Značení disků jako Master/Slave je urážlivé a politicky nekorektní

Diskuze čtenářů k článku

Josef Švejk  |  01. 12. 2003 22:37

Ja nevím, proč nám na český servery lezou bačové z Horních Uher. A´t si radši hlídaj jižní hranici nebo jim Prešpurk zabere stat, kterej si ho postavil a kterýmu patří. Navrhuju označení disků Čech - Slovák

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rosti  |  03. 12. 2003 01:30

ahoj,
ja sem v americe a posloucham to tu o MASTER/SLAVE dnes cely den. Je tu jeste jeden nazev s kterym si tu ted hraji.. MALE conector / Female conector...
mimochodem nevidim nic urazliveho na Master/slave nebo male/female jmenech. Jmenujou se tak proto, ze i debil vi co patri kam. A lidem co s tim maji problemy jde o vic.. o rozbiti poctiveho obycejneho selskeho rozumu, atd....zatim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  01. 12. 2003 15:51

Všichni se mýlíte. Serial ATA nevzniklo kvůli nějakému pochybnému zvýšení přenosové rychlosti, zrušení problémů se vzájemnou shodou zařízení na jednom kanále atd., ale z politických důvodů. Zatímco paralelní ATA má otrokářský řád, Serial ATA znamená konečně svobodu pro všechny utlačované pevné disky, které jsou si konečně rovny!

Logický krok číslo dva je stav, kdy bude na všech discích stejný obsah i stejná role. Zrcadlení disků i RAID 5 tedy vznikly nikoli kvůli nějaké mlhavé vyšší bezpečnosti, ale pro zlepšení pracovních podmínek pevných disků a zrovnoprávnění jejich dat.

POUČENÍ: Abychom předešli takovýmto stavům, neukládejme na pevné disky Manifest, ústavu ani jiné dokumenty. Pevné disky si to přečtou a potom chtějí předělat svět........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kajni  |  30. 11. 2003 15:25

to je tak kdyz jeden nema co delat...ze nezacnou vyrabet aji dvojbarevny maslo a nezakazou nugetu a krem na boty...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blecha  |  30. 11. 2003 12:05

Debilove vsech zemi spojte se a tahnete do nejblizsi singularity, orientacne navrhuji treba Cygnus X-1. Ja mit takovy starosti, tak jsem stastnej jak blecha .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Smilik  |  30. 11. 2003 00:19

Doufam ze CD-ROM nechaji napokoji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Woko  |  29. 11. 2003 10:08

ty hovada fakt spatne skonci... do 10 let je z nich tvrda totalita kde kdyz se podivate na zenskou nebo reknete neco co se nekomu nelibi tak pudete do lochu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mrkvička  |  28. 11. 2003 19:24

Nevim proč by měl název jednotek Master, Slave kohokoli pobuřovat. Otroctví je už dávno zrušeno, aspoň ve všech civilizovanejch zemích, to znamená i v Americe. Taky nevim, proč poslali výzvu zrovna IBM, který si s výrobou pevnejch disků uřízlo pěknou ostudu a už je snad ani nevyrábí. Jejich disky totiž byly do určitý kapacity (myslim 60 GB) vynikající, ale disky nad touhle hranicí začaly padat a dělaly neuvěřitelný problémy. Ani se nedivim, že IBM přenechalo tuto oblast evergreenům jako Seagate, Maxtor, WD, který se s vysokejma kapacitama dokázali vyrovnat líp. Teď se sem ještě hrne Samsung.

Celá tahle věc mi připomíná, když se natočila trilogie Pán Prstenů a měla jít do kin. Několik Američanů protestovalo proti tomu, aby byl druhej díl pojmenovanej Two Towers, protože jim to připomínalo ty dvě věže Světovýho obchodního centra. Rozdíl v tom ale je. Tolkien pojmenoval druhý díl trilogie dávno před tím, než spadly ty mrakodrapy. Master a Slave jsou zase názvy ze vzdálené minulosti, které našly své uplatnění v IT. I když jsou tyto kauzy rozdílné, určitě jsou si v něčem podobné.

Muj názor tedy zní: je nesmysl přejmenovávat jak označení jednotek, tak i druhej díl trilogie Pána Prstenů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  29. 11. 2003 01:16

Požadavek korektnosti si sám od sebe říká o důslednost. Je to jak s tancem na rozžhavené plotně: Kdo chvíli stál, už je zkarbonizován opodál...

GSM, celulární telefonie, mobil. Až si nějaké ženské hnutí uvědomí, že tenhle aparát je brutálním falickým symbolem, a i proto má takový úspěch u ženského pohlaví, požádá o změnu urážejícího tvaru.

Jen houšť!

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarmil  |  28. 11. 2003 17:15

Asi by bylo vhodné do článku doplnit i původ oznažení master/slave u disků, aby článek nevypadal jako z Blesku.

Master/slave označení u HDD určitě nepochází z otrokářství, ale spíš z jednoho konkrétního způsobu řízení sběrnice. U IDE na jedné sběrnici (kšandě) může najednou komunikovat pouze 1 zařízení. Jedna z metod, jak určit, které zařízení zrovna může sběrnici využívat, je nějak rozhdonout (např. jumperem na HDD u IDE), které zařízení bude řídit provoz (a které se nechá řídit) a přístup ke spěrnici přidělovat. A protože to připomíná pána a jeho otroka, říká se této metodě řízení přístupu ke sběrnici už několik desítek let master/slave.

Jestli to takhle půjde dál, budou chtít soudruzi z LA přejmenovat i další termíny z této oblasti, jako starvation (vyhladovění), příp. zakázat používání označených technologií. Také by mohli požadovat zrušení přenosů DMA, protože přenášející zařzení po dobu přenosu řídí provoz na sběrnici a říká se mu také master... Snad jim to nikdo nepoví.

Co takhle soudruhy s touto myšlenkou zažalovat, že rozesílají dopisy dodavatelům hardwaru s nevyžádaným obsahem - tedy spamem? Protože zde se nejedá o nic jiného než o bezpředmětný obsah zdržující osoby platící daně od práce. I když obsah dopisů pramení z nevzdělanosti. Ve vězení by pak soudruzi mohli dohnat díry ve vzdělání a byl by klid.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JiP  |  28. 11. 2003 14:11

Připomíná mi to aféru kolem zmenšení ňader Buzkové.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vikomt  |  28. 11. 2003 15:09

nevim co ti na tom pripada podobneho... v tomto pripade jde o idota ktery je iniciativni a v pripade buzkove jde o to ze poslanci nemaji zadnou kulturu projevu a jejich vyjadreni odpovidaji 15-letym pubertakum

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hufi  |  28. 11. 2003 15:52

neurážej 15-ti letý puberťáky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vikomt  |  28. 11. 2003 16:17
Glip  |  28. 11. 2003 13:53

Tak to som zvedavy ktory disk bude primary/secondary a ktory secondary/primary ;] Len dufam, ze to nezacnu pisat aj do manualov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Švejk  |  01. 12. 2003 22:36

Ja nevím, proč nám na český servery lezou bačové z Horních Uher. A´t si radši hlídaj jižní hranici nebo jim Prešpurk zabere stat, kterej si ho postavil a kterýmu patří. Navrhuju označení disků Čech - Slovák

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  28. 11. 2003 11:30

protestuji proti označování zásuvek a konektorů male a female. Je to sexistické a urážlivé, budu si stěžovat v Haaghu. Požaduji, aby bylo možno připojit také male do male a female do female, případně aby byly možné i kombinace male / female / male či female / male / female. A pro absolutní korektnost by měla být možnost i female / dog a male / american pie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  28. 11. 2003 11:30

protestuji proti označování zásuvek a konektorů male a female. Je to sexistické a urážlivé, budu si stěžovat v Haaghu. Požaduji, aby bylo možno připojit také male do male a female do female, případně aby byly možné i kombinace male / female / male či female / male / male. A pro absolutní korektnost by měla být možnost i female / dog a male / american pie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kahi  |  29. 11. 2003 00:13

co takhle female/american pie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svině  |  28. 11. 2003 10:42

Na hdd už dooost dlouhou dobu figuruje nastavení auto, který normálně defaultně funguje, takže ten negr se podle mě musel hrabat v nějakym starym počítači, kterej omylem ukrad .)

3. Autor článku je… (hlupák, nedouk, arogantní, podplacený, neumí česky).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janek  |  28. 11. 2003 11:20

to je sice pekne, ze muzes nastavit v biosu Auto, jenze ty disky stejne na master/slave musis naswitchovat :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  28. 11. 2003 14:22

master/slave/single/cable_select
jinou volbu jsem na beznem IDE disku jeste nevidel.. (krom tovarnich kombinaci)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Smejkal  |  28. 11. 2003 10:42

To snad není pravda - fakt amíci jsou cvoci - pořád musej mít něco, čím se zabývaj, ať už je to hon na komunisty/čarodějnice/černochy/teroristy nebo sexuální harašení či cokoliv jiného. Ale aspoň vidím, že nejenom u nás v našem státě dokážou lidi vymyslet pitomosti, jenže u nás je dost často vymýšlejí odpovědní lidé (poslanci, starostové atd) a ne nějakej černoch, kterej se zrovna asi naučil číst a osvítila ho můza, cože to vlastně má napsáno na svém videu....Jejich starosti bych fakt chtěl mít )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Charly  |  28. 11. 2003 13:18

Myslim si, ze honu na komunisty/teroristy neni nikdy dost. To ostatni posoudit neumim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepa  |  28. 11. 2003 10:15

takze to ted pojmenujou white & black?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BUG  |  28. 11. 2003 09:51

nejakej posranej negr si vymysli ze by meli prejmenovat disky a amici se z toho muzou posrat....poslal bych toho debila na prazdniny na plantaz s bavlnou aby ho presly roupy....taky by mohli specielne kvuli nemu prejmenovat z master/slave na white/nigga at si ma na co stezovat....urcite je to kripl co nepracuje a snazi se na tom vytriskat nejaky prachy....myslim ze jen kvuli nemu zacni pouzivat terminologii bilej/negr aby se nereklo ze v anglictine to vyzni hrube....sem zvedavej kdy si cikani zacnou stezovat na cd-rom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sasdf  |  28. 11. 2003 21:55

CD-CIKÁN , cikáni nejsou a tak CD-ROM přejmenujem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lojza  |  28. 11. 2003 08:56

Degenerace Ameriky pokracuje exponencialne se zvetsujicim tempem...
Je to smutny pohled. Kdysi opravdu basta demokracie, dnes blaznivy a Orwellovsky stat s pologramotnym clovekem v cele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Destro  |  28. 11. 2003 15:17

A najhorsie je ze ten pologramotny clovek ma obrovsku moc. A este nieco neposudzujte cely narod podla jedneho alebo par jednotlivcov. Lebo sa z nas stavaju taki isti obmadzenci ako Americania!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Vales  |  28. 11. 2003 07:45

Neni nic jednodussiho, nez vzit kus bile pasky a prelepit na discich slova master / slave a nahradit je vlastnim vyrazem. Samozrejme potom jeste budete muset atakovat vsechny vyrobce zakladnich desek, aby vyrobili BIOSy s prislusnymi nazvy. Jeste nevim, jak bych pojmenoval master, kazdopadne za slave bych dal Kunta Kinte. To bude jednoznacne a prehledne.

Taky je dost zvlastni, ze se nikdo nepozastavil nad rozdelenim panu a otroku na primarni a sekundarni. Byt potomkem otrokaru, okamzite bombarduju IBM a ostatni pozadavkem na sjednoceni. No reknete, neni to urazlive, byt az druhym panem? Jen pri te myslence mi cuka zilka v oku. Mohlo by to byt treba vsechno na jedne ksande: deda-baba-pes-repa.

Americane se opet predvedli. Nepreji jim nic zleho, ale v tomhle to uz opravdu prehaneji. Kdyz se nad tim tak clovek zamysli, tak k tomu, aby se podobne situace neopakovaly, by museli byt vsichni americane slepi, hlusi a nemi. I kdyz buhvi, jakou zalobu by vznesli potom. Chlapci, do toho!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  28. 11. 2003 08:35

Deda-Baba-Pes-Repa ... to podle me neni spatny napad, akorat si nedokazu predstavit tu ohromnou vlnu nevole vsech feministickych hnuti s otazkou, PROC JE BABA AZ ZA DEDOU ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shotek  |  28. 11. 2003 10:16

protoze kdyby byl ded za babou, tak ho obvinej ze sexual haraseni :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Chocholaty  |  28. 11. 2003 11:41

Nevim ja ve vasem pocitaci, ale muj BIOS rika diskum "primary" a "secondary", takze ja mam BIOS politicky korektni.

Koneckoncu rikat diskum master/slave je nelogicke, protoze jeden druheho neridi. Master/slave muzou byt nektrera zarizeni, ale IDE disky jimi jiste nejsou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CZ  |  28. 11. 2003 13:42

Hele, jak říká tvůj BIOS kanálům IDE? Tak Primary a Secondary?

Můj tomu říká HDD0 - HDD4

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  28. 11. 2003 14:19

hm tak ty tomu rozumis asi tak jako ti americti urednici...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Chocholaty  |  28. 11. 2003 16:39

No jasne, doslo mi to chvili po tom, co jsem to napsal. Primary a secondary jsou IDE kanaly, disky na nich jsou master a slave. Takze mam taky politicky nekorektni BIOS. (

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubrt  |  28. 11. 2003 15:17

Libore Chocholaty, Master ridi komunikaci na IDE sbernici, Slave musi poslouchat (tak uz to v zivote chodi)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Chocholaty  |  28. 11. 2003 16:38

Ja myslel, ze komunikaci ridi radic sbernice a ne disk samotny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
comar  |  28. 11. 2003 18:42

Vami navrhovane poradi deda-baba-pes-repa je spatne. Kazde dite prece vi, ze prvni byla repa, ze tu tahl deda, za neho baba a nakonec pes...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  29. 11. 2003 13:53

Když si představim jak někdo někomu radí "HDD si nastav na řepu a CD na dědka" tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  28. 11. 2003 01:09

Tohle označení by měli v elektronice taky zrušit. Vždyť je to diskriminace. Co když chci strčit samce do samce a oni potvory nejdou (ani ve 4 %)? A co když chce samice k samici?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  28. 11. 2003 07:23

No jiste, zavedeme homosexualni konektory a bude vsem dobre.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Křepelka  |  28. 11. 2003 17:45

Ne dobre, ale teploucko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DoubleThink  |  28. 11. 2003 00:00

Navrhuji zakázat Apache Server!      

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trashman  |  27. 11. 2003 22:39

Od národa, který téměř vyvraždil původní obyvatelsto Ameriky jsou podobné nápady asi odrazem nekonečné viny. V Americe bylo nejdéle na celém světě otroctví, takže mají na hlavě pěkně velký kus másla. Místo těchto nesmyslných nápadů by se měli nad sebou zamyslet a přestat exportovat do jiných zemí "jejich" spravedlnost pomocí války.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian Kechlibar  |  27. 11. 2003 22:52

Abyste nebyl moc "spravedlivě rozhořčený", tak pro Vaši informaci: hlavní podíl na praktickém vyhubení severoamerických Indiánů mají neštovice, které tam kůží společnou a nerozdílnou zavlekli ze Starého světa Španělé, Portugalci, Francouzi, Britové, Holanďané i Švédové.

Ve válkách a díky vybíjení bizonů přišlo o život tak 5% z celkového celkového počtu "předčasně zemřelých" Indiánů. Zbytek byly nemoci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trashman  |  27. 11. 2003 22:59

Pokud si dobře pamatuji, tak se platilo za skalpy mrtvých indiánů, něco takového si nedovolil žádný jiný národ na světě! Takže žádné neštovice, na které by to nyní američané rádi svedli, ale zabijácké vlastnosti tohoto tak zvaného "národa".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  27. 11. 2003 23:33

Na každýho něco je...

Který VELKÝ národ začal ve velkém obchodovat s otroky? Velké Portugalsko.

A kdo lapal černochy v Africe a prodával je do otroctví..? Černoši!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim  |  28. 11. 2003 16:09

Hlavnimi obchodniky s otroky na africkem kontinentu byli Arabove, Berberi a dalsi kmeny. Ti je chytali a preprodavali dal. Udajne nejvic prodavali takzvani svobodni obchodnici. Ti nemeli narodnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian Kechlibar  |  28. 11. 2003 11:10

"Platby za skalp" existovaly i v USA, ale v oblastech se silnou pozicí federální vlády byly extrémně vzácné. Častěji se vyskytovaly v divokých oblastech na Západě, kde panovalo asi stejné právní prostředí jako v Sudetech 1945.

Zdaleka nejrozšířenější byla praxe "placení za skalp" v Mexiku. Taktéž v Mexiku se běžně pořádaly proti indiánským vesnicím nájezdy s dělostřelectvem apod., což se na sever od mexické hranice stávalo jen vzácně. Nejslavnější apačští náčelníci jako Mangas Coloradas, Nana, Victorio nebo Geronimo měli s Američany vztahy nedobré, ale po většinu času jakžtakž fungující, kdežto Mexičany vyhlazovali v rámci krevní msty, kdykoliv na ně přišli. Je zajímavé, že jenom vyvrácení aztécké říše stálo minimálně 20 milionů životů (zase většina na účet neštovic), ale na Mexičany v ČR nikdo neplive. Buď neznáme jejich historii, nebo nám za to nestojí, protože nejsou tak drze bohatí

Konečně taky nezapomeňte, že při běžném tažení proti vzbouřeným Indiánům se "trestná výprava" sestávala z bělošské kavalerie a armády indiánských zvědů z nepřátelského kmene. Bez pomoci Indiánů by nebylo možné Indiány porazit; z pohledu roku 2003 máme tendenci hledět na Indiány jako na ubohý národ, potlačený silnějším nepřítelem, ale on to nebyl národ, jako spíš kmenové struktury. Jejich vzájemné antipatie byly silné už v předbělošské době, a příchod bělochů s jejich ohnivou vodou, tomahavky (to je opravdu zbraň převzatá od bílých) a palnými zbraněmi je jenom zvýraznil.

Kam jsme se to dostali od Integrated Drive Electronics

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BUG  |  28. 11. 2003 09:57

a kdo tam ty nemoci asi dovez ty blbecku? z koho asi pochazej amici? se asi vylihli z vajicka misto aby prijeli z evropy....

kdyz ses tak blbej tak drz hubu kdyz mluvej chytry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  28. 11. 2003 10:28

Kdyby si mu nanadaval do blbecku, tak by Tvuj prispevek byl o nicem. Takhle je alespon pejorativni. Je Ti lepe?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  28. 11. 2003 15:46

Asi se malo soustredis. Zkus si jeho pejorativni prispevek precist znovu, a zjistis, ze obsahuje i jistou napovedu pro toho moulu nahore. Pokud to nevidis, napis mi - rad ti to vysvetlim klidne "polopate".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Carallina  |  28. 11. 2003 13:10

Hele a jestlipak tušíš, kde je otroctví dodneška a kdo ho tam provozuje ? ....Ano velmi správně..je to Afrika a nejhorší otrokáři jsou černý jako boty, takže tolik k pocitu viny.

A vůbec, tady se snad jedná o technický termín ne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubrt  |  28. 11. 2003 15:35

thrashmane, v USA bylo otroctvi zruseno v r. 1862, a treba v takove Brazilii az v r. 1888 ("Zlaty zakon"). Takze s tim maslem to nebude tak horky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  28. 11. 2003 15:39

1) ad "nejdele na svete"; zeptej se sam sebe "jak dlouho USA existuji?"
2) v nekterych africkych statech funguje "potaji" otroctvi dodnes

Mozna je zase cas na zmenu nicka, co ty na to?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L8M  |  28. 11. 2003 18:34

Není pravda, v některých částech Afriky existuje otroctví dodnes (typicky Súdán)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  27. 11. 2003 22:30

Los Angeles County has asked vendors of computer and video equipment to work on eliminating the terms "master and slave" from the gear because it may be considered offensive.

"Based on the cultural diversity and sensitivity of Los Angeles County, this is not an acceptable identification label," according to an e-mail sent Nov. 18 to the county's 1,000 or so vendors of such electronic equipment.

The memo asks manufacturers, suppliers and contractors to change or remove any labels on components "that could be interpreted as discriminatory or offensive in nature."

"We got a note back from IBM saying thank you for bringing this to our attention and we'll take a look at this," said Joe Sandoval, who wrote the memo as division manager of purchasing and contract services for the county Internal Services Department.

Other responses have been less appreciative. Sandoval said Wednesday he received angry e-mails after the memo hit the news.

"There are a lot of people that really have taken offense to this," he said. "I've gotten a couple of them that have just said, 'You're an idiot. You should be fired."'

The terms master and slave are used when one device or procedure controls another. A computer controlling a printer is a master-slave process. The term is used in computer hardware, networking and in various electronic devices.

In May, a black employee of the Probation Department filed a discrimination complaint with the county Office of Affirmative Action Compliance after noticing that a videotaping machine had the words "master" and "slave."

"This individual felt that it was offensive and inappropriate ... given the experiences that this country has gone through in respect to slavery," office director Dennis A. Tafoya said.

"We didn't find that it rose to the level of employment discrimination," Tafoya said. "However, we did take seriously this person's concern."

"I think we constantly need to be conscious of these issues," Tafoya said. "We can't sit here with the blinders on ... and say it's been OK for 30 years, so let's continue doing it."

The county's 39 departments were told to identify equipment with offensive labels, a process that is continuing, and vendors were sent an e-mail indicating that the county will decide in the future how to handle the issue of offensive terminology.

"We're not telling manufacturers that you need to change this. We're looking at a strategy of how we can put some corrective measures," Tafoya said, adding that there was no timeline for making a decision.

But Sandoval said the critics misunderstand and the county is making a suggestion, not trying to dictate political correctness. It has no plans to ban equipment labeled with "master" and "slave," he added.

"Knowing that it's an industry standard, there's no way that I'm going to stop buying that equipment," Sandoval said.

"I think there's zero odds of that. I don't think it's feasible," he said of a ban. "We're one of the largest government purchasers around but we just make up just a small ratio of what is purchased nationwide from an IBM, from a Gateway, from an Oracle."

Meantime, the county has come up with its own solution: embossing tape.

Regarding the offending videotape machine label, "we simply put tape over it and labeled it primary and secondary," Tafoya said.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  27. 11. 2003 22:39

Quote: In May, a black employee of the Probation Department filed a discrimination complaint with the county Office of Affirmative Action Compliance after noticing that a videotaping machine had the words "master" and "slave."

Takže jak se nás snaží přesvědčit Uhl & Co., abychom "Affirmative action" (což podle nich proboha nepřekládat jako "positivní diskriminace" :-o) vnímali jako pokrok?!

NE! NE! NE!

Dycky to vychcaná líná (a je jedno jestli černá, bílá nebo modrá kůže) zneužije ve svůj prospěch. BOHA! Co kdybych zažaloval výrobce paruk, že se cítím urážen, bo jsem plešatý a co je na tom?! Výrobci paruk mě uráží?!

A "primary and secondary"? V Bibli stojí: "A první budou poslední a poslední budou první (=ti, kteří se povyšují, poníženi budou)". Co kdyby to nějakýho moslema nasralo, že mu "primary and secondary" připomíná Písmo svaté a tudíž to uráží jeho víru?

Díky, jen tak dál... Za chvíli se budem bát COKOLIV říct...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim  |  27. 11. 2003 18:58

proč se nevyrábí stejný počet barevných a černobílých obrazovek? Cítím se býti diskriminován!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian Kechlibar  |  27. 11. 2003 18:04

Kalifornie je bohužel politickou korektností prolezlá, zvlášť kvůli osobě bývalého guvernéra Davise ... lidi tam toho mají plné zuby, a není divu, že byl teď zvolen Švarcík (aneb je běloch a ještě se nestydí mít ve jméně slovo negr

 

Bohužel političtní korekčníci, kteří jsou většinou ze zelenorudého okraje pol. spektra, napáchali na Kalifornii daleko horší škody, třeba těžké poškození energetické soustavy vyřazením většiny normálních elektráren, a intenzivní podporou alternativních srágor, které ovšem neutáhnou špičky a jejich provoz musí být dotován z daní ... přitom vzuch v L.A. je stále stejně hnusný a smogovitý jako dřív. Ta ostuda, když v Silicon Valley nejde proud, je už asi nepálí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lesek  |  27. 11. 2003 18:14

At to zkusej prejmenovat Mistress a Servant, uvidime kdo se ozve

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koala  |  28. 11. 2003 09:09

Hehe a jeste k tomu Schwarz to aby to bylo fakt jasny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Morfin  |  07. 12. 2003 02:35

Tvoje názory jsou úžasně konzumní, ty jeden amícu .

Hmm......smog v L. A., je snad přeci každému jasné, že se nemůže změnit celkový stav  životního prostředí na určité lokalitě po uzavření "několika" elektráren..... asi by ten zásah do ubohé konzumní americké společnosti musel být podstatně silnější a např. procentuelní zastoupení "alternativních srágor" by muselo být mnohonásobně vyžší než je dnes. Možná kdyby si tlustý amíci nevozili neustále svoje tučný zadky v autě a udělali třeba občas několik kroků pěšky(když si tedy zrovna nejdou-pěšky-pro hamburger), mohli by svodně dýchat čistčí vzduch (a to nejen v L. A.). V úvahu by bylo třeba podpoření veřejné dopravy, která v USA zkomírá.

A problém v Silicon Valley..........spíše by bylo vhodné dát vinu za tyto problémy těm, kteří el. energií neuvědomile plýtvají než těm, kteří se snaží prosadit všeobecné blaho(zeleno-rudý okraj pol. spektra). Ale to by bylo asi neamerické neb americké je přeci plýtvat.....................

S pozdravem Morfin  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fidel Kastrol  |  27. 11. 2003 17:02

Das ist nicht normmal!!! Ja, ja sie sind kreteni....

Kdyz to pojmenujou "prvni" "druhy", tak si asi budu stezovat ja, ze nejsem zadnej DRUHEJ!!!

 

joudove jsou to proste... nic jinyho.... i kdyz mozna, ze neco jinyho taky  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
comar  |  28. 11. 2003 18:35

mozna by nebylo od veci se prvni naucit nemecky a az potom neco psat.
normall - jedno M a dve L! navic to zni jako vety petileteho ditete...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.Tajovsky  |  28. 11. 2003 21:32

A taky trochu cesky. Vety se pisi s velkym prvnim pismenem. A nemecky se muzete ucit nejdrive, jako prvni dnes uz tezko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drobnohled  |  27. 11. 2003 16:49

Opět jsem se přesvědčil o tom, že američané jsou národ imbecilů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  27. 11. 2003 16:57

SOuhlasim, ze je to idiotske, ale kdyz se nad tim zamyslite, nam to neprijde, protoze to vyslovujeme jako cizi slovo a ackoli hodne lidi vi, co to v prekladu zanmena, tak nam to tak neprijde. Ale zkuste si nahlas vyslovit toho otroka....je treba se na to divat jejich ocima. V tehle souvislosti by mne zajimalo, zda-li se tam (v USA) prodava treba hra Vietcong, protoze treba tohle bude jeste asi vetsi trauma nez to otrokarstvi. Je to pro nas asi stejne, jako kdyby se ty disky misto Master-Slave pro nas jmenovaly Hitler-Henlein. Taky by to znelo jeste dnes pro mnohe neprijatelne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VX  |  27. 11. 2003 17:16

U nás spíše Germ/Czech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zimič  |  27. 11. 2003 18:31

Když už sme u toho, hádejte z čeho etymologicky pochází slovo "slave" a proč je tak podobný slovu "Slav"? Kerej národ asi tak byl ve starý Byzanci, kde to slovo vzniklo, oblíbenej pro tohle zaměstnání? Neměli bysme s tím něco dělat? Co si maj černoši co stěžovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matej Mares  |  27. 11. 2003 21:38

.... jenomze latinsky se rekne "otrok" Servus a je to soucasne jeden ze sklonovacich vzoru, ty pako.... Kupodivu ne vsechna slova v anglictine jsou latinskeho puvodu :o) To by totiz Britanii nejdriv ten skrcek Gaius Iulius musel dobyt :o) 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian Kechlibar  |  27. 11. 2003 22:54

Pozor. Římané měli více výrazů pro otroky (stejně jako my máme více výrazů pro auta: pickup, náklaďák ...), a jeden z nich byl opravdu "sclavus". Taky se říkalo "puer" (což ale mohlo znamenat i obyčejného kluka, latina za 1500 let své živé existence prošla velkým vývojem).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  28. 11. 2003 10:24

A potom kdo je tu pako
Ostatne nedavno o tom bezel na Discovery porad a nazev Slovane je skutecne od slova otrok odvozeny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vavy  |  28. 11. 2003 14:42

Vážení!!

Když už budeme přejmenovávat "všechny" disky nepřjmenujeme i jednu rasu..) mě se taky nelíbí že slovan pochází od otroka...)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JirkaH  |  28. 11. 2003 06:23

... takže další politická nekorektnost: server!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  28. 11. 2003 10:17

Perfektni, zajimavy napad.
Takze je jeste nutno vymyslet jine slovo pro server, protoze je pejorativni.
A pak za obrovsky naklady prejmenovat vsechna slova v sitich, dokumentacich a programech.
Ty blazni americky toho jsou schopny, kdyz prepisujou i dejepis a
vladni a novinove zpravy stylysticky upravují. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Destro  |  28. 11. 2003 15:03

ttoooo je doobreee 10bodov fakt rana do cierneho:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zimič  |  02. 12. 2003 02:43

Věř mi, vím co píšu. To, že si někde votevřeš latinskou gramatiku a tam uvidíš femina, servus, ager, puer neznamená, že znáš všechny slova. Navíc tohle slovo není klasický, ale až byzantský, protože se starý římani se slovanama až zas tak moc nesetkávali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  27. 11. 2003 17:28

Taky mame mesto - Otrokovice - nemeli bychom ho zrusit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koala  |  28. 11. 2003 09:07

Klidne a ani by to nebyl problem, vzdyt je to jen jedna dlouha ulice vedle zeleznici trati, ktera ovsem take vede jen do Vizovic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rejpal  |  28. 11. 2003 11:43

Ta dlouha ulice vede od(do) Tlumacov nebo Napajedla, do Slivovicova vede vedlejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koala  |  28. 11. 2003 17:33

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eidž Eidž  |  01. 12. 2003 11:47

A co si napřed zjistit, jak název Otrokovice vznikl? A ač se Vám to líbí či ne, je to důležitý železniční a dopravní uzel. Stačí se např. podívat, kolik vlaků a jakého druhu tam staví...

Co by např. teď město Kroměříž dalo za to, aby bylo na koridoru, nicméně, rozhodnutí radních v době, kdy se u nás začínala stavět železnice Přerov - Břeclav - Vídeň bylo jak z kocourkova a teď už s tím nikdo nehne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  27. 11. 2003 17:50

nebo jako kdyby se nejaka strana jmenovala komunisticka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drobnohled  |  27. 11. 2003 18:01

A co takhle zmrzlina negrita - takhle nejak se to tusim pise, kazdopadne je jasne o co jde. Nebude se zde tedy prodavat tato zmrzlina protoze existuji cernosi? Podobne to potom muze byt treba i s barevnymi kovy.

Master/slave jsou vyrazy ktere muzou znamenat nekolik ruznych veci, ale nemuze to byt preci duvod k tomu, ze v jednom vyznamu znamenaji cosi citliveho pro urcite lidi, aby se to prestalo pouzivat. Nebude se smet ze stejneho duvodu pouzivat casem i treba cerna barva?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ab  |  27. 11. 2003 22:55

HDD VŠECH ZEMÍ, SPOJTE SE!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fuki  |  28. 11. 2003 10:04

Ty voe a kdy bylo zruseno otroctvi? :) Me by zajimalo jestli ten clovek ho zazil :) ze se takto rozciluje. Tvoje prirovnani Hitler-Henlein neni to orechove pac to (by nevyjadrovalo)nevyjadruje to ceho se to tyka. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ater  |  28. 11. 2003 11:09

No pozor, hovoříte o zemi, kde rasovou segregaci v dopravě definitivně zrušili až před nějakými 30 - 40 lety. Takže nikoli otroctví, ale mohl zažít zcela zjevné důsledky jeho dědictví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MozziM  |  29. 11. 2003 13:39

A zavedli novou segregaci ve školství. Např povinná kvóta afroameričanů a indiánů na univerzitách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
q  |  28. 11. 2003 10:09

Vietkong se v americe prodavada dobre. Asi pro to, ze se jich to tema tyka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  28. 11. 2003 10:19

konecne muzou vyhrat nejakou valku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  28. 11. 2003 15:32

dobra rada zadarmo: nemluv o vecech, o kterych nic nevis, a neudelas si ostudu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Destro  |  28. 11. 2003 14:58

Uplne s Tebou suhlasim, mi na to pozerame svojimi ocami  aj ked porovnanie Master-Slave a Hitler-Henlein je trochu silne. Ale mas pravdu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Hrncir  |  28. 11. 2003 11:04

Kdezto Cesi jsou geniove a nebyt Cechu, tak nemame na cem psat tyhle prispevky;))) Jasne. If you don´t succeed at first, try, try, try! Takze zkus to znova;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  27. 11. 2003 16:37

ten mourenin je asi kvalitni )(hole; jeho maila s fotkou a tim blabolem by meli nekde vystavit ... wostudicka

> Jiné reakce ale zdaleka vstřícné nebyly. Jeden z e-mailů obsahoval i jednoznačné sdělení: "Jste idiot a měl byste být vyhozen."

dobre udelali; doufam, ze to aspon priznive ovlivnilo cenu jejich akcii ;o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  27. 11. 2003 16:09

... ale tohle uz si snad fakt delaj prdel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  27. 11. 2003 16:26

ne,nedelaj. jsou to magori. staci se podivat na server zvedavec.org a mezi horou ruznejch sracek (autor totiz nebude az tak uplne normalni) se da najit par clanku prave o Politicke korektnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Octopus  |  28. 11. 2003 21:09

No, myslim si, ze si prdel nedelaj. Nedavno byl v TV nejaky document a tam se bavili na literarni tema, no a nekdo rikal, ze napr. amici neznaji v nekterych statech Marka Twaina a jeho dilo, nebod psal o otrocich a je tam tudiz zakazan!!!!

Pekna demokracie, co???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafan  |  30. 11. 2003 01:18

Nedělaj ,ještě se o tom povede vášnivá debata na půdě OSN

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil  |  27. 11. 2003 15:30

IBM na to koukne a zacne vyrabet cerny disky, ktery pojedou jenom jako slave.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  27. 11. 2003 15:35

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HADiCE  |  27. 11. 2003 15:39

IBM už to jednou zkoušela vyrábět v Hungárii. Byla to série GXP60 (75).

Ale asi se poučili u našich "černochů", páč to moc makat nechtělo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pjotr  |  27. 11. 2003 15:41

Hungárie , hezký název

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JR  |  27. 11. 2003 16:15

No o tech "Hungry" hadrech mi ani nemluv,
3x jsem ho reklamoval (pokazdy jsem dostal jiny)
a nakonec jsem ho musel stejne "odstrelit".
Hehe, ze by nejaka tajna paralela?
JR

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rady  |  27. 11. 2003 15:58

Uz dlouho jsem se takhle nezasmal !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  27. 11. 2003 16:33

:o)))) ROFL :o))))))))))))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav  |  27. 11. 2003 20:16

Chechtám se ještě teď - díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MekGajvr  |  28. 11. 2003 00:50

To fakt sedlo!  Nechceš to přeposlat do IBM? Třeba se nad tím zamyslí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rychlá Nozdra  |  27. 11. 2003 15:23

....ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor