Zoner chystá antivirový program pro Linux

Diskuze čtenářů k článku

avatar
25. 08. 2008 09:46

Zoner AntiVirus for Linux je a bude zadarmo, tak jak jsou uživatelé Linuxu zvyklí. Označujeme jej jako freeware, lze jej zdarma a bez omezení používat a šířit. Není OpenSource, protože nejsou k dispozici zdrojové kódy. Zoner AntiVirus se spouští jako démon a lze jej volat z dalších aplikací, třeba jako AMAVIS, k antivirové kontrole.

Open Source a další moduly . K ZAVu budeme uvolňovat další moduly - již uvolněn ZAV LMTP - slouží k napojení k mailovým serverům přes LMTP protokol (něco jako SMTP, jenom pro lokální komunikaci). Tímto jsou vyřešeny mailové servery. V blízké době nalzeznete na stránkách další moduly: ZAV ICAP – rozhraní pro SQUID proxy cache servery = řeší http komunikaci, ZAV FS – ochrana souborových serverů a taky ZAVK, ZAVG – desktopové grafické aplikace pro oscanování souborů. Všechny tyto moduly budeme uvolňovat jako OpenSource.

Tak jak mnozí píšete, na Linuxu nejsou viry. Nicméně Linux je vítězná platforma pro serverová řešení, která poskytují služby pro Windowsové uživatele. Proto jsme se zaměřili primárně na tuto oblast. Víc v článku zde: V serverových mailových službách dominuje Linux .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2008 09:51

Zrušilo mi to html tagy - tak ten odkaz na článek není aktivní, ale naleznete jej na webu www.zonerantivirus.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 08. 2008 14:39

Tato odpověď má velkou informační hodnotu. Mnohem vyšší než je vlastní zprávička na živě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 08. 2008 10:44

Pro vsechny neznale, opensource neznamena nutne zdarma. Opensource Vam zarucuje to, ze se dostanene ke zdrojovemu kodu. Muzete jej proverit, muzete jej vylepsit, muzete se z nej poucit. Pokud ale chcete uzivat verzi od vyrobce, a on si za to uctuje castku, proc ne? V dnesni dobe mate de-facto tri cesty:

1) Uzavreny (a placeny) kod

-jak to funguje? kdo vi... vyvojari urcite, ja ne .. co program posila, co presne dela ... nikdy nebudete vedet

+podpora

2) OpenSource (mozna placeny)

-/+muzete za nej platit, muze byt i zdarma

+vyrobce (klidne i jeden clovek/programator) Vam dava k dispozici svou knowledge-base

+pokud si date trochu prace, vite presne co program dela + rychle najiti bugu a opraveni

- pokud mate neplacenou verzi, v drtive vetsine i bez supportu, v placene platite za support + sluzby

3) FreeWare

+ dostupny kod

+ zadne poplatky

- zadne zaruky, znici-li Vam aplikace 1TB zakaznickych dat co mate na serverovych discich, holt Vase smula.

- zadny support

Uprimne se drzim zlate stredni, on Freeware je hezky, ale zadny support a zadna garance ... no zalezi na vedomi a svedomi kazdeho z Vas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 08. 2008 16:36

Teď už schází jen ty viry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 08. 2008 19:43

Možná je stejná firma vyvine, aby ten její antivirový produkt měl úspěch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 08. 2008 11:01

nebude ten antivirus na odstranovanie virusov z windows particie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 08. 2008 11:30

Samozřejmě že není pro linux, ale je zaměřený na windows viry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 08. 2008 09:21

Jenom by mě zajímalo, jestli to bude za obvyklou cenu aplikace pro Linux - tedy zadarmo - a pokud možnou OpenSource. Obávám se totiž, že jiný typ obchodního modelu se mezi komunitou uživatelů Linuxu dost těžko prosazuje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 08. 2008 10:05

Open sourcer a zdarma nema nic spolecneho s obchodnim modelem.

Ale pokud jsou linuxari opravdu zvykli, ze software je zdarma, a jeste ve forme otevreneho kodu, pak se opravdu uz nedivim tomu, ze velke softwatove firmy nedelaji software pro Linux (a tim padem na nej lidi ani neprechazeji).

Inu, kdo s cim zachazi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 08. 2008 11:37

IBM, Intel, Sun, HP, RedHat, ID Software, Nvidia, AMD, Oracle, Novell nejsou velke firmy?

Pak je na GNU/Linux vyvinuto dost profesionalnich video strizen a ty jsou hooodne drahy, je dost komercniho software pro GNU. Vetsina ma alternativu zdarma, takze je na vyberu, zda domaci uzivatel chce platit za neco co muze mit zdrama a firma, ktera si zaplati a da do nakladu software, diky kteremu zije.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 08. 2008 12:00

Uprav si patičku pod příspěvkem, tak trochu si to protiřečí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 08. 2008 12:43

Tak nevim jestli v tomhle případě , ale Linux(GNU, Svobodný software) bere Free ve smyslu Svoboda (Freedom), nikoliv ve smyslu zdarma (Free beer). Problém s tím že to nebude otevřené by v Linuxu být neměl (viz třeba Opera) a placené snad taky nebude problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  21. 08. 2008 10:39

To: Niky

Na SW zadara jsou domácí uživatelé opravdu zvyklí, a to všichni. Proto je tolik nelegálních instalací na MS-Windows. Nebo je SW zadara, pro příklad antiviráky (AVAST, AVG Grisoft, ...).

V profi užití SW je situace opravdu velmi odlišná. Z pravidla firmy potřebují se soustředit na svou činnost a tak kupují SW i se službami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 08. 2008 12:43

bóóóže to je mi zase informovaný odborník

kdyby jsi byl v obraze, tak by jsi věděl, že velké softwarové firmy dělají komerční software pro linux, velmi drahý komerční software.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 08. 2008 15:19

Kdyby jsi byl v obraze, tak by jsi zjistil, že spousta firem pro Linux komerční produkty vůbec nenabízí, protože výtěžnost pár desítek prodaných licencí leží někde hluboko v červených číslech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  21. 08. 2008 16:59

IBM-databáze Informix for Linux --- konkrétní příklad - a divil by ses kolik to IBM vynáší. Je nutno rozlišovat profi-aplikace a domácí užití.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  20. 08. 2008 06:48

Mám dual-boot PC. Instalovaný F-Prot Antivirus v UBUNTU používám k odvšivování (zatím negativní) partition s MS-Windows XP nebo USB-flash od "přátel" (pozitivní na viry a dosti hodně). Odvšivovat MS-Windows-partitions z Linuxu je mnohem snadnější (dřívější zkušenost z kompů ve firmě).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 08. 2008 01:01

Pane bože, to je zase blábol. Okurková sezona.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 08. 2008 00:20

to je jako lecit zada kosmodiskem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 08. 2008 00:17

Pokud je zdrojem tisková zpráva, byl by problém u článku uvést odkaz na danou tiskovou zprávu? Rád bych si ji přečetl, jinak je možné že se tu budou lidi, jako se to často stává, dohadovat o kravinách způsobených, jako se to často stává, dezinterpretací tiskové zprávy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor