Youtubeři získávají peníze nejen ze zobrazené reklamy, z čehož si část bere Google, ale v případě těch známějších tvůrců také od jednotlivých značek. Startup FameBit tvoří tržiště, kde spojuje právě tyto dva světy mezi „influencery“ a marketingovými odděleními či agenturami daných společností.
FameBit a podobné platformy jsou pro youtubery a moderní internetové celebrity na Twitteru, Instagramu, Facebooku a dalších sociálních sítích výhodným středobodem k získání větších zakázek snadno a rychle, stejně to platí i pro opačnou stranu v podobě agentur a společností, které chtějí využít různé formy propagace od daného tvůrce.
FameBit ale nově patří přímo Youtube, který je vlastněný Googlem, takže se kolečko alespoň v rámci Youtube opět uzavírá a i tentokrát tak bude mít Google podíl z jakékoli spolupráce youtubera a inzerenta.
Podle informací na webu využívá FameBit 46 tisíc tvůrců a přes 11 tisíc značek. FameBit získal na investicích přes 1,5 milionů dolarů, ale výše transakce bohužel nebyla zveřejněna. Vzhledem k velikosti ji lze odhadovat na desítky milionů dolarů.