Všichni sice slibují zvýšení rychlosti, ale jak a za co?
VOLNÝ
zvedne sice podle svých slov rychlost až 4x (to se ještě uvidí, zda je to vůbec technicky možné), ale cena a datový limit zůstávají pro stávající zákazníky stejné. Stávající zákazník tedy zaplatí vždy o něco víc než zákazník nový. Změna smlouvy na zvýšený datový limit zatím není možná (podle vyjádření info linky).
Bombastická reklama na nejlevnější linku 512/128 za 399 (bez DPH), ale s limitem jen 2 GB. Při přepočtu na 5 GB limitu, tzn. nejmenší možný nárůst o 3 GB za 199 (bez DPH), 389+199=588 (701,- s daní). Stávající zákazník do 1.února platil za stejnou službu tři různé ceny podle toho, zda si v průběhu roku 2005 měnil parametry sjednané smlouvy, většinou však 730 nebo 760 Kč s daní. Je ji tedy láce "nové" služby tak bombastická, nechť posoudí každý sám. A každý ať posoudí chování operátora ke stávajícím zákazníkům. Staré známé - sleva nebude, zákazníci si už zvykli platí dál.
NEXTRA
rozeslala zákazníkům oznámení o zvýšení rychlosti. Např. u služby 256/64 má být novou rychlostí 768/128 !!! a vše ostatní zůstává stejné. Kde je tedy to zvýšení 4x ?. Zákazník je vzdušnou čarou 80m od ústředny.
TELECOM
na objednané lince 1024/256 nepřekročí technicky maximální dosažitelná rychlost nikdy 700 (vzdálenost od ústředny je vzdušnou čarou 900m). Výsledek jednání o přechodu na nižší rychlost a tím i cenu = nemožné bez zaplacení penalizačního poplatku.
Tedy prohlášení z úvodu článku: ......, že dnešní datum se nadlouho zapíše tučným písmem do historie rozvoje internetu u nás, je nutné brát s určitou rezervou a kazí ho sami operátoři..