Autor Lightroomu bude dělat nová Windows

Diskuze čtenářů k článku

fantomas  |  03. 05. 2008 16:46

No já tedy nevím, z článku to na první pohled vypadá (hlavně po posledním odstavci), že Mark Hamburg je autorem vzhledu Lightroomu, což není pravda. Je hlavním programátorem, takže jeho přínos by mohl být hlavně z pohledu ergonomie ovládání (protože Lightroom je tak trochu jiný v koncepci i ovládání), a potom ve vývoji "prohlížeče obrázků" (či jak to nazvat) ve Windows, protože Malování 2008 už opravdu ne. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jen tak  |  04. 05. 2008 20:17

co ma co (hlavni) programator spolecneho s ovladanim? nic ... ergonomie ovladani neni zalezitosti programatora ale nekoho, kdo se ergonomii zabyva (programator ne).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 05. 2008 11:10

Každý, kdo přišel do styku s Delphi, Borland C++ a C#, se mnou bude určitě souhlasit, že občas narazil na déjà vu; povětšinou v případě názvu objektů a jejich metod.

To jistě. Nicméně na ty vaše "déjà vu" lze narazit i v .NET frameworku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 05. 2008 21:50

Já si myslím, že na nedávném článku o Malování 2 něco bude . Ale ty razítka s tučňákem tam asi nebudou :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kyryas  |  03. 05. 2008 00:34

čéče to malování 2 byl aprílový žert

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 05. 2008 06:52

Fakt?

Jako bych to nevěděl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sx  |  02. 05. 2008 16:47

mame se na co tesit vedle tluste visty by seven mohla byt fotomodelka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  02. 05. 2008 21:54

Opravdu nevím proč se každá diskuze musí zvrhnout ve "WIN X Linux" (slovo linux berte jako obecne oznaceni, jako souhrn dister).

Poslední dobou se značně rozjel trend "Hodne po Microsoftu kamanem"

Obecne řečeno nebudu hanit něco o čem vím jen omezene mnozstní informací.

Trošku si rýpnu xD

Víte proč tu SPAMUJÍ samí BFU "Linuxáci" ? No jednoduše nemají jak se zabavit ... Sry, ale "Linux" není hodný ani paměti v "sekačce" Bohužel na serveru osobně taky nepotřebuju nic jiného.... prostě stačí když to umí sekat a to mu jde dobre.

Mějte se tu hezky a těším se jak tu "zdrbete" co tu melu za "žvásty".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jukl  |  03. 05. 2008 06:56

Ty jsi pil?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  02. 05. 2008 15:06

Adobe mel dost casu, pokusit se odtahnout uzivatele od Windows, kdyby podporoval Linux + MacOS + Windows .... tak myslim, ze diky rychlosti linuxu by mnoho PC_karu preslo z Windows na Linux.

Duvody ?

Rychlost, stabilita, dobra podpora vice CPU ,dobra sprava pameti a neni omezen 2GB ram ... o cenu zde nejde, nejake 3.000Kc za oem XP nikoho netrapi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 05. 2008 15:56

presne tak, par tisic za OS nikoho nezabije ... ide prave o tu rychlost, ktora je diskutabilna (a v mnohom zavisi od hardwaru), o stabilitu (ktora uz diskutabilna nie je) a hlavne o kompatibilitu. naco pouzivat "system", ktory nie je kompatibilny ani medzi jednotlivymi distribuciami?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rainbof  |  02. 05. 2008 18:36

neni kompatibilni mezi distribucemi ? to nevim kde zijes. podle tveho podpisu chapu ze jsi primy odpurce linuxu a tak te musim zklamat. Linux je kompatibilni mezi distrbucemi prakticky absolutne, rozhodne vic nez dve verze windows s ruznymi ServicePacky. Pokud myslis balickovaci systemy tak i tam je kompatibilni (rpm v debianu, .deb na redhatu atd.)...

Jinak ta nepodopa linuxu je nepodstatna, pres wine beha photoshop rychle bez problemu. Ale jako proc setrit 3000 kdyz si kupujes program za 30 000...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VfB  |  02. 05. 2008 14:54

zda se prosadí styl Adobe (myšleno inteligentní, intuitivní ovládání optimalizované pro snadnou a rychlou práci) nebo styl Microsoft (tedy drbání levou nohou za pravým uchem, kdy program má vždycky vrch nad uživatelem), bojím se že vyhraje ten horší :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 05. 2008 13:52

Adobe dělá úžasná nástroje (Photoshop, Illistrator), ale zoufale potřebuje konkurenci. Pokud ji dostane ve formě Microsoftu, výsledkem budou řádově nižší ceny. I když, takové "Elements" verze jsou hodně dobré (umí 90% funkcí profi aplikace) a stojí 10% ceny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  02. 05. 2008 14:29

Lightroom taky není drahý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  02. 05. 2008 17:05

Lightroom není levný. Ano, je užitečný, propracovaný a nestojí 30 000, ale zase je to jen raw konvertor s několika nadstandarními možnostmi. Ve srovnání např. s Bible, která stojí ve verzi Lite cca 1500, tak to není až zas takový zázrak. ...rozhodně ale neříkám, že lightroom je špatný, protože je možná nejlepší nebo jeden z nejlepších raw konvrtorů, jenom bych netvrdil, že není drahý. Mohli by ale udělat nějakou amaterskou verzi - tedy pro nekomerční užití za 1000-2000kč, pak by to bylo super

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fanda  |  03. 05. 2008 15:37

Presne tak, konkurence neni nikdy dost. Zkuste ale treba blueMarine. Je super, spousta funkci proti Lightroomu navic, je zdarma a je multiplatformni (Java):

http://bluemarine.tidalwave.it/

F.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peta  |  02. 05. 2008 13:14

Kdyz vznikne dalsi dobry program, neni to nikdy skoda. Muzeme jen doufat, ze bude kompatibilni s normalnimi formaty...

Otazkou take je, jestli se Microsoft nerozkrocil az prilis moc. Dela od OS, office, her snad vsechno....ma na to kapacity???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 05. 2008 13:32

> Muzeme jen doufat, ze bude kompatibilni s normalnimi formaty...

ano, to rozhodne muzete

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 05. 2008 15:53

ano, a samozrejme, aj tak robime ... otazka je, ze co si ten-ktory uzivatel predstavuje pod pojmom 'normalny format'

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 05. 2008 20:25

normalny uzivatel si pod normalnym formatem predstavi ten samy (tj. doc kompatibilni s doc)

Problem spis je, ze kompatibilita je pro MS asi totez jako penize pro komance. Kdyz uz musi byt, tak at aspon rozhodujem o cenach

Jinymi slovy kompatibilita (s cimkoliv) sla (temer) vzdy proti financnim zajmum MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor