Zakladatel Delicious lituje, že svou nadějnou službu prodal Yahoo

Zakladatel Delicious lituje, že svou nadějnou službu prodal Yahoo

Služba Delicious umožňuje uživatelům ukládat své oblíbené webové stránky. Kromě archivu zajímavých stránek se uživatel zapojí do kolektivního hodnocení obsahu internetu. Když si svou záložku umístí do svého archivu, dá tím najevo, že je něčím zajímavá. Ze statistik všech zúčastněných se pak dají vytvářet žebříčky nejatraktivnějších stránek nebo štítků (tagů). Nadějná moderní služba s nádechem dnes tolik oblíbených sociálních sítí tu byla už před Facebookem nebo Twitterem. Teď ale stagnuje a její tvůrce se domnívá, že je důvodem Yahoo.

V roce 2005 totiž zakladatel Delicious Joshua Schachter svou službu prodal Yahoo. Obliba služby se stále zvyšovala a přibývalo uživatelů, samotná služba už se ale příliš nerozvíjela. Po nástupu Facebooku a Twitteru však růst Delicious postupně klesal a nyní služba stagnuje. Joshua Schachter se v této souvislosti v diskuzi na webu Hacker News uvedl: „Přál bych si, abych jim to nikdy neprodal.“ Podle svých slov by nyní službu Delicious nejraději dále vyvíjel, aby držela krok se stávajícími trendy a byl to velký, populární produkt.

Joshua Schachter však se svým dítkem nic nenadělá. Sám teď pracuje u Googlu a Delicious patří Yahoo, ale to má nyní evidentně jiné priority. Pokud ale včas službu neinovuje a neoživí, mohlo by se stát, že po ní za pár let zbudou jen vzpomínky.

Diskuze (3) Další článek: Facebook nabírá rychlost, kupuje službu FriendFeed

Témata článku: Web, Byznys, Sociální sítě, Yahoo, Zakladatel, Joshua, Populární produkt, Zajímavá služba, Zajímavý krok

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší