Nové rozhraní DirectX 12 ve Windows 10 je stále čerstvé a první kompatibilní hry se teprve blíží. Jak je na tom výkon grafik od AMD a Nvidie ve hře Fable Legends?
Nedávno jsme se podívali na výsledky testů z prvního technologického dema hry Ashes of The Singularity, která už využívá rozhraní DirectX 12 (včetně podpory DirectX 11) a tak jsme se mohli poprvé podívat na srovnání výkonu populárních grafických karet mezi starším a novým API.
Tentokrát tu máme ale testovací ukázku ze hry Fable Legends, která je postavená na Unreal Enginu 4 a vyjde jak na počítače, tak i na Xbox One. Za hrou stojí Microsoftu a vývojáři ze studia LionHead, takže kdo lépe by měl vědět, jak využít nových vlastností DirectX 12 než právě oni.
Hra je ale stále ještě ve vývoji, tvůrci se tak rozhodli pro vydání samostatného testovací dema, které zahrnuje průlety skrze nádherný svět obsahující spoustu objektů.
Testy ze světa
K prvním měření se dostalo několik zahraničních redakcí z celého světa, jejich konfiguraci počítačů a nastavení si můžete prohlédnout detailně na jejich stránkách:
Protože bylo možné herní demo testovat v různých konfiguracích, podíváme se většinou na vybraná rozlišení v podobě klasického Full HD, 4K Ultra HD a v obou případech při nastavení Ultra detailů.
Demo prezentuje výkon jak v celkovém skóre, ze kterého lze vyvodit průměrný počet snímků za sekundu, tak i čas zpracování grafické karty u jednotlivých operací jako je dynamické osvětlení, průhlednost a efekty, postprocessing, renderování nebo obecné výpočty.
Ukázka celého testovacího dema:
Králem testů je v tomto případě GeForce GTX 980 Ti, která tento test zvládne mnohem lépe, než Radeon R9 Fury X. Karty Radeon R9 Fury, Radeon R9 390X a Radeon R9 Nano dopadly více méně stejně a těsně za nimi je i GeForce GTX 970. To je vzhledem k porovnání Fiji a Hawai architektury trochu ostuda pro AMD.
Je vidět, že Nvidia dokáže s GeForce GTX 980 Ti poskytovat vysoký výkon i v DirectX 12, ale slabší modely už jsou poměrně srovnatelné s konkurencí. Nutno ale podotknout, že v případě karet od Nvidie je spotřeba při hraní výrazně nižší, než u srovnatelných karet od AMD.
Vyrovnanější boj
Z další hry, která ale ještě není rovněž dokončená, můžeme vidět, že grafické karty od Nvidie i AMD jsou na tom poměrně srovnatelně a neopakuje se tak výrazný náskok AMD jako u hry Ashes of The Singularity, proti kterému měla Nvidia značné výhrady.
Finálního rozřešení se tak stejně dočkáme až u hry, která bude v prodeji. Nesmíme ani zapomínat na to, že je vždy lepší porovnávat v rámci více her, běžně asi těžko hrajete jen pouze jednu nebo dvě hry. A na dostatečné množství her s DirectX 12 si ještě nějakou dobu počkáme. Do té doby ale už vyjde zase nové generace grafik.
Trailer ze hry