YouTube ruší půlminutové nepřeskočitelné reklamy. Zařadí ale víc ostatních typů

YouTube ruší půlminutové nepřeskočitelné reklamy. Zařadí ale víc ostatních typů

Google se rozhodl odstranit z YouTube něco, co štve snad každého člověka – půlminutové nepřeskočitelné reklamy. Informuje o tom server Campaign. Aby ale jejich absenci vykompenzoval, zařadí do videí více ostatních typů reklam.

„Chceme poskytnout uživatelům lepší pocit z reklam. V rámci toho rušíme půlminutové nepřeskočitelné reklamy a příští rok se zaměříme na formáty, které fungují jak pro inzerenty, tak pro uživatele,“ vysvětloval Google.

Těžko ale říct, zda to bude pro lidi lepší. Nejen, že změna přijde až za 10 měsíců, dvacetisekundové nepřeskočitelné reklamy budou pokračovat a navíc Google začne do videí o dost více zařazovat takzvané „bumper“ reklamy – šestisekundové nepřeskočitelné spoty.

Někteří odborníci krok vnímají jako reakci na rostoucí konkurenci v oblasti videí od Facebooku. „Já to vnímám jako signál, že YouTube se bojí Facebooku,“ sdělil pro Campaign Callum McCahon, strategický šéf reklamní agentury Born Social. „Víme, že Facebook se chce na videa hodně zaměřit. Vnímají to i inzerenti a pomalu se toho snaží snaží využívat. Myslím, že YouTube zažívá paniku.“

Jiní experti dodávají, že krok je pro YouTube logický. „YouTube si uvědomuje, že uživatelé nemají rádi nepřeskočitelné reklamy. Je to dobře“ vysvětloval Adrew Peake, šéf kreativní agentury VCCP.

Diskuze (34) Další článek: ATF4: Gen, který by mohl otevřít cestu k léku na Parkinsona

Témata článku: Google, YouTube, Reklama, Campaign, Typ, Born

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vznikají filmové efekty

Test ATX skříní a externích disků

Znáte svá práva při reklamaci?

Průvodce první instalací NASu