Windows XP končí na netboocích 22. října

Diskuze čtenářů k článku

14. 06. 2010 23:55

Je to zajímavé číst. Microsoft chce ještě více zvýšit prodejnost svých Windows 7, tak omezí XP a narolluje všude Windows 7 Starter. Osobně bych netbook pořídil jedině s Linuxem, případně OS vymazal a nainstaloval si Linux. Zajímalo by mě, za jak dlouho skutečně ukončí podporu Windows XP, když má na trhu vlastně aktuálně pouze Visty a 7. Podpora pro Windows 98 se držela taky hodně dlouho.

Stejně, na netbook Windows XP úplně stačí. Na takovém stroji se stejně nedá nic dobrého zapařit, případně není potřeba využívat featurek, které přinesly Visty nebo 7čky. Je to prostě na net ... i když jsem viděl některé netbooky, které měly opravdu závratnou rychlost startu (ironie).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 06. 2010 11:59

Prej nc dobrýho co mafia nebo memmento mory a navíc má to výhodu jde tam dohrát i mise v extremní jízdě vybuchující Cleleste (protože se zde výbuch počítají podle FPS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 06. 2010 22:52

Nadpisy typu "Windows XP končí ..." čteme už několik let. Je to takový folklór

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
15. 06. 2010 08:37

Je to stejne jako s koncem IP4, jednou to proste prijde, at chceme ci ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 06. 2010 22:22

Man notbook a netbook na velkým to nemůžu přeinstalovat na xp kvuly hrám protože už teď nejnovější nejedou nijak dobře ale hlavně kvůly hamachi protože ový neumožňuje hrát většinu her prostě se server a klient nevidí, a pokud není jak zadat ip ve hře tak se nijak nepřipojíte. Napak menší netbook by my nevadil kdyby to tak drasticky nesnižovalo výkon ani youtube to pořádně nezvládá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 06. 2010 22:35

Hamasi nepouzivam...ale mel jsem stejny problem, ale win7 je 7 je s tim minimum starosti a uz jsem linej ladit...po koupi samsungu sensX170 jsem se ustalil pouze na hre UT2004 a win 7 je to spise mensi ale ne zakrsle jak atomaky a 1080p jede z vimea v opere bez sekani...naprosty luxus UT2004 herni cas s wifi 4hodky50 min...na polovicni jas s modrozubou mysou...dekuji za vymysl mobilniho intelu U3000 nebo jak se tomu nadava..vykon celeronu spotreba atomu..uzasny..pokud vam vadi moje plky necist..jednoduche..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 06. 2010 13:18

to si tak nejak nedokazu predstavit. Sam pouzivam na atomu n280 gentoo, protoze i treba debian mi prisel az dost pomaly. O distrach jako ubuntu ani nemluve... ale jak na tom chce nekdo provozovat win7?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 06. 2010 13:37

uplne jednoduse.....treba jako ja......s 2G pameti a diskem 7200 otacek je prace zcela v pohode.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 06. 2010 14:33

mozna pujde spis o to, co je pro koho "prace v pohode".... je fakt ze ja mam disk 5400 rpm a 1g pameti, ale hlavnim (mozna i jedinym) limitujicim faktorem je procesor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 06. 2010 21:46

Naopak procesor na Win 7 opravdu není rozhodují pro samotnou práci systému, zde opravdu rozhoduje RAM a pak diskový systém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 06. 2010 23:25

to bylo ale psane k linuxu. Minimalne tejden netbook jenom uspavam, a pri prohlizeci a nekolika dalsich programech mam vyuzito asi 350mb ram, a skoro celej zbytek vyuziva cache (preload- coz ma win7 asi vcelku podobny) na disku (swap) 40mb. Prohlizec, office a podobny programy se nahravaji temer okamzite, coz znamena ze rozhodujici je opravdu procesor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
15. 06. 2010 08:34

No nevím. můj komp je 4400AMD+, 2GB ram atd.....

a s 1GB ram byli Win7 utrpení. takze nechci videt to utrpení na netbocích.

Nebo ona ta verze starter ve ktere nejde zmenit ani pozadi plochy je nejak vykonove rychlejsi nez professional?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2010 17:25

Na starym notebooku s 512MB RAM a ani nevím jakým procesorem nejedou Win7 o nic hůř než XP. Což neznamená, že jedou dobře, spíš je to jen pro srovnání. Stejně ten notebook je využívanej spíš na odkládání méně důležitejch souborů a na to mi víc vyhovujou Win7, občas taky na prohlížení internetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 06. 2010 16:22

2gb ram a 7 se naučí všechny programy, které často používáte... pak se to hýbe dost slušně. rozhodně lépe než vámi vzpomínané ubuntu (no flame prosím), to je dost přibržděné a pak divně se chovající flash. v xp se dá na youtube koukat bez problému 480p, v ubuntu to většinou trhá a zasekává celý systém - osobní zkušenost, mam na nebooku dualboot.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 06. 2010 17:18

ja jsem ubuntu urcite neobhajoval, to bych si na svuj pocitac nedal. Ano, flash byl na linuxu vzdycky problem, nic vam ale nebrani koukat na video v html5 (alespon u temer vsech videi)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 06. 2010 18:48

tak o tom žádná... psal jsem to spíše jako takovou obecnou informaci... většina lidí tam ubuntu zkusí a výsledek bude... zklamání. flash je problém všude vyjma win... to je smutný fakt. html5 fandím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 06. 2010 19:42

Já tu mám již měsíc na svým EeePC 1000H nejnovější Ubuntu Netbook, zatím to šlape rychle, má to lepší výdrž na baterku než při XP a vzhledově mi to taky vyhovuje (standardní vzhled). Mám zde jenom doinstalovanejch pár aplikací (Eagle, Euler, MonoDevelop, Audacity, VLC, kodeky a Aušusí ovladače) a zbytek si postupně zaplňuji školou, filmy a muzikou (samozřejmě, že zcela a naprosto stoprocentně legálně, fakt, nekecám).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 06. 2010 06:10

to je zajímavé... já se v ubuntu nedostanu přes 4 hodiny ani za zlaté prase a v xp při té samé práci dám 5,5 (taky mám 1000H)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 06. 2010 19:48

Do jaké míry je ta výdrž pouze subjektivním pocitem, to nemohu říct. Vycházím pouze z toho, že když jsem něco chvíli nedělal, vypínal jsem display a když jsem věděl, že s tím nebudu nic dělat déle než 10 minut, uspával jsem. K večeru jsem se vracel s téměř (většinou pod 10%) vybitou baterií. Teď jedu tím samým způsobem a doma mívám okolo čtvrtiny baterky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 06. 2010 12:26

"Tato zelená skončí 22. Října letošního roku" - ach jo, prosím Vás, jména měsíců se, pokud vím, píší malým počátečním písmenem, to tam fakt nemáte někoho, kdo to po Vás zkontroluje :( v poslední době to je již několikátý článek s chybou :(

Více se dočtete třeba zde:

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%98%C3%ADmsk%C3%B... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 06. 2010 12:30

Omlouvám se, vložil jsem špatný odkaz, správný je zde:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kalend%C3%A1%C5%99n%... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 06. 2010 12:50

to jsou ty automatické opravy ve wordu či je to nějaký automatický překlad z anglického originálu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 06. 2010 15:36

To nejsou ty automaticke opravy ve wordu ... :) Word toto nedělá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 06. 2010 16:18

ale dělá... minimálně 2007 se všema aktualizacem jo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 06. 2010 17:24

To je jedno, je mi smutno z níže uvedených dvou věcí:

1) Napsal jsem to prakticky před 5 hodinami, doteď to nikdo neopravil.

2) Není to poprvé, takovéto banální chyby jsou tu poměrně často.

Navíc to dělá i celkem ostudu, velký web a takovéto kiksy :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 06. 2010 19:21

Dělá - když si ho je člověk líný nastavit. Nebo když to neumí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
15. 06. 2010 08:30

Word dělá i mnohem větší prasárny. Nejlépe je to patrné u odborného textu, kdy z článku je schopen díky automatických oprav (na které neupozorňuje!) vytvořit naprostý blábol

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 06. 2010 12:17

kdo používá windows xp, je noob

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 06. 2010 12:37

Miluju tyhle rádoby geeky

Já bych řekl, že kdo používá XP a udělá na nich vše, co potřebuje, je člověkem správně využívajícím své prostředky.

Proč na psaní textu románu používat windows 2873 s Office 9571, když na to stačí DOS 6.22 a T602.

často je hlavní obsah, ne forma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 06. 2010 12:49

zejména když to napíše někdo, kdo sám používá windows xD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 06. 2010 13:12

Přečti si ten post ještě jednou, nebyl proti Windows Myslím, že autor chtěl říct něco trochu jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 06. 2010 14:14

za to ten kdo používá win7 je největší h4xx0r :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
15. 06. 2010 08:26

Lepsi byt noob, nez takovy zabedneny tupec jako ty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 06. 2010 10:38

tvrdí týpek s operou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
15. 06. 2010 13:33

Pise ten kdo ma Hořící Lišku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 06. 2010 14:26

tak to je profesionální překlad :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 06. 2010 11:50

Jasne, jenze ty statistiky samozrejme vychazeji takto, mimo jine, proto, ze netbooku s WXP je uz hodne omezena nabidka, ze jo. To je proste ten klasicky kruh.

Nic proti pokroku, je to nutne, ale jeste nejaky cas bude asi platit, ze nedostatecne vykonne netbooky proste behaji rychleji s WXP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 06. 2010 12:06

Co jsem mohl srovnat u spolužáků, tak v rychlosti není zásadní rozdíl mezi Win Xp a Win 7 na netbooku. Pokud má netbook SSD disk, tak Win 7 je k práci s SSD disky již připraven, tak jede lépe než staré XPčka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 06. 2010 12:49

Vetsi pocet jich je s klasickym diskem, ale ono ani ty superlevne SSD rychlosti zrovna neoplyvaji. A rozdil v rychlosti bohuzel zasadni je. Samozrejme beru, ze XP jsou nainstalovana cista a ne tak, jak je tam desive predinstaluje vyrobce, s tunou zbytecneho a zpomalujiciho SW navic. Podobne W7 samozrejme. Pri cistych instalacich a vhodne konfiguraci je proste prace s WXP na slabsich strojich vyrazne rychlejsi. Neobhajuju nejake lpeni na starych OS za kazdou cenu, jen zminuju prosta fakta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 06. 2010 11:39

Já si osobně myslím, že nic nebrání do čínských "krabiček" instalovat Windows XP i po ukončení jejich prodeje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor