Zkusili jsme Mixed reality headset pár dní před spuštěním prodejů

Zkusili jsme Mixed reality headset pár dní před spuštěním prodejů

Na brněnské tiskové konferenci Aceru jsme si mohli opět vyzkoušet Acer VR headset for Windows Mixed Reality , který se začne prodávat už za několik týdnů. Není to poprvé, co jsme jej zkoušeli, ale zajímalo nás, kam vše pokročilo, jaké chyby se opravily, a co už nejspíš zůstane jako vlastnost při uvedení na trh.

Takto jsme jej zkoušeli v červnu:

Mixed reality headset na trh uvede hned několik firem, v jádru ale budou nachlup stejné. Rozmístění kamer, parametry displejů a provedení ovladačů si nadiktoval Microsoft, aby byl zážitek konzistentní. Mění se v podstatě jen design předního krytu a logo výrobce.

Klepněte pro větší obrázek

Nově budou součástí helmy i ovladače, které tvarem připomínají Oculus Touch. Protože ale jejich snímání mají na starosti kamery v samotném headsetu, nefungují mimo zorné pole, například za zády.

Protože hardware známe dobře, zajímalo nás, jak pokročil software. Při uvedení bude od Microsoftu k dispozici základní 3D prostředí - vila na pobřeží. Na stěny a do prostoru si můžete připnout okna s aplikacemi nebo z nabídek vytáhnout animované 3D objekty.

Na to, že do uvedení zbývá opravdu jen několik dní, je tam několik problémů, u kterých se bojím, že zůstanou. Pro pohyb ve VR prostoru sice můžete použít joystick, ale rychle se vám z toho udělá nevolno. Naštěstí nechybí ve VR doporučovaný teleport, který toto řeší. Přesto to není v rámci této vily úplně ideální, protože teleport nepřepne skokem do nové pozice, ale zrychleně tam posune kameru. Ve výsledku tak také hrozí nevolnost.

Jako zásadní problém, který ve mně budí obavy, ale vidím rychlost snímání ovladačů. Pohyb v 3D prostoru byl plynulý bez záseků, ale snímání ovladačů a jejich umístění do pozorované 3D scény působilo trhaným dojmem. Nemáme exaktní měření, ale vypadalo to jako méně jak 20 FPS.

Podobně Microsoft nenápadně ustupuje z minimálních nároků na hardware počítače. Na počátku Microsoft sliboval levné VR headsety, které poběží na na integrované grafice v procesoru. Nyní se nároky blíží spíš tomu, co uvádí Oculus a HTC pro své dražší headsety. Už kvůli ohlášené kompatibilitě se Steam VR se nedá počítat s tím, že hry pro Vive zázračně pojedou na stejné úrovni na slabším hardwaru s headsetem Microsoftu.

Hlavním přínosem VR headsetů od Microsoftu a pro Mixed reality tak bude snadná instalace. Nepotřebují kameru nebo senzory v rozích místnosti. Díky tomu je můžete použít třeba ve vlaku s notebookem. Samozřejmě finální verzi již brzy otestujeme.

Diskuze (1) Další článek: Budoucnost webové reklamy: Buď se dramaticky promění, nebo zaplatíte třeba svým procesorem

Témata článku: Video, Hardware, Microsoft, Windows, Virtuální realita, Acer, Brýle, HTC, Oculus Touch, Mixed realita, Zorné pole, Snímání, Steam VR, Teleport, Pár dní, Kamera, Oculus, Mixed Reality, Zásadní problém, Levný headset, Slabý hardware, Přední kryt, Minimální nárok, Spuštění, Finální verze

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů