O tom, že Yahoo ztrácí své dříve dominantní postavení na trhu s internetovou reklamou, se hovoří již delší dobu. Firma nejprve přišla o celkové prvenství, podle průzkumu společnosti eMarketer ji pak loni Facebook a Google předběhli i v grafické reklamě.
Zatímco Yahoo loni za grafickou reklamu utržilo 1,35 miliardy dolarů, tržby Googlu dosáhly 1,71 miliardy a Facebook jej ještě o 20 milionů dolarů překonal. Za Yahoo následují již s větším odstupem Microsoft a AOL.
Display reklame vévodí Facebook
Jak napsal eMarketer, trh s grafickou reklamou zahrnující videa, sponzorované zprávy a bannery vzrostl o 25,2 procenta na 12,4 miliardy dolarů a jeho zvětšování bude dále pokračovat. Letos by měl dosáhnout obratu 15,39 miliardy dolarů a v následujících dvou letech každoročně přidá přibližně tři miliardy dolarů.
Největší skok příjmů z reklamy loni zaznamenal Facebook, jehož tržby vzrostly o více než 50 procent. Svou první pozici si prý udrží ještě letos, pak by ho ale měl překonat Google. Internetový gigant by díky reklamě v mobilních telefonech a na YouTube roce 2014 utrží 4,76 miliardy dolarů a ovládne 22 procent trhu, zatímco příjmy Facebooku z grafické reklamy budou o více než miliardu menší.

Příjmy z internetové reklamy v miliardách dolarů.
Yahoo, které si ještě v roce 2008 na tomto trhu drželo 18,4 procenta, pod podle odhadu eMarketeru bude propadat stále hlouběji. Jeho podíl by se měl do roku 2014 zmenšit ze letošních 10,8 procenta na 7,5 procenta.
V Yahoo právě probíhají změny ve vedení. Po nově jmenovaném výkonném šéfovi z firmy odešel její zakladatel a někdejší ředitel Jerry Yang.