YouTube vzkazuje hudebnímu průmyslu: Content ID funguje, zpěvákům zajistil spoustu peněz

YouTube vzkazuje hudebnímu průmyslu: Content ID funguje, zpěvákům zajistil spoustu peněz

YouTube a hudební průmysl jsou odvěcí nepřátelé, kteří ale jeden bez druhého nemůžou být. Hlavní světové nahrávací společnosti momentálně vyjednávají s video službou nové podmínky, takže celá situace je o to vyhrocenější. Google ale nyní v nové zprávě ukázal, kolik jeho protipirátský systém Content ID získal zpěvákům peněz – 2 miliony dolarů.

Klepněte pro větší obrázek
Hudební průmysl tvrdí, že systém Content ID moc dobře nefunguje

To je dvojnásobek toho, co získal v roce 2014. Content ID dokáže sám detekovat pirátské kopie skladeb a ty buď zablokovat nebo zpeněžit. Hudební průmysl si ale stěžuje, že systém je drahý a nefunguje moc dobře. Společnost Universal Music Group dokonce poslala americkému patentovému úřadu dopis, ve kterém se ptá, zda je Content ID funkční či ne. Podle ní systém nezvládne detekovat 40% kopií a oni tak stejně musí najímat lidi, kteří prohlížejí YouTube a manuálně kopie blokují.

Google na to ve zprávě odpovídá. Tvrdí, že Content ID je vysoce efektivní systém, který stojí za 98% nahlášenými případy kopírování na YouTube. Uvádí také, že systém Content ID stál Google již 60 milionů dolarů.

Vzkaz hudebnímu průmyslu je v tuto chvíli jasný – Content ID funguje, ukažte svoje přesné statistiky a čísla, říká technologický gigant.

Diskuze (9) Další článek: Co přinesou nereferenční GTX 1060? Nižší ceny než Nvidia i miniaturní karty

Témata článku: Google, YouTube, Internet, Zpěvák, Efektivní systém, Celá situace, Content id, Universal music Group, Průmysl, Fung, Hudební průmysl

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů