YouTube bude platit tvůrcům nejúspěšnějších videí

YouTube, nejpopulárnější služba pro sdílení videa na internetu, již brzy nabídne rozšířený partnerský program, díky němuž si budou moci amatérští tvůrci videopříspěvků přijít na poměrně slušné peníze. Google, který celý YouTube vlastní, dnes totiž v New Yorku oznámil, začne autorům nejúspěšnějších videí platit.

Nejbohatší internetová firma světa tak nadále rozšiřuje své monetizační plány a zavádí podobný model, jako v případě svých systémů AdSense a AdWords. Mimo to Google zareagoval i na četné výtky akcionářů, kteří kritizovali nevyužitý komerční potenciál draze odkoupené služby.

Google plánuje spustit novou strategickou součást YouTube v nejbližší době, prozatím však pouze ve Spojených státech. Půjde pouze o jakýsi testovací provoz a po zaběhnutí a odladění veškerých náležitostí je jisté, že se placení amatérským tvůrcům dostane i do Evropy a dalších zemí.

Tradičně chytrý Google a prozatím nejasné podmínky

Uživatel, který bude chtít na svém příspěvku případně něco vydělat, bude muset při nahrávání odsouhlasit začlenění do programu a Google tak bude moci nasadit reklamní materiály svých inzerentů. V případě, že se sledovanost přehoupne přes „vysokou hranici“, případně na něj bude odkazovat značné množství externích webových stránek, Google zašle určitý obnos peněz. Prozatím však není jasné, jak vysoká meta návštěvníků bude k výdělku nutná, stejně tak Google nekomentoval ani výši odměny. Z úst zástupců firmy zaznělo pouze to, že půjde o tisíce dolarů. I tak je to ale dosti revoluční pokrok, Google doposud autorům videí neplatil, případně pouze výjimečně těm, kteří byli zapsáni v partnerském programu.

Jak se zdá, jakýsi výměnný reklamní systém, ne nepodobný jiným marketingovým projektům Googlu, je novou strategií společnosti. Ta zhruba před měsícem oznámila, že v dalších měsících začne být YouTube konečně ziskový. Googlu se podařilo svůj ne zrovna levný projekt nasměrovat správným směrem až po několika letech a ke komerčnímu vzestupu mimo jiné dopomohly smlouvy s vydavatelskými společnostmi. Na YouTube je možné najít pořady, seriály a filmy od firem jako MGM, Warner Bros, CNN, TNT, Cartoon Network či Time Warner. Zde se inzerenti nebojí utrácet peníze a Google se dělí s partnery o výdělky.

Diskuze (7) Další článek: Nová Opera 10.0 RC s plastickou ikonou a o krok blíže k finální verzi

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,