Zákazníci online obchodů jsou méně spokojení

Podle studie University v Michiganu, jejíž výsledky byly zveřejněny v úterý, jsou zákazníci některých největších online obchodů méně spokojení než v minulosti. V případě obchodu Amazon.com klesla hodnota indexu spokojenosti zákazníků z loňských 88% o 4.5% na současných 84%. Ztráta aukčního serveru EBay je obdobná: z 84% klesla spokojenost na 80%. Celkový index všech online služeb, který zahrnuje prodej, aukce, zprostředkování služeb a cestování, klesl o 2.7% na hodnotu 78.6%.

Podle autorů studie se stává online byznys obětí vlastního úspěchu. V oblasti online prodeje utratili například zákazníci loni přes 117 miliard amerických dolarů, to je o více než 26 procent v porovnání s rokem 2003. Online obchody radikálně rozšiřují sortiment a rozsah svých služeb a někdy nejsou připraveny zvládnout vzrůstající objem zakázek a zachovat přitom vynikající kvalitu služeb.

Amazon je v tomto směru typický: vyrostl z online knihkupectví na obchodní dům nabízející širokou škálu produktů od oblečení, přes elektroniku, bižuterii, až třeba k jídlu, byť pouze některých kategorií. "Rozšiřování sortimentu zvedá objem prodeje, zároveň však znamená, že je mnohem obtížnější udržet vysokou úroveň spokojenosti zákazníků," dodal Claes Fornell, profesor Univerzity v Michiganu a spoluautor studie.

Zdroj: Techweb

Témata článku: Byznys, Zákaz, Vysoký rozsah, Online, Široký rozsah, Obchod, Online byznys, Online obchod

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu