Přečtěte si zajímavé redakční články, které se věnují tématu C++ a C#.
V minulém článku jsem slíbil, že se budeme podrobněji věnovat ikonám a jejich specifikům v C++ Builderu. S tématem ikon úzce souvisí (úžeji než si možná leckdo myslí, jak dnes poznáte) téma kurzorů.
27. 12. 2001 | Radek Chalupa
V tomto článku si ukážeme, jak pracovat s některými položkami shellu. Naučíme se jak zjistit skutečnou cestu k speciálním složkám, jako je například nabídka start, dále si ukážeme jak vytvářet zástupce, jak je přidat třeba na plochu či do nabídky „po spuštění“.
20. 12. 2001 | Radek Chalupa|12
V tomto článku opustíme (alespoň na nějaký čas) konkrétní tématiku tvorby komponent pro C++ Builder a budeme se věnovat problematice programování v prostředí C++ Builder obecněji.
18. 12. 2001 | Radek Chalupa|14
V minulém článku jsme se zabývali podrobněji grafickými režimy, naučili jsme se, jak zjistit aktuální nastavení, jak zjistit všechny přístupné režimy a jak přepnout do požadovaného režimu. V tomto pokračování ještě zůstaneme u toho, co souvisí s obrazovkou, a také trochu zabrousíme do vzhledu pracovní plochy.
13. 12. 2001 | Radek Chalupa
V tomto článku si vytvoříme komponentu check-box, která bude zobrazovat vlastní obrázky znázorňující jednotlivé stavy zaškrtnutí. Tyto obrázky budou definovány v přidruženém ImageListu, a check-box bude mít jako property indexy položek v image-listu pro jednotlivé stavy: tedy nezaškrtnuto, zaškrtnuto a disabled.
11. 12. 2001 | Radek Chalupa|1
V tomto článku si ukážeme pár užitečných věcí pro práci s obrazovkou. Ukážeme si například, jak zjistit všechny dostupné grafické režimy, jak přepnout do zvoleného režimu, zjistit aktuální nastavení apod.
6. 12. 2001 | Radek Chalupa|5
V tomto článku si ukážeme vytvoření komponenty odvozené od TPopupMenu, představující tedy plovoucí nabídku.
4. 12. 2001 | Radek Chalupa
V předchozím článku jsme si ukázali tu nejjednodušší implementaci programu na zachytávání videa pomocí MCI a „video for windows“. V tomto pokračování si ukážeme, jak umožnit pokročilejší nastavení ovladače, vybrat cílový soubor a podobně.
29. 11. 2001 | Radek Chalupa
Dnešní komponenta bude odvozena od VCL komponenty TPageControl, bude navíc umět nastavit barvu pozadí TabSheets, dále barvu, popřípadě pozadí jako bitmapu záložek a nezávisle aktivní záložky. Dále budeme moci rozlišit font „běžné“ a vybrané záložky. Bude také umět nastavit požadovanou pevnou šířku a výšku záložky, minimální šířku záložky, určit, zda záložky mají mít stejnou šířku.
27. 11. 2001 | Radek Chalupa
Dnes se již stává skoro běžným vybavením počítače nějaké zařízení na zachytávání videa. Ukažme si proto, jak lze vytvořit vlastní program pro zachytávání videosekvencí.
22. 11. 2001 | Radek Chalupa|2
V tomto článku si vytvoříme tlačítko podobné TBitButtonu, tedy zobrazující vybranou bitmapu ale mající několik vlastností navíc.
20. 11. 2001 | Radek Chalupa
V předchozích dvou článcích jsme se zabývali přehráváním multimediálních souborů pomocí MCI (Media Control Interface). V tomto článku si ukážeme, jak lze MCI využít pro záznam zvuku do formátu WAV.
15. 11. 2001 | Radek Chalupa
V minulém článku jsme si vytvořili ten nejjednodušší přehrávač multimediálních souborů. V tomto pokračování si ho již trochu vylepšíme s tím, že především se naučíme, jak zachytávat informace o „změně stavu“ přehrávání a také o aktuální hodnotě některých parametrů, jako je rychlost přehrávání, zoom apod.
8. 11. 2001 | Radek Chalupa
Prostředí Borland C++ Builder patří do té skupiny, ve které je prioritou rychlost a „snadnost“ vývoje nad maximální efektivitou. Podíváme se na to, co dělat, když tu efektivitu chcete.
6. 11. 2001 | Radek Chalupa
V tomto článku si ukážeme, jak vytvořit vlastní přehrávač multimediálních souborů pomocí rozhraní MCI (Media Control Interface).
1. 11. 2001 | Radek Chalupa|3
V tomto článku si ukážeme příklad nevizuální komponenty, která bude mít možnost rozšířit vlastnosti formuláře (TForm) a snadno zachytávat některé události, které standardní TForm nemá implementovány.
30. 10. 2001 | Radek Chalupa|2
V tomto článku si řekneme něco o verzích operačního systému Windows z hlediska programátora. Ukážeme si, jak za běhu programu zjistit, na které platformě a verzi běží, a dále si ukážeme, jak pomocí podmíněného překladu zajistit, aby výsledný kód mohl běžet na požadované verzi Windows. Začněme podmíněným překladem.
25. 10. 2001 | Radek Chalupa|3
V tomto pokračování si vytvoříme komponentu odvozenou od TListBox, která bude umožňovat i méně zkušenému programátorovi formou vizuálního návrhu nastavit řadu položek.
23. 10. 2001 | Radek Chalupa
V tomto článku si ukážeme pár možností pro ovládání a detekci různých událostí CD mechaniky.
18. 10. 2001 | Radek Chalupa|10
V tomto článku si ukážeme jak vytvořit komponentu odvozenou do TGraphicControl. Vytvoříme si komponentu, která bude podobná standardní komponentě TShape s tím, že v některých směrech bude umět trochu víc.
16. 10. 2001 | Radek Chalupa
V tomto článku si ukážeme jak vytvořit spořič obrazovky pro Windows. Nepůjde zde samozřejmě o programování grafických efektů nebo něčeho podobného, ale o vytvoření kostry spořiče a pochopení základních principů spořiče obrazovky.
11. 10. 2001 | Radek Chalupa|12
V tomto pokračování ještě zůstaneme u komponenty "Simple edit". Trochu si ji ještě rozšíříme a ukážeme si, jak určit "ikonku", která reprezentuje komponentu na paletě komponent.
9. 10. 2001 | Radek Chalupa
V tomto článku si ukážeme pár snad užitečných tipů pro práci s okny. Ukážeme si jak táhnout okno za klientskou oblast, zpracovávat a modifikovat systémové zprávy (zavření, minimalizace,..), omezit minimální a maximální velikost okna, nechat okno vždy na vrchu, nastavit polohu a rozměry maximalizovaného okna a zobrazit okno přes celou obrazovku.
4. 10. 2001 | Radek Chalupa|3
V tomto článku si ukážeme vytvoření komponenty "od základu". Tímto základem bude komponenta TWinControl, která je předkem všech "okenních" komponent, tedy těch, které zapouzdřují okno Windows, tj. mají handle (HWND) proceduru okna a vše, co k oknu patří.
2. 10. 2001 | Radek Chalupa
V tomto článku si řekneme více o některých složitějších perech (pens), jako jsou tzv. geometrická pera a o jejich dalších vlastnostech.
27. 9. 2001 | Radek Chalupa|11
V dnešním díle budeme tuto komponentu dále rozšiřovat a především se naučíme zachytávat libovolné zprávy Windows, což je při tvorbě komponent jednou z klíčových záležitostí.
25. 9. 2001 | Radek Chalupa
V tomto pokračování si ukážeme vytvoření jednoduché komponenty, která se bude chovat jako hypertextový odkaz.
18. 9. 2001 | Radek Chalupa|3
V tomto článku si řekneme trochu více o možnostech použití ikon a kurzorů a o jejich vzájemném nahrazení.
13. 9. 2001 | Radek Chalupa|4
V tomto seriálu se budeme zabývat tvorbou (nebo s tím související úpravou existujících) komponent pro vývojové prostředí Borland C++ Builder.
11. 9. 2001 | Radek Chalupa|7
V tomto článku se naučíme používat tzv. tray-ikonu, resp. notifikační ikonu, tedy ikonu s rozměry malé ikony (obvykle 16 x 16 pixelů – podle nastavení vzhledu systému) umístěnou v pravé části pruhu úloh.
6. 9. 2001 | Radek Chalupa|3
Dnes nebude řeč o uživatelsky kreslených prvcích, jako ve většině předchozích článků. Ale myslím, že v tomto seriálu můžeme rozšířit záběr i na témata typu: „Jak na to, Tipy a Triky…“ s tím, že samozřejmě zůstaneme v oblasti programování v C/C++ s použitím vývojového prostředí Microsoft Visual C++.
30. 8. 2001 | Radek Chalupa|4
V tomto díle si vytvoříme třídu list-boxu, umožňující zaškrtávat jednotlivé položky podobně, jako je tomu u některých instalačních programů při výběru součástí.
23. 8. 2001 | Radek Chalupa|5
Dnes se trochu blíže podíváme na check-box. Ti zkušenější asi vědí, že z pohledu programátorského modelu Windows není check-box zvláštní třída, ale je to ve skutečnosti jeden z typů buttonu, tedy třída „BUTTON“.
16. 8. 2001 | Radek Chalupa|5
Dnes si ukážeme, jak specificky kreslit prvek ListView.
9. 8. 2001 | Radek Chalupa|11
Dnes si ukážeme, jak můžeme sami kreslit prvek track-bar. Na obrázku vidíte ukázku takového track-baru. Při posouvání „jezdce“ se bude jeho barva „přelévat“ z modré (zcela vlevo) do červené zcela vpravo.
2. 8. 2001 | Radek Chalupa
Podobná témata: DeFi, Web, Java, Internet, Čas, Internet Explorer, Bezpečnost, Hardware, Ada, Microsoft, Unicode, Srovnání, Soubor, Okna, Lvi, Sledování, Programování, Zvuk, Google, Software
Jak používat VR k práci
Megatest 18 levných monitorů
Test lokátorů s Bluetooth
Průvodce nákupem RAM
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.