Google od příštího měsíce nabídne inzerentům v rámci AdWords nový typ reklamy zobrazovaný před samotnými videi na Youtube. Půjde o krátké, maximálně šestisekundové klipy, které však nebude možné přeskočit. Nová reklama se bude zobrazovat především na mobilních zařízeních, ale zamíří i na desktop. Google tím reaguje na fakt, že polovina uživatelů ve věku 18-49 let konzumuje obsah Youtubu právě na smartphonech či tabletech.
Cílení nového formátu, kterému Google říká Bumper, je poměrně jasné – měl by být zařazován před hudební videoklipy. Právě ty jsou jedním z nejčastějších typů obsahu na Youtube a uživatelé tráví jejich vyhledáváním a přepínáním poměrně dlouhý kontinuální čas. Ten může být nyní promixován krátkými reklamními klipy.
Jako příklad uvádí Google kampaň Audi, která vznikne rozsekáním již stávajícího reklamního spotu na krátké úseky nebo promo hudebního vydavatelství Atlantic Records (výše).