co jsem začal vypínat všechny šmírovací funkce - tedy hned jak jsem ten slavný systém nainstaloval. Prostě jak se rozhodnu, jaký nejlevnější SSD si koupím, poletí tam zpátky sedmičky. Desítky nepřinesly absolutně naprosto vůbec žádné zlepšení - ani funkční, ani výkonnostní - přinesly jen spoustu potíží. A navíc jsou hnusný jak prdeI.
Mě to dělá u sedmiček pro. DELL notebook. SSD disk. Po probuzení ze spánku a nebo po přepojení do LAN z Wifi hlavní panel a START tračítko na 5 minut zamrznou. Již to beru jako vlastnost. 😀
Když pomohla odinstalace antiviru, tak bych to nepovažoval za chybo OS ne?
V testovacích verzích to dělalo furt, teď už se mi to nestává. Ale kdo by si dobrovolně instaloval McAfee nebo Avast? Jenom totální BFU. 😉
A teď vážně. To se fakt najde někdo, kdo si windows 10 dobrovolně nainstaloval? Proboha proč? Můžete mi říct, která funkce vám tak chyběla a na Windows 7 nebyla?Aha už vím, chyběl vám pocit, ze vás někdo šmíruje, instaluje vám, co se mu zachce, doslova si s vámi vytírá zadní část těla a hlavně vás "nachystal" na jakékoliv jeho plány do budoucna. 🙂
Já a jsem s nimi spokojený. Dualbootuju je pro srandu s Ubuntu.
Pouzivam to zhruba stejne. Ve win10 mam hry. Na praci ma linux, win na hry ;)
Ano, několik set miliónů lidí si ho nainstalovalo a přibývají další. Je to každého věc.
A nějaká funkce, která by mohla být důvodem k upgradu? Zatím vidím a čtu jen o důvodech, proč zůstat u sedmiček nebo odejít úplně jinam.
Pro tebe ne, stejně bys to nepřijal. Zůstaň si, kde jsi, a do nás nepruď.
Já jo. Povídejte.
když hloupému widlákovi dojdou argumenty
Desítky jsem nezkoušel, ale vycházím z toho, že se jedná o vylepšené osmičky, takže za mě je to minimálně - delší výdrž na baterii (2h na Win7/4h na Win8) při stejném plánu power managementu - rychlejší start a hibernace
A to je právě ta chyba. Ony totiž nejsou vylepšené Osmičky, ale spíš vylepšený 2012R2.
Tusis o cem mluvis ? Windows Server 2012 R2 = Windows 8.1 s jinym nastavenim a jinou SW vybavou.
ModernUI app sú súčasťou 1 celku
..Ano, několik set miliónů lidí si ho nainstalovalo a přibívají další.. A několik set milionů ho už odinstalovalo.., a přibívají další. Je to opravdu každého věc.
25 minusů za 2 minuty??? :-O:-O25 minusů sem někdo přidal v čase od 6:18 do 6:20.Kdopak je za to placený, aby v diskuzi propagoval Windows 10???
Propagovat je může, já si s nima užil už celkem dost. Ať jdou někam s takovýmhle systémem....
No normálně - koupil jsem novej PC tak jsem si k němu koupil originální klíč w10 a ejhle ... w7 nepotřebuju ... a proč? proč ne .... a co šmírování? to vám nakecal kdo? a budoucnost? já říkám ano ... ať už bude jakákoliv ... ale kldině se vraťte do časů dávno minulých (pro mě je minulost i včera ...)
Ty jsi sen Microsoftu. Přesně tak si to přejí.O šmírováním nám nikdo nic nenakecal. Stačí si přečíst licenční smlouvu, kterou potvrdíš při instalaci.Svatá prostoto....
Proč by si je někdo nemohl dobrovolně nainstalovat? U OS máš svobodu volby a je čistě na každém jestli si zvolí Windows v nejnovější/starší verzi, Apple nebo Linux.A pokud se někomu přestanou líbit ty "plány do budoucna", tak lze jednoduše kdykoliv přejít jinam. To není, že by se člověk upsal k jednomu systému nějakou smlouvou, která by mu zakazovala jej měnit.
Jo dobrovolně jsem je nainstaloval a jsem spokojený. Žádný z problémů v článku ani jiné nepozoruji. S ovladači taky není problém. Líbí se mi víc než kterákoliv win před tím je to nejnovější jádro, které bude kontinuálně updatovane. Používám zkratky, které jsou stejné jako vždy, live dlaždice jsou užitečný atd proč bych měl zůstávat na starém systému? Možná abych se sebe dělal vola v diskusích - děkuji nechci.
Že nic nepozoruješ, ještě neznamená, že se nic neděje. 🙂To, že ti soused obdělává starou taky nepozoruješ, takže je to v pořádku: 🙂
Schopnost ukrást nejdříve nějaký nový sw se snad už necení ani mezi puberťáky. Dnes když z ulozto umí stahovat už i důchodci.
Nic nechápeš, ovečko!http://aeronet.cz/news/analyza-windows-10-v... ...
Já ... mám je dobrovolně... rád... od jejich uvedení na trh .když se musím občas kvůli prácit vrátit na sedmičky nebo osmičky, je to utrpení...
Pro blbečka. Ty špehovací funkce jsou v systému už od verze Vista....
Ale jen jako volitelná aktualizace. Kdybys nebyl deb1l, tak bys takovou aktualizaci nenainstaloval. 🙂
1) Běží mi svižněji než win7.2) Zanedlouho bude už i win 7 umírat a je dobré (zvlášť při mé práci) se orientovat v aktuálním software.3) Často musím notebook napojovat na další zobrazovací zařízení (projektor/monitor), které mají jiné rozlišení a narozdíl od win7 se s tím win10 umí poprat a nezpřehází mi všechny ikony na ploše.Samozřejmě by se těch důvodů našlo víc, ale tyto jsou asi ty hlavní.
Tak treba mi docela vyhovuje hyper-v, novy powershell. Nejsou to killing-feature, ale duvod k "relativne free" upgradu ano.
Já je taky mám od chvíle, kdy byly dostupné. Vůči sedmičkám pro mne: rychlost, živé dlaždice, pár věcí ze Store, IE11, lepší výdrž baterie, grafika (nesnáším omalovánky), vyšší jistota podpory a komunikace do budoucna (zejména co se týká spolupráce mobil-tablet-PC), synchronizace s tabletem... Vůči 8.1 mírně rychlost, vylepšení aplikací ze store (umístění v oknech - to je pak v práci vždycky otrava, když se mi otevírají ve fullscreen režimu), pro mnoho lidí lépe řešený start (pro mne mírný pokrok).Jasně, pro ultraprofíky, jako jste vy, místní elita, to asi není nic světoborného. Jenže jsou to takové ty drobné, uživatelské příjemnosti, které mi zjednodušují práci s počítačem a dělají ji příjemnější.A šmírování... vůči ostatním službám a systémům je na zanedbatelné úrovni, a to i včetně té budoucnosti. Nejvíc mě to pak pobaví od jablíčkářů...
Ano. Já. A po odzkoušení na nově sestaveném PC to má i dcera na starším NTB Lenovo. PC jsem postavil z kvalitních komponent a na rozdíl od Vás nechápu, proč bych tam měl instalovat sice kvalitní, ale relativně brzo nepodporované sedmičky. PC k použití, ke kterému slouží bude vyhovovat >8 let a rozhodně nechci za tři roky řešit přeinstalaci. Šmírování ? V dnešní době? Nebuďte naivní. Jablíčko Vás od toho taky neochrání. Za mne tedy - spokojenost a plná funkčnost (pro nenáročné domácí použití !!).
Že by třeba DirectX 12?
Já se přidám s fun-fact,Do rukou se mi dostali dvě PCčka s win10, a náhodně jsem potřeboval otevřít .jpg, nu a co jsem nezjistil ,že "prohlížeč" obrázků je prostě pryč a v systému není nic co by to umělo zobrazit... Já slyšel ,že M$ chce odstranit nativní aplikaci ale dafuq ?? 😀😀
Prohlizec obrazku tam samozrejme je.
Máte pravdu. Je a nejde odinstalovat (nějakým běžnému uživateli pochopitelným postupem). Pán měl asi jen přeházené asociace.
mi zase zmizela kalkulačka
Nahoď old-school z W7
Tak jako správný linuxák sis určitě dokázal poradit,ne? Pokud funguje net, tak stáhnout nějakou freeware aplikaci, nebo mít při ruce flashku s live distribucí linuxu či pár portable prográmků. Na prohlížení obrázků úplně stačí Acdsee ve verzi 2.
Opravdu nebyl, a nešlo o špatnou asociaci, prostě v systému nebyl kde by být měl...😁 A údajně šlo o čisté instalace či upgrady
Jo, to známe, "nebyl, kde být měl". Prostě ho ten daný člověk vyhodil a už neuměl dostat zpátky...
je tam prohlížeč obrázků ale metrojdní, což nechceš 😉
Já jsem s Desítkami byl od jejich vydání vcelku spokojen, jen jsem asi před týdnem přišel na to, že na jednom počítači mi několik měsíců (!) nejely ony "vnucované" aktualizace. Systém mě na to za celou tu dobu nijak neupozornil. Hledání erroru 0x80041550 (nebo tak nějak - teď možná kecám, tahám to z hlavy) mi nic nepřineslo, holt se s tím ještě asi nikdo nepral. Laboroval jsem se službami, s integrovanými řešeními problémů (kde je sakra nějaká adekvátní obdoba perfektních FixItů známých ze Sedmiček?)... inu, podařilo se mi zneprovoznit si nabídku Start a Windows Update jsem stejně nerozchodil, takže jsem po dalším půl dni elaborování své snahy o spravení systému vzdal a udělal jsem refresh instalaci, kterou systém nabízí - a zdálo se, že je to funkční řešení, které ani nezabírá moc času, jelikož nějaké tuny nainstalovaného softu nemám a na soubory mi to nesáhlo. Pár dní to jelo, vyčistil jsem Windows.old a ejhle - zase přestal fungovat Start. Ono si to z nějakého nepochopitelného důvodu cosi (patrně něco souvisejícího s Windows Store) ukládalo do složky staré instalace! Takže jsem po dalším půl dni restartování, hledání řešení a blbnutí s příkazovým řádkem i powershellem udělal další refresh instalaci - a hned po ní jsem viděl v Prohlížeči událostí nějaké ty chybky a navíc to hlásilo problém s Košem, který nešel ani manuálně vyprázdnit od jedné složky a tří souborů. Jal jsem se čistit Unlockerem od IObitu a završil jsem to další refresh instalací. Až se konečně vyspím, důkladně prozkoumám výsledky a jestli i nadále bude prudit s chybami, asi udělám upgrade (ne, není to překlep) na Windows 7. Tohle schizofrenní prostředí, kde nejede start kvůli Windows Store, který jsem za celý půlrok ani jednou neotevřel? To přece miliardová korporace nemůže myslet vážně. Na (ačkoliv mnohdy nejen designově velmi schizofrenní) prostředí jsem si zvykl rychle, špehování mi v téhle míře nevadí, jisté míře diktatury se podrobím (nucené aktualizace), rychlost je opravdu velmi slušná, kustomizace akceptovatelná, bezpečnost parádní a hlavně nám to dali zadarmo, ale takhle se mi hroutily naposledy Visty - a i ty se dařilo opravit bez přeinstalování. Sedmičky by si tohle nikdy nedovolily. :-/
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 3. 2016 04:23
Start nabidka nejede bez ty kraviny appmodal.exe jak se to jmenuje. Ta mi vecne ukrajuje 15 % vykonu, je to i kvuli dlazdicim, kterem mam vsechny vypnute... A na pozadi nektefe z nuch bezi stale 😀 komedie. Ta apka-sluzba normalne vypnout nejde, musi se do registru.Nepamatuju, ze by Start kdy potrebovala jakousi polovlastni aplikaci ktera nejde vypnout, tlustou a pomalou jak krava. Vzdycky to bylo jen rozbalovaci menu s jednoduchym seznamem. A vsichni byli stastni a spokojeni.
Ta chyba s tím Start menu byla u dost lidí důvodem k odinstalaci W10. Je to dost neprofesionální chyba...
Furt jsem nepřišel na to proč to jednou za čas vždycky startuje tak strašně dlouho. To nastavení rychlýho spuštění mi připadá že nemá na rychlost startu žádnej vliv (na SSDčku) a to nastavení tenhle přoblém nevyřeší. Normální start mam tak 22 vteřin, ale vždycky jednou za čas to startuje přes minutu a nikdy nevim když to zapínam jestli to zrovna pojede normálně a nebo pomalu. Připadá mi že to souvisí s grafikou od AMD, protože lidi co maj normálně nvidie (mít AMD grafiku normální neni) maj start v pohodě mi připadá.Taky mě rozčiluje to občasný opožděný otvírání nabídky start. Ze sedmičky jsem zvyklej prostě škubnout myší dolu, kliknout na start a hned třeba dál kliknout na počítač nebo kam chci vlézt a v 10 nikdy nevim jestli to pujde protože ta nabídka se občas objeví třeba půl vteřiny po kliku.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 3. 2016 02:23
Zjistil jsem že se win 10 mnohem déle startují pokud se nedokončí aktualizace nějaké aplikace z windows store. Děje se tak i když windows používá místní účet a to u aplikací jako je například prohlížeč fotek. Pozná se to podle toho že v půlce nečítací obrazovka problikne a objeví se kurzor myši přesto že windows ještě načítá.
Myslim že to zrovna neni muj případ, ale taky je to asi pravda 😉jinak u sedmičky jsem byl na SSDčku zvyklej že jsem vubec neviděl obrazovku vítejte ale rovnou to skákalo na plochu a okamžitě jsem mohl cokoliv dělat, ani ikonky na hlavnim panelu vedle hodin nedostakovaly, prostě tam už všechno bylo okamžitě po objevení plochu, desítka je prostě mnohem pomalejší ale nikdo tomu nevěří, nesmí se o tom mluvit a když to někomu řeknu tak mi tvrdí že lžu. A ne, nemam Win 7 zidealizovanej, hodnotim objektivně a na uplně stejnym HW a desítka je prostě pomalejší. Uvidímě co se stane až vyměnim SSD konečně za Sata III ale myslim že to nic moc nezmění, odezva bude podobná a jestli to má rychlost čtení 300 nebo 500 mega tak to už ten start moc nevytrhne, hlavní je ta odezva v ms.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 3. 2016 06:25
hm, donesli mi noťas s novým upgradem W10 a ten nabíham 30 minut. A po přeinstalování W10 cca 2-3 min a taky nevím čím to. Můj nový počítač s Win7 a SSD naběhne po normálním zapnutí vypínačem na plochu za 8,5 sekundy. Tak mě ty desítky moc nelákají.
No a to je přesně to o čem mluvim. Jako když jsem dělal upgrade lidem s aktuálnim HW tak žádnej problém celkem nebyl (i když rychlejší než 7 to rozhodně neni) ale u mě na 3 roky starý desce (Z87) a s 5 let starym SSD se to prostě chová chvílema fakt divně. SSD mam v plánu vyměnit ale tim to nebude když sedmička na tom lítala jak blesk, leda že by to SSD odcházelo, ale to si nemyslim, to by se určitě projevovalo i ňák hůř než tim že systém občas dlouho startuje.Jinak zajímavý je že tenhle postřeh o pomalosti Win 10 píšu prakticky pod každej článek o Win 10 a vždycky za to vyfasuju desítky mínusů a teď najednou ne. Že by lidi konečně prozřeli? Na otestování toho OS na různejch HW kombinacích už měli lidi času dost na to aby si sami potvrdili to co od začátku řikam.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 3. 2016 16:13
Mel sem ten samy problem, a vic a vic se to zhorsovalo, mel jsem take asi necelych 5 let stary SSD. A stoprocente muzu rici ze u mne to bylo zpusobene SSD, s novym SSD start do nekolika sekund (neustale). Btw take mam grafiky od AMD (dve v crossfire rezimu). Deska taky nepatri k tem novym (kolem 4 let stara).
Tak uvidíme co se stane až ten disk vyměnim. U toho AMD prej způsobuje problémy ten jejich low power režim nebo jak se to jmenuje, prostě když je grafika v IDLE bez zátěže tak to prej občas ve Win 10 dělá neplechu při přepínání těch režimů.
Já - stejný problém, vrátil jsem tam Win7 a zase to běhá rychle. Start místo cca 30s snížen (zrychlen) na 14s, o vypínání ani nemluvím.
Názor byl 2× upraven, naposled 18. 3. 2016 06:49
Taky bych nejradši zpět sedmičku, ale hraju hry a nechci přijít o DX12 do budoucna. Taky jsem si už celkem zvyknul na ten černo bílej vzhled. Všechno na černo jsem měl i v sedmičce, když si nainstaluju classic shell (kde jsou i tweaky na vzhled Win) tak to můžu mít skoro stejně jako ve Win 7 a s hranatejma oknama který jsem si do Win 7 dával taky dodatečně, to byl design z původní testovací verze Win 8. Nesnášim zakulacený okna a tak.. to je design jak z doby Win XP, monitor má před pravý úhly, tak proč MS takovou dobu zakulacoval okna to nechápu. 😉
Podle popisu jsem nepřišel na to, jak se k nastavení rychlého startu dostat. Jak vidím, ostatní ano. Poradí někdo?
Sám jsem zažil na několika PC že to nastavení tam nebylo a nešlo nijak aktivovat, pokud máš jenom upgrade tak udělej čistou instalaci Win 10 a bude to tam.
22 sekund? mne 10ka startuje za 6 sekund a tiez mam AMD (r9290)
Já mam ale 3 roky starou desku a skoro 5 let starý SSD, takže těch 22s je prostě limit toho danýho HW. Pokud máš uplně novou desku která podporuje všechny ty ultra fast booty a podobný chujoviny tak ti to těch 6s klidně startovat může. Ale myslim si že by ti tak rychle startovala klidně i sedmička na nejnovějšim HW a na slušnym SSD disku. A hlavně je důležitý jestli mluvíme oba o čistym startu. Já mluvim o čistym startu, ne o probuzení, to nepoužívam od tý doby co mam SSDčko (5 let) protože to často trvá ještě dýl než čistej start a vypínam PC právě proto že chci aby se všechno z paměti vymazalo a aby to naběhlo pak na čisto a ne proto aby se všechny chyb z předchozí relace uložily na HDD a pak znova načetly do RAM po probuzení. Podle mě celkově ten koncept hibernace a režimu spánku je u PC hovadina. 😉
doska: ASUS H87-PRO, CPU: I7-4771, SDD Samsung 840 Evo 250GB, RAM: 32 GB, GPU: R9-290 vsetko dva roky stare
To je právě špatné nastavení, OS nesvědčí takto extrémně rychrý start. Vím, že to jde tak nastavit, ale nikdy bych to nepoužil!!
nvme?
To bude někde jinde mám taky amd a nemám ssd jen hybridní disk a startují za 8 vteřin, déle to trvá jen po aktualizacich.
hybridní disk jsem kupoval ségře do PC a připadá mi že proti aktuální generaci klasickejch plotňáků neni rozdíl v rychlosti startu PC skoro žádnej
Deset+ důvodů proč zůstat u starších Windows (7 - 8.1) 😉 .
Deset důvodů, proč se porozhlédnout po jiném operačním systému.
Nezapomente na "oblibenou" telemetrii aspol. Alespon tento oficialni clanek od Microsoftu stoji za to zminit:Configure telemetry and other settings in your organizationhttps://technet.microsoft.com/en-us/library/mt577208(v=... ...
Ja mam porad problem s aktualizaci 1511, nepomohli zadne navody, rady, zarucene recepty.Vysledek je porad zadnacelanulanic... Co s tim?
Nic, protože jsi nenapsal, jaký konkrétní problém máš.
Chyba aktualizace, chyba aktualizace, chyba aktualizace...
Nějaké detaily by nebyly?
Při instalaci některých aktualizací došlo k problémům, pokus o instalaci se bude opakovat později. Pokud se vám tato zpráva zobrazuje opakovaně a chcete si najít další informace na webu nebo se obrátit na podporu, může vám pomoci toto: "opakovat"
Stiahni si tu aktualizaciu a spusti SETUP.EXE /Auto Upgrade /Quiet /NoReboot /DynamicUpdate Disable /Compat ScanOnlyPotom si najdi v Panther zlozke subor s nazvom CompatData. Je to compatibility check, kde mozes vidiet ci nieco neblokuje tvoj upgrade.
intuitivní postup 😀
Nevím či to je toto přesně, ale taky mi nešli nainstalovat updaty. Pomohlo odstranit veškeré součásti Office.
1) Zkus Windows Update Diag Tool zde:https://support.microsoft.com/en-us/instantanswers/512a... ... 2) Manuální postup:Pravé tl. myši na nabídce Start -> Příkazový řádek (správce)V příkazovém řádku (správce) zadat řádek po řádku a "opíchnout" ENTERem:DISM.exe /Online /Cleanup-image /RestorehealthSFC /SCANNOWGPUPDATE /FORCE /BOOT /SYNCTen třetí řádek komplet restartuje PC!!!
Deset důvodů k pláči a hysterickému smíchu a vyhazov programátorů a šéfů týmu z MS se přesto nekoná...
Hysterický smích je známkou šílenství. Ja tam krom ty vpn nevidím žádný problém, ale ok chápu že je spousta lidí o v dnešní době co to s pc moc neumí.
je to sračka, mám je od prosince na stole v práci a nemůžu na ně říci nic pozitivního snad jen rychlý kvazistart z vypnutí.Když pominu nahodilé blokování doménových účtů firemních IS na pozadí aniž bych to mohl nějak ovlivnit, hnusný vzhled ovládání a nekozistentní menu skakájící podle úrovně vnoření mezi W10 a W7 vzhledem, vadí mi ještě menu start s jednotnými modrými čtverečky bez rozlišujících ikon, občas mi v IE11, Outloku 2013 naskáčí šedé a modré obdélníky místo obsahu, z textů v nabídce start se stane rozsypaný čaj apod. (PC už bylo na údržbě 2x a tč mi už 14 dní připravují jiný PC s novou instalací, tak jsem zvědav, kdy se to zase rozsype)
FUjifilm S5 - RAF = raw soubory z USB fotaku (CF) karty nejdou pretahnout, o tom ze ty soubory nejdou zobrazit (fotky raw) ve Win bez Zoneru, Adobe, to neresim to sem si davno zvykl, Zoner to jakztakz umi, ted uz celkem dobre, buzeruju je vsak taky uz par let, pred casem to jeste delalo nejaky divny kontrast a jen jako 1mpx nahled, ted uz to zobrazuje celkem dobre, Adobe ok, ze to nejde treba v linuxu (a ani to v nem neni videt v adresarich), to neresim, to pouziva jen magor-to je nedodelek, musite si sami dokompilovat, v Applu to jde vsecko, zajimave, ve W7 jdou normalne pretahnout z CF karty a videt, MS neumi veci dotahnout poradne, dale mi nejde nainstalovat Age of Empyres II, SW Galactic Battleground, GRRR smejdi!
Nevidim duvod, proc by mel OS se starat o podporu zobrazovani RAW formatu, ktery ma navic kazdy vyrobce jiny.
Už jsem to tady psal nejmíň třikrát, problém je u Fuji, u nových foťáků vydal opravu firmware, ovšem veterány typu S5 už určitě podporovat nebude.Ať si pan Starý koupí za tři stovky čtečku.
Pan Starý není pan Starý, ale multinick vystupující pod více jmény.Někdy jej podezřívám, že to je jen "čárkový Ládík", který změnil styl.
😝
To je věc názoru. Fotky chce v PC zobrazovat kdekdo a i v základu OS je minimálně jedna aplikace, která se o to stará - tak proč nemít v systému univerzální podporu včetně RAW? Nové modely kamer by řešily periodické aktualizace. Proč by se měl uživatel starat o univerzální vyvolávač DNG od Adobe...? Na druhou stranu běžný uživatel pracuje s jedním typem RAW do té doby, než vymění foťák (což se neděje běžně). A tedy do té doby nepotřebuje aktualizace. Mně spíš vadí, že mi Win 10 úplně pos.aly systémovou podporu RAW mého foťáku. Ve Win 8.1 přišla nějaká aktualizace "camera codec pack", která udělala to samé, ale dalo se jí zbavit. Teď je to někde v systému, uzurpuje si to dekódování RAW v Zoneru (a nepustí to ke slovu nainstalované dekodéry od výrobce foťáku) a nejde to vypnout. Bohužel, to mirosoftí dekódování je o poznání méně kvalitní, než to od výrobce foťáku. Teď abych dělal prvotní převod z RAW na JPG na jiném kompu se Zonerem a XPčkama.
Tak zrovna podpora her co jeou na Age II enginu je ve Win 10 mnohem lepší. U Win 10 jsi musel používat módy nebo tweakovat abys neměl v tý hře zkreslený barvy. Pamatuju si že bylo potřeba po spuštění hry otevřít správce úloh a ukončit explorer.exe a pak byly barvy ve hře v pořádku, ty zkreslený barvy způsobovalo aero který ve Win 10 neni.Jinak tyhle hry nemusíš instalovat, stačí archivovat složku s už nainstalovanou hrou, jestli to jde ve Win 10 normálně nainstalovat nevim, ale hrát z už nainstalovaný složky to jde uplně bez problému narozdíl od Win 7. A SW Battleground je na GOGu za pár centů, tak si to tam kup a budeš mít jednoduchou klikací instalačku která ve Win 10 určitě funguje a nemusíš řešit žádný cracky aby to jelo bez CD.Je to tam asi za 150 Kč i s datadiskem, bez DRM a s jistotou že ti to pojede na aktuálních OS, prostě neni co řešit. https://www.gog.com/game/star_wars_galactic_b... ...
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 3. 2016 16:26
// aero který ve Win 10 neniTohle ale není vůbec pravda. Aero je přítomno ve Win7, 8, 8.1 i Win10. Jediný rozdíl je, že neobsahuje glass efekt a že bitmapa pro kreslení záhlaví okna obsahuje jiné obrázky. Jinak je tam stále to stejné Aero.Naopak ve Win7 šlo pro každou aplikace Aero vypnout úplně. Ve Win8+ toto nejde a Aero se použije ať uživatel chce nebo ne.
Možná tam aero je, pak to nezpůsobovala přímo přítomnost aera. Vim prostě že když se aero killnulo pomocí zabití celýho exploreru a nebo po přepnutí na základní vzhled, tak byly barvy v Age II v pořádku.
Aero ve Win10 je a není. Je tam kompozitní plocha obecně, ale už se nevykresluje přes Direct3D jako ve Win7 a Win8.0, ale přes Direct2D (Win8.1 a Win10). Mimochodem glass efekt ve Win10 standardně je - např. pozadí menu Start.
Direct2D je pouze API nadstavba nad Direct3D 11 😉
To je fuk jak to je, podstatný je že ve Win 10 jede Age II bez tweaků a patchů, prostě uplně originální původní verze. 😉 To v sedmičce nejde.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.