Yahoo končí a přejmenovává se na Altaba Inc.. Tato zpráva dnes prolétla nejen technickými médii, ale zaujala i ta obecná. Není to však úplně přesné. Značka Yahoo nejspíše bude fungovat dál, poněvadž by byli ve Verizonu blázni, kdyby jen tak zahodili legendu moderního World Wide Webu.
Tak jak to tedy je? Verizon poslední rok jednal s Yahoo, načež se dohodl, že za bezmála pět miliard dolarů koupí tradiční služby Yahoo počínaje portálem a konče poštovní a dalšími službami. To vše skončí pod křídly Verizonu a nejspíše poběží dál.
Verizon slízl smetanu, ale rozhodně nekoupil celý Yahoo jako korporaci. Zbyly zejména akvizice v Asii, kde Yahoo spolupracuje s čínským hegemonem Alibaba Group, který v minulosti výměnou za akcie pohltil tamní verze amerického legendárního portálu.

Bez znalosti kontextu je ta větička poněkud matoucí. Je třeba si totiž uvědomit, co vlastně z Yahoo po odprodeji hlavních služeb Verizonu opravdu zůstalo.
A jsou to právě tyto zbytky, o nichž jen málokdo tuší, že vůbec existují, které se nyní přejmenují na Altaba Inc. Dává to smysl hned ze dvou důvodů. Za prvé by tu byly rázem dvě Yahoo – jedno Verizonu a onen zbytek, což by dělalo podobnou neplechu, jako když Microsoft koupil mobilní divizi Nokie, ovšem ostatní byznys nadále zůstal ve Finsku a je to právě tato evropská Nokia, která nyní pomaličku zase chytá dech a vrací se i do mobilního průmyslu.
Oním druhým důvodem, proč má přejmenování smysl, je zmíněná návaznost na čínskou Alibaba Group, která by ostatně nyní mohla zbytky Yahoo – nyní tedy Altabu – převzít.

Portál Yahoo nejspíše poběží dál pod křídly Verizonu
Tato byznysová škatulata nakonec vysvětlují, proč Marissa Mayerová opustí představenstvo Yahoo–Altaby. No právě proto, že s Altabou už nebude mít nic společného, a o jejím dalším osudu se bude rozhodovat spíše ve vedení Verizonu. Ostatně divizi webových služeb Yahoo může klidně vést dál a po nejbližší dobu nejspíše i povede. Její příští osud je zatím neznámý.

Marissa Mayerová – byla 20. zaměstnancem Googlu a první inženýrkou. Pak chtěla udělat druhý Google i z Yahoo. Pořád se ji to může podařil, ovšem leda pod křídly Verizonu... Pokud ji bude chtít.
Je to tedy konec legendy, nebo není? Značka a webové služby (zatím) pokračují, ale pravdou zůstává, že se kdysi obří a vlivná internetová korporace, která si bezesporu zaslouží přezdívku „Google 90. let,“ rozměnila mezi ostatní dravé štiky a o určitý symbolický konec tedy nesporně jde.