Zájem o kvalifikované certifikáty pro elektronický podpis roste

Diskuze čtenářů k článku

Maty  |  24. 01. 2006 09:10

Když si u České pošty pořídím kvalifikovaný certifikát, tak s ním mohu pouze podepisovat. Pokud chci i šifrovat, musím si pořídit jiný certifikát?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nyny, Nyny  |  24. 01. 2006 11:14

To bych taky rad vedel. V Outlooku je moznost nacist certifikat pro podpis, coz je predpokladam tenhle. Ale pak je tam jeste moznost nacist certifikat pro sifrovani a ten vezmu kde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
w  |  24. 01. 2006 03:12

Musím to říct, teda napsat :) Nedá mi to ... :)
"časových razítek"
Zní mi to komicky :) Jaký na to máte názor .. ?
Mě prostě tajmstemp (timestamp) zní jaksi lépe ..
Časové razítko .. to je jako ... hm hm ... nic me nenapadá, nějaký vhodný příklad ... jo to tu vidím hnedka .. :) "RychlostníTest.cz" .. jo .. "SpeedTest.Cz" .. :) Taky to zní lip než rychlostnítest.cz :)hehe .. :) Žejo .. :) Nic proti češtině, ale sem tam někdy ty české termíny pro anglické výrazy zněji zajímavě :) Časové razítko mi jako termín příjde takové jakési hranaté .. :)Nevím .. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
azazel@email.cz  |  24. 01. 2006 08:30

mno pokud vím, tak "časové razítko" je vcelku zavedený pojem, a jestli se vám to nelíbí, tak to to je mi líto :)
(mě se také některé "nové" výrazy nelíbí a to mnohem mnohem víc, ale nedá se s tím nic dělat :/ )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
j  |  23. 01. 2006 22:43

Akorat tyhle podpisy jsou tak trochu nanic, kdyz zadny z vydavatelu nema mezinarodni certifikaci, takze standardne je distribuce prohlizecu neuznavaji jako verohodne ... a to je pro vetsinu lidi docela prekazka (o zahranici ani nemluve, to je uplne mimo...) A minimalne 1.CA to ani neplanuje (ostatni nevim).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kurt, Kurt  |  23. 01. 2006 22:46

Co to meleš? Ty podpisy splňují přesně to, co mají - jsou uznávány státní správou. O tom, že ti IE křičí, že vydavatele nebylo možno ověřit, se tady nebavíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pazu  |  24. 01. 2006 01:16

U 1.CA křičí asi správně - projděte si pár menu jejich webu - určitě narazíte na podivné prázdné stránky nebo 404ky. Opravdu "důběryhodná" instituce. Proč si za naše peníze nemůžou nechat ten svůj certifikát připodepsat VeriSignem skutečně nechápu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kurt, Kurt  |  24. 01. 2006 09:03

Ano, to je pravda. Ale ono opravdu jde jen a pouze o to, co úřední šiml akceptuje - nezávisle na tom, co je a co není jinde v tomto oboru běžné či standardní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sh  |  23. 01. 2006 22:59

Nesouhlasím! Například Vy osobně, věříte všem CA, které jsou natvrdo
zadrátované v IE? O tom, kterým autoritám věřím rozhodnu já sám!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miklik, miklik  |  23. 01. 2006 22:18

Je škoda, že banky nevyužívají certifikáty kvalifikovaných registrátoru, teda alespoň KB. To bych pak mohl mít jeden certifikát pro všechno, jako třeba občanku pro svou identifikaci. A taky bych jen jednou platil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šarik  |  23. 01. 2006 20:16

A ještě platí, že elektronický podpis má platnost pouze jeden rok a po uplynutí této doby si ho musíte znovu vyřídit a zaplatit?????????????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kurt, Kurt  |  23. 01. 2006 20:17

Ano. Nevím, jestli pouze - jak dlouho ti platí karta do bankomatu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  23. 01. 2006 20:51

VISA - 2 roky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
domorodec  |  23. 01. 2006 23:09

3 roky (karta vydaná teď v lednu Poštovní spořitelnou)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lobo  |  23. 01. 2006 23:24

na karte od bankomatu je vidno fyzicke opotrebovanie a ten magneticky pasik tiez nevydrzi vsetko...
pri klucoch sa da nastavit expiracia alebo no-expire.
ale nechapem preco by som za vydanie noveho mal znovu platit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hdub  |  24. 01. 2006 10:19

Kurte, Kurte! Toto není komerční aktivita banky, ale státem podporované ověření identity vlastníka certifikátu. Jak dlouho ti platí občanský průkaz?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubosD, LubosD  |  23. 01. 2006 16:50

Může mi někdo říct v čem všem je klíč od nich lepší než třeba tenhle?

http://pks.gpg.cz:11371/pks/lookup?op=get&search=0x45C013968FE03BFE

Co všechno se s tim navíc dá dělat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel F.  |  23. 01. 2006 17:13

Je to velmi prosté. Když koukám na ten Váš certifikát, tak mu mohu i nemusím věřít. Jak mohu věřit tomu, že opravdu ten klíč patří Luboši Doleželovi?
Kdežto když mi dáte certifikát s vaším klíčem, který je podepsán certikační autoritou např. od České pošty (jejich CA se jmenuje PostSignum), tak se mohu domnívat, že si píšu s opravdovým Lubošem Doleželem. A tento certifikát má "hodnotu" opravdového ručního podpisu, který obstojí i před případným soudem.
Proto české úřady akceptují jen certifikáty podepsané od ICA, České pošty a eIdentity, u kterých se mohou domnívat, že certifikát Doležel patří člověku Doležel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubosD, LubosD  |  23. 01. 2006 17:59

Díky za vystvětlení. Otázka kolik je úřadů, co to v současné době přijmou.
Zapisuje se do toho třeba i číslo OP nebo RČ? Já jen co kdybych měl třeba jmenovce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kurt, Kurt  |  23. 01. 2006 18:03

Při vydávání potřebuješ 2 doklady, píšou si číslo OP do systému, takže má každé číslo certifikátu svého držitele a ten má zapsané číslo OP v databázi certifikátů. Ale přímo z certifikátu se to číslo OP vyčíst nedá (a to je dobře).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Listen  |  23. 01. 2006 21:56

Všechny. Ze zákona. Zákon č. 500/2004 Sb. Správní řád.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xtonda, xtonda  |  23. 01. 2006 17:51

A jéje, zase jedn co nedokáže rozlišit dětské hračky od prakticky a široce nasaditelných infrastruktur.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubosD, LubosD  |  23. 01. 2006 17:58

Akorát nevím, jak tu široce nasaditelnou infrastrukturu použiju třeba když budu třeba chtít šifrovat Jabber.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xtonda, xtonda  |  23. 01. 2006 21:01

Ale to není chyva X.509, to je chyba Jabber

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  23. 01. 2006 14:27

Také jsem si to pořídil, ale byly to vyhozené peníze.
Finanční úřad na můj e-mail prostě vůbec neodpověděl!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jsk  |  23. 01. 2006 14:56


Státní správa se chlubí, že disponje osobami vybavenýmo EP, ale skutečnost je taková, že až teprve v okamžiku, kdy přijde první email s ověřeným podpisem se takový podpis opatří pro příslušného zaměstance (je obvykle jen jeden, čili je-li nemocný nebo má dovolenou, máte smůlu), je to úsporné opatření. Do budoucna se počítá se zavedením elektonických ověřený značek vázaných na správní úřad a generovaných automaticky, to však vyžauje úpravu APV..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  23. 01. 2006 22:12

Úřady skoro zásadně na maily neodpovídají, čest světlým výjimkám. Napsal jsem dotaz na stavební úřad, nedostal jsem ani potvrzení o přečtení. Tak jsem po měsíci přeposlal ten mail přímo na magistrát s ironickou poznámkou, že na tom stavebním úřadě asi nejde mail, ať jim to laskavě předají. Odpověď ze stavebního úřadu jsem měl hned druhý den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor