Humbuk kolem Radeonů neutuchá

Diskuze čtenářů k článku

28. 06. 2008 11:56

Ať už jsme každý spíš příznivec nVidie nebo ATI, jsou nové karty od ATI výhrou pro oba dva tábory. Takže místo války obou táborů je na místě radost z konkurence. Kdo má rád ATI, má na trhu výkonné železo za slušný peníz, kdo dává přednost nVidii, může se těšit na srovnání cen karet s podobným výkonem směrem dolů. Takže buďme rádi za konkurenci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 23:39

Autor to aspon priznal,prisel ,napsal,prohral,odesel)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 15:44

Mrkněte sem a musíte si to myslet taky :)

http://www.techreport.com/articles.x/14934

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 06. 2008 16:24

jak muze byt taky velky chip tak slaby? nebo tady jsem nasel dalsi obrazek http://www.expreview.com/img/topic/hd4800/rv770_coredesign_spec02.png

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 15:02

... ale nesmíte se na mě zlobit... jeho obsah by se vešel do dvou odstavců. Ty vzájemné hejty v diskusích jsou komické - netuším proč má někdo potřebu bít se za svou grafickou kartu. Takže díky za shrnutí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 13:36

Naprosty souhlas a tleskam, sam jsem podobneho nazoru ktery zastavam i v diskusi.

NIC superprevratnmeho ATI nevydala. Je to dobra karta za dobrou cenu, stejne jako byla x1950 (taky ji mam) nebo GF8800GT(tu mam pro zmenu taky).

Zadny supervrevratny vykon, dokonce ani nejvykonejsi...navic me zklamala spotreba. O te tentokrat ATI radsi pomlcela, ta 2D by mela byt nizsi, nicmene je to klkvuli asika, spotreba odpovida vykonu.

Kdo ma GF8-8 nema kam upgradovat. Ja sam nad HD4850 uvazuju prave kvuli upgade z x1950. SNAD si konecne zahraju rok stary GRID aspon na 22" :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 14:09

Grid není vůbec tak náročný, jak vypadá, dá se říct, že na 24" LCD se to dá hrát i na HD 3870 na maximální detaily a se 4× MSAA, (tedy pokud má 512 MB paměti).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 12:46

Specifikum českých poměrů je naprosto primitivní a zcela nevyvážené jednání několika jedinců (webů) člověk nabude dojmu že někdo plní stranický úkol, kritika se nepřipouští, propaganda je šroubována do očí bijící úrovně,

jako konzument chci za své peníze to nejlepší mohu těmto webům věřit? myslím že ne, osobně mám za to že nejlepším řešením je položit si otázku jsou recenzenti v ČR něčím po odborné stránce speciální? opět myslím že ne internet je plný stránek s tematikou recenzí hardware, proč se nepoohlédnout právě tam....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 12:57

jako konzument chci za své peníze to nejlepší mohu těmto webům věřit?

Vy živě.cz platíte a nebo používáte jen "divné" fráze, kterým nerozumíte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 13:02

ne omyl neměl jsem na mysli živě.cz, jaké fráze máte na mysli (tedy pokud nějakou mysl máte)kterým nerozumím, konzument? nebo web?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Hrozne by ma zaujimalo, co vedie cloveka pod nickom emeritni.popelar k tymto myslienkam. Ake berete lieky? Mozno by ste mali vymenit druh ci zvysit davky, lebo inak sa tej paranoie nezbavite.

Alebo tu cesku uroven usudzujute podla antisemitistickeho rasistu na modrom webe, alebo totalneho amatera s cervenymi trenkami na ciernom webe?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 06. 2008 13:08

co vede no snad kromě těch léků především návštěva jednoho z webů patřících pod vaše vydavatelství, nevím co má zrovna anti-semitismus a rasismus společného s objektivitou nějakých hardwarových webzinů, dokonce bych řekl že tyto poznámky svědčí o faktu že žhavým kandidátem na pomoc od psychiatra jste právě vy. ale na druhou stranu co od příslušníka národa jež valnou část svých neúspěchů a problémů svádí na zcela nevinnou maďarskou menšinu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

To su take insider informacie o autoroch danych webov a ich slabostiach. Myslim, ze vy ziadne relevantne rypania do mna nemate, a preto zostava taka trapnost, ako rypnut si do narodnosti - trapnejsie uz to nebude, dalej sa nesnazte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2008 14:07

pane Šimonovič prosím vás jak ubohý primitiv musí být ten kdo v diskuzi o hardware vytahuje tuto absurdní kartu a jak neskonale hloupí musí být kdo tuto ubohost vydává za jakési absurdní insider info?

o česko-slovenské novinářské stoce není třeba hledat nějaká speciální insider informace ono si stačí přečíst např pár řádků psaných od vás, aby už nebylo pochyb z jak omezenými jedinci má člověk tu "čest".

A nakonec argument blbce "dalej sa nesnazte" ubožáku primitivní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 06. 2008 12:45

Ze se par fanATIku raduje? Opravdu nevidim duvod cpat podobne clanky na Zive, kazdy rozumny clovek si udela zaver sam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 12:58

ano radost fanATiků je nezměrná například jeden je zde

http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-4870-review--asus/

zcela jiný přístup k věci,

ale co chtít od primitivních českých ubožáků se stranickou disciplínou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 06. 2008 13:04

pozor ja take fandim slabsim (a v podobe krachujici spolecnosti a hroziciho monopulu je to jeste silnejsi) a tedy i AMD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 13:07

ale já nefandím slabším , pokud bude lepší nvidia beru nv pokud amd beru amd, co je šokující je jak jsou ti lidé (recenzenti) v ČR primitivní, nic více nic méně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 10:28

http://www.ddworld.cz/graficke-karty-gpu/nvidia-ma-po-vydani-grafik-amd-ati-hd4000-problem-3.html

Je to lahůdka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 10:41

s tím plně souhlasím, vidím to stejně.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 06. 2008 10:42

Tak, tak ATI se po řadě let podařilo dostihnout 2 roky starou NVIDIA 8800GTX kartu, a pubescenti z toho mají druhé Vánoce Osobně tomu fakt nerozumím, řev chudáků nad tím, že ATI už konečně není absolutní propadák, ale že trošku dokáže konkurovat ve střední třídě (na high-end GTX 280 či 9800GX2 stále nemá).

A už je nevzrušují mizerné ATI ovladače, vysoká spotřeba, vysoká teplota, špatné chlazení.

Dovolil bych si citovat jednoho recenzenta: "divokých zkušeností s ovladači Catalyst jsem za poslední měsíce nasbíral více. Od odmítání Control Centra vůbec běžet, přes chybějící rozlišení u některých adaptérů a monitorů až po věčné peripetie s CrossFire. Řešit nemálo věcí přejmenováním EXE a nepředvídatelným Catalyst AI Advanced mi úplně nevoní. Zkrátka a dobře, při testování zažívám více potíží s Catalyst než s ForceWare, dokonalé ovladače ale samozřejmě neexistují"

Jásot pubescentů nad tím, že NVIDIA má prý problém, protože ATI má konečně po X letech kartu, která ji DOSTIHLA, je nepochopitelný. Proč má mít mimořádně výdělečná NVIDIA problém, když ztrátová ATI konečně má *jeden* produkt, který bude mírně konkurovat? NVIDIA sníží cenu a je vymalováno, stejně tak jako ATI snižovala 10x cenu za posledních několik let.

Dosud se ATI neprodávala vůbec, teď snad nějaké to procento alokují a nebudou stále ve ztrátě, ale to je celé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 10:50

Já myslel, že mistr ještě kompiluje linux .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 10:54

ne mistr má jenom hodně práce

- reparát z maturity

- na všech webech musí napsat jak je Ati stejně na nic, ještě že tenhle odstavec vždy zkopíruje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 11:00

tak se mi zdá, že jsem ze začátku postavu mistra našeho internetu nedocenil, teprve teď koukám, že by tu bez něj byla nuda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2008 22:48

ďíky za tip, našel jsem si to googlem. Tolik jsem se už dlouho nenasmál. Tož Ráďa nám fušuje už i do Tučňáka?

Já si to jeho trápení dokážu živě představit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 10:58

K věci - naštěstí spotřebitelé se nebudou řídit výplody mozku a zbožními přáními.

Naštěstí si spočítají poměr cena/výkon a ten je perfektní u 4850ky. Když si budou chtít mírně připlatit za výkon větší než Geforce GTX260, tak zvolí ATI HD 4870ku. Při ceně o X tisíc menší.

Jestliže budou chtít výkon bez ohledu na spotřebu - prostě to TOP. Tak si koupí 4870X2.

Nvidia skutečně má problém, protože rychlejší než 4870ka je jen GTX 280 a 9800GX2. Takže jediné, co můžou, je rychle vyvinout nové řešení. GTX260 a 280 mělo jasně dominovat, nestalo se.

Takže se můžeme těšit u nVidiie na kompletní novou řadu. Stávající je v dnešní době propadák - hlavně díky 4870ce.

A již dávno neplatí, že ATI má špatné ovladače. Mnohdy je opak pravdou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 06. 2008 11:17

K ovladačům ATI. Používám karty z obou táborů ....ATI "kreslí hezčí" obrázek, ale jsou o něco pomalejší než nVidia. nVidia je však o něco rychlejší, ale obrázek je "kostrbatější"/"tvrdčí".

ATI má však ovladače kvalitnější než nVidia. To, že někdo má problém s Control Centrem, tak má binec v instalaci Win. Protože Control Centrum využívá .Net framework a je silně závislé na spolehlivosti instalace WMI (přes něj CC přistupuje k HW karty), které je součástí OS. Obojí se dá bincem v OS rozladit a tím může být vše nestabilní. Kdo s tím má problém, ať si nejprve "uklidí" v PC.

Mimojiné nVidia má opravdu "problém". Nejde o to, že má více karet, ale vše je založeno na G9x a s novou generací GT2x moc slávy proti RV7x nenadělá. Prostě ATI pomalu pachtila a ladila zcela jinou technologii zpracování 3D, na kterou nVidia stejně časem také přejde. Protože teď vidí, že ATI, tak jako vždy je technologicky dálě. I když jí vš déle trvá. Ale opravdový vývoj bez větších ústupků je prostě drahý a trvá déle.

Jsem moc zvědav, co nVidia oznámí za novou generaci a hlavně kdy. Dlohodobě však cenově na úroveň RV7x slevňovat asi nebude moci.

Že se ATI neprodává vůbec nebo velice málo? Ano prodává se méně, ale rozhodně ne tak málo, jak by se z pojmu "dosud se ATI neprodávala vůbec" dalo zdát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 11:48

A počuli sme slovo Pánovo. Amen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 09:30

Co no tenhle clanek sefredaktor? Pocitam, ze az si precetl tu pasaz o odmenach, tak se take moc nadsene netvaril.

kazdopadne, az se na Vase clanky budou nadsene tvarit PR managori, tak si z Vas tady lidi zacnou delat srandu, ale tohle asi vite.

Nicmene chtel jsem se zeptat. Ta pena v case, odhlucni to nejak znatelne? Nemuselo se kvuli tomu pridavat dalsi aktivni chlazeni(a tedy dalsi zdroj hluku)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 13:52

http://www.zive.cz/default.aspx?article=135628

jen tam nevím proč a už vubec nevím jak dlouho nevyskakují obrázky. Změní to hluk, jaký počítač vydává, na poklep plechy zní o poznání tlumeněji, ventilátory jsem přidávat nemusel, už z kraje tam byl jeden na disky a jeden na zadní stěně. A jsou to Noctuy zapojené na panel a zpomalené, takže s jejich hlučností problém není. Nejhorší je to aktuálně s vibracemi od disků, které se přenášejí na celou skříň po konstrukci. Jestli to mělo vlivi i na tento jev netuším, ten nejhorší vibrátor v podobě 500GB Barracudy ES.2 jsem přidával až po vystlání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 08:43

Pokud některý z výrobců 4850 nevyřeší teplotu, tak já ji nekoupím.

Vše je otázkou chladičů.

Co může vychladit nízký žebrovaný profil, navíc jen mírně ofukovaný větráčkem, aby byla karta tichá?

Na tyto karty s příkonem nad 100W dávat jednoslotový chladič je nesmysl a už jen "čekám" na výrobce jako Sapphire, který si liboval ve foukání horkého vzduchu do case.

Až se najde výrobce, který použije dvouslotový chladič s několika PIPE trubkami a dostane se s teplotou pod 60 stupňů, tak kartu koupím.

A vůbec bych se nebránil ani 4870 s DDR3.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 09:09

To je ale panáčku Radeon 4850

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 09:24

Ty nečteš první řádky?

O čem asi mluvím panáčku? O slonech?

A když se trochu zamyslíš, pochopíš i tu větu poslední

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 11:25

Ale panáčku, ten chladič je úplně v pořádku pro normálního člověka, není to vysavač ala FX5700 a lepší verze určitě na trhu budou.

A to s tím HD4850 s GDDR3 si prostě střelil vedle, tak to neřeš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 11:26

Pardon 4870... hold demence

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 11:47

OMG ty si vôbec nepochopil, kam s tým HD 4870 a GDR 3 mieril... Ťažký deň... ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 12:01

Nevim kam, chladak na 4870 taky nebude zadna spica, jesli myslis to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 12:22

Kolik ti je let, že nepochopíš, že bych přivítal i 4870 s DDR3.

A to si piš, že budou, výroba DDR5 není zatím nijak oslnivá /pro tebe - vyrobené množství pamětí DDR5 nestačí poptávce/ a karty 4870 s DDR3 budou levnější.

Čipy s názvem 4850 jsou frekvenčně skoro na stropu, tak lepší kousky s názvem 4870 přijdou vhod, že.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 12:53

Na to ti reknu jen to, ze takova karta uz tu je ... Radeon 4850 snad ti nejde jen o nazev

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 13:34

Zase nemáš pravdu.

4850 má frekvenci jádra 625MHz a dle testů bylo přetaktování max 670-680MHz.

4870 má frekvenci jádra 750MHz a přetaktování atakuje 800MHz /s lepším chlazením možná i více/.

Takže 4870 s DDR3 by nebyl špatný krok a s pořádným chladičem bych takovou grafiku koupil hned. Každý nepoužívá monitor 30" a využije DDR5, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 13:58

Ale ty jadra jsou jedny a tataz, takze pokud nejdou taktovat vyse, tak je to spise vec napeti na jadre, na to uz ted snad vysli i voltmody takze tak.

Pochopitelne, ze lepsi jadra budou vybirana pro vyssi verzi, tak proc by AMD prodavalo nejelepsi kousky takhle ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 14:13

Jádra jsou stejná, ale nejspíš je to jako u procesorů, zaleží zda je čip od středu waferu nebo od okrajů.

Ty od středu bývají lepší a jdou frekvenčně výše.

Napěťové úpravy jader, to je druhá věc na triku výrobce karty, ale referenční takty 625MHz a 750MHz asi napěťově upravované nebudou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 14:46

Jak potom vysvětlíte, že HD 4870 s úspornějšími GDDR5 žere o 50 W, tedy o polovinu víc? Myslíte, že když zvýšíte jen frekvenci jádra ze 625 na 750 MHz, zvedne se spotřeba o 50 W? A kde jsou všechna špatná jádra, která se na HD 4870 nehodila, protože nezvládnou 750 MHz, ale jen 740 MHz?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 15:52

Nějaké to zvýšení napětí pro udržení stability při vyšší frekvenci asi bude. Jako zvýšení voltáže u přetaktovaného procesoru. Přesnou odpověď najdeme v technické dokumentaci ATI - přísně chráněné před zraky konkurence.

A kde jsou všechna špatná jádra, která se nehodí na 4870?

No přece se z nich staly tolik opěvované 4850.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 06. 2008 08:42

Na margo pretaktovania len toľko, že práve kvôli blbému chladeniu ani príliš taktovať nejde. To tvrdia všade, dokonca i fanATIci (ako som ja ). Vymeniť chladič a môžeme veselo taktovať!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 13:24

Obávám se, že jen v teplotě problém nebude. Při přetaktování o 30 MHz nahoru vylezla teplota pod zátěží o jeden stupeň. Přesto byly v obraze artefakty. Na základních taktech bylo všechno v pořádku. Nevšiml jsem si zatím nějakých výsledků naměřených po výměně chladiče, máte něco?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 06. 2008 13:36

Na jednom fóre urobili test a vymenili pôvodný chladič za nový. Výsledky:

1. pôvodný: 80 (idle), 89 (load)

2. Accelero: 48 (idle), 61(load)

3. Accelero + fan: 37 (idle), 48 (load)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 13:53

jo, to jsou teploty, o tom nemluvím. To je samozřejmé. Ale jaký to má vliv na frekvenci dosaženou při přetaktování? Z velkého rozdílu mezi maximální spotřebou HD 4850 a HD 4870 osazeného GDDR5 panují obavy, že 4850, která by se stejným jádrem za ideálních měla teoreticky chovat stejně jako 4870, se předpokládá, že je HD 4850 hodně přiškrcený na napájení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 08:03

Mě osobně potěšilo, že se AMD/ATI konečně po čase vzmohlo na pořádnou GK za slušné peníze. Jen je škoda, že místo FPS nezačínají výrobci nahánět příkon GK. Vždyť GK jsou tak výkoné, že by bylo záhodno měnit LCD monitory monimálně 1 x ročně, nebo si rovnou koupit širokoúhlou 24. Bohužel, když mezi dnes každej "pařan"

ví, že v CS je marnej jen proto, že má jen 80 FPS, ale pokud bude mít 100 FPS tak už o nikdo nedá, tak dál budeme honit zbytečná FPS v hrách, kde to není zapotřebí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 06. 2008 09:09

Prostě se připravují na zvládnutí rozlišení 2560x1600, které většina herních studií plánuje letos a v nejbližších letech optimalizovat a považovat "za ideální".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 07:13

..jak jste v redakci jásali při testu nad 8800GT a používali přesně stejné argumenty, jaké jsi nyní odsuzoval, jen v obráceném gardu.

Faktem zůstává, že ATI prakticky "odpráskla" zbrusu novou generaci nvidie, která bude muset měnit roadmapy (zlevňovat, uspíšit uvedení nových produktů), to prostě neokecáš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 07:18

8800 GT nabídla jen o maličko horší výkon highendu za tuším tehdy čtrnáct tisíc – GeForce 8800 GTX, za cenu mainstreamu. Do té doby tu byly jen slabé HD 2600 XT, GF 8600 GTS a dražší Radeony HD 2900 XT.

Radeon HD 4850 v podstatě dupluje GeForce 9800 GTX. O patnáct stovek levněji. A HD 4870 je oproti tomu asi o 20% výkonější. Je to srovnatelné?

A kdo odpráskl novou generaci Nvidie netuším, nejsem si jist, jestli to byla zrovna ATI, stejně dobře se to dá napasovat i na G92. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 07:30

Až na to, že ATI HD4850 nedubluje 9800GTX, ona ji přímo zmrtvuje - díky ceně o 1500 Kč levněji, stejně jako je neprodejná GTX 260.

Teď je prostě na tahu nvidia, ale nebojím se, že by neuměla zareagovat - jen je otázka jak dlouho to bude trvat. 9800GTX+ za velmi nízkou cenu je řešením, ale je otázka jak bude zisková. A přeci jenom ještě jim utíká 4870 a v záloze je 4870X2 (pro nejvyšší výkon, kde nehraje roli odběr).

Z celé situace se nejvíce může radovat zákazník.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 07:35

ano, zmrtvuje. Ale proboha, vždyť je to víc než půl roku stará, v dubnu lehce oprášená karta. Nebylo už pomalu na čase? Proč to teda všem připadá jako zázrak? :)

Obdobně umrtvila Radeony 3870 GeForce 9600 GT. Shodily se ceny a jelo se vesele dál.

Proč není CrossFire či SLI jako highend ideální rozmazává u sebe Mirek Jahoda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 07:47

jestli si to nvidia nedělá sama, uvedla s velkým humbukem novinky vč. 260 a 280ku a nemá v kapse nic jiného ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 07:56

Toho se nebojím. Určitě se to neřeší tak, že vypustí jediný čip, dají si na měsíc padla a pak teprv začnou přemýšlet, co bude dál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 08:10

4870 je mnohem levnější než 260ka a je rychlejší, takže bych se asi bál... přeci jenom generace karet se tak rychle nechrlí... A vzhledem k tomu, že nová top architektura se neuvádí každý měsíc.

klidně může v mainstreemu teď vládnout půl roku ATI (jestli stihne vyrobit dostatek karet 4870 s DDR5)

Prostě to je legrace a každý to ATI musí přát :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 06:45

Je to nesmyslný článek o ničem.

Všichni víme jak se situace na trhu s grafikama má a tyhle plky a doměnky to nezmění .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 06. 2008 12:58

naprosto souhlasim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 06:13

bývalá firma ATI (nyní AMD) evidentně šlápla na kuří oko... Budeme hádat, jakou grafiku má doma v pecku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 06:23

schválně... poznáte to?

http://www.zive.cz/files/obrazky/2007/04duben/odhlucneni/dno_zadni.jpg

malinká nápověda: je to uvedeno v zápisku, jehož podnadpisy a závěr jste viděl.

ATI ne. Zato fanatici mě s tím, jak momentálně všude vyšilují a s tím, co plácají, rozčilují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 06. 2008 13:43

Vaša recenzia(280GTX), blog (Humbuk...) na mňa pôsobia veľmi zaujatým dojmom!

RECENZIA: "CUDA: obrovský výkon nejen ve hrách"(vlastná skúsenosť?)

1) -O CUDA nejspíš budeme slýchat ...

-Za necelé dva roky po uvedení GeForce osmé generace ... což už je obrovská uživatelská základna, která stojí i za povšimnutí vývojářů.

2) -"Šušká se i něco o podpoře v připravovaném Photoshopu CS4."(BadaBoom)

3) -"PhysX má ale obrovskou výhodu – stojí za ním Nvidia, a Nvidia je u herních vývojářů velmi populární a dobře zapsaná" (Hawok a stoji za nim Intel a AMD/ATi)

PS: "...budeme...", "...stojí za povšimnutí..", "...šuškanie..."...len ja mám taký pocit, že nVida predáva/ponúka niečo čo nieje ešte hotové?

MARKETing (nVidie) je ozaj SUPR, keď predá vodu za cenu vína!

Cooler na HD48x0:

vlastním HD3850 a už pri tomto boli problémy s teplotami pri overclockingu!

Ale mal som v zálohe ZALMAN vf700AlCu z čias mojej nv6600TD a po pol roku som ho nainštaloval na ATi-nu. (teploty sú o cca 10 stupňov nižšie(max.70stup.) v pretaktovanom stave voči stock cooleru v deflaut nastavení!!!)

Problém s teplotou je vyriešený, "taktol" som ju na 720/1020MHz.

S ovládačmi a "control centrom" som nemal(treba mat poriadok v PC!)

Môj postreh: pri testovaní 3D Markov(05/06) sa mi viditeľne pozdával kvalitnejší/krajší obraz HD3850 voči obrazu nv6600.(pri rovnakých nastaveniach)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 14:39

1) a není? Jo, badaBOOM běhá poměrně svižně :)

2) Photoshop se chystá, bude, existují videa z prezentačky Nvidie, jeho vydání nevisí na Nvidii, ale na Adobe. A Adobe to neslyší rádo, protože chce zatím prodávat CS3 a nepotřebuje, aby zákazníci čtvrt roku čekali na novější verzi. Fakt je, že se něco podobného začalo s prezentací Radeonů HD 4x00 tvrdit i o ATInách, uvidíme.

3) Co se PhysX týče, už je venku beta. U ATI se a intelu jsem chytl snad něco na téma že by se snad mělo časem dít, ale zatím se to optimalizuje pro procesory AMD. Nvidia má díky TWIMTBP sílu postarat se o to, aby to hry podporovaly, a podporovaly to dobře. U Havoku to visí na tom, že to musí chtít vývojáři.

Proč se intel pouští do Larabee? Myslíte, že je to jen proto, že chce, aby se ve výsledcích ze 3DMarku objevoval i Intel a ukousl z koláče Radeonům a Nvidiím?

HD 4850 nemá problémy s teplotami při overclockingu, při přetaktování jádra mi vylezla teplota pod zátěží o jeden nebo dva stupně. To není tak propastný rozdíl, aby se čip hroutil, když mu zvednu frekvenci o 30 MHz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 06. 2008 15:43

JA si myslím že v tej teplote je hlavný problém!

HD3850 som mohol taktovať(nie moc)ale mohol, a teplota bola vysoká už pri "deflaut" frekvencii(padalo mi to a zamŕzalo.)

So ZALMANOM som sa cez "ATi overdrive AUTOtune" dostal na SUPER 759/1074 pri teplote 70stup., ale radšej som to znížil na tých 720/1020(v kľude 35stupnov!!!) zo zakladaných 669/1685!!!

nVIDIA: CUDA-u a BadaBoom vydáva za hotové veci a ešte sú len v začiatkoch!!!

nVidia marketing.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 07:05

Já mám spíš pocit, že Adams si řeší své osobní trauma z diskuze na jiném zpravodajském serveru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 07:12

Ale kdež, to je trauma ze všech diskuzí na všech serverech, když jsem nad tím tak rozjímal, prolezl jsem jich víc. Do všech jsem pochopitelně nepřispíval, tohle je pro mne elegantnější řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 07:24

a) prvotní nadšení z ATIn - zcela oprávněné

b) nVidiáci si hledají důvody, že není tak zle a prezentují je

c) bod b) ovlivní slabší jedince a začnou tomu věřit

d) díky bodu c) se na internetu rozmnoží články typu zlá nvidia a hodná ati, Humbuk kolem Radeonu atd.

e) běžný uživatel ale bude nadšen dál, protože za málo peněz koupí hodně muziky a doměnky a spekulace a teorie - to je mu naprosto fuk, i proto mizí 4850 z krámů jak o závod

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 06. 2008 12:57

pekne vystihnute, palec nahoru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 07:29

No právě. To trauma tě IMHO posunuje z nestranné pozice do pozice "remcala", který vidí všechno černě.

Z HLEDISKA SPOTŘEBITELE:

Ano - ATI má po roce a něco karty, které mohou soupeřit v nejvyšší třídě, ale nejdůležitější je, že vývoj jde dopředu a že za stejnou cenu dnes dostaneš zase o něco vyšší výkon. Řada 48xx se evidentně povedla a s 38xx jasně potvrzují to, že původní koncept, porvé uvedený s 2900 a masivně inovovaný a vylepšený, je životaschopný.

Z HLEDISKA VÝROBCE:

Důležité také je připomenout, že ATI je "opět na trati", mají plány už na řadu 5xxx, a tedy lze říct, že jejich roadmapa je funkční. Oproti nvidii, která uvedla GTX2xx řadu a zatím nebylo slyšet ani o jejím nástupci, a která se zatím zmohla jen na marketingové "+" u 9800GTX, je to rozdíl propastný. Dále - výrobní proces současných GTX2xx je tak složitý, že produkuje řádově více "zmetků" GTX260, než top modelů GTX280, a to opět při řádově nižší výtěžnosti (plocha, zmetkovitost) na jeden waffer. Být CEO nVidie, jsem zelený v xichtě a mám stažené půlky...

P.S.: nejsem fanatik ani nvidiot, ale osobně preferuju Ati, kvůli lepším driverům (ano, urban legends o nekvalitě ati a kvalitě nvidie už dávno nejsou pravda), nicméně nikdy jsem neměl problém uznat, že top segmentu dlouho kralovala nvidie (a de facto do uvedení 4870X2 stále ještě kraluje)

jo - a svým zákazníkům vždy doporučuju to nejlepší, co lze v danou dobu koupit, podle toho, co chtějí s PC dělat. Nyní doporučuju karty 38xx a 48xx...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 07:53

Já o výtěžnosti GT200 žádné důvěryhodné informace nemám, jediné, co mi k tomu vůbec kdo řekl, je, že to není zdaleka tak špatné, jak tvrdí demerjian na inquireru, a že se 65nm jsou lepší výsledky, protože je dobře odladěný (ovšem zdroj této informace nemohu považovat za nestranný :)).

Ad to co se chystá - o tom víme prd. Nvidia se tím obzvláště v poslední době zase tolik nechlubí, ani když člověk loudí :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2008 13:41

touchwood: clovece a neni to snad naprosto logicke a uz po staleti bezne ze novejsi vec by mela byt lepsi?

Spis KONECNE ATI vydala po dvou letech neco co prekonava letity koncept GF8800.

ATI,dekujeme, konecne si zase v sedle.

PS: nejsem fanatik ani nvidiot, ale osobně preferuju Nvidii, kvůli lepším driverům. Mam obe (vlastne tri pocitam li i nejvetsiho vyrobce grafickych cipu Intel) a nejvice problemu a kiksu mi holt dela ATI :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2008 22:41

ano, bezesporu. Vtip je v tom, že HD48xx jsou o dost lepší A ZÁROVEŇ levnější než srovnatelná konkurence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor