Zaměstnanci nevypínají počítače, ve třetině firem běží počítače nonstop

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 87

Názory k článku

02. 12. 2019 15:13

Poradíte mi někdo prosím, jak najít dobré zaměstnance na pozici java vývojářů? kde hledat? na školách?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
28. 03. 2015 17:30

Ja pracovne PC vypinam pred kazdym odchodom (vynimky su ojedinele) a nemam s tym problem. Je to o pracovnych navykoch a tie dobre, urcite oceni kazdy zamestnavatel. Zatial najlepsiu skolu pracovnych navykov som si odniesol z J&T (SK), s vynimkou predchadzajuceho vedenia IT odboru - pod vedenim pani Tatiany Turzikovej (CZ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 03. 2015 19:11

PC s plotnovým diskem nastartuje jistě rychleji jak zaměstnanec v pondělí ráno po prokaleném víkendu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 03. 2015 18:08

Připomíná mi to statistiku z 90tých let z USA, že téměř všichni "jenkýz" jsou trvale na netu (místní hovory nezpoplatněny). Chudák český TELECOM.
Ještě - co je za pojmem NEvypínají? Kdo dnes vypíná TV? Dyť nemají vypínače?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 03. 2015 16:52

Nevypínejte počítače, nezavírejte aplikace (Windows 8+, Android) a nejnovější hit Živě - tahejte flešky krávě z držky. Standby svět počítačových opic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 03. 2015 16:17

Donutilo mě to zjišťovat, kdy jsem naposled vypnul strojovnu... "16:12:47 up 39 days, 21:27, 2 users"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 03. 2015 14:02

Já svůj počítač také nevypínám (i když ho mám v pokoji, kde spím) a mám pro to hned několik důvodů. Hlavní důvod je ten, že se mi na tento PC ukládají záznamy z kamerového systému. Další důvod je ten, že jsem část týdne doma a část týdne jinde a notebook nemám. Na všechno mi stačí starší počítač za pár tisíc. Když jsem mimo domov a potřebuji nějaký soubor z mého počítače z domova, připojím se z mobilu nebo z nějakého jiného počítače přes teamviewer a je vyřešeno. Další důvod je ten, že jsem občas v terénu a potřebuji načíst stránky, na které mají přístup jen počítače zapojené do podsítě, která není veřejně přístupná. A můj PC je do této sítě zapojen. Takže mi opět stačí jen mobil s teamviewerem. Další výhoda je, že mohu například pustit stahování přes noc, nebo nějaký proces, který by jinak PC brzdil v běžném používání, nechám udělat přes noc.
A hlučnost počítače? Jediné, co je slyšet, jsou HDD disky a ty jsem upevnil do pozice na mechaniky na pružné uložení, takže je hluk způsobený vibracema disku minimalizovaný. Veškeré ostatní chlazení je řešené bud pasivně, nebo tam jsou osazené velké větráky se sníženými otáčkami. Jinak WOL jsem také zkoušel. V LAN mi to fungovalo spolehlivě. PC jsem si mohl zapínat i mobilem. I přihlášení jsem řešil přes mobilní aplikaci (teamviewer, OneID - PC remote control). Přes router jsem se ale s magic packetem nedostal, i když jsme zkoušeli dle návodů nastavovat porty, vyjímky atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 03. 2015 11:48

Vzpomínám si kolem r. 2000 na případ, kdy majitel chtěl aspoň při odchodu na prodloužený vánoční víkend trochu ušetřit a vypnul servera. Když to po novém roce zapnul, už se disk neprobral. Tak jsmě si aspoň zkraje roku naostro ověřili, k čemu jsou zálohy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 03. 2015 11:18

A teď si vezměte kolik firma ušetří na elektřině, když zaměstnancům zakáže vařit si kafe nebo čaje ve firemních rychlovarkách, takže pak nebudou muset cpát hrnky do firemních myček a ušetří se ještě!!V zájmu ekologie, lásky, pokory a sluníčka bych nejen vypínal PC po každém mailu, ale zakázal vaření kafe a čajů, ohřívání v mikrovlnkách a na záchod by se chodilo na trávník vedle parkoviště a utíralo lopuchem!V ideálním případě by lopuchy pěstoval zaměstnanec najatý v rámci Evropského sociálního programu a placený dotací EU! To by byl ráj!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PD
27. 03. 2015 10:44

Ve Win XP bylo uspávání dost nespolehlivý a člověk si ho musel sám aktivovat. U Win 7 je to mnohem lepší a je už přednastaveno. Tak že problém od prvního čtvrtletí minulýho roku zmizel (krom toho běžnej zaměstatnanec si u nás vyjma IT nedovolil nechat běžet počítač přes noc).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 03. 2015 03:01

jednoducha matematika:
predpoklad 1: pocitac bezici nonstop spotrebuje 4000kc rocne (viz clanek)
predpoklad 2: clovek pracuje 250 dnu v roce a ma hruby plat (naklady) 200kc/h (je to kancelarska pozice, ne uklizec/prodavac)vysledek: denne pocitac spotrebuje prumerne 4000/250 = 16kc (vim ze rok ma 365 dnu ale zapinani/vypinani ma probihat za pritomnosti zamestnance ktery to provede. A to bude jen v pracovni dny. Vikendy a svatky se tak virtualne "rozpusti" mezi pracovni dny.)
16kc = 4 minuty a 48 sekund.Rekl bych ze pocitac nastartuje trochu rychleji ale stale je rozdil tak maly ze je prakticky nezanedbatelny v porovnani s celkovymi naklady na zamestnance (tedy nejen jeho hruby plat ale i elektrina spotrebovana behem prace, vytapeni, pronajem plochy, odpis vybaveni atd...)ctyri tisice korun, uvedene v clanku, sice vypadaji jako velke cislo ale to jen proto ze je to rocni suma. S takovouhle logikou by mohli rict ze za 20 let zamestnani lze usetrit 80 tisic. A to je obrovske cislo! Teda az do chvile nez si to lidi prepoctou kolik je to vyjde v porovnani se zbytkem nakladu za stejne casove obdobi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 03. 2015 23:59

Snad jedinný důvod, proč počítač nevypínat jsou rotující disky. Podle mne je nečastější chyba způsobena zastavením a opětovným rozjezdem disku. Každopádně pokud si vypočítal úsporu pouze 4kkč, tak je to suma, za kterou se dá pořídit SSD (a nemalé). Za tyto peníze lze každé mašině to SSD osadit a start takového stroje je prakticky okamžitý. Nemluvě o tom, že i menší firmy nad 15 uživatelů mohou uvažovat o serveru s VM a provozovat tak pouze klienty se serverem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2015 22:37

no nevim jestli argumentem 4000 za rok někoho ve velké firmě přesvědčíte. přeci jen doba nabíhání pc a interních aplikací po startu ukrajuje z pracovní doby zaměstnance. Spánek by to řešil, ale ne všechny aplikace jsou po probuzení stabilní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2015 22:27

Nebudeme jmenovat, ale v některých firmách pozoruju opačný trend - mají přehled i nad počtem útržků papíru spotřebovaných zaměstnancem na wc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2015 22:24

pocitac vypinam vetsinou jen kdyz jdu na dovolenou
pokud na 99 % nehrozi, ze budu pracovat z domova, tak pocitac uspim, v opacnym pripade ho necham bezet, abych se na nej mohl z domova pripojit...
casto taky odchazim z prace a pocitac nechavam neco delat, aby se nenudil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2015 21:06

Ten článek mi spíš připadne jako propagace Intel vPro protože vše se dá řešit velmi snadno:
1. aktivací power managementu. ve velkých firmách se spravuje centrálně skrze GPO. většinou každá větší firma má definovanou politiku zapínající úsporné režimy po 20 minutách neaktivity a do hodiny je počítač v hibernaci ...
2. i bez správy energie jde počítač vypnout skrze úkol ve Windows Task Scheduler a nebo vzdáleně skrze nativní příkaz shutdown. a nikdy jsem k tomuto nepotřeboval Intel vPro :)
3. zapnout počítač bez Intel vPro jde taktéž s pomocí WakeOnLAN :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2015 20:41

Ja je vecer, pred odchodem ze zamestnani vypinam. V BIOSu jsem nastavil, aby se vsechny PC zaply 15 minut pred tim, nez prijdu do zamestnani, dam si kavu a posnidam. Pak jen zapnu monitory a prihlasim se. Zadnou jinou vychytavku nepotrebuji. ☺

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2015 20:26

Já mám v tomto směru k zařízením takový lidský vztah. Říkám si: "Celý den jsi se mnou spolehlivě pracovalo, tak máš teď nárok na spravedlivý odpočinek."Když se dotočí ventilátory, jakoby slyším, že si stroj oddáchnul a nabírá síly na další šichtu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 03. 2015 19:57

Já se jim popravdě nedivím, než se spustí a provedenou všechny ty podnikové start-up píč..., atp. co se spouští hned po startu, no tak to je věčnost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 03. 2015 19:27

samozřejmě.
Přes den se pracuje a v noci se počítá SetiHome a další distribuuované vědecké výpočty. http://boinc.berkeley.edu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 03. 2015 18:59

Další vtipná věc je, že např, DELL Optiplex 7020 žere vypnutý 13W (s aktivní WoL) a zapnutý ve W7 při nečinosti 17W. Naběhnutí systému neřeším, nastartuje do 20s.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 03. 2015 18:10

Úplně počítač taky nevypínám - jelikož tam mám obvykle něco pracovně rozdělaného a nehodlám zase všechno otvírat a honit po všech čertech znovu.
Tak jenom uspávám, což je z hlediska spotřeby skoro to samé (žere to někde pod 5 W).
Navíc u ne-SSD počítačů je start systému očistec - plocha Win sice možná naběhne za půl minuty, ale trvá to ještě dalších 5 min, než se s tím dá reálně pracovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2015 17:43

Některé ty počítače mají opravdu šílenou dobu k naběhnutí do systému. Se ani nedivím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2015 17:23

Zive zas objevilo Ameriku. Me teda prijde tretina nak podezrele malo. Driv kdyz CPU nemeli power management (frequecy scaling), tak se nevyuzityho vykonu vyuzivalo na veci jako seti@home. Dnes kdy procesor v klidu nezere skoro nic a monitory a disky se umej uspavat je vicemene jedno jestli je pocitac zapnutej nebo ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2015 17:22

Já jako konstruktér PC nevypínám z praktických důvodů. Občas si na něco večer vzpomenu, tak se vzdáleně přihlásím. Nebo mi zavolají z montáže, že je potřeba něco poslat/doměřit. A když bych došel ráno do práce a musel docela velké sestavy natáhnout znovu a znovu, to by mě zabilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 03. 2015 17:10

Je to jedině správně. Přebytečná energie z noci se musí nějak využít. Osobně bych to zavedl jako povinnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2015 17:01

Mimo typicke kancelarske pocitace je to pochopitelna praxe - cena za elektrinu je vyrazne nizsi, nez mzda zamestnance za cas, ktery neuzitecne stravi zapinanim a vypinanim pocitace. Cena elektriny (1kWH berme za 5Kc) je pro bezny pocitac konzumujici v klidu rekneme 100W (nadhodnoceno) 0.5Kc, pri sestnacti hodinach necinnosti denne je to 8Kc. Vynasobime dvema kvuli klimatizaci, ktera podle mych zkusenosti sezere tolik, kolik ma chladiciho vykonu, takze jsme na 16Kc. Ja jako programator stravim asi deset minut, nez mi najede pocitac a vsechny potrebne programy. Vypinani rekneme tretinu - 3 minuty. Hibernace neni v mem pripade mozna. Takze bych mel 13 minut (pro jednoduchost 0.2 hodiny) casu zbytecne straveneho neproduktivni cinnosti. Pokud zamestnavatele stojim vice, nez 80Kc na hodinu ("superhruba mzda"), tak se to nevyplati. Jeste hur na tom jsou treba CAD nebo 3D modelari, kteri samotne modely natahuji klidne i ctvrt hodiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2015 16:28

U nás máme nastaveno, že se počítače po 30 minutách nečinnosti uspí do paměti a běží defacto jen síťová karta pro možnost rychlého startu. Je to úplně jednoduché, nevím, proč se to nedělá ve větším měřítku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (21)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2015 16:27

To dělám často i já a nemusím být firma. PC která takto jedou vydrží nakonec nejdéle, jak disky / zdroje komplet. Pokud PC dělá náročnější (HEVC kodér např.) nebo automatický proces (skenování třeba) tak musí jet stále dokud ho nedokončí.Pochopitelně ne v plné zátěži - pouze omezený čas (přestávky), protože běžné desky zemřou typicky po 12 - 18 dnech max. výkonu. Nejsou dimenzovány na trvalou plnou zátěž 24/7 stačí si to vyzkoušet. Nakonec zahoří nějaký šváb nebo modul a sestava se vypne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor