YouTube je mezi mladšími druhou nejsledovanější „televizí“ v ČR

YouTube není pouze pro mladé, jak si někteří lidé často myslí. Agentura TNS Aisa provedla pro Google ČR průzkum diváků této „internetové televize“ a porovnala výsledky s klasickými televizemi. Celkem YouTube navštíví měsíčně 5,1 milionu uživatelů, což je 20% meziroční nárůst.

Klepněte pro větší obrázek
V populaci mezi 15 a 34 lety je YouTube druhou nejsledovanější televizí (zdroj: Google)

U mladší generace mezi 15 a 34 lety je YouTube druhou nejoblíbenější „televizní stanicí“ hned za televizí Nova. Ostatní hráče v našich set-top-boxích nechalo YouTube za sebou. Rozdíl mezi Novou a YouTube jsou přitom pouhá dvě procenta.

U celé dospělé populace, tj. v případě věkové skupiny mezi 15 a 54 lety, je měsíční zásah 73 % populace a YouTube je tak šestou nejsledovanější stanicí, přičemž mezi YouTube, Nova Cinema, Prima Cool a Barrandovem je rozdíl velice malý, všechny tyto televize jsou směstnány v rámci tří procentních bodů.

U mladších konzumentů obsahu se ani není čemu divit, mladí lidé si na YouTube i jiné video platformy zvykli poměrně rychle a je pro ně zajímavější model, kdy si určují pořady dle své nálady, než aby někdo určoval programy za ně v televizním programu.

Klepněte pro větší obrázek
Pro dospělé mezi 15 a 54 lety je YouTube jedna z hlavních televizí (zdroj: Google)

„Progresivní značky dnes využívají YouTube jako velice efektivní nástroj pro budování značky prostřednictvím komunikace s cílovou skupinou. Divákům totiž dává možnost participovat na obsahu, hodnotit nebo ho dál sdílet a doporučovat,”říká Ivana Giardi, manažerka pro online marketing značek z českého Googlu.

Věková skupina 35-50 let si však také nestojí nijak špatně, nyní tvoří už asi třetinu diváků YouTube. Toto číslo bude i nadále růst, jelikož je YouTube prozatím doménou mladších, kteří však stárnou a své zvyky si uchovají. Zatímco ve věkové skupině 15-24 let se alespoň jednou měsíčně na nějaké video podívá 85 % populace, číslo se s přibývajícími lety snižuje na 22 % u věkové skupiny 55 a více let.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
8 z 10 uživatelů českého internetu navštíví YouTube alespoň jednou měsíčně. (zdroj Google)

YouTube je organicky propojené se sociálními sítěmi (Google+, Facebook, Twitter), odkud pochází velká část diváků, avšak na rozdíl od sociálních sítích, na kterých převažují ženy, na YouTube převažují muži 52 ku 48. Za měsíc lidé z ČR zhlédnou až 500 mil. videí, přičemž 45 % uživatelů přistupuje k YouTube přes internet v mobilu.

Z marketingového hlediska je YouTube zajímavé z hlediska zacílení. Míra pozornosti je zde 1,5krát vyšší než v případě televizního vysílání a stejně tak YouTube používá reklamní formáty, které mají uživatelé možnost vypnout či přeskočit (a v případě přeskočení neplatí inzerent žádný poplatek).

Diskuze (26) Další článek: Mozilla uzavřela partnerství s Foxconnem. Budou vyrábět i tablety

Témata článku: Google, YouTube, Web, Hudba, filmy, seriály, Statistiky, Televize Nova, Druh, Aisa, Televize online přes internet, Televize Barrandov, Televize Nova online přes internet, Efektivní nástroj, Televize Prima, Tel, TNS, Blogspot, Program televize všechny stanice, Věková skupina


Určitě si přečtěte

Nedávno detekovaná potulná planeta je ohromné magnetické monstrum

Nedávno detekovaná potulná planeta je ohromné magnetické monstrum

** Astronomové nedávno zaznamenali pozoruhodné prvenství ** Poprvé s radioteleskopem detekovali planetární objekt za hranicemi Sluneční soustavy ** Stejně tak poprvé změřili magnetické pole takové planety

Stanislav Mihulka | 6

Odposlouchávali jsme děravou domácnost: Katka z Brightonu právě sedí doma, zatímco její manžel hraje asi golf

Odposlouchávali jsme děravou domácnost: Katka z Brightonu právě sedí doma, zatímco její manžel hraje asi golf

** Na internetu jsou tisíce nezabezpečených chytrých domácností ** Podívali jsme se na jednu z britského Brightonu ** Útočník sestaví kompletní socioekonomický profil rodiny

Jakub Čížek | 31

Američtí mariňáci si tisknou kasárna z betonu na 3D tiskárně

Američtí mariňáci si tisknou kasárna z betonu na 3D tiskárně

** Americká námořní pěchota nedávno představila 3D tištěná kasárna pro vojáky ** Ty jim tiskne velká 3D tiskárna na beton ** Výsledkem je solidní obytný prostor, který je slušně chráněný před nepřátelskou palbou

Stanislav Mihulka | 18


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 13 grafických karet

Srovnání 7 dokovacích stanic s USB-C

Jak na perfektní noční fotografie

Kvalitní zdroje informací pro sebevzdělávání