10 faktů o humanoidních robotech Tesla Optimus. Není čas ztrácet čas, humanoidi už se zacvičují v Gigafactory

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 65

Názory k článku

avatar
17. 05. 2024 22:22

není náhodou druhý pád od "Optimus" bez Optima? Jako Brutus bez Bruta, centrum bez centra, Julius bez Julia, datum bez data?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 05. 2024 19:08

Pro přítomné: Opravdu by někdo nechal tento Muskův stroj aby uchopil jeho vejce? Věříte Elonovi natolik aby jste to zkusili?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 05. 2024 17:13

Naprostá pecka. Docela mě fascinuje, jak někteří diskutéři přirovnávají robota k člověku. To samé slyšíme od těchto intelektuálů u elektroaut. U obojí platí, že se nejedná o náhradu 1:1, ale holt to někteří musí zažít na vlastní kůži, aby to pobrali.
Uvedu jeden příklad za všechny, protože mám k takové robotizaci v práci blízko a kolegové řešili ten samý problém. Takový robot nejspíše nevydrží makat osmičku, stejně jako dělník ve fabrice, ale to přeci vůbec nevadí. Ten dělník musí se po směně oddáchnout a přijde až zítra - proto ta směna trvá maximální čas člověka. Ale tohle se po pár minutách nabíjení zase vrátí do práce a pracuje ráno, odpoledne a dokonce i v noci. Takže počítat, že takový robot nezvládne práci za jednoho zaměstnance, protože má malou baterku, je vážně sranda. Zároveň nejde počítat, že to nahradí jednoho zaměstnance, protože jediné robotovy potřeby jsou servis a nabíjení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 05. 2024 10:59

a k čemu vlastně potřebuje v rámci výrovy chodit? Pokud dělá u linky - a je již značně univerzální - pak nepotřebuje přestávky a obědy, bude pořád stát na místě, jen je třeba optimalizovat proces výroby a umístit potřebné díly na dosažitelné místo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 05. 2024 10:28

Umím si představit praktické použití jako kurýr pro obchody typu Rohlík. Většinu času se veze v (samořídícím) autě a šetří energii a po příjezdu k zákazníkovi mu přinese tašky se zbožím až do bytu. Poté se vrátí zpátky do depa, kde se může dobít a případně podrobit servisnímu zásahu.
Odpadá tím problém s nedostatečnou kapacitou baterie a naopak je klíčové, že jako humanoid je dokonale přizpůsobený pohybu v prostoru přizpůsobeném výhradně lidem. Jako bonus pro zákazníka může být, že jako stroj jej mohou být ochotní vpustit i tam, kam by živého kurýra nevpustili.
Připadá mi to jako jednodušší než se snažit sestavit nějakého složitého nehumanoidního robota schopného zdolávat všemožné dveře, schody, rampy nebo uličky. Nebo naopak naivně předpokládat, že i ten nejposlednější zákazník nějak upraví svou nemovitost aby mu šlo roboticky doručovat jinak.
Ale to se samozřejmě bavíme o docela dlouhé budoucnosti. Optimisticky myslím, že první pilotní testování v takové roli by mohlo přijít nejdříve za 10 let. Naopak nevidím žádnou budoucnost v tom, aby takový robot seděl někde na výrobní lince a dělal úkony místo stávajícího lidského operátora. Buď se takovou úlohu vyplatí automatizovat i se stávajícími prostředky (z dlouhodobého hlediska levněji než humanoidním robotem). Nebo bude člověk jednoznačně levnější než jakýkoliv robot.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 05. 2024 09:38

A dělníci ve šroubárně nebudou mít co žrát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 05. 2024 08:53

Za 470.000 Kč by se při lidském platu 40.000 měsíčně zaplatil za rok. Jestli bude pracovat denně dvě směny, tak i při minimální mzdě. Asi tam bude nějaká údržba a dobíjení, takže za dva roky. To zní zajímavě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 05. 2024 08:08

Takže se blíží doba (ona tu skoro už je), kdy si bude možné koupit robota a nemyslím kuchyňského robota, ale skutečného robota.
Tesla Optimus není naprogramované CNC, nebo chytrá zásuvka, ale skutečný robot.
Akorát nechápu, proč je to pod Elon Musk dává pod Teslu a nemá proto samostatnou značku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 05. 2024 07:58

"Co přesně budou lidé s těmito roboty Optimus dělat, není v tuto chvíli na první pohled zřejmé."Já myslím že zřejmé to je. Na práci, samozřejmě, na co jiného člověk potřebuje robota?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2024 19:45

Jako... Pohyby rukou a prstů super, ale chodí, jako kdyby to zrovna nestihl na velkou. To chce ještě pár generací poladit.Ono nedoržování termínů a přílišný optimismus... Co je rok u toho leda sběratelského s*itu a šílenosti jménem Cybertruck (tak to dopadá - jako Musk - když někomu dáte prakticky neomezené prostředky k zhmotnění - bohužel všech -jeho mokrých snů). Vzpomeňme na Duke Nukem Forever (nějak přes 10 let), případně Star Citizen (kde je mu konec?)Jinak si myslím, že ten týpek z OpenAI to vystihl nejlépe - AI, která bude koexistovat v běžném životě skrze podobné humanoidy... To je next level, naučí se to, co je reálný svět a jak se liší od této internetové pseudoexistence. Jestli se toho bát nebo jásat... To neví dneska nikdo. Jen se divím, že se ti chatboti dokážou chovat občas fakt dost něhumánně a zákeřně. Asimov si to asi představoval moc jednoduše, nebo tvůrci všech těch GPTs zapomínají na jednu podstatnou věc - člověk/lidstvo má být pro bota za všech okolností nedotknutelným božstvem a nikdy nesmí jít proti lidským záměrům. To se jaksi nikdy v pojednáních o GPTs nezmiňuje, jestli to vůbec je zohledněno - a musí to být zohledněno ad absurdum. Jinak je ta technologie nevyzpytatelná a nebezpečná á propos.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor