Zaměstnanci v IT jsou vystaveni neúměrným přesčasům

Diskuze čtenářů k článku

švejk  |  24. 02. 2005 10:57

Ale to kapitalismus - vy jste si to představovali jinak ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-)  |  23. 02. 2005 16:15

Mno stejně nejlepší vztah není zaměstanec zaměstnavatel, ale firma firma ) Takže podle mě je nejlší pro někoho sice dělat, ale jako externí člověk na živnosťák... Pak žádnou pracovní dobu nemáte a jste v pohodě... a že si mě zavolají na vyřešení problému se serverem a musím počkat x hodin než do něj můžu hrábnout? Mno žádnej problém, protože platba je od hodiny, takže za x set korun/hodina se prohlíží web (nebo kde ho nemají, tak paří solitere) fakt dobře )
Ovšem aby byl člověk ať už má jakýkoli smluvní vztah s tím, kdo mu jeho práci zaplatí, v postavení, že si může takto diktovat, tak to už chce trochu něco umět a ochotu se věci, které neumím velmi rychle naučit... a na škodu ani nejsou dobří známí

Samozřejmě v životě platí vždy rovnice, takže pokud chci něco dostat, musím něco dát... Tím chci jen říct, že není problém získat od někoho i např. 500 000, když mu svojí prací ušetříte 800 000... Takže asi tag (Ovšem to chce předpoklad, že někdo ty peníze opravdu chce ušetřit - protože třeba státní sektor v pohodičce s klidnou hlavou vyhazuje peníze za software a hardware, který vůbec nepotřebuje a šlo by to řešit jinak třeba i o 80% levněji!!! ale jaksi lidi, kteří o tom rozhodují to ani v nejmenším nezajímá...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doc  |  23. 02. 2005 16:41

Jistě, švarc-systém má něco do sebe, ale vyprávěj o tom levicovým politikům

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wombat  |  23. 02. 2005 17:13

Jo to je super do doby, nez ti parkrat zaplati faktur po splatnosti, zrovna kdyz ty penize potrebujes  
Pracovni dobu sice nemas, ale nedovolis si nedelat a dat si mojito a tlustej doutnicek uvalenej na stehne kubanky, protoze se smekas jak o zavod.
X set kacek za hodinu je pekna vec, ale musis mit nekoho kdo ti je za tohle da a navic, pokud delas spravu nejakemu Jouzovi z Ujezda, tak si na nej muzes honit triko, ale firma, ktera je na infrastrukturte zavisla vyzaduje SLA a to by jsi pak videl ten hukot
Az pristanes zase zpatky na rodne hroude, uvidis
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fernet  |  23. 02. 2005 22:34


wombat:

naprosto presne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  23. 02. 2005 20:26

Ale ale, docela mne urážíte. Já např. ve státním sektoru rozhoduju o investicích do HW a SW a nějak nevím, kde bych rozhodoval tak, že to jde o 80% levněji. No pokud mi jste schopen všechno to, co potřebuju, nabídnout levněji - proč se nepřihlásíte do nějaké veřejné soutěže? Klidně mne kontaktujte na nabidky@milansorm.cz a uvidíme. Rád ušetřím státnímu sektoru peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neni podstatne  |  25. 02. 2005 07:47

Tak jsem out kamo. Ve statnim sektoru jsem delal a protoze jsem nesmel podnikat, tak jsem odesel. Nyni si ctu ze jsi odpovedny za investice ve statnim sektoru a pritom, kdyz se podivam na tvuj web - skrze tvuj uvedeny mail -, tak taky podnikas - neni to nahodou stred zajmu? Nedodavas nahodou ten sw/hw ty a jako "za levno"? Ono kdyz jsi u zdroje, tak strelit nabidku o 1% jako posledni je jednoduchy. A kazdy se chce nabalit na st. sektoru, kdo ne?
Ale je fakt, ze tady pises nabidky@milansorm.cz a u te firmy mas ing@milansorm.cz takze to je vlastne jina firma, ze... Anebo zeby to byla ta verze "ml."? Spratelene weby - pripada mi to jako investice u rodiny premiera Grosse!!!
 
Treba ti aspon tento prispevek zvedne navstevnost
 
Ale hlavne ze ty prachy zustanou v CR....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MORGAN  |  23. 02. 2005 13:56

Nestraste. Ja to zrovna studuju na VS a tohle by se mi vazne nelibilo.
Proste odmitnu delat pod zamestnavatelem, ktery mi nebude platit za praci, ne???
Jestli se chovate jako ovce, tak si zamestnavatele budou vice dovolovat. Pokud vim, tak je stale nedostatek specialistu IT, tak jak si je muzou zamestnavatele dovolit takhle vydirat???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Redmarx  |  23. 02. 2005 14:05

S tim nedostatkem IT zamestnancu jsi spadnul z visne, to u nas urcite neplati.

Jinak ty prescasy chapu, jestlize nekdo dela max 6 hodin v praci a 2 hodky serfuje na netu, tak musi bejt nekdo kdo bude delat prescas.

Fakt je ze za ty prachy co mi platej muzou bejt za tech 6 hodin radi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TK  |  23. 02. 2005 14:07

Tak to budeš asi často měnit zaměstnavalele. Pokud vůbec nějakou práci získáš. Oni se tě občas při pohovoru zeptají, jestli jsi ochoten občas, jeli-to nutné, pracovat přes čas. Zkus říct, že ne a koho myslíš, že vyberou? Není to tak jednoduché jak se ti zdá. No a to občas je čím dál častěji, takže si vlastně ani nevšimneš, že by bylo výhodnější mít poslet v práci a nezdržovat se dojížděním domů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DeeP  |  23. 02. 2005 14:49

presne...
nemam co dodat :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  23. 02. 2005 15:22

Ježkovy zraky, co se plácne u pohovoru, to je snad úplně jedno! Důležitá je snad Pracovní smlouva a Zákoník práce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bullhead  |  23. 02. 2005 15:47

...coze? ...taky vysokošlák ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
^look  |  23. 02. 2005 16:36

asi fakt vysokoskolak (bez praxe)... ten bude hodne prekvapen, az zjisti ze demokracie konci ve dverich firmy. pred 14 dny jsem mel jednoho takoveho na pohovoru :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wombat  |  23. 02. 2005 17:05

Tak to bylo ze zivota

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  23. 02. 2005 17:50

Ahoj Moulo. Můžu tě uklidnit, ale překvapený nejsem a nikdy jsem nebyl.
 
Chápu, že teď je v Česku v módě chlubit se tím, kolik kdo dělá přesčasů a jak ho dřou z kůže. Koukám, že spousta lidí je tak nějak přirozeně stvořena k nevolnictví => tvůj problém. Podívej Moulo, pokud si svoje práva nedokážeš nějak normálně vymoci, ten problém bude asi někde jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sonic  |  23. 02. 2005 16:06


ted si mne opravdu pobavil.
tyto dokumenty muzes citovat na uradu prace, az se tam pudes prihlasit.
realita je trosku o necem jinem, sice to neni tak uplne jednostranne, jak pisou nekteri ale s dodrzovanim zminenych listin to nema nic spolecneho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  23. 02. 2005 17:43

Vážení milí uplakánci, kterým každý ubližuje - jsem vysokoškolák a s prací sem v tomto ohledu neměl nikdy problém. Pokud člověk umí, tak se ho přesčasy netýkají - což evidentně není váš případ. To, že jste moulové, to není problém zaměstnavatele.
 
Na úřadu práce jsem nikdy nebyl a z mého oboru neznám nikoho, kdo by se tím musel nějak zabývat. Neříkám, kdybych byl solvina u páčky, případně překvalifikovaný dokor v oboru řečtina/latina, ale v mém případě byla práce vždycky přiměřená odměně. Pracovní vztah je totiž záležitost oboustraná a pokud jedna strana není ochotna nabídnout odpovídající protihodnutu, není co řešit.
 
Takže běžte plakat na jiný hrobeček. Obávám se ovšem, že i tam vám bude někdo nadále ubližovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomcat  |  23. 02. 2005 20:33

Pane náfuka , někdo statistiku dělat musí.
Mám na staros několik set PC (NTB, desktop atd....) nejsem na to sám ale všichni kolegové taky konstatují že "přesčasy" sou nutné, protože něco prostě nejde dělat v pracovní době. Spíš se jedná o to že zamětnavatel nechce platit práci úměrné nasazení. Protože se jedná o globální tred nejde jít jinam, protože na 75% to bude to samé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  23. 02. 2005 21:03

Pane hraju-si-na-nestíhám, rád bych si s vámi zasurfoval ne té uplakánkovské vlně o nucených přesčasech, žel nebylo mi přáno. Já mám v pracovní smluvě, že pracuju od tehdy do tehdy za tolik a tolik. Jsem spokojený i já, i zaměstnavatel, tak nevím, co řešit.
 
Ano, i mě bylo naznačeno, že by bylo vhodné zůstávat přesčas. S odkazem na platnou pracovní smlouvu jsem to řešil tím, že jsem to ignoroval. Zrovna tak já můžu naznačovat, že chci dvakrát tolik, což by zas ignoroval zaměstnavatel. Každá strana má nějaké poždavky a obě mají různou ochotu je plnit.
 
Teď by tady mohl ještě někdo uplakávat, že mu už tři měsíce nezaplatili...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomcat  |  23. 02. 2005 21:20

K Vašemu tónu, zajímalo by mne s "takovými rameny projdete dveřmi"?


.... i zaměstnavatel? A proč tedy bylo naznačeno, že by bylo vhodné zůstávat přesčas?

S Vaším přístupem můžete očekávat:

nulový postup
malé odměny(žádné)
první řadě na vyhazavov a jiné výhody

Kdo si vybýrá je zaměstnavatel, protože si pište, že Vy jste nahraditelný, všichni jsme nahraditelný a není to dobré zaměstnavateli připomínat.

Pokud někdo je opravdu tak dokonalý a jedinečný tak určitě se nebude zabývat čtením a psaním na Živě.


už tři měsíce nezaplatili... No vztáhnuto nejen na platy, to je tady asi lidový folklór, bez 20Kč nekoupíte chleba , ale bez peněz skoro polovinu státu ,že?

končim taky du pracovat


S přáním hezkého pracovního(chřipkového)dne(noci)

Tomcat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  23. 02. 2005 22:56

Nahraditelný je tuším i zaměstnavatel  S Vaším ublíženým přístupem vaše tři body ovšem souhlasí... Jen bych dodal, že nevolnictví bylo zrušeno patentem Josefa II. v roce 1781 a poddanství (robota) v roce 1848.
 
K mému tónu - nevím, co je na respektování vzájemných hranic tak problematického. Mě zaměstnavatel ze začátku naznačil pracovat přesčas, já naznačil, že to není problém při proplácení. Tím pádem se to vyrušilo a bylo po přesčasech, víc se to neprobíralo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Riccardo  |  23. 02. 2005 15:43

Všecho je přímo úměrné tomu, jak jsi dobrý, a jakou úlohu ve firmě hraješ. Jakmile začneš být nepostradatelný, začne být zaměstnavatel na tebe hodný. Například já žádné přesčasy nemám ... Pokud jde o pohovor, tam je třeba slíbit všechno, naopak ignorovat sliby zaměstnavatele (různé výhody, auto, mobil - i když jsou slíbené, raději s tím nepočítat). Co není ve smlouvě, jakoby neexistovalo. Další rada je, že vhodné zaměstnavatele je třeba monitorovat neustále bez ohledu na současnou perpektivu. Člověk si je vždy jistý, že má kam jít ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
QQ  |  23. 02. 2005 13:36

4650 liber = cca 200 tisic kc .. to je zminena ztrata za neproplacene prescasy. Pokud to dela ty dva mesice, tak mzda za normalni hodiny vychazi na 100 tisic kc/mesic hezke 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aa  |  23. 02. 2005 13:43

No kdyz vezmes v uvahu, ze tam cigarety stojej 5 liber, tak to zase takovej vejvar neni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Redmarx  |  23. 02. 2005 13:57

Neboj ta cena cigaret 5 liber prijde brzy i sem a pocitat s tim, ze ti kvuli tomu zvednou plat na 100.000 mesicne nemuzes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fuuuu...  |  23. 02. 2005 13:18

bohuzial je to pravda... :(
no obcas sa zadari aj nieco preplatit..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aa  |  23. 02. 2005 12:47

same picovinky

radeji dejte neco odborneho, napriklad o tom, jak drahe jsou MS produkty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prg  |  23. 02. 2005 12:46

vsk vi vite

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Core  |  23. 02. 2005 11:55

no ja tedy nevim jestli sem to dobre pochopil, kdyztak me opravte. ALE v Britanii maj den danove svobody 25. unora?? U nas je nekdy na prelomu kveten-cerven nebo tak nejak. Ne? To je docela deprimujici

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Erg.Noor  |  23. 02. 2005 12:01

ne, nepochopil jsi to  Aspon teda ja jsem to pochopil tak, ze 25.2. bylo vybrano proto, ze do te doby pracujou zadarmo. S dnem danove svobody to ma spoleceneho jen to, ze den DS je zvolen tak, ze do te doby pracujes na dane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Core  |  23. 02. 2005 12:05

tak to potom jooo. Tak sorry uz mlcim, jdu si dat obed sem po vcerejsku nejakej hotovej to vis chripkovy prazdniny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mismas, mismas  |  23. 02. 2005 11:54

V prubehu pracovni doby se pracuje a neni mozno delat jakekoliv zasahy ci upravy. Ty se provadi po pracovni dobe.
Co kdyby IT meli jinou pracovni dobu nez ostatni? Neni mozno co kdyby se neco vys.. pokazilo, nebo nekdo nevedel jak pracovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  23. 02. 2005 12:48

Tak tohle jsem znal moc dobře. Pracovní doba se musí dodržovat a zásahy na serveru až po pracovní době. Navíc nám pak řekli, že se přesčasy nebudou platit, protože jich máme moc. Následovalo jednostranné gesto: nedodržování pracovní doby v souladu s 42hod/týdně. Vzhledem ke své kvalifikaci a důležitosti jsem měl sice každý měsíc rozpravu u vedoucí, ale to bylo asi tak všechno.
Slušná firma si platí více správců, aby se mohli prostřídat. Ještě slušnější má specialisty a své systémy má zdvojené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor