Elektroničtí šmejdi se pokoušejí opět zneužít obchodní značky České pošty, e-mailem i skrze sociální sítě se totiž šíří další podvodná kampaň.
Podle tiskového mluvčího Matyáše Vitíka v těchto dnech chodí do mnoha českých elektronických schránek upozornění na nový balík. Odesílatelem však není Česká pošta, která k tomu používá výhradně certifikovanou doménu cpost.cz.
Nevěřte každé zprávě o novém balíku, varuje Česká pošta
Namísto balíku se uživatel dostane třeba na web cz.kokopellibuilders.com s neetickou reklamou, anebo v horším případě i s dalším skrytým malwarem. Značky zdejší pošty pak zneužívají také záškodníci na Facebooku nebo WhatsAppu, kde pod jejím jménem vyhlašují třeba tolik typické podvodné soutěže o iPhone aj.
Phishing je podle mnoha analýz dlouhodobě nejtypičtějším vektorem kybernetického útoku, proto klikejte jen na důvěryhodné přílohy a webové adresy.
Česká pošta varuje před novým podvodem šmejdů
Šmejdi, kteří zneužívají služeb a loga České pošty, přichází s novou formou podvodu, která poškozuje zákazníky.
Nově se v emailových schránkách klientů začaly objevovat klamavé zprávy s logem České pošty, které je informují, že „Mají balík“. Upozorňujeme naše zákazníky a všechny ostatní uživatele, aby na danou zprávu neodpovídali a nepokoušeli se klikat na odkazy. Existuje zde reálné nebezpečí napadení počítače či mobilního zařízení škodlivým softwarem.
Česká pošta není autorem těchto zpráv, její logo, byť ve staré verzi, je použito neoprávněně a v tuto chvíli podnikáme veškeré kroky, abychom zobrazování této zprávy spojené se jménem České pošty zabránili.
Skutečné, pravé emaily České pošty s informacemi o zásilkách jsou odesílány ze schránky ceskaposta[zavináč]cpost.cz.
Dalším trikem šmejdů, jak poškodit Českou poštu a její zákazníky, je fiktivní soutěž o mobilní telefony. Formou reklamy v barvách České pošty se tento podvod zobrazuje uživatelům sociální sítě Facebook a aplikací FB Messenger či WhatsApp. Podvodná hra se projevuje i formou zpoplatněné SMS (50,-Kč a více).