Známý agregátor informací o službách a podnicích po celém světě, který je zároveň i sociální sítí, ve které jsou recenze uživatelů jeden z nejdůležitějších parametrů, stále žije a i když to vypadalo, že jeho obliba klesá, možná se dočkáme nového oživení.
Yelp: Jak funguje a k čemu je vlastně dobrý
Yelp byl založen v roce 2004 a už je několik let na veřejné burze. Cílem bylo vytvořit komunitní platformu propojující podniky a zákazníky. V roce 2013 začal Yelp podporovat i Českou republiku, o čemž jsme podrobně informovali.
Ukázka z webového rozhraní Yelpu, hlavní použití je ale z mobilní aplikace
Informace z Yelpu jsou integrované v mnoha jiných systémech, jako například iOS a dalších, ale i sám Yelp se rozšiřoval o možnosti rezervace pomocí OpenTable, předobjednávky pro specializované podniky (manikúra a podobně) nebo dokonce hotely (spolupráce s Hipmunk).
Pokud jde o aktuální finanční výsledky, původní odhady investorů pro druhé čtvrtletí zahrnovaly ztrátu 0,07 dolarů na akcii, ale nakonec Yelp dosáhl zisku 0,01 dolarů na akcii. Celkový příjem se dostal na 173,4 milionů dolarů, zatímco odhady byly o něco nižší – 169,8 milionů dolarů.
Podle oficiálního vyjádření se podařilo zvýšit počet spojení (různé druhy akcí – telefonní hovor, rezervace, recenze a podobně) mezi jednotlivci a podniky na více než 300 milionů za druhé čtvrtletí. Lokální příjem se meziročně zvýšil o 41 %, takže se očekávají i pozitivní výsledky v následujících čtvrtletích a za celý rok.
Vývoj ceny akcií Yelpu za posledních pět dní (Zdroj: Yahoo Finance)
Yelp očekává, že by měl v rámci celého roku dosáhnout na příjem kolem 700 milionů dolarů. Díky dobrým výsledkům cena akcií Yelpu vzrostla už o více než deset procent.