Žebříček prodeje notebooků u nás: 1. Acer, 2. HP, 3. Asus

Diskuze čtenářů k článku

avatar
16. 03. 2009 11:19

jasná situace, češi prostě slyší na cenu. acer je tradičně nejlevnější. hp podle mého názoru pomohly nabídky pro studenty na isic, asus je taky levný a navíc nabízí sestavy bez systému, na což čech "proč kupovat windousy, když mi je kámo stáhne" slyší taky.

jak to vidim, tak polovina notebooků končí u studentů, což samozřejmě opět tlačí cenu dolů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 03. 2009 11:24

A co se tyce Asus, tak tam ma podle me velky podil Asus Eee, Acer jakbysmet, HP ma taky sve zelizko, myslim, ze narust prodeje notebooku maji na svedomi hlavne netbooky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 03. 2009 11:43

máš recht. to mě nenapadlo. a to jsem ho sám kupoval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 03. 2009 12:11

... taky mám!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 03. 2009 12:16

Pred tydnem jsem koupil pritelkyni MSI Wind U100, solidni kousek..., vetsina obycejnych lidi si radeji koupi maly prenosny, prumerne vykonny netbook, nac by taky potrebovali nejake delo, kdyz si s tim maximalne polezou na web, na ICQ a Skype. Kazdopadne na komunikaci skvela zalezitost, nizka vaha, nizka cena, dost dobra vydrz, pekny design (ale na muj vkus otresny OS - to vite, Windowsum mam averzi, to je ale subjektivni pocit), vetsine lidi Windows XP vyhovuje, pritelkyni taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 03. 2009 14:12

jojo mas naprostou pravdu, pro vetsinu lidi je zcela dostatecne eee. Na surfovani a postu staci a nic vic vetsninou nepotrebuji. Navic je dneska pro vetsinu lidi prioritou cena a kvalita jde tak trosku stranou, proto takova "nekvalitni" znacka jako Acer muze zvysovat procento na trhu, osobne bych to uz kvuli tomuto vyrobci nekoupil ani nahodou :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 03. 2009 15:56

Na druhou stranku, alespon podle osobni zkusenosti co se zpracovani tyce je za ty prachy MSI Wind U100 pomerne kvalitni kousek, ma 10 uhlopricku, vazi 1kg a ma prijemnou klavesnici, touchpad je malinkaty, ale primerene citlivy. Kdybych chtel jeste dalsi vic prenosny laptop nez mam, tak si jej poridim i pro sebe, koneckoncu, MSI Wind je nejvhodnejsi non Apple HW netbook pro MacOSX Leopard, ktery na nem bezi docela svizne a to je co rict, Vista na nem je bohuzel jak spomaleny film. Az bude oficialni verze Windows 7, tak ji to na to prasknu, sedmicky jsou udajne dost rychle, tak jsem zvedavej.

Ony XP jsou uz dneska prece jen davny pravek.

Zeptam se, nemam cas to moc ted zkoumat, jak jsou na tom Windows 7 s behem vice uzivatelskych uctu najednou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 03. 2009 15:58

Pro me je to dost dulezite (skoro zakladni) kriterium pro vyber systemu od MS.

(ne ze bych chtel migrovat z Apple na Win)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 03. 2009 23:36

1. myslis funkciu Fast User switching, kde bezi naraz viacero prihlasenych uzivatelov, ale iba jeden moze fyzicky aktivne pracovat? --> Ano da sa

2. myslis funkciu, kde jeden uzivatel pracuje fyzicky so systemom a cez remote desktop pracuje druhy uzivatel na tom istom operacnom systeme, bez toho, aby toho prveho odhlasilo? --> Ano da sa (ale len neoficialne). Pretoze MS vo svojom hamiznom zaujme tuto funkciu zablokoval uz od cias winXP (ci skor?), aby sa nekupila jedna licencia pre napriklad pat uzivatelov v kancelarii. Dalej MS zablokoval, aby nemohlo pracovat viac ako 2 uzivatelia naraz cez remote desktop, ale priamo prihlaseneho uzivatela aj tak odpoji. Myslim, ze v najdrahsej verzii je toto obmezdenie upravene na vacsi pocet sucasne prihlasenych uzivatelov cez remote desktop.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 03. 2009 09:39

Myslim funkci, ktera u MacOSX funguje uz leta, a to kdyz mi neco bezi pod jednim uzivatelem, kdyz sedim u pocitace a zaroven neco delam na jinem uzivateli toho stejneho pocitace atd atd, coz napr. XP neumi, nevim jak Vista a uz vubec nevim jak Win7, docela by me to zajimalo.

Nevyvolavam flame, pouze se ptam, pac me to zajima, dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 03. 2009 13:38

To funguje aj v XP - Staci zapnut servis Fast User Switching a servis Seconadary Logon a vytvorit v Control panel/Users noveho (resp. novych) uzivatela.

Prihlasis sa ako druhy uzivatel a prvy sa da na pozadie aj s jeho vsetkymi sukromnymi procesmi. Nezastavia sa, ale bezia dalej. Prihlasenim k prvemu zasa das druhy ucet na pozadie.

Takto som zneuzival dva ucty pri hre Diablo2. Kde som si v jednom ucte vytvoril sietovu hru, a vdruhom ucte som sa na nu napojil. Takto sa dali jednoducho prehadzovat veci :)

Win XP ma este tu moznost, ze jeden uzivatel moze pracovat za pocitacom, a do 30 uzivatelov moze pracovat cez Remote Desktop naraz na tom istom systeme uplne sucasne. Mam to odskusane, ale tiez treba pouzit neoficialne odblokovanie (podobnym sposobom ako ked chces pouzivat neoficialne temy). Inak bude vzdy odhlasovat uzivatela za pocitacom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 03. 2009 13:53

Jo, diky, vyzkousim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
? Niky  |  16. 03. 2009 10:15
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor