Yahoo: Nejsme druhá verze Bingu, Microsoft je stále konkurence

Yahoo! po nedávno uzavřené dohodě s Microsoftem často musí obhajovat svojí vlastní existenci a skutečnost, že není pouhou součástí ohromného konglomerátu, ale stále samostatnou společností. Šéfka firmy Carol Bartz už dříve jasně vzkázala, že Yahoo! není Googlem a ani se jím nesnaží být, nyní zaměstnanci firmy reagují právě na neustálé dohady ohledně spolupráce s největší softwarovou firmou světa.

„Nejsme jakousi jinou verzí Bingu,“ jednoznačně sdělil médiím a akcionářům senior vice prezident americké internetové firmy Prabhakar Raghavan. „Jsme Yahoo! a tak tomu bude i v budoucnu,“ pokračoval ve vysvětlování. „S Microsoftem sice spolupracujeme na straně back-endu, ve front-endu jsme však stále velicí konkurenti,“ ujasnil strategii obou firem a situaci ohledně spolupráce.

Microsoft podepsal s Yahoo! desetiletou smlouvu, podle které bude redmondská firma dodávat vyhledávací technologii Bing a reklamní systém AdCenter a Yahoo! se s ním na oplátku bude dělit o zisky. Yahoo! tak získalo kvalitnější a neustále vyvíjený vyhledávač a nemusí vynakládat tolik finančních prostředků na rozvoj vlastního. Podle slov zástupcí společnosti však nadále na své technologii pracuje. Firmu zajímají především tzv. real-time informace známé například z Twitteru, což by do budoucna mohlo být ve vyhledávacím byznysu stěžejní.

Bing + Yahoo! Search, Yahoo.com vs. MSN.com

Yahoo! se nyní ve větší míře zaměřuje na zkvalitnění služeb pro uživatele, vzniká například nová domovská stránka a vylepšují se stěžejní projekty Yahoo! Mail a Messenger. Z onoho „front-endového“ hlediska je na tom Microsoft podobně, provozuje totiž server MSN.com, který je podobným rozcestníkem ke službám jako hlavní stránka částečného partnera. Microsoft provozuje i freemail Hotmail a komunikátor Live Messenger.

msncom.PNG yahoocom.PNG
Yahoo! a Microsoft pro koncové uživatele nabízejí velice podobné služby a jsou velcí konkurenti

Vyznění spolupráce je tedy jasné: Microsoft uplatní vyhledávač Bing, který by tak i tak vyvíjet musel, Yahoo! si odpustí zbytečné výdaje a oba z toho vytěží. To se však odehrává pouze na pozadí, v koncových službách si oba konkurují, zejména pak na americkém trhu.

Bing.com si podle letních údajů Comscore drží podíl 8,9 procenta oproti 19,3 procentům Yahoo!. Severoamerickému trhu stále dominuje Google s 64,7 procenty.

Akcie Yahoo! v posledních dnech klesají, aktuálně se hodnota pohybuje mírně na 14 dolary. A to i přesto, že firma minulý týden strategicky investovala do arabského serveru Maktoob a hodlá se usadit na otevřených trzích v rozvojových zemích. Akcie Microsoftu po letním vzestupu po prodeji agentury Razorfish klesly zpět na tradičních 24 dolarů.

Váš názor Další článek: Bláznivé aplikace, které používají Google technologie

Témata článku: , , , , , , , , , ,