YouTube tři roky po akvizici: 1 000 000 000 zobrazení každý den

Před třemi lety (přesně 9. října 2006) se svět dozvěděl, že se novým majitelem portálu YouTube stane Google. Tehdy to takové terno ještě nebylo, Google pracoval na svém vlastním portálu Google Video a YouTube byl jen o trošku výraznější než konkurenční Metacafe a mnoho dalších videoportálů. YouTube se sice už tehdy podle Alexy řadil do pětice nejnavštěvovanějších webů planety a každý den si jeho návštěvníci spustili na 100 000 000 videí, za tímto obrovským číslem ale stála především Amerika.

Po třech letech je YouTube synonymem pro snadnou publikaci a sdílení domácího videa na webu a obrovský příliv uživatelů ze všech koutů světa docela zamíchal se statistickými čísly. Podle Alexy si sice YouTube polepšil pouze o jednu příčku a dnes je čtvrtým nejnavštěvovanějším webem světa, ale vzhledem k tomu, že je před ním už jen Google, Facebook a YouTube, prakticky dosáhl svého limitu.

Mnohem působivější jsou čísla spuštěných videí. Jestli to bylo v roce 2006 sto milionů spuštěných klipů každý den, po třech letech se současný šéf a spoluzakladatel Chad Hurley pochlubil dokonce 1 000 000 000 – miliardou zobrazených stránek každý den. Vzhledem k tomu, že YouTube pomalu začíná vydělávat a postupně uzavírá dohody s filmovými a televizními studii, standardem na poli webové publikace videa by mohl zůstat ještě několik dalších let.

 

Diskuze (17) Další článek: Murdoch: Webové agregátory a plagiátoři by měli platit

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,