10 důvodů, proč zůstat u Windows XP

Diskuze čtenářů k článku

14. 01. 2021 10:02

Kupujte Bitcoin!!!

Kokoti !!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 09. 2010 16:07

Potřeboval bych poradit:

koupil jsem si nový notas DELL Vostro s dvoujádrem, SATA diskem atd., vytvořil jsem si na něm zvláštní oddíl pro XP, ale nemůžu na něm z nějakýho záhadnýho důvodu ty XP vůbec spustit - mám přenésený image z jiného notebooku Dell (Inspiron).

Jasné, že budou chybět ovladače, ale nelze to spustit ani v nouzovém režimu. Spouštění systému spadne asi po 10 sekundách (BSOD). Kupodivu nelze nainstalovat ani XP SP2 z CD, po prvním restartu to opět spadne.

Co se s tím dá dělat?

Není tam nějaké omezení v Biosu? Díky za radu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 09. 2010 17:57

Ahoj.

Kdyz updatnu z XP na 7, budu muset instalovat vsechny aplikace znova? Ty nejdrazsi maji aktivaci po internetu a nemuzu to delat vic nez trikrat.

Nebo je to uz jako v osx, kde se automaticky pretahnou vsechny programy ze staryho systemu do novyho a neinstaluje se nic.

Dik, Danid

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 09. 2010 05:09

Neblazni jsou to widle ! to neni jak mac os x kde si tahas domovskou slozku s aplikacemi a daty a nic te nezajima (nebo jak linux kde si tahas vyexportovany seznam aplikaci a domovskou slozku s daty a konfiguraci)

teoreticky kdyz prekopirujes app z XP -> 7 a vyhrabes veskere jeji zaznamy v tom bordelu jmenem registry vyexportujes je a zase uspesne naimportujes ve widle 7 tak by to mohlo i fungovat(samozrejme zalezi jak je napsana , muze se stat ze ji bude chybet nejaky file ktery se nachazi na nestandartnim miste, dale zalezi jestli si taha knihovny sebou nebo je bere ze system32 etc.), ale povazuji to za vetsi hardcore nez novou instalaci a aktivaci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 09. 2010 06:19

Predpokladam ze mluvis o Photoshopu atd.. Napr. konkretne photoshop je lepsi nejdriv deaktivovat ( Napoveda -> deaktivovat...) a pak neni problem s opetovnou aktivaci... Co se tyce Mrkvo$oftu, tam je moznost aktivovat po telefonu, to pak pujde ikdyz aktivujes treba po pate...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 09. 2010 10:46

Mě by se líbilo srovnání Windows XP vs lehký linux (lubuntu, archlinux s lxde..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 09. 2010 23:56

jen mě napadlo, kdy bude článek "10 důvodů proč přejít/nepřejít na Mac OSX" :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 09. 2010 13:37

Možná tehdy, až tenhle OS pojede na každém železe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 18:43

Zajímalo by mě, kolik lidí z redakce si muselo W7 koupit... Nezastavil se tam náhodou někdo z českýho zastoupení MS a nenechal pár kousků na stole s tím, "že pár hezkých slov o W7 by nám velmi bodlo a tady chlapci máte něco pro inspiraci..." ? Nebo platěj cash? Nebo tuhle reklamu děláte zadarmo? Jinak tohle lobování za novej systém mi tady na živě příjde zbytečný a muselo bejt jasný, že to vzbudí to, co to vzbudilo ( jako kdybyste to dělali dva tejdny a ještě to neznali... ). Sorry, asi se to víc hodí pod ten druhej, antiXPčkovej článek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 22:07

No obvykle platí cash a navíc jim dávají produkt k otesotvání a recenzi zdarma. Takový článek je dobrá reklama, tak nevím, proč by si měl novinář software kupovat a psát na něj recenze zdarma... .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 09. 2010 18:47

Na druhou stranu, komunita cpe svůj Božský Bastl každému, vždy a všude. Divím se, že v době všeobecné krize novináři o tomto produktu nepíší jako o alternativním systému pro chudé k běžnému plnohodnotnému softu pro nás, ostatní. Ne - kecám - nedivím. Sám jsem 7 let pracoval v zaměstnání na Mandrake/Mandrivě a Gentoo ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 16:15

Šifrování složek je i ve Windows XP (pochopitelně na NTFS).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 15:07

co treba deset duvodu, proc prejit z Mrkvo$oftu na MacOS?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 15:55

Tak za to se tady přikláním ... docela bych ty důvody rád znal ... nějakou zkušenost jsem s tím měl a tak nějak pro běžný uživatele je to asi lepší, ale pro ty co se tím zabývají víc tak mi to přijde takovy neforemný. Prostě TC mi tam schází a to dost ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 09. 2010 12:37

Hm, tak je sepiš, pokud nějaké najdeš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 13:47

Proč zůstat u win XP? protože Win7 jsou předražené a umí to samé, jen s "hezčí" grafikou, která je více méně na škodu :)

Win7 mám na macbooku v tripplebootu (dostali jsme licenci od školy MSDNAA a popravdě, si stejně nepamatuju kdy naposledy sem ho nabootoval, stále mi na macbooku vede gentoo :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 13:09

Já se jen a jen směju...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 15:07

nejsi jediný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 18:35

usmievave jablcka!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 13:07

Tyhle důvody jsou reálnější, než ty v článku o přechodu na win7. Bohužel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 12:49

me se oba clanky libej, al v tomhle je hrubka jako prase:

4. Menší nároky na HW

Win XP ma doporuceno 128MB ram, to je sice pravda ale plati to pro neopatchovany system (a v te dobe to fakt bylo funkcni a clovek si zahral i GTA3)

jenze pro XP SP3 je potreba min 512MB ram, pac jakmile zacne hledat aktualizace, tak to umre... tudiz kdyz XP a jeste chvili funkcni, tak nelze doporucit min jak 768MB ram a nejlepe 1GB (antivir ma asi kazdej, ale tehda zabiral v ram 10MB, dneska 50MB, prohlizec z ramky ukousnul 50MB, dneska uz to jsou stovky MB)

a kdyz se a to kouknu kolem a kolem, tak Win 7 Starter jede jak namydlenej blesk na 1GB ram, takze si myslim ze kdyz ma clovek min 1GB ram, tak lze doporucit Starter a ne XP (jestli se vubec daji koupit, ja je testoval na netbooku, kde jsem je dostal zdarma k notebooku, ktery byl predrazen o 2tis Kc... asi na nejaky zvlasni vylohy)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 20:51

Nedávno jsem byl nucen přeinstalovat starý notebook s 256MB RAM a nezbylo mi nic jiného, než tam hodit čisté XP SP3. Po startu berou cca 120MB RAM, ale instalace musí být opravdu čistá. Jediná věc, co jsem tam dával "navíc", byl ovladač grafiky, žádný Synaptics touchpad ani podobného fíčury jsem tam radši nerval. Notebook přežije otevření několika dokumentů a dokonce i 1-2 taby ve firefoxu, než začne hrabat na disk a stane se z něj nepoužitelná troska

Na svém netbooku mám pořád originální instalaci z výroby (samozřejmě pročištěnou, ale řada procesů se prostě musí po startu spustit) a bere si po zapnutí tak 400-500MB. Při 1GB RAM stačí otevřít pár TABů v Chromu a stane se z toho líná lemra. Po upgradu na 2GB jede jak z praku, ale rozhodně s tou RAMkou teda nešetří ani trochu a přístup ke stránkovacímu souboru jsem mu radši zakázal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 22:06

No, XP jsem rozchodil i na stolním pc s 256 mb ram. Jasně, neřeším pak moderní hry, nebo poslední verzi MSOffice. A musím se postarat o konfiguraci prohlížečů, jinak by to neutáhlo ani běžný surfování. Naštěstí Opera i Firefox maj nastavitelný využití paměti tak, že operu dostanu na ca 20-40 mb, ff pod 40 mb nejde ani za nic, ale taky se dá spotřeba hodně srazit. U antiviru i firewallu jsem vybíral taky podle zátěže pc, ale kupodivu žádný problém. XP jen SP2 a dál jen manuálně vybraný aktualizace - ověřeno, výkon je mnohem lepší, než když tam hodím SP3 celý. Zkrátka když chcete, rozchodíte i tohle . V opeře se surfuje normálně plynule, ve ff trochu pomaleji, práce s dokumenty v OO je přijatelná a média, no, kvalitnější video samozřejmě nehrozí, ale jinak taky OK .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 22:11

Mně se tomu nějak nechce věřit. Ještě pár let zpátky jsem provozoval XP SP2 na P3 1GHz s 384MB RAM a bylo to dosti svižné. Na pozadí Firefox s puštěnou hudbou a do toho práce ve Photoshopu CS3. Světe div se, pracovat se na tom dalo a ani to moc nehrabalo na disku. Nevím jak moc (a zda vůbec nějak viditelně) zvýšil SP3 nároky na hardware oproti SP2, ale já bych to zas tak černě neviděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 23:10

Jasně no, já tomu i věřím... I když sám jsem měl XP až někdy na Athlonu 1600+ s 512MB RAM.

Tenhle notebook jsem musel přeinstalovat jednoduše proto, že tam byla jedna instalace snad už od jeho pořízení a v kombinaci s 256MB RAM se to už nemohlo ani hnout. Snažil jsem se ho vyčistit, ale jediný výsledek byl pětiminutové otevírání firefoxu a hrabání na disk ihned po startu systému. Původně jsem tam chtěl hodit nějaké Xubuntu, ale když jsem viděl, že ta SP3ka zas tolik nežere a pro dané užití bude plně postačovat, přišlo mi to jednodušší než učit Linuxové prostředí, ve kterém ani sám nejsem až takový machr

Netbook mi žere RAMku brutálně, ale s tím, že po startu se načítá milion různých miniaplikací (touchpad, zvukovka, ovládání spotřeby...), Daemon tools, antivirák apod. A to jsem takové ty blbosti jako ASUS Splendid, Update apod. zakázal. Když pak pět procesů Chromu sežere každý přes 100MB, tak už je to znát. A to jsem ještě neotevřel správce souborů, Winamp, Word, KMPlayer apod. Moje užití netbooku bývá každopádně lehce brutální, normální člověk si s 1GB vystačí a třeba v Ubuntu bych asi ani víc nevyužil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 23:21

Tak pokud na netbooku máš předinstalovaný systém od výrobce tak to ani nemá smysl čistit protože toho balastu se stejně na 100% nezbavíš. Reinstall jedině. Mně se na notebooku po startu zavádí pouze potřebné drivery, antivirus a PowerISO. Hotov, šmitec, víc netřeba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 23:35

pokud se budeme bavit jen o XP, tak mam praxi overeno

SP 2 - 256MB (to je minimum)

SP 3 - 512MB (to je minimum)

samozrejme XP lze provozovat na 128MB ram, ale ja tu mluvim o svizne praci, jakmile je SP3 na 256MB, svizna prace pada pri kazdem hledani aktualizaci a trva to cca 2h, mezitim spousteni Wordu, Firefoxu apod je beh na dlouhou trat a nedej boze tisk PDF, pote je uz pocitac relativne pouzitelny, ale jak rikam, chci pracovat, ne cekat 2h! A pokud nastane tahle situace na 1.2GHz Duronu, s 10GB diskem, tak potom jen samotne prihlaseni trva 5 min a aktualizace zhruba 3h ne-li dyl.

A lze to jednodusse overit, prejdete na web mrkve a dejte hledat aktualizace, na PC (XP SP3 768MB Ram, P4 2.4GHz) to trva do 5min, 512MB ram, no dejme tomu 15 min a na 256MB je to hodinu a mozna dele. A jen dodatek, vsechny aktualizace nainstalujte, pc restartujte a proces opakujte, uvidite, ze casy budou uplne stejny, takze to neni mnozstvim nenainstalovanych aktualizaci, ale je to proste ramkou. U SP2 odectete od tech ram 256MB (min 128MB ram) a u SP 1 a nize jeste 128MB (min je 64MB ram, vrah muze zkusit i 32MB)

Tohle jsem si overil na 6ti pc v praci a 2 v soukromem zivote. PC s 1GB+ ram bylo hodne.

Osobne si myslim ze Mrkev schvalne u SP3 nasadil tyhle praktiky, aby vetsine lidi prisel pc pomalej a presel tehda na novinku, ala Visty. A pritom stacilo dokoupit 512MB ci lepe 1GB ram a voala :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 09. 2010 09:02

Děkuji za poznatky, až mi zase někdo věnuje železo z přelomu tisíciletí tak si to taky otestuji.

S tím SP2 to bude pravda, protože jak jsem řekl, na 384MB RAM to bylo bez problému. Tuším že už bylo venku i SP3 ale neviděl jsem jediný důvod ho instalovat. S tou RAM souhlasím, následně jsem vyměnil železo za P4 3GHz s 1GB RAM a to už byla XPčka velice rychlá a tak nějak ideální na ten hardware.

Co z toho všeho plyne? Na počítače starší pěti let jsou XP ideální systém. Ale v mnoha ohledech i na dnešní počítače. Pokud člověk požaduje jednoduchý a rychlý systém, který dělá vesměs jen to, co mu uživatel sám příkáže, pak jsou XP dobrou volbou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 12:49

IMHO je v clanku zasadna chyba... vy sa tu bavite preco zostat u Widnows XP .. upresnime si to.. preco zostat u Windows XP SP 3 ... a myslim si ze hw naroky na Windows XP a Windows XP SP 3 su trochu rozdielne ;)

S klasickimy Windows XP sa ani nepripojim na wifi ktora je zabezpecena pomocou WPA....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 12:21

Stačilo napsat pouze toto: "Pro osoby vlastnící hardware s legální licencí WinXP je nesmysl vyhazovat prachy za W7. Je blbost, aby lidé kupující nový notebook nebo pc šli do starší řady Windows než je 7, až na případy, kdy je k tomu nutí jiný specifický software nebo v případě, žechtějí využívat jiný OS."

Srovnání Win a aut je nesmysl. Auta se během času opotřebovávají, motor už tak netáhne, vzniká vůle v jednotlivých dílech, objevují se zvuky, které u nového auta nebyly... Win XP nově nainstalujete po 3 letech na stejný stroj a budou fungovat úplně stejně jako na začátku. Nikde neupadl kus adresáře nebo neprorezl soubor. Spíše dojde k zlepšení vzhledem k SP 1-3.

Pokud chcete srovnat důvody k (ne)přechodu, je nejlepší porovnat ne samotný OS, ale běh nejpoužívanějších programů na jednotlivých OS.

Osobně při práci/zábavě s Firefoxem, Thunderbirdem, MS Office 2007, Esmskou, TeamViewere, Skypem, Digsbym, Dropboxem, MPlayerem, OpenVPN, Picasou, WinRARem a hromadou dalších nevidím žádný rozdíl ať jsou v XP nebo W7 a tedy důvod k vyhození peněz za koupi krabicové verze na starší počítač.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 12:52

XP taky po letech netahnout, zaprdej se registry, start systemu se protahne, nabobtna datama, kdesi cosi... a par programu slo a uz nejdou

a co s tim? format c:

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 18:36

Pokud byste dobře četl, tak jsem ptal o nové instalci... Jasné je, že 9 let stará instalace bude v hrozném stavu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 23:38

ok, tak staci zazaplatovat a jste tam kde jste byl, 5GB ve Win adresari apod, zpomaleni na 100% prijde

v praci me taky nuti preinstalovavat Wydle, aby to bylo sviznejsi, jenze to by se pak muselo delat co 14 dni, jednodussi je proste dokoupit ram, procak, disk... a kdyz je to v katastrofalnim stavu, tak novy delo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 09. 2010 10:28

Nebude, pokud na ní neděláte pokusy. Když Windows nainstalujete s potřebným softwarem a pak je jen používáte, aniž byste dvakrát týdně přiinstaloval nějakou krávovinu a pak ji zase rušil, tak pojedou pořád stejně dobře, maximálně vás můžou o procentíčko zpomalit nějaké záplaty.

I pokusnickou instalaci jde pomocí čištění registrů a disku udržet roky, ale je to o náhodě, stačí si tam při instalaci nějakého obskurního programu dát nějakou DLL, kterou psalo prase, a je to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 09. 2010 20:34

neni pravda, ja se staram o pc ve firme a muzu zabezpecit, ze nikdo nema pravo nic ninstalovat, jedine co se dokola instaluje jsou zaplaty

a uprimne na pc bezi jen prohlizec (FF,CH, IE), outlook, word a Excel a stejne je za 14 dni pocitac pomalejsi a pomalejsi

muzou za to registry, swapovani na pouzivajici disk (misto toho jak to ma linux, skryta partition), fragmentace, podivne soubory, ktere se samy tvori a nemazou apod apod...

pokud se budem bavit o experimentovani s programama, tak xpcka nikdy nezpomalej, pac budou na format co tyden

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 12:57

Hlavně nesmíte zapomenou na změnu minimálních požadavků mezi XP a XP SP3.

Win Xp nainstalujete po 9 letech a první co uděláte bude hodinová instalace aktualizací a SP.

Co takhle 64bit verze? Zkuste Office 2010 64 bit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 11:55

Ten příklad s autem není optimální...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xls
24. 09. 2010 10:02

Jen 3 malý poznámky:

1) první, co při instalaci XP udělám, je přepnutí vzhledu prakticky na 98 a vypnutí všech animací, stínování, ... I když mám docela výkonný procesor a SSD, nevidím důvod, proč počítač jakkoliv zbytečně zpomalovat nějakýma omalovánkama.

2) na vyhledávání funguje výborně Google Desktop (a to od dob, kdy bylo ještě vyhledávání od MS nepoužitelný)

3) dneska už není problém si koupit další disk, nainstalovat si tam W7 a vyzkoušet si třeba i jen na pár měsíců, co to člověku přinese, jaká je funkčnost aplikací, co funguje a co ne. (Stejně jako se dá takhle vyzkoušet třeba Linux). U mě byl vždycky závěr jednoznačný: i když má každý nový systém určité výhody, v souhrnu jsou XP pro mě použitelnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 12:54

1)Ty jo ty XP fakt ten ssd disk užijou co? A kolikrát spouštíš cleaner? Co takhle W7 a trim? Není to lepší řešení?

2)jo GD je dobrý,ale prostě integrované řešení je lepší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xls
24. 09. 2010 15:22

Ty XP jsou samozřejmě podle toho SSD nastavený, takže v tom bych žádný problém neviděl. Utilitku na trim spouštím 1x týdně, pracuje tak 30 s a opravdu nevím, čím bych si s W7 pomohl. Jinak rychlost kombinace XP+SSD při normálně udržovaným systému je fantastická.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 13:48

Na vyhledávání v xp používám Spotlight portable od Maca pro windows http://www.prvnimac.cz/spotlight...

Tady je možnost si ho stáhnout http://www.edisk.cz/stahni/53898/Spotlight.ra... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 09:22

a) Máte staré železo? Zůstaňte u XP.

b) Kupujete nový pc, rovnou si kupte i Windows 7 (a nebo konkurenční OS)

Asi tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 08:43

6.Nemusím se učit novému - by som cakal v nejakom zenskom magazine typu EVA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 08:24

Napadla mě jedna věc co ve Windwos XP opravdu chybí a nejde ničím nahradit nebo jsem nenašel možnost. A tím je volit hlasitost zvuku pro různé aplikace. Někdy se to docela hodí. Kdyby někdo věděl jak na to v XP tak ať napíše . Škoda, že to nebylo v těch deseti bodech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 10:20

Nenapada me k cemu by tohle bylo dobre... mne v XP par veci taky trochu vadi, zrovna tohle me ale nikdy ani nenapadlo. Prece pokud nektera aplikace pracuje se zvukem (typicky ruzne multimedialni prehravace), tak ma svoje soupatko pro hlasitost a kdyz je ta aplikace rozumne naprogramovana, tak si i po restartu pamatuje uroven hlasitosti jaka v ni byla nastavena predtim(?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 11:23

to je nahodou fat dobre, akorat jsme nevedel, ze to 7 umi :) Ale je fakt, ze u XP me to stve, ruzne urovne hlasitosti...a neni pravda, ze by si to aplikace ridily samy, ono kdyz treba hybes volume v WinAmpu, tak to hybe savli i v systemu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 12:06

Důležitý je dovětek: "... když je aplikace rozumně naprogramovaná...". A řekl bych, že v nastavení WinAmpu možná bude volba, které šoupátko se má šoupat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 13:11

Je to už od doby Windows Vista a občas některé starší aplikace chce člověk ztlumit a podobně ... třeba hru v dosboxu najdou se i další možnosti ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 15:39

Nastav si ve WinAmpu vystupni plugin na DirectSound a globalni hlasitosti ti to hybat nebude.

Celkove ta moznost ruzny hlasitosti pro ruzny aplikace smysl dava, akorat ma patnact let zpozdeni. Takze vsechny aplikace, ktery to potrebovaly, uz si to davno vyresily po svym.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 08:01

Proč milí redaktoři oproti včerejšku otočily?

Nadpisem ,,10 důvodů, proč nepoužívat „XPčka“ a přejít na Windows 7´´ mě opravdu dostali, a dneska se mohu počůrat smíchy už opravdu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 24. 09. 2010 08:53

My také

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 07:36

V tom výčtu vám chybí ten nejzákladnější důvod. Neměním počítač.

Pokud mám PC, na kterém běží XP a počítač neputuje do šrotu a nekupuji nový, tak není sebemenší důvod XP opouštět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 07:16

Mam na PC XP a W7 zaroven, ani nevim kdy jsem naposledy W7 pouzil.Pro bezneho uzivatele jsou XP plne dostacujici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 01:31

No ono se toho od doby windows XP taky moc nezmenilo. Jsem bezny uzivatel a kdyz mi na tom bezi to, co potrebuju(JDK, Webshere, IntelliJ Idea), tak uz resim jenom komfort spravy oken. Nepochopim jak je mozne, ze za tech deset let nedokazali vylepsit okenni manazer. Ano, pribyly efekty, ale ten window manager porad (ne)umi to same. Ze to nema virtualni plochy bych jeste pochopil(bezny uzivatel-paran by se mohl ztratit), ale proc uz proboha nepridali funkci "always on top", nebo scrollovani v neaktivnim okne? Absence kopirovani prostrednim tlacitkem je taky na pest. Emulator terminalu je uplne ten samy, ktery uz byl ve windows 95(zadne taby, zadne roztazeni dle libosti, kopirovani textu jen pres kontextove menu). Pribylo pozlatko, ale mimo to mam pocit, ze to jsou porad jenom opatchovana XPcka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 02:26

me stve to same co vas+ nemoznost meneni hlasitosti scrolovanim nad ikonou hlasitosti je taky na pest, klikat a soupat tam nejakym soupatkem je fakt na facku , alespon ze spravu wifi okopirovali z networkamanagera, uz se to da konecne trochu pouzivat ale komfort nm to nema.

jo a jeste sem zapomel na nemoznost presouvat okno drzenim alt a kliknuti kamkoliv do okna, to je ve widlich taky na vrazdu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  24. 09. 2010 06:58

NM zase nemá na AccessConnections od Lenova (automatické přepínání profilů, pro každý profil jiná IP nastavení, jiná domovská stránka prohlížeče, při změně profilu WLAN -> LAN a naopak se nepřeruší stahování atd...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 10:18

nm profily má... ale asi ne v takovem rozsahu jako nejaky bonus od lenova

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 12:47

Tak on nm je oproti tomu co je vo Windows doslova mistrovske dielo :)

Clovek potrebuje doslova tutorial nato aby nastavil EDUROAM vo Win 7 ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 08:06

nebo nemožnost "převinout" obsah okna úplně nahoru/dolů klepnutím pravým tlačítkem myši na ty šipečky na jednom či druhém konci posuvníku okna

ony windows vůbec nějak nevyužívají prostřední tlačítko, když jsem doma používal XPčka tak mi ve windows s originálním shellem scházel ydvě funkce, na které jsem si zvykl za roky používání shellu Lite Step: klepnutím prostředním tlačítkem kdekoli na ploše se mi spustil správce souborů a klepnutí pravým tlačítkem tamtéž zase obdoba nabídky start (nebylo střeba stále "běhat" do levého dolního rohu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 21:42

Pravý nadšenec si může do XP Litestep přidat jako náhradní shell . Skutečně mi to fungovalo, dokonce to ušetřilo trošku paměti, ale chce to zvyk. Potěšil jsem se hračkou a zas to zrušil ...

A mimochodem, představa, že by se mi kliknutím spouštěl M$ Explorer .. . Grr.., to opravdu radši ne .. Určitě ten kdo skutečně víc používá správce souborů bude ve většině případů mít nějakej jinej vlastní program.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 08:34

Ony sedmičky maj ještě hodně much, a je vidět, že MS se moc nepoučil, ani co se týče Linuxu, ani aplikací externích firem.

Emulátor termínálu je tragickej už 20 let, a to i aktuální PowerShell. A pokud se něčeho dočkáme, tak leda asi tohohle:

http://www.zive.cz/clanky/sp-1-pro-windows-7... ...

Manipulace s oknama (minimalizace, maximalizace, zavření) taky zamrzla na Win 95, jediný, co se změnilo, je GUI. Že třeba "always on top" je už 100 let ve WinAPI a může ho umět jakákoliv jiná aplikace, je evidentně netrápí.

Firewall neumí učící se režim pro odchozí provoz, tudíž je zcela nepoužitelnej.

Pokud se vys... startovací soubory, vyskočí ta samá hnusná černá obrazovka s chybovou hláškou, která zajede pod dolní část obrazovky a není vidět, tudíž jí ani nelze přečíst. Ve startovacím logu se dozvíme prd a vořech, a pak nezbejvá než čáry máry jako na XPčkách, co teda sakra jako bylo poškozeno za soubor, a kde.

... atd ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 08:57

U Woken bylo vždycky lepší počkat si na SP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 21:44

Souhlas. Jenže když uvážíte, že W7 je víceméně přejmenovanej servispack pro Visty, tak pak je otázka, nač ještě čekáme ? .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 12:51

Ty jo to je divný, mě při startu poškozených W7 vyskočilo okno Repair manager a byla tam možnost repair boot. Po kliknutí to chvíli hrabalo a po restartu to fungovalo.Hmm asi se každýmu objevuje okno jaký by si přál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 10. 2010 17:50

suhlasim az na tie taby v commandline

tie mi v XP funguju

a ked si na disk nakopirujem par programkov, tak mi funguje aj grep, ls, find ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 00:48

Ano konecne poradny clanek :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 00:48

by to chtělo to HW porovna se sedmičkami

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 09:23

Nejen HW, ale i stabilitu systému, práci s pamětí, UAC a další kontroly proti programátorům, co píší jako prasata a zapisují data do C:\program files nebo C:\Documents and Settings apod.

Vím, že na start Windows 7 nyní čekám úplně stejně dlouho, jako jsem čekal na start DOSu 6.00 ze síťového serveru s procesorem i386, ale komfort práce a možnosti systému jsou úplně někde jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 00:23

Tak to je nejblbější článek, co jsem na živě viděl!! XPčka se snaží vymítit už jenom proto že v základu maj IE6 a vy dojdete s článkem, který je má zachránit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 00:33

Ale proč by se měly XPčka mÝtit? Proboha, kdybych jel spokojeně pořád na 3.11kách nebo 95kách, tak do toho nikomu nic není. Můj děda měl donedávna Windows 98, spokojeně na tom psal, surfoval po internetu a nic ho nebrzdilo. Teď má XPčka s klasickým vzhledem a nechápu, proč by je měl měnit. Já taky hodlám jet paralelně na obou systémech ještě hodně dlouho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 00:46

ačkoliv se to soudruzi z Microsoftu snaží pečlivě tajit, tak v XP (i V sedmičkách) není prakticky (omezeními os) nebo teoreticky (omezeními danými licencí) není zločin nainstalovat a používat jiný prohlížeč jak IE, jediné co je téměř nemožné je IE (jakýkoliv) odinstalovat, myslím že ani IE9 se nechová stále jako regulérní aplikace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 24. 09. 2010 08:52

Když jsme včera napsali 10 důvodů, proč naopak z Windows XP přejít na novější systém, tak to podle některých byl také nejblbější článek na Živě :) Tak já už fakt nevím... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 11:19

Asi nevíš, že zde se někomu zavděčit je nadlidský výkon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 14:42

K tomu minulému článku. Podobné reakce se daly čekat, ale opravdu se ten článek nepovedl. Já používám jak XPčka tak Windows 7. Většina z argumentů v tom minulém článku šla snadno vyvrátit nebo přinejmenším poopravit a těch 10 důvodů bylo většinou naprosto špatně vybráno, ale ono je to samozřejmě hodně individuální. Každému z nás sedí něco jiného. Media Player jako důvodem pro přechod na Windows 7 je opravdu dobrý vtip. :D

Ano jsou důvody proč přejít na Windows 7, ale zvolené argumenty byly většinou nešťastně vybrány.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Funkce systému Win 7 jsou už propracované a odladěné, ne jako na Vistě.

Takže nevidím problém v tom, proč na ně nepřejít, pokud se teda nejedá o starý HW či v upgradu brání jiný důvod.

Sám když jsem u XP postrádám hodně funkcí, například akcelerované grafické prostředí, přichycování oken, jednoduchou maximalizaci a přehlednou správu systému.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 21:37

Tím se snad opravdu netrapte .

Jinak mě osobně by včerejší článek byl mnohem líp seděl, kdyby byl rovnou uvedený jako srovnání důvodů pro a proti. Podáno tak jako včera to působilo - nevím, fakt trochu reklamním dojmem? Opravdu jste v redakci takoví fandové estetiky, modernosti a efektů, že vám kvůli nim přijdou W7 jednoznačně lepší? No proč ne, jen pak ve svém nadšení pro novou věc nemusíte být pragmatičtějšími uživateli správně pochopeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 00:15

pod 10 by měl být na prvním místě, protože to je to nejdůležitější, všechno ostatní je prkotina

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 08:55

A taky by tam měla být správná cena. 2 a půl stojí OEM verze. Dolegalizační je od 3 tisíc, a krabicová ještě o litr dražší. Nehledě na fakt, že pro W7Home není XP Mode (aspoň legálně od MS).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 24. 09. 2010 00:15

To přirovnání k autům dle mého není na místě. Zkuste si kupříkladu porovnat interier trojkového bmw e46 z roku 2001 s ošklivou novou fábií mk2. A nehletě na ony "vyfičury", které novější model nemá vůbec a navíc jich hodně postrádá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 00:26

Píšu to o kus výš, srovnáváme Windows XP a Windows 7, ne Windows XP a Mac OSX Takže BMW vs. BMW (teď nevím jaká je e46 řada, osobně stojím na straně trojcípé hvězdy), ne BMW vs. Škoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 24. 09. 2010 08:49

Musíte srovnávat ve stejné stáji, to je jako byste srovnával Windows a Ubuntu. Windows 95 s šedými hranatými okny krásně odpovídá Favoritu, zaoblené rožky stylu Windows XP odpovídají Felicii a nová Fabie (ať se vám líbí nebo ne) budiž Windows 7.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 09. 2010 17:05

nicmene tvrdit ze s operačním systémem je to podobné jako s auty, aspon tak jak to pisete v clanku, je kravina.

mit Win XP na 9 let starem stroji je jako mit 9 let stare auto. mit XP na novem stroji je jako mit nove auto, jehoz puvodni design je 9 let stary. v tom je dost rozdil, ktery z nejakeho duvodu prehlizite (ci povazujete za nepodstatny)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 00:10

No snad tímto článkem budou uspokojeni zastánci XP, když v tom minulém si dost stěžovali. Ale pak mě napadá, o čem bude diskuze pod tímto článkem. V minulém se snad všechno probralo, takže buď to půjde od začátku, nebo se bude pokračovat a nebo bude konstruktivnější? Nechám se překvapit.

Viva la Flame War

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 00:24

Je vidět, že pan Polesný si pečlivě pročetl diskuzi a na připomínky čtenářů zareagoval nejlíp, jak to šlo

Ale osobně si myslím, že takovéhle články jsou na specializovaném počítačovém serveru trochu zbytečné, lamky na technetu nebo novinkách by je ocenili víc

Jinak palec nahoru za auto-příměr, byť tuším, že byl částečně převzatý z diskuze. Jde o to, že Windows jsou alespoň v mých očích opravdu TOP, proto nemůžeme přirovnávat stylem Favorit-Fabia, kde je opravdu obrovský rozdíl, ale chce to porovnávat spíš různé generace E-klasse nebo S-klasse od Mercedesu. Každý jistě bude souhlasit, že v té starší i nejnovější je svezení pořád luxusní a plně dostačující. Už před deseti lety byla bezpečnost, ovladatelnost, komfort apod. na velmi vysoké úrovni a většině lidí to prostě dostačuje pořád. Navíc se nechtějí učit třeba s novým ultra super radio-NAVI systémem, když ve starém autě zmáčknou jeden knoflík a rádio hraje úplně stejně. Navigaci pak koupí externí a vyhovuje jim to víc, než integrované řešení. Doufám, že tam ty příměry jsou vidět

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 08:55

A já si myslím že pan Polesný žere hovna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 21:27

No, ta reakce na minulej článek byla asi prostě proto, že vypadal jako nekritická snaha, vycucat si z prstu za každou cenu důvody pro propagaci Win7. Navíc se ty "důvody" moc dobré najít nepovedlo. Takže to působilo dojmem, že mají čtenáře za hlupáky, kterým můžou nacpat tak povrchní propagandu.

Kdyby to rovnou uvedli jako snahu srovnat důvody pro přechod a proti němu, nebylo by se proč zlobit a vášní by bylo mnohem míň.

A jinak objektivní diskuse: ono není až tak moc o čem diskutovat, když je rozdílů mezi oběma systémy tak málo .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 00:09

Akorát škoda že neni na Win XP IE 9

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 00:12

budu pokračovat v analogii: A proč nemontují hybridní pohon do favoritu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 12:40

protoze by se pak musel za autem vozit vozik s baterkama

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 14:52

Ze stejnýho důvodu jako tobě nenamontujou novou hlavu. Jinak ti nic nebrání namontovat hybridní motor do čehokoliv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 00:41

Žádná škoda, s IE9 to vidím ještě na pořádnou legraci. Už jen úprava tolika webů, aby chudáci s novým IE nemuseli přepínat na kompatibilitu se staršími verzemi, když se jim ta stránka rozsype.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 06:49

MS vydává aktualizace kompatibily, stačí si je nechat stahovat a IE se přepíná sám. Takže ručně si doladíte leda weby v práci a sem tam nějakou specialitku. A pro těch pár kousků si to prostě nastavíte natrvalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 07:55

vy jste trošku nepochopil pointu, kolega bere ty problémy s novým JESPRem z pohledu tvůrců webů ne uživatelů, tam to jde vyřešit jednodušeji přechodem na jiný prohlížeč

navíc si myslím, že uživatelé IE se do aktualizací kompatibility IE moc hrnout nebudou, nejsou zvyklí stahovat aktualizace prohlížeče, nejsou na to zvyklí, IE8 a starší to neuměli a kdoví jestli to umí IE9

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 09. 2010 10:17

Protože IE není hračka, je na práci a firmy vyžadují stabilitu zobrazení, nebudou předělávat intranet sedmkrát do roka kvůli nějaké nové subsubverzi.

Problémy tvůrců webů mne jakožto konzumenta zajímají jen velice okrajově. Ti lidé to buď mají placené, nebo jako hobby. No tak ať se snaží, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 09. 2010 13:29

Na Windows 7 taky nebude finální IE9 pravděpodobně až do půlky roku 2011 (údajně se bude vyžadovat SP1 kvůli firemním zákazníkům, aby změny u nich proběhly najednou. Už současná beta IE9 instaluje některé hotfixy z připravovaného SP1)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 09. 2010 21:19

No to nevím, já jsem IE už roky nepoužil a hodlám u toho zůstat i nadále. IE9 má hezký recenze, ale mě je to úplně jedno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 09. 2010 10:18

A proč nám to říkáte? Jste Off-topic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 09. 2010 14:07

Říká to, aby bylo jasné, že ne každý nový IE potřebuje. Některé z nás vůbec nezajímá a zajímat nebude.

A proč to říká i Vám? No to je přeci jasné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor