Google a Yahoo oznámili počátek spolupráce v internetové reklamě

Dvě nejvlivnější internetové společnosti na světě, američtí Google a Yahoo, oznámily oficiální start spolupráce v oblasti internetové reklamy. Dnes o tom informovala agentura Reuters.

Spolupráce dvou přímých konkurentů v internetovém podnikání spočívá v tom, že Yahoo umožní zobrazování reklam Googlu ve výsledcích svého vyhledávání. Podmínky jsou přitom nastaveny tak, že Google dodá americkému rivalovi reklamy, jež bude chtít zveřejňovat, a Yahoo si pak samo zvolí, jakým způsobem je do vyhledávání zařadí. Spolupráce platí pro Spojené státy a Kanadu.

Dohoda by měla oběma společnostem zaručit navýšení ročních příjmů až o 800 milionů amerických dolarů. Počáteční smlouva přitom byla uzavřena na dobu čtyř let s tím, že je možné prodloužit termín až na deset let.
Zástupci Yahoo se rozhodli podepsat smlouvu s Googlem včera. Impulsem bylo především definitivní ukončení vyjednávání s Microsoftem, jež se o Yahoo zajímal od počátku února tohoto roku. Díky vlivu investora Icanha se Yahoo snažilo nabídnout Microsoftu odkupní nabídku i po jeho odmítnutí. Tu už ale největší softwarový výrobce světa nepřijal.

Spolu s oznámením spolupráce se vyrojilo i mnoho nespokojených uživatelů a společností, kteří se obávají určitého monopolního chování. Podle odborníků se proto dá očekávat, že se o spolupráci začně zajímat i antimonopolní úřad.
Google má světové dominantní postavení na poli internetové reklamy, které posílil počátkem tohoto roku, když odkoupil konkurenční společnost DoubleClick za 3,1 miliardy amerických dolarů (Živě.cz informovalo). Evropská komise ani antimonopolní úřad v USA tento krok monopolním chováním neshledali.

Zdroj: Reuters

Diskuze (6) Další článek: Microsoft varuje webdesignéry: Připravte se na Internet Explorer 8

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,