Za webové Timesy se od června bude platit

Za webové Timesy se od června bude platit

O tom, že chce mediální magnát Rupert Murdoch zpoplatnit své webové deníky, to už jste pravděpodobně slyšeli. Mluví o tom už dlouho. Minulý rok vzkazy na toto téma zesílily a nyní se Murdoch odhodlal k činům. Od června bude přístup k webovým verzím deníků The Times a The Sunday Times zpoplatněn.

Rupert Murdoch velí společnosti News Corporation, pod kterou vedle zmiňovaných deníků spadají například New York Post, The Sun nebo třeba The Wall Street Journal. Zastává názor, že kvalitní novinářský obsah na webu nemůže adekvátně zaplatit pouze reklama a že si lidé budou ochotni za kvalitní zpravodajství připlatit. Navíc tím chce zamezit tomu, aby se na tomto obsahu přiživovali agregátorové služby. Obzvlášť na ty od Googlu je Murdoch alergický. Zpoplatnění webového obsahu má také zajistit pokrytí ztrát způsobených klesajícím příjmy z prodejů tištěných novin.

Kolik budou stát Timesy?

Za přístup k deníkům The Times a The Sunday Times bude účtován souhrnný poplatek za oba deníky, a to £1 (cca 28 Kč) na den, nebo  £2 (cca 56 Kč) na týden. Odběratelé tištěného předplatného získají automaticky přístup i k webu.

Jenomže v minulosti už v rámci News Corporation experimentovali se zpoplatněním webového obsahu a výsledky ukázaly, že lidé nejsou ochotni platit, pokud mají dostupnou bezplatnou konkurenci. Zpoplatnění webového obsahu se podařilo jen u byznysových deníků The Wall Street Journal a Financial Times, což je dáno obecně zavedeným pravidlem, že za kvalitní finanční informace se platí. Na platbu za všeobecné zpravodajství však musí Murdoch čtenáře teprve „vychovat“.

Platba bude formou předplatného a vybírat se začne v červnu. Časem by se měly k tomuto systému připojit i další deníky spadající pod News Corp. Rupert Murdoch předpokládá, že se ke stejnému modelu brzy přidá i konkurence a úplně se tím změní internetové zpravodajství. Mělo by být obsahově kvalitnější a jen s minimem reklam, které budou o to exkluzivnější a výnosnější. Idea je to jistě zajímavá, ale konkurence může naopak využít příležitosti k přilákání více čtenářů a zvýšit tak příjmy z reklamy.

Témata článku: Byznys, Web, Ankety, Červ, Mediální magnát, Wall Street, Wall Street Journal, Idea, Financial Times, Tim, Ideo, Deník, The Washington Post, News, Zavedení předplatného

Určitě si přečtěte

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

17.  11.  2017 | Vojtěch Malý | 215

Elektronika, která nepotřebuje kabel ani baterii. Živí se rádiovým šumem

Elektronika, která nepotřebuje kabel ani baterii. Živí se rádiovým šumem

** Každá elektrická krabička má konektor pro napájení nebo baterii ** Jenže pozor, jednou by to tak nemuselo být ** Drobná elektronika se může živit rádiovými vlnami

14.  11.  2017 | Jakub Čížek | 15

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

** I pod hranicí desíti tisíc korun existují dobře použitelné notebooky ** Mohou plnit roli pracovního stroje i zařízení pro zábavu ** Nejlevnější použitelný notebook koupíte za pět a půl tisíce

16.  11.  2017 | Stanislav Janů | 53


Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje