Windows Vista si s kompatibilitou netykají, týká se to i produktů Microsoftu

Diskuze čtenářů k článku

hekynen  |  18. 11. 2006 16:41

Název nové edice Windows...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiřík  |  18. 11. 2006 08:50

To je ovšem klasika. Nic jiného se také od (Kill) Billa a jeho bandy poskoků nedalo ani čekat. Nehledě na to, že nechápu proč všichni řeší přechod na M$ Pišta. Ale to by nebyli BFU, aby hned neistalovali nové M$ paskvily, žáno?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  17. 11. 2006 10:14

dobre mu tak, naučil svojich užívateľov že jeden kus SW funguje na roznych verziach OS (rozpätie aj vyše 5 rokov) ... no a potom nechápu, že niektoré SW sú silne optimalizované na daný OS a že na inej verzii jednoducho majú problémy. Pri takých veciach ako MS SQL sa tomu ani nemožno čudovať, predpokladám, že sú príliš tesne previazané s jadrom a vnútrom systému - kvôli výkonu... MS by mal vydať novú verziu kompatibilnú s Vistou a kašlať na kompatilitu so staršími systémami (nakoniec sú tu staršie a predpokladám, že stále podporované alebo dokonca vyvíjané verzie MS SQL). Samozrejme snaha o spätnú kompatibilitu je presne dôvod prečo je MS tam kde je. Teda aj v tom pozitívnom aj v negatívnom.
Čo sa týka shellu, tak ako už bolo povedané vyššie, desatročia vývoja, forkovania, používania sa nedajú náhradiť peniazmi na vývoj. Plus vzhľadom na rozdielnosť vývoja Closed a Open source SW, by som povedal že PowerShell je to čo si manažement MS myslí, že administrátori potrebujú ale *n*xové shelly sú výsledkom prirodzeného vývoja

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  16. 11. 2006 21:54

Teda pan Waic a takhle drsně se opírat do Microsoftu? Nestalo se někde něco?

Ne, ale vážně, může to znít ironicky, ale nemyslím to ironicky a myslím to v dobrém. Ač je těch zpráv o MS pořád ještě IMHO příliš mnoho, lze u Vás pozorovat výrazný posun k vyrovnanosti zpravodajství - a to je jen dobře. Pro živě i pro čtenáře.

A ad porovnání shellu a té novinky. Jak tu již někdo poznamenal, je tu s námi shell již 30 let. Ehm, tedy bash, sh samozřejmě ještě výrazně déle - takže nezbývá než počkat na 30 let vývoje. A pokud někomu bash ve windóze chybí, doporučuji ho nainstalovat pomocí cygwin. Kdo je zvyklý na unix, ví, jak je bash návykový a jak nesrovnatelně rychleji se s ním dá oproti cmd.exe pracovat - ono stačí jen takové ctrl+r vyhledávání v historii, všudypřítomný tabulátor či konstrukce typu for i in *.jpg ; do cokoli ; done. A jako bonus si lze nainstalovat v cygwinu i vše zbylé, na co je člověk zvyklý, včetně perlu a vi. Není to úplně dokonalé, ale aspoň mně to nahrazuje 90% toho, co mi unixového ve winech chybí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  17. 11. 2006 10:45

Těch zpráv je tolik, kolik se čte a ve skutečnosti jich je výrazně méně, než kolik by zasloužil význam Microsoftu.

A jinak nemyslím, že toto je o mně, nýbrž o tom, že jste si všiml, že nechovám bezmezný obdiv vůči všemu Majkrosoftímu, jen a pouze nemám zapotřebí být ovlivněn jakousi módní vlnou nad vším ohrnovat nos. Z věcí, které jsou dobré, jsem nadšen a proto je v článcích patřičně vychválím. Z těch, které nejsou, jsem rozmrzelý a proto je budu kritizovat. Dělám to však samozřejmě podle vlastního úsudku, ne podle toho, co chtějí zástupy internetistů nejen na Živě. Často totiž dělají z komára velblouda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  17. 11. 2006 13:17

Vyznam Microsoftu ? Jaky je vyznam MS ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JirkaZ  |  19. 11. 2006 10:57

Význam MS? No, odpovídající tomu, že se prostě všude nacpal a tupé stádo nepřemýšlí (neřeší....atd.), že taky existuje něco jiného (případně lepšího, určitě svobodného). Tisíckrát opakovaná lež se stává pravdou - to říkal už nebožtík Goebbels (a že nacisti byli skutečne zdatní manipulátoři, zejména v počátcích)...

Situace s MS mi nápadně připomíná situaci za bolševika, kdy "strana" znamenalo pouze tu jedinou zločineckou a opět většina (rozuměj stádo) prostě neřešila, že by to někdy mohlo být jinak. Bůček byl, pivo taky, televize jakbysmet - tak co.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeden_Niekto, Jeden_Niekto  |  18. 11. 2006 07:05

všudypřítomný tabelátor?
ja som si všimol, že funguje iba vo filesystéme (existuje už od WinNT 4.0, stačí zapnúť CompletitionCharacter)

ctrl+r vyhledávaní v historii?
už DOSKEY mal históriu, ale vyhľadávanie naozaj nemal, to je pravda...

for i in *.jpg?
to už tiež vedia všetky WinNT+ cmd.exe

... zaujímavosťou Monad/PowerShell však je, že podporuje/jePodporovaný .NET framework a to už (prinajmenšom pre programátorov) je naozaj pohoda práce (jedno či pracujem vo svojom počítači, v sieti alebo v Sieti)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Prochy, Prochy  |  18. 11. 2006 19:22

tak si nekdy na unixech zadej "trace" a pak tab a uvidis, co ti to udela ... unix shell dokaze doplnovat spustene soubory pres tab, coz je neocenitelna vec pri praci v shellu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeden_Niekto, Jeden_Niekto  |  19. 11. 2006 18:16

(neviem či som nepochopil ja alebo Ty)

doplňovanie názvov súborov (prepáč, nie iba .EXE, .COM, .BAT, .CMD, .VBS, .JS ... atď) už vedel WinNT (a novšie systémy) - takže pre mňa žiadna novinka (hoci uznávam, príjemný prostriedok)

PowerShell/Monad už ide ďalej - doplňuje názvy (teoreticky všetkých) prehliadateľných zoskupení (pri práci v registry dopĺňa názvy kľúčov, pri premenných dopĺňa premenné atď): takéto čosi som v SH nevidel - to ma zaujíma (nemám až taký dobrý prehľad - možno niektorá verzia?)!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zbl  |  16. 11. 2006 13:34

"Monad shell měl být původně úplně novou dimenzí práce s příkazovou řádkou (dalece překonávající unixové systémy)"

...to cloveka pobavi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  16. 11. 2006 14:22

No podle nejakyho clanku to melo umet neco jako: (ted me nenapada lepsi priklad)
cat /proc/bind/zoneinfo[zone='abc.com'].serial

Proste misto toho, aby predmetem scriptovani byly hlavne soubory(konfiguraky), a procesy, tak u monadu by to mely byt struktury uvnitr procesu.
Ona to spis mela byt reklama na .NET, ktery pry umozni programum zverejnit svoje rozhrani pro scriptovani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
couz  |  16. 11. 2006 14:23

Tiež by som rad vedel podla čoho autor usudil že je ten MS shell lepši ako unix shell ktory je tu už par rokov a nie 2 dni? reklamu rob babke na kolačiky v dedine a nie na neotestovany shell!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lizard  |  16. 11. 2006 14:58

30 let
http://en.wikipedia.org/wiki/Bourne_shell

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  17. 11. 2006 10:40

Možná by vám prospělo poněkud pozornější čtení...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  17. 11. 2006 18:12

A hlavne co je to UNIX shell ???

KSH,TCSH,ZSH, BASH, SH ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeden_Niekto, Jeden_Niekto  |  18. 11. 2006 06:59

mne sa napríklad páči, že (bez rozbiehania ďalších programov) výstup z každého cmdLet (aplikácie podporujúcej Monad/PowerShell) je štrukturovaným vstupom do iného programu (teda presmerovaním dostávam znova rovnaké položky so stĺpcami aké som mal na výstupe).

Poradíte mi, ako to takto jednoducho spravím v UXoch, prosím?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZtF  |  20. 11. 2006 00:04

Pokud jsem vas dotaz spravne pochopil:
MS Shell umi vystup jednoho prikazu (tj. nejake shellove aplikace) prevest na vstup jine takove aplikace. Jo... Mno... v UNIX-based systemech k temuz slouzi tzv. pipes
(napr. 'ls -l | grep -i nejaky_regularni_vyraz' ma za ucel nasledujici ls s prepinacem -l vypise (detailne) obsah adresare a vystup z nej sezere grep (s prepinacem -i at je case insesitive), ktery vyhodnoti kazdy radek vystupu ls -l na zaklade regularniho vyrazu a ten pak vypise na standardni vystup ty radky, ktere vyhovely).

Pokud jsem vasi otazku pochopil spatne, povazujte muj prispevek za bezpredmetny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeden_Niekto, Jeden_Niekto  |  20. 11. 2006 12:54

výstupom (pipe) z jedného programu v Unixoch je riadok (/viac riadkov); v MONADe viac stĺpcov (možno na viac riadkoch) - to sa mi páči: už nemusím používať nič (awk) na separovanie stĺpcov a môžem sa odvolávať menom na jednotlivé stĺpce... ako v UNIXe?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J8  |  20. 11. 2006 23:28

A ty sloupce na řádku umí separovat ten Monad? Jak ví, jestli aplikace, do které řádek
uff huu; begin x:=y; y:=z; z:=x end;
vstoupí, bude brát jako dva záznamy (nesmysl a kus kódu) nebo 4 záznamy (oddělené středníkem)? Není to náhodou věc aplikace, aby si rozparsovala vstup sama? Jestli jo, pak je to řešené stejně, jako v UNIXech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeden_Niekto, Jeden_Niekto  |  02. 12. 2006 16:03

to je vec .NET framework: aplikácia pri štarte "zahlasuje" svoje vstupné aj výstupné parametre - takže ak jeden program niečo vypisuje, v prípade že je to vstup do inej aplikácie tak tá je vlastne "pokračovaním" kódu predchádzajúcej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matematik  |  16. 11. 2006 14:36

Nejlepší příkazovou řádku, se kterou jsem kdy pracoval, měl systém OS/400. Příkazy v jednotné syntaxi - nejdříve co chci dělat a pak s čím to chci dělat (včetně možné nabídky parametrů před spuštěním příkazu), např. WRKACTJOB (Work with active jobs), PWRDWNSYS (power down system), ... když si na to člověk zvykl, nemusel si vůbec pamatovat zkratky příkazů, lehce si je odvodil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
majkls  |  16. 11. 2006 12:21

Teď mi objasněte, kdo bude potřebovat na Vistách SQL server a příkazovej řádek. Je sice fajn, že to podporuje virtualizaci, ale zatím mi to příde spíš jako vomalovánka s hejblátkama. Na tom MSN messengeru by měli zapracovat, pač to bude BFU potřebovat úplně nejdříve. Shell je fajn, ale stejně no využijí jen administrátoři. Navíc k shellu chybí ještě pánům z MS věc jménem SSH, aby to mělo smysl.

Co se kompatibility týče, byla to jedna z věcí, proč za sebou vždycky jádro windowsů tahalo ten bordel. Kompatibilita s win16, win95... Zase na druhou docela respekt. Zachovat tak dlouho kompatibilitu není sranda. A to že jsem viděl na XP běžet dosovské programy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  16. 11. 2006 12:32

Teď mi objasněte, kdo bude potřebovat na Vistách SQL server a příkazovej řádek.
já. a spolu i se mnou řada dalších lidí, kteří nad mssql pracují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Lehotsky, Peter Lehotsky  |  16. 11. 2006 12:33

Teď mi objasněte, kdo bude potřebovat na Vistách SQL server a příkazovej řádek.

O prikazovy radek PRY NENI zajem (ostatne jak porad slysim od zmagorenych presvedcenych windowsaru), a na zaklade tohoto nezajmu zacal MS s vyvojem Monadu . To je proste bozi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  17. 11. 2006 12:24

No, já taky, do Operačního systému Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP2 CZ, jsem si jen tak z Legrace, nahrál originální verzi Hry DOOM 1, asi nějaká verze CZ, ale sekal, se mi, i na počítači s procesorem AMD Sempron 2200+, v Socketu (A), v Operačním systému Microsoft WINDOWS OEM Millenium CZ, v podstatě, se mi, ale nesekal, vůbec, no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
konve  |  16. 11. 2006 11:28

Já si myslím, pokud následující produkt je nekompaktibilní s předcházejícím, tak je to vlastně důkaz, že se vytvořil opravdu nový produkt, který nemá nic společného s předcházejícím a byl skutečně od základů přepracován. Tudíž předpokládám lepší funkčnost na nových produktech, které zatím nebyly vytvořeny. A že neplácám do větru, tak se můžeme podívat třeba na linux, kde je to běžné. Neznalý člověk by řekl, že Windows linuxovatí, ale není tomu tak. Prostě MS myslí na nás, skvělé uživatele, a dělají všechno proto, aby nejenom oni, ale i my byli spokojení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  16. 11. 2006 11:55

To je ironie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Lehotsky, Peter Lehotsky  |  16. 11. 2006 11:06

nema to byt nahodou Monad?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Georgo, Georgo  |  16. 11. 2006 10:22

Vyzerá to, akoby rozdelili projekty medzi navzájom úplne izolované skupiny vývojárov a povedali termín, kedy to majú všetci priniesť hotové (!= dokončené). Potom sa všetci stretnú a sú prekvapení, že sa medzitým vyvíjalo aj niečo iné.
Manažer pre Zune: "To ako máme novú verziu WIndows?"
Project lead pre SQL Server: "Tiež sa divím, že nám to nikto nepovedal. A to je ako nástupca Win 2000, ktoré máme na oddelení?"
Vista project supervisor: "To je nástupca Win XP."
SQL: "XP??? A to vyšlo kedy??"
...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SuSEr  |  16. 11. 2006 10:27

Tak to se ti povedlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  16. 11. 2006 10:31

Kéž by to bylo takto... Skutečnost je ale taková, že nové stěžejní produkty (vč. Windows) prochází před veřejným vydáním interním testováním v praktickém nasazení přímo v Microsoftu. Dá se tedy předpokládat, že zaměstnanci jiných oddělení měli k Windows Vista přístup, možná dokonce přímo na vlastních pracovních stanicích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SuSEr  |  16. 11. 2006 10:47

To ovsem znamena jistou NEmalou davku ignorantstvi ze strany vyvojaru
danych produktu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  16. 11. 2006 12:30

Vývojáři vyvíjejí. Rozhodují úplně jiní lidé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pingu  |  16. 11. 2006 11:08

Jo, ale kde potom udělali soudruzi z Redmondu chybu???
Ono asi tu možnost maj, ale když vývojářům SQL serveru příjdou placky s vistou, tak jim asi skončí v hromadě navyřízených papírů, bo asi na testování něčeho, co není jejich práce nemaj tolika času, nebo na to úprostě prděj. Což je u takové firmy docela ostuda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  16. 11. 2006 11:24

Ja bych rek, ze skutecnost je takova, ze se "to" zkusi nainstalovat a pak se to presne dle tradic M$ uvolni k verejnemu a placenemu (ze strany zakazniku/testeru) betatestu. Ostatne, o tom svedci naprosto vse, i vyvoj IE7. Tezko muzu za betu prohlasit neco, co nefunguje vubec/nema to 90% funkcnosti co to mit ma. Tomu se rika alfa/pre alfa verze. Beta verze by mela byt kompletne funkcni s tim, ze muze obsahovat chyby coz je soucasny stav widli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  17. 11. 2006 18:04

Coze ????

Vyvojar potrebuje odladeny OS se svymi prekladaci a prostredim, klidne to dela jeste na w2k nebo wXP a testuje max. na w3k serveru (mozna to tam i primo vyviji)

Ja napr vyvijim a ladim programy jen pod Linuxem a pak je posilam treba i do windows ...
HP mi ladi produkty pod HP-UX i kdyz je problem s win verzi (hledaji chybu ve svem produktu a ta by mela byt jak v HP-UX tak win verzi ... pokud ne hledaji chybu ve windows ... je to logicke, UNIXy jsou min nachylne na chyby OS a programy se tam chovaji korektneji a lepe se ladi).

Sveho casu M$ vyvijel a ladil programy pod OS/2 Warp a IBM VisualAGE for C++

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pingu  |  16. 11. 2006 11:09

Že Vy jste tam pracoval ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  18. 11. 2006 18:37

Dobrý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  18. 11. 2006 18:37

Dobrý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SuSEr  |  16. 11. 2006 10:11

Opravdu nevim, proc vsichni na vistu tak spechaji.
Tyhle problemy se daly cekat. Historie se opakuje
Ja osobne doporucuju nepoustet Vistu na pc BFU drive nez
za rok, rok a pul od vydani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  16. 11. 2006 11:41

Já doporučuju Vistu nekupovat vůbec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
doctorX  |  16. 11. 2006 12:52

to ja se na to zase docela tesim, tesim se na vsechny ty flames. Tesim se na tu sracku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  17. 11. 2006 01:35

No, to je teda, obrovský problém, nahrát, si novou verzi programu nějaký Adobe, já nevím, co, co nezabírá, skoro nic, to je novinka, keď, aj taký údiv, no program 3D Mark 99 MAX, asi nějaká verze EN, taky není kompatibilní, s Operačním systémem Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP2 CZ, To, že Operační systém Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP2 CZ, není kompatibilní s Videem, možná s koncovkou *.WMV, v rozlišení 1280x720, to už je možná trošku horší, když v Operačním systému Microsoft WINDOWS OEM Millenium Edition CZ, v podstatě, chodí v pohodě, a to i na Grafické Kartě NVIDIA GeForce FX5200 se 128-Bit. sběrnicí, a se 128 MegaBajty DDR-RAMky, na frekvenci 333 MHz, (Efektivně), a s procesorem, téhle Grafické Karty NVIDIA GeForce FX5200 se 128-Bit. sběrnicí, na frekvenci 250 MHz, v Grafické sběrnici AGP8x, protože už je moc starý, a nikdo si s toho hlavu, snad, nedělá, tak proboha, proč s takové prkotiny, a myslím to docela, vážně, no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  17. 11. 2006 01:37

Operační systém Microsoft WINDOWS Vista, je dělaný na nové věci, jak je vidět, a ty staré v něm prostě Fungovat, nebudou, alespoň, pořádná revoluce, jak už jednou někdo napsal, no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ripper  |  16. 11. 2006 09:46

muhehe. klasika.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor