...pravda, predstav si ale supermonopolni pekarnu, ktera zacne prodavat chleba za tisicovku, za predpokladu, ze chleba je vskutku treba.Nikdo te nenuti si ho kupovat, ale nikdo se bez nej taky neobejde (je to jen priklad).Tady je treba nejake reseni a to ze strany pekarny.Navic politika Microsoftu jasne smeruje k zavedeni Win a Office jako standartu.Nejen smeruje, ono se jim to uz dokonce davno podarilo.Jejich produkty jsou vzhledem v rozsirenosti a kompatibilite, zejmena v mezifiremni komunikaci, zcela nepostradatelne.Vstup noveho sebelevnejsiho produktu na trh je nesmirne obtizny a vyzadal by si nepredstavitelne naklady, ktere by se nutne promitly do jeho ceny.Tudy cesta nevede.Tedy tvrdim, jedinym resenim je snizeni ceny produktu na akceptovatelnou uroven.Za predpokladu, ze valna vetsina firem si nemuze dovolit riskovat pouzivani nelegalniho softwaru, zbyva jeste oblast domacich uzivatelu.Dovoluji si tvrdit, ze u nas ma hrube nad 80% lidicek doma Win na cerno.A co je hlavni, nemaji duvod na tom neco menit.Represivni politika nemuze tento podil vyrazne snizit (BSA vetsinu lidi spise jen pobavilo nebo rozzurilo, za prepokladu, ze lide maji v soukromi jista nezcizitelna prava.Jakekoli ochrany budou vzdy prekonany, to je skutecne jen otazka casu.Prodej pocitacu s predinstalovanym softem je dobry tah a jiste prinuti mnohe uzivat soft legalne.Ale nezanedbatelne mnozstvi znechuti a neni to take zrovna koser.Dalsi z typicky monopolnich praktik.Kdyby MS zacal nejakym zpusobem rozlisovat firemni a privatni instalaci, mohl by take prislusne zmenit cenik.Odvazne si dovoluji odhadnout stale vyhodnou prodejni cenu na 1000Kc za instalaci WXP v nejake okuchane podobe, v ktere ale pujdou spustit aplikace.Do toho bych sel (doma Win nemam, jen v praci a to vsechny mozne verze.Vzdyt prece naklady na vypaleni CD a zabaleni do krabice jsou pri poctu prodanych kusu minimalni a zaplaceni vyvoje a dalsich vstupu je po prepoctu na licenci take banalni.MS si ale evidentne mysli neco jineho a nepochybuji, ze to maji podlozene cilsly.Jen se bojim, zda nezevseobecnuji a nemeri jednim metrem zakaznika ceskeho a americkeho...
ps. a pro toho blbecka, ktery je od hlavy az k pate cely hrdy na svou doslovnou poctivost a rad mravokara druhe, mam jedno doporuceni: zkus si mily divaku Novaku uvedomit do jake miry je tve ganglium proprano reklamou a marketingovymi triky...je to tak pruhledne a pro uzivatele produktu nekterych firem typicke - totiz jejich jednotna retorika...