Zapomeňte na IBM, Microsoft nabídne firmám víc, tvrdí Steve Ballmer

Diskuze čtenářů k článku

Platič  |  18. 03. 2006 10:55

Microsoft ví:
KDO je jeho zákazník
CO chce jeho zákazník
a KOLIK je ochoten za to zaplatit.

Ještě se divíte??
Tak se přestaňte divit a UČTE se, jak se dělá business.


... a nebo se neučte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  18. 03. 2006 15:33

Pouze dobre zvladnuty marketing. Tot vse. Ovsem ani sebelepsi marketing neni nic platny, kdyz jaksi zacina schnou repa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platič  |  18. 03. 2006 18:30

Když o nějaké firmě řekneš, že dělá dobře marketing, tak to je pro ni DOST velká pochvala.
Protože si stanovila své místo v tržním segmentu, ví, co její zákazník chce a kolik je ochoten zaplatit.
Záměrně opakuji smysl slov z předcházejícího příspěvku, protože ani někteří manažeři VELKÝCH firem si smysl marketingu neuvědomují.

Hint: k čemu je firmě dokonalý produkt, za který nejsou lidé ochotni platit?

A poznámky nakonec:
MS samozřejmě dělá chyby a jeho produkty zdaleka nejsou bezchybné, ale v marketingu jsou dost dobří. Proto je to úspěšná firma.
Marketing není reklama, jak se mnoho lidí domnívá (reklama se však v marketingu silně využívá).
I MS může zkrachovat, zatím to ale nevypadá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  18. 03. 2006 21:10

Vitezstvi marketingu je krarkodobe vitezstvi. Polyka to obrovske castky a nuzky mezi sliby a realitou se nekompromisne rozeviraji.
Dnes jsou karty rozdane takhle proto, ze spousta firem ma svoje produkty napsane nad Win32 API a to je vaze s Microsoftem. Oni by presli marketing nemarketing, ale znamenalo by to leckdy vyrazny zasah do programu ktere je bud primo zivi, nebo jsou na nich zavisli po strance infrastruktury. Ty vyhozene penize za marketing je mozna zatim udrzuji vpovzdali myslenky se od tehle tesne vazby oprostit, ale rozhodne to nejsou ty stastne a usmevave tvare ala MS prospekty.
Ono se porad operuje kapitalem, ktery MS ma, ale ty penize nejsou cash. Navic portfolio je dost uzke, zivi je v podstate pouze krabicovy software, tedy konkretne operacni system pro desktop a kancelarsky balik. Vsechny dalsi aktivity jsou bud prodelecne, nebo na hranici rentability. MS zkoupil mnoho malych firem, stalo ho to dost penez, ale navratnost z velke vetsiny z nich neni takova, jak by se na pocatku zdalo.
IT ted pomerne dlouhou dobu preslapuje na PC, ale koncept PC je zastaraly, protoze uz nekolik let dozadu se trh zacal presouvat do non-PC klientu a tady MS ujel vlak. PocletPC nedominuje a v serverech je na tom pres vsechny proklamace sotva prumerne proti ostatnim dodavatelum. Technologie .NET je sice mozna fajn, ale na enterprise systemy to neni a ti co bastlili aplikace ve Visual Basicu je bastli zase ve VB .NET a to nepredstavuje treba pro J2EE v podstate zadnou konkurenci.
Ono se vubec uvazuje, ze teoreticky nastup jineho systemu (napriklad Linux) bude linerani a ze na nejakou hranici, kdy to zacne predstavovat problem se dostane relativne zadlouho, ale ja bych tomu tak neveril.
OS komunita predstavuje ohromny potencial, ze ktereho cerpaji i komercni firmy. krasne je to videt treba na projektech pod Apache. Tam participiji programatori Macromedia, IBM, BEA Systems. Vsichni vedi, ze ti druzi si tam nemohou dovolit zatahovat nejake proprietarni zalezitosti, protoze komunita ma "samocistici" funkci a proto jej vsichni tihle mohou v klidu a pohode pouzivat ve svych resenich co z take cini a dokazi z toho mit profit. Verim tomu, ze od urciteho procenta nasyceni trhu ne MS technologiemi se ta krivka v neprospech MS zlomi pomerne vyrazne a bude to horizont nekolika malo nasledujicih let, takze zadne rok 2020.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platič  |  18. 03. 2006 23:54

Marketing se dá dělat špatně nebo dobře. Pokud se dělá špatně, tak polyká prachy bez efektu. Totéž se ale může stát např. ve vývoji. Řekneš o vývoji obecně, že je k ničemu jen proto, že ho někdo dělá blbě?

Když 6 úspěšných projektů z 10 projektů převáží ty neúspěšné, je firma úspěšná.
Uveď příklad úspěšné firmy v IT. Myslíš, že nedělá marketing?

Jestli Ti vadí slovo marketing, nahraď si jej strategií, hodně to souvisí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  19. 03. 2006 00:08

> Řekneš o vývoji obecně, že je k ničemu jen proto, že ho někdo dělá blbě?
Ano reknu, protoze prace ktera se dela spatne proste je k nicemu.
>Uveď příklad úspěšné firmy v IT.
Nic ve zlem, ale nejsi nejaky zarodek manazera?
Jinak podle v IT je uspesnych sotva 30% projektu. To ze se to o vetsine rika je prave ten marketing

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platič  |  19. 03. 2006 00:22

> Řekneš o vývoji obecně, že je k ničemu jen proto, že ho někdo dělá blbě?
Ano reknu, protoze prace ktera se dela spatne proste je k nicemu.

Myslím vývoj jako odvětví.

>Uveď příklad úspěšné firmy v IT.
Nic ve zlem, ale nejsi nejaky zarodek manazera?

Proč zárodek?
Máš ten přiklad úspěšné firmy?

Jinak podle v IT je uspesnych sotva 30% projektu.
Pochopitelně, IT je dynamický obor a nikdo nezná budoucnost. Trendy nejsou úplně jasné. Je třeba zkoušet. To se mi zdá logické.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  19. 03. 2006 22:13

Zarodek manazera proto, ze se mi snazis vnutit nejake cviceni, abych jako chobutek vyjmenovaval uspesne firmy, ackoliv vubec netusim, k cemu by mi to melo pomoci.
> Pochopitelně, IT je dynamický obor a nikdo nezná budoucnost. Trendy nejsou úplně jasné. Je třeba zkoušet. To se mi zdá logické.
Bez tohle rici pri nabidce informacniho systemu pro telco segment, banku, pojistovnu, nebo do firmy ktera dela sw pro rizeni stroju, lekarske pristroje, at se take trochu zasmeji. Kdyby se to ridilo tim co rikas, tak se muze cely proces tvorby a nasazeni IS odehravat nad logrem z turka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platič  |  20. 03. 2006 01:25

"abych jako chobutek vyjmenovaval uspesne firmy"
Ne, stačilo jednu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  19. 03. 2006 17:31

Veverko, já tě žeru!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  19. 03. 2006 22:02

Tak to jsi jak Kudrnovi z Babicky od Bozeny Nemcove, ty taky zrali veverky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  18. 03. 2006 15:59

Mno ja delam u IBM na globalnim supportu zakazniku, a jsem moooc zvedavej, co se na nastrojich MS naucim ) Co vubec uvidim za genialitu )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platič  |  18. 03. 2006 18:37

Já neříkal, že se máš učit na nástrojích MS ale učit se dělat business.
Pokud teda chceš postoupit na místo svých šéfů, jinak zůstaneš na supportu.
A to Tě nechci shazovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Listen  |  18. 03. 2006 19:12

Souhlas. Naprostý souhlas!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  18. 03. 2006 21:14

na druhou stranu zase ne vsude jsou potreba ulhani chobutci, ale kdo chce kam 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  18. 03. 2006 22:27

Taky mám někdy dojem, že slovo obchod a marketing se běžně zaměňuje za polo nebo úplné lži, jenom když to alespoň trochu sype. Stejně jako se u nás stal podnikatel téměř synonymem pro podvodníka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  18. 03. 2006 23:57

Divite se tomu? Nikoliv nenormalni je v IT situace, ze u opravdu velkeho projektu obchodnik klidne proda pod cenou, vyinkasuje provizi treba v radu stovek tisic a klidne jde hned o dum dal.
No a marketing, ten slibi cokoliv. Kdyz jeden rok tvrdite, ze vas produkt je nejlepsi, jak chcete presvedcit cloveka, ktery tedy ma to nejlepsi, ze si muze koupit neco, na co uz ani neexistuje superlativ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platič  |  19. 03. 2006 00:08

To, co popisuješ NENÍ marketing.
Spíš praktiky podomního obchodníka spojené s krátkozrakou reklamou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  19. 03. 2006 00:14

To co popisuji je empirie za 10 let v IT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platič  |  19. 03. 2006 00:27

Tvé zážitky Ti nevyvracím ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  19. 03. 2006 22:00

Zazitky , no nic. Jen tim podotykam, ze zijeme v REALNEM svete, nikoliv v ucebnicovych prikladech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platič  |  19. 03. 2006 00:00

Říkal jsem dělat business, ne dělat podvody

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  19. 03. 2006 01:18

no, mám pocit, ze tomu jak slape support moc nerozumis, ale mozna se jen bavime o ruznych vecech... PS mozna te to prekvapi, ale delam tzv 2-nd level, coz je "podpora podpory"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platič  |  19. 03. 2006 11:17

Tím spíš by Tě mohlo zajímat, co tím MS sleduje.

Tak, jak to ukázal Jakub L. ("pokus o vytlačení LN/Domina do role pošťáka")
a přidává cenný analytický postřeh:
"... partneři IBM.. mají výborné vývojáře, ale jako šafránu je těch, kteří mají představu, k čemu by ty produkty měly sloužit"

Podceňovat soupeře, to je ho*no strategie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  20. 03. 2006 09:52

vsak take tato diskuze vychazi z meho prispevku, kde rikam "jsem moooc zvedavej, co se na nastrojich MS naucim" - nepodcenuji, chci pozat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  19. 03. 2006 23:37

Neurazej Suppor, bez techniku by nic nefungovalo a dobry technik nema potrebu se cpat mezi kravataky, protoze pokud je dobre vedeni firmy, tak si support a vyvoj hycka ... pokud ma vedeni technicky tym za hlupaky tak taky o nejlepsi lidi prijde a bude produkovat shity a support tam budou delat studentky humanitnich ved jako u M$.

Takze musi byt dobre vedeni, ktere motivuje sve zamestnance (dobry pristup, penize, prebendy jako auto,mobil etc.)
pak musi byt dobry obchodnik, ktery se nepodbizi a je schpone navrhnou dobre a funkcni reseni (coz umi prevazne technik, nebo obchodnik se supportem za zady)
A pak musi byt dobry tehcnicky tym ktery to sprovozni a je schopen delat placeny support, protoze supportni smlouvy vydelavji nejvic.
.... a pak si od teto firmy nekdo koupi neco i priste, coz je presne problem M$, prichazi o sve zakazniky, kteri ji jeste delaji negativni reklamu a vsude peji jak jsou radi ze se M$ zbavili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  17. 03. 2006 16:34

...ale ceho vice? Utopenych penez, ztracenych dat ci obesenych administratoru? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  18. 03. 2006 10:08

LOL!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piit  |  17. 03. 2006 15:49

jasně - jen hustěji. Dva kokotí Kohouti na hnojišti... typuji, že vyhraje ten s větším přirozením.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  17. 03. 2006 14:57

tudíž žádný odchod se nekoná
 
Náhražky (resp. špatné kopie) typu Exchange a Sharepoint si můžou nechat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
N/A  |  17. 03. 2006 16:22


co mám nasadit ve firmě, když ne exchange?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozo Remen  |  17. 03. 2006 17:03

IMAP a LDAPv3…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  17. 03. 2006 17:03

Lotus Notes/Domino , IBM Lotus Workplace .............

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  17. 03. 2006 20:14

Sorry Lotus ve firmne bohuzel mame, BOHUZEL!!! Je to kram neuveritelny divim se ze to vubec nekdo kupuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Listen  |  18. 03. 2006 07:28

... je mi líto, že my ho ještě nemáme, protože před časem kdosi rozhodl, že stačí OpenSource. A jsem rád, že ho budeme mít a že si ho budeme implementovat sami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EmilioEsteves  |  18. 03. 2006 12:37

Souhlas.. Lotus Domino je neergonomicky kram ktery stoji spoustu penez jen aby ho nekdo udrzel v behu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  18. 03. 2006 15:34

Zajímavé, kamarád adminuje Domino a Exchange a hádejte, na co nadává víc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  18. 03. 2006 16:03

hm, tak jestli si ve firme s par lidma posilate mailem vesele flashe u prilezitosti Velikonoc, tak jsou vam Notesy na nic. Az se budete profesionalizovat a budete potrebovat sdilet informace a database, a to nejen v ramci jedne kancelare v jedne budove, tak stastne porizeni s produkty MS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  19. 03. 2006 17:09

asi tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Listen  |  18. 03. 2006 07:26

Ale má, resp. bude mít, pokud se jim to povede odladit.
Potíž je v tom, že je snaha hledat dva konkrétní produkty, postavit je vedle sebe a říkat který je lepší, je zavádějící. Ze srovnání MS Exchange a IBM Lotus Domino vyjde vítězně IBM. Na druhou stranu IBM nemá rozumnou odpověď na kombinaci MS Exchange+MS Outlook+Groove. Ostatně i ze souboje MS Exchange/MS Outlook a IBM Lotus Domino/Notes pro základní poštovní služby vychází u uživatelů výrazně lépe Microsoft. Notes klient je oproti Outlooku poněkud humpolácký. A upřímně řečeno o úspěchu projektu v konečném důsledku rozhodují běžní uživatelé. Těm je technická úroveň dodaného řešení ukradená. Oni hodnotí uživatelský komfort.
IBM má skvělé produkty, které ale mají blíž ke platformě nebo vývojovému prostředí než ke krabici. U Microsoftu dostane zákazních hned po instalaci něco, co se dá i bez další customizace použít k práci.
Z toho plyne jedno základní nedorozumění. Zákazníci očekávají, že se IBM produkty budou chovat podobně. Pokud firma používá Notes/Domino jen pro poštu, pak se nemůže divit, že uživatelé brblají, že Exchange/Outlook by byl býval lepší. Bohužel je v tom podporují i partneři IBM. Ti sice umí IBM produkty nainstalovat nebo spravovat, mají výborné vývojáře, ale jako šafránu je těch, kteří mají představu, k čemu by ty produkty měly sloužit a jak jimi řešit konkrétní potřeby zákazníků. Pak není divu, že reálný potenciál IBM produktů zůstaně z 90% nevyužit a nadávky uživatelů, že se s nimi nedá pracovat, mají velmi racionální základ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  18. 03. 2006 08:12

zlata slova, Lotus Notes je předevšim o aplikacich ta pošta je tam jako jedno male kolečko z celeho soukoli....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  18. 03. 2006 10:07

s tím nelze nesouhlasit. Na druhou stranu je to vše u uživatelů i o zvyku Ti, co si prošli vývoj od Domino 4 až k 6.5 (nebo teď ti, co mají žaludek testovat D7 ) hledí na pachtění Exchangistů (obzvláště ve velkých sítích s mnoha servery) s nadhledem.
 
Samozřejmě, používat Notes "jen" na poštu je něco podobného jako používat auto jen k ježdění okolo svého bloku domů  - ne že by to nešlo, ale je to tak 5% z možností..
 
No a komu nevyhovuje pro poštu Notesovský klient, ten může použít Outlook s odpovídajícím nástrojem pro připojení k Dominu nebo používat web access . BTW, když odhlédnu od jisté bugovosti LN klienta (na druhou stranu je třeba uznat, že LN klient je funkčně v porovnání s Outlookem raketoplán proti outlookovskému rogallu ), tak přehlednost a intuitivnost je daleko vyšší než u Outlooku (což je vlastně jen hloupý pošťák a kalendář)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdravim  |  18. 03. 2006 23:28

Tak tohle mi neda , abych eodpovedel. Delal jsem jako uzivatel s notesy 5 let a musim rici nikdy vice. Nejen posta, ale i procesy atd. Neskutecne pomale, klient je neskutecne naboptnaly a NEPREHLEDNY. ja delam s unixy a jako postu ted pouzivam thunderbirda v male firme, ale 100x radeji outlooka, nez lotus notes. never more. A ze muzete pouzivat web access , nebo outlook rozsireni? :))) hahaha. s notesy se setkate tak max. ve velke firme a tam na nazor uzivatelu serou. Kdyz 5x zadate admina, aby vam dal ten web access, protoze lotus klient je neovladatelny moloch, a ten vas posle opet do kopru, tak co s nim? Neustale vytacky - to nemuzeme, museli bychom to a to a to.... LOTUSY NIKDY VICE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  19. 03. 2006 17:21

jenže to je problém admina, nikoliv notesů. A že by byly jen ve velkých firmách, tak to také není moc pravda, vím minimálně o 3 firmách okolo 100-200 zaměstnanců kde jsou LN nasazeny.
 
Jinak s tím, že LN jsou nepřehledné naprosto nesouhlasím. Při objemu funcí které mají je naopak s podivem, že jsou tak uživatelsky přívětivé. V porovnání s MS Outlookem to je pak velmi patrné (a to MS Outlook je opravdu jen pošta+kalendář). Srovnání s TB je pak už naprosto směšné (tím ale TB neshazuju, pro doma je to asi nejlepší MUA s naprosto nepřekonatelným poměrem cena/výkon). Co se rychlosti týká, nevšiml jsem si, že by to byla katastrofa, spíš naopak, moje 4GB poštovní databáze se dá prohledat velmi rychle..  Jenže tohle je všechno o přístupu. Když člověk používá jen poštu a ještě třeba  style m "všechno si tisknu", tak LN opravdu nepotřebuje, a ten TB mu bohatě stačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  18. 03. 2006 16:11

Zakaznici IBM ovsem nejsou jednotlivci nastavujici si ruzne omalovane okraje okynek, ale obrovske firmy a instituce, ktere MS tezko oslovi (krome Windows, samozrejme ) Uprimne receno moc nechapu, o cem ten clanek vlastne je. Velci zakaznici daji prednost IBM, pro male je i dnes reseni IBM neunosne drahe, tudiz jej nepouzivaji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Listen  |  18. 03. 2006 19:08

Dovolím si nesouhlasit. Pro malé a střední firmy nevychází řešení v barvách IBM rozhodně nijak zvlášť draho. Smysluplné řešení začíná někde na 150 USD/uživatele a to ještě nepotřebuji licence pro všechny zaměstnance. To rozhodně není moc. Potíž je spíš v tom, že IBM se z různých důvodů nedaří vyvrátit představu, že "IBM je drahé".
 
A pokud jde o velké firmy. Díval jsem se na to vystoupení S. B. a četl i další materiály, které MS v této souvislosti vydal. Podle mě má ta kampaň dva cíle. Připravit trh na Vistu a Office a (podle mě hlavně) je to dost chytře vedený útok na pozice Notes/Domino. Chytrý a z pohledu IBM opravdu nebezpečný. Útočit proti LN/Domino nemá smysl, ale pokud MS dosáhne toho, že LN/Domino bude používáno pouze pro poštu, pak je bude naprosto legitimní ptát se, jestli má Domino ve firmě ještě stále své místo..
 
... a možná ještě třetí cíl ...     ... protiútok na pokus IBM získat pro sebe část trhu, který dneska obhospodařuje MS Office. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  19. 03. 2006 17:25

s tou hypotézou souhlasím, taky se mi tak jeví. Bohužel co jsem viděl Sharepoint, tak to je fakt stále ještě nesrovnatelné s Dominem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Listen  |  19. 03. 2006 18:37

... to není o Sharepointu. Když už bych měl pojmenovat jen jeden produkt, tak Groove.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  19. 03. 2006 23:17

A pokud chci jen postu a kalendar tak naco exchange ? Kdyz tam dam Unix/linux s postfixem, cyrusem, ldapem a nejakym sdilenym kalendarem tak mam to same a mnohem vice funkcni a to jak LotusDomino tak Exchange ..... a spolupracuje to i s Outlookem (protoze ten shit neumi sdilene adr. v IMAPu podle normy, tak se musi koupit modul cca 15 USD/user na vzdy)

Duvody proc LotusDomino kraluje je to, ze je to zdilena aplikace na data, umi se replikovat v cemz je LD spicka, umi clustery, umi delat s opravdu velkou siti a slozitou strukturou, neni vazan na system takze notes.ini + names.nsf, vsechno sifruje proste napad dobry.

Naproti tomu neumi prenaset velke obemy dat (replikace) a dela to tak 10x pomaleji nez zvladne linka (pokud ma clovek dost cas tak bezevseho, pokud ale ne tak ma smulu), klient je plny chyb a je to bumbrlicek pomali, dosud nikdo nenapsal sablonu pro postu, kter by umela alespon to co umi PINE (on to neumi ani Outlook) a dale cele LotusDomino je woodoo, hlavne pro uzivatele, protoze napr vytvori agenta/pravidla pro postu a kdyz je smaze tak tam porad je a musi to admin odstranit v designeru ... dost divny.

A az bude LN pro Linux jako client tak na vsech platformach planuji pouzivat Eclipse ... coz je de fakto JAVA .... takze na windows nepouzitelne a aby vsichni presli na UNIX-like OS kde JAVA bezi, i kdyz taky dost zere.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ghost  |  17. 03. 2006 13:54

nakonec firma zisti ze musi vrazit do novyho serveru, SQL, upgrade stanc, nakupy novych liceci takze se tech 20 miliard dolarů widlosoftu vrati nekolikrat, protoze do kazdeho vyvoje se investuje proto aby nakonec byl vyvoj zaplaceny a jeste se vydelalo (v pripade MS nekolikrat tolik.

A vysledek - sdieny kalendar (protoze to bude jedine co nauci lidi ve firme pouzivat) havne je to cetsa jak donutit koupit licence na system ktery nikdo nepotrebuje, namsto aby zustali u XP ktere na napsani dopisu a stazeni mailu pro kancelarske krysy uplne staci. Kdyz to vezmu kolem a kolem, Proc neprejit na LINUX a za usetrene penize si nechat naprogramovat tyhle veci presne podle potreb firmy a jeste neco zbyde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  17. 03. 2006 14:26

bohuzel, hodle lidi se boji, ze by nebyli kompatibilni, prestoze v danem pripade nemaji duvod. Jeden muj zakaznik sel radeji do technicky horsiho reseni o 100 tisic drazsiho, jen z tohoto strachu. Po case sice zjistili, ze MS reseni stoji za h.... a dali tam alespon Linux. Ale to uz mi bylo houby platne. Obcas mam pocit, ze polovina lidi by kupovala ze strachu i MS hajzlpapir

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mepp  |  17. 03. 2006 14:56

delam v fa , kde jsou oba vyrobci jak IBS s *nixama, supportem /treba cisco zarizeni/ tak i MS s treba serverem2003 ci MOM atd..a kdyz to vezmu kolem a kolem, tak MS je levnejsi nicmene sere se to mnohem vice... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  17. 03. 2006 15:18

tohle byla systemova i HW jina platforma. Zvolili si PC Server (HP) s prakticky vsemi parametry horsimi, presto o ctvrtinu drazsi (pravda, dost se na tom podilely Wokenice se svou licencni politikou). Do pul roku tam ale musel prijit jiny system. Zelezo si ale nechali, to uz vymenit nechteli. Do certa s nima a jejich prolhanou reklamou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PaJaSoft  |  20. 03. 2006 14:00

No jestli nakonec to MS reseni diky vypadkum nebude podstatne drazsi nez sice drazsi reseni, ale nabizejici podstatne vyssi uzitnou hodnotu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  17. 03. 2006 13:22

Alespon vime, kolik stoji vytvoreni kopie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jfk  |  17. 03. 2006 16:36

No dobre, vy ale predpokladate jen naklady na vytvoreni kopie OS X 10.4 Tiger, jenze v tech 20ti miliardach uz mate naklady i na vyvoj kopie OS X 10.5 Leopard ktery vyjde kratce po uvolneni Windows Vista. V Microsoftu mame ten problem, ze tu nikdo nepracuje z nadseni nebo idealismu a ti nejlepsi jdou delat ke konkurenci. Cili je musime poradne zaplatit aby meli motivaci a to je proste drahy. Navic z Apple mame komplex mladsiho brachy, neco jako Slovaci v hokeji s Cechama - nejsme horsi, jsme mozna i lepsi a silnejsi ale v primem srovnani to vzdycky nejak projedem. Ja rikam, ze to chce prichazet s novejma myslenkama a ne jen sledovat co Apple a jak to bude fungovat v OS X a kdyz se to ujme tak to naplacat do dalsich Windows taky. A vidite jak to zas dopadlo - oni maj Expose uz pet let a my ted prijdeme s protacecim seznamem listu abychom byli originalni..ale je to neprakticke. A tak je to se vsim. Chce to asi zrychlit cyklus inovaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  18. 03. 2006 15:28

Důležité je kolik se prodá woken a kolik toho ostatního. Wokna pořád drtivě vedou. Takže jsou s nima asi zákazníci více, méně spokojení, když to pořád kupujou milony lidí a firem. Nebo máte pocit že by MS finančně strádal ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sweetux  |  18. 03. 2006 18:27

Konzumejte exkrementy, miliardy much na celem svete se preci nemohou mylit! :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  18. 03. 2006 19:24

Když je linux tak skvělou volbou jak se linuxáci snaží tvrdit, proč ho nikdo nepoužívá ani zadarmo ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  18. 03. 2006 20:49

Coz je ale pouze tvuj vlastni pocit. Mozna mas doma linux treba v DVD prehravaci, WiFi AP, nebo bydli v nejakem routeru a pracuje a pracuje a posila ty pakety s tvymi nesmysly a vubec mu to nevadi, ze jsi hloupy 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  19. 03. 2006 17:07

MEGALOL!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mark  |  20. 03. 2006 03:44

ROFL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  20. 03. 2006 07:06

Proč sem proboha pleteš Apple a OSX? Mám dojem, že článek byl o MS! OSX je marginální záležitost, v případě úspěchu bude používán 2% uživatelů, v případě propadáku 1% (fanatiků, kteří budou dokolečka omílat súru, že není lepší systém než OSX) - u MS jde o řádově jiné počty. To, že se svou hardwarovou náročností a grafickými opičárnami Vista přiblíží OSX je dáno tím, že už existuje dostatečně silný HW, aby si podobný luxus MS mohl dovolit. Známe přece tu hlášku, teď v mimořádně pikantní souvislosti: "Proč? Protože můžeme!" :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Duch  |  17. 03. 2006 13:08

MS nemohol nic lepsie urobit ako zamestnat S. Ballmera. Absolutne charizmatická, totalne presvedciva a absolutne presvedcena osoba o nespornych, absolutnych a totalnych vyhodach produktov od MS. Nech firmy prekopu vsetko od zakladu, nech vytvoria novu infrakstruktu. Veci a soft co funguje dlho a dobre je nanic, pretoze prave prichadza Vista pohlad/okno do buducnosti.
Je to krasne, ale este to nevyslo. Kuchar, ktory chvali svoje jedlo pred ochutnanim sa moze riadne popalit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufik  |  17. 03. 2006 13:16

A MS se nepouci a nepouci. Zacina mi to pripominat vydani mam dojem Win98, kdyz po predvadecce pro novinare doslo k odlozeni terminu vydani. Neni nic lepsiho jak BSOD prezentovany novinarum pri ukazce poslednich vychytavek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  17. 03. 2006 16:05

vyuziva se efektu znameho z uvadeni HW kdy novy model "predcasne oznameny" vzdy zarazil prodeje toho stareho (na coz nektere fy. i dojely) , proto se treba i u aut a vyrobku vubec vseobecne novy model taji, zde se u SW netaji treba proto ze se snizuji prechody uzivatelu MS ke konkurenci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  17. 03. 2006 23:22

Člověku se matně vybaví krach Osborne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  18. 03. 2006 15:24

Zajímavé je že na všem co MS vydal a prodal pokaždé prasecky vydělali že ? Jak je vidět, vychází jim i to ochutnávání jídla před jeho uvařením. Svět chce být klamán

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matematik  |  17. 03. 2006 13:22

Málokterý kuchař ovšem už léta vaří průměrné jídlo se spoustou pachutí a nebezpečných přísad, za které nijak neručí, a přesto to dlouhodobě konzumují miliony lidí na světě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomcat009  |  17. 03. 2006 13:38

Mluvite o McDonalds ze jo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
freezer  |  17. 03. 2006 13:52

nebud trapnej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  21. 03. 2006 12:13

, no v podstate jsou si ty firmy v leccems dost podobne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Duch  |  17. 03. 2006 13:40

Tako ako soft existuju aj kuchari a kuchari. Su taki co varia speciality a chutovo namakane jedla a potom su taki co veria zbuchane jedla a predavajú ich v ****** restauraciach a na zlatych podnosoch a vsetci si myslia, ze jedia spacialitu. Ja som len zvedavy a to skutocne, ako to dopadne. Pretoze uz vidim amikov stat v rade na svoju krabicku plnu prekvapeni. Mozno budu aj spacaky. Aj tak si myslim, ze aj napriek vsetkemu svet bude Vista. Pretoze ako v pripade 95tiek budu naklady na reklamu ovela vacsie ako vyvoj noveho systemu. Brrr. Inak na google video je reklama (ako sranda s dielne MS) ako by vyzerala krabica od Ipodu kedby to mal nastarosti MS.

http://video.google.com/videoplay?docid=36099539665548298&q=microsoft+ipod

Tak ako krasna zena na prvy pohlad zaujme, alebo pekne zabalena vonavka aj soft ma tieto vlastnosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  19. 03. 2006 18:55

Ballmer je zaměstnancem Microsoftu od roku 1980. Co to má společného s článkem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BSoD  |  17. 03. 2006 12:58

Co je to Microsoft?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  17. 03. 2006 12:37

20 mld. dolárov vo výskume?
A výsledkom má byť operačný systém, ktorý chce v základe 3GHz procesor s 1GB RAM len na to, aby bežal?

Fakt super, perfektne preinvestované peniaze; ktovie, koľko z nich ide na to, aby sa opravovali chyby, chyby býb, záplaty záplat...


Ako už píše kolega vyššie, MS sa jednoducho nevie/nechce poučiť a robí stále tie isté chyby. Občas mám pocit, že to robí schválne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marek  |  17. 03. 2006 12:40

10 000 USD grafik
19 990 000 USD reklamní kecy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  17. 03. 2006 12:47

to tam ale par radu stale chybi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
,  |  17. 03. 2006 12:53

On to počítal na osobu podílející se na vývoji. Takže si to vynásob 1000 a máš to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marek  |  17. 03. 2006 16:02

Tak to je hukot,

já se spletu jak sviňa a Ty to dokážeš takhle skvěle obhájit. Takhle to určitě funguje i u microsoftu, tohle je dokonalej příklad!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  17. 03. 2006 16:07

takhle to funguje v kazde firme o poctu zmrdu 1 a vic, pokud zmrdovitos dosahne kriticke meze firma na infekci hyne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  17. 03. 2006 12:51

Copak narocnost, ale ze z nich vypadne neco, co uz jinde funguje a nic noveho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  18. 03. 2006 15:21

A o tom to je. Nikdo jiný naž MS by to nedokázal prodat a MS na tom zase trhne balík. Zákazník to rád nakoupí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  17. 03. 2006 12:57

počkaj, najrv sa treba spýtať koľko % z výdajov firmy Microsoft ide na programovanie softwaru a z toho koľko ide na OS windows, office atď.
v MS pracuje vyše 40 000 ľudí, z toho cca 5 000 sú programátori - no a zvyšok je už matematika

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  17. 03. 2006 16:01

na tak kupujte win at se tech 35000 manageru ma za co .................................................. projet na jachte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martinek  |  17. 03. 2006 12:26

Jak jim ty kecy muze nekdo zrat, to je porad: ted to bude jine, lepsi, nejlepsi. Ale porad je to stejne. Chyba za chybou, nekdy i naprosto stejne se opakuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
p-ako  |  17. 03. 2006 14:00

no asi se řídí podle motta: 100x opakovaná lež se stává pravdou;)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  17. 03. 2006 15:58

hahahaaaaaaaaaa 20 000 000 000$ tak to ikonka "start" musela stat alespon ze tri mega $ , chci delat grafika pro MS  kdyby to dali jako kseft do ruska stalo by to tisicinu a bylo by to tisickrat lepsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  21. 03. 2006 12:08

Ono by to sice mohlo byt mnohem levnejsi, ale kdyz se nedari presvedcit o skutecnych kvalitach produktu ... je treba rict neco v tom stylu : "Vyvoj stal majlant, tak to musi byt hodne dobry !!!" :) ... ze se ty prachy ve skutecnosti misto na vyvoj vyhodili Woknem, uz na reklamnich billboardech MS prezentovat jiste nebude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
khi  |  18. 03. 2006 10:36

nechapes na co je dobra reklama? tak to ta lutujem :[

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor