Zájem o chytré hodinky opadl. Trh před poklesem nezachránil ani Apple, tahounem růstu je Garmin

Globální trh s chytrými hodinkami má za sebou velmi slabé tři měsíce. Jak uvádí analytická společnost IDC, trh zaznamenal za třetí kvartál 2016 meziroční propad objemu dodávek z 5,6 na pouhých 2,7 milionu. Meziroční pokles tak činí 51,6 %.

Výsledky za třetí kvartál však ovlivnilo hned několik faktorů, které se mohou pozitivně vrátit v posledním kvartále roku. IDC připomíná, že nová generace hodinek Apple Watch v rámci třetího kvartálu teprve startovala na trhu (byla na něm dostupná pouze poslední dva týdny), zcela nové hodinky Gear S3 od Samsungu (představeny na IFA 2016 v Berlíně) se do prodeje ještě ani nedostaly a Google se rozhodl pozdržet příchod platformy Android Wear 2.0.

Přesto je však podle IDC stále patrnější, že nabídka chytrých hodinek prostě „není pro každého“. Ať už z pohledu funkcí, tak i z cenového hlediska.

Apple je lídrem trhu chytrých hodinek přestože dodávky jeho Apple Watch meziročně dramaticky poklesly o 71,6 % – z 3,9 na 1,1 milionu kusů. Převážná většina však připadá na první generaci hodinek. Dá se předpokládat, že letošní předvánoční trh s novým modelem statistiky napraví.

Na druhém místě je podle IDC americký Garmin, který si naopak připsal na své konto výrazný meziroční přírůstek: o 324 %. Výrobce vděčí za své výsledky zejména rozšiřující se paletě hodinek pro sportovce a vlastním systémem aplikací Connect IQ.

Do první trojky za třetí kvartál tohoto roku propracoval jihokorejský Samsung. Společnost si meziročně polepšila o 9 % a má na trhu 14% podíl – Apple má přes 41 % a Garmin přes 20 %. Společnost si hodně slibuje od příchodu Gear S3, které by měly navázat na poměrně populární Gear S2.

Prohlédněte si galerii aktuálních modelů:

Chytré hodinky Apple

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Apple má letos šanci statistiky zvrátit. Na předvánoční trh nachystal nový model, který léčí většinu nedostatků prvního modelu a může zajmout novou cílovou skupinu - sportovce

Chytré hodinky Garmin

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Americký Garmin těží ze svého know-how výroby navigačních přístrojů a sporttesterů. Aktuálně má velmi širokou nabídku atraktivních chytrých hodinek jak pro sportovce, tak pro běžné nošení. Nejatraktivnějším modelem je Fenix 3 a jeho odvozené modely.

Chytré hodinky Samsung

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Samsung zaujal novými hodinkami Gear 3, které cílí jak na sportovce, tak manažery. Nabídnou atraktivní vzhled i řadu užitečných funkcí.

Témata článku: Apple, Statistiky, Apple Watch, Samsung, Finanční výsledky, Nositelnosti, Hodinky, Garmin, Pebble, Pokles, Objem dodávek, Chytré hodinky, Gear S, Gear, GPS Garmin, Hodinky chytré, Fenix, Chytré hodinky Samsung, Sportovec, Meziroční propad, Garmin Forerunner, Vivoactive, Chytré hodinky s GPS, Globální trh, Chytrý model

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu