Za webové Timesy se od června bude platit

Za webové Timesy se od června bude platit

O tom, že chce mediální magnát Rupert Murdoch zpoplatnit své webové deníky, to už jste pravděpodobně slyšeli. Mluví o tom už dlouho. Minulý rok vzkazy na toto téma zesílily a nyní se Murdoch odhodlal k činům. Od června bude přístup k webovým verzím deníků The Times a The Sunday Times zpoplatněn.

Rupert Murdoch velí společnosti News Corporation, pod kterou vedle zmiňovaných deníků spadají například New York Post, The Sun nebo třeba The Wall Street Journal. Zastává názor, že kvalitní novinářský obsah na webu nemůže adekvátně zaplatit pouze reklama a že si lidé budou ochotni za kvalitní zpravodajství připlatit. Navíc tím chce zamezit tomu, aby se na tomto obsahu přiživovali agregátorové služby. Obzvlášť na ty od Googlu je Murdoch alergický. Zpoplatnění webového obsahu má také zajistit pokrytí ztrát způsobených klesajícím příjmy z prodejů tištěných novin.

Kolik budou stát Timesy?

Za přístup k deníkům The Times a The Sunday Times bude účtován souhrnný poplatek za oba deníky, a to £1 (cca 28 Kč) na den, nebo  £2 (cca 56 Kč) na týden. Odběratelé tištěného předplatného získají automaticky přístup i k webu.

Jenomže v minulosti už v rámci News Corporation experimentovali se zpoplatněním webového obsahu a výsledky ukázaly, že lidé nejsou ochotni platit, pokud mají dostupnou bezplatnou konkurenci. Zpoplatnění webového obsahu se podařilo jen u byznysových deníků The Wall Street Journal a Financial Times, což je dáno obecně zavedeným pravidlem, že za kvalitní finanční informace se platí. Na platbu za všeobecné zpravodajství však musí Murdoch čtenáře teprve „vychovat“.

Platba bude formou předplatného a vybírat se začne v červnu. Časem by se měly k tomuto systému připojit i další deníky spadající pod News Corp. Rupert Murdoch předpokládá, že se ke stejnému modelu brzy přidá i konkurence a úplně se tím změní internetové zpravodajství. Mělo by být obsahově kvalitnější a jen s minimem reklam, které budou o to exkluzivnější a výnosnější. Idea je to jistě zajímavá, ale konkurence může naopak využít příležitosti k přilákání více čtenářů a zvýšit tak příjmy z reklamy.

Diskuze (14) | Odchod Googlu z Číny nevytváří šanci pro západní firmy

Témata článku: Web, Byznys, Ankety, Deník, Wall Street Journal, The Washington Post, Ideo, Červ, Tim, Mediální magnát, Financial Times, News, Wall Street, Idea, Zavedení předplatného

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší