Yahoo prý uvažuje o prodeji internetové části a výměně Marissy Mayer

Yahoo prý uvažuje o prodeji internetové části a výměně Marissy Mayer

Jedna z největších a nejstarších internetových společností – Yahoo se možná dočká velkých změn. Dle neoficiálních informací zdrojů Reuters ale představenstvo společnosti uvažuje i o možnostech prodeje hlavních internetových částí firmy, na kterých Yahoo vyrostlo.

Na právě probíhajících schůzkách, které by měly trvat až do konce tohoto týdne, se bude rozhodovat o budoucí strategii a jak naložit s investici ve společnosti Alibaba, která se ukázala jako extrémně výnosná. V současné době má 15% podíl hodnotu kolem 30 miliard dolarů, přičemž Alibaba má aktuálně tržní hodnotu 209 miliard dolarů.

Yahoo_Logo_Purple.png

Hlavní internetové služby Yahoo, mezi které patří Mail nebo obsahové části pro zprávy jsou oproti podílu ve společnostech Alibaba Group (32 miliard dolarů) a Yahoo Japan (8,5 miliardy dolarů) jen malou částí hodnoty Yahoo. Význam těchto služeb se navíc rok od roku snižuje, což je znát i v oblasti internetové reklamy, kterou Yahoo provozuje také v rámci vlastního vyhledávání na bázi Bingu.

Šéfka Marissa Mayer, která v roce 2012 nastoupila do Yahoo po 13 letech v Googlu, kde byla na různých vysokých pozicích řízení produktů jako vyhledávání, mapy, gmail a dalších, se snažila přepracovat produktovou strategii Yahoo a zvládla i několik akvizic, včetně nákupu blogovací platformy Tumblr. Zatím ale výsledky nejsou stále vidět, což není ideální stav pro netrpělivé investory, kteří chtějí růst pokud možno v co nejkratším čase. Tumblr koupený za 1,1 miliardy dolarů sice přinesl nové návštěvníky, ale jejich monetizace skrze reklamu se nedaří.

 2015-12-02 v 14.25.01.jpg
Tržní hodnota Yahoo v průběhu času (Zdroj: Yahoo Finance)

Podle Mayerové se jedná o dlouhodobou proměnu, která potrvá několik let. Mezi nové investice Yahoo se zařadily oblasti mobilních platforem, videoobsah a pokročilé reklamní technologie.

I když značka Yahoo upadá, stále patří mezi nejnavštěvovanější stránky na světě, podle statistik měření comscore v říjnu navštívilo Yahoo více než 210 milionů uživatelů. Je jasné, že o internetovou část Yahoo by měly zájem vybrané skupiny a společnosti z oblasti médii nebo reklamních platforem. Jak se ale situace v nejbližší době vyvine, na to si budeme muset počkat.

Určitě si přečtěte

Články odjinud