Za data z Foursquare se bude platit, firma potřebuje vydělávat

Geolokační sociální síť Foursquare se podobně jako Twitter potýká s otázkou, jak začít více vydělávat a vyhrabat se z červených čísel. Foursquare má aktuálně cca 50 milionů uživatelů, kteří za pětiletou historii služby vytvořili ohromnou databázi míst po celém světě. Tu nyní bude prodávat, informuje Business Insider s odvoláním na WSJ.

425620322 
Foursquare na webu

Monetizace obsahu se nijak nedotkne samotných uživatelů, cílí na firmy. A i k nim bude Foursquare přistupovat opatrně. Aktuálně prý jeho databázi využívá cca 63 tisíc subjektů. Hodlá oslovit nejsilnější procento z nich a vyjednat s nimi podmínky plateb. Vzorem budiž Microsoft, který za data z Foursquare pro svůj Bing už platí.

Uživatelé Foursquare aktuálně řeší jiné starosti – provozovatel přišel s ideou rozdělit „užitečnou“ a „herní“ část na dvě samostatné aplikace. Ta užitečná by měla zůstat databází s recenzemi podniků a lépe tak konkurovat třeba Yelpu, oddělená herní aplikace nazvaná Swarm má dále sloužit těm, které baví „čekiny, majorství a odznáčky“. Uživatelům se však změna většinou nelíbí a chtějí zachovat vše v jednom.

Diskuze (2) Další článek: Doktora se stetoskopem nahradí internet a hodinky

Témata článku: , , , , , , , , ,