Windows Vista hry i na Windows XP? Zatím bez problému

Diskuze čtenářů k článku

NiCi  |  25. 06. 2007 12:24  | 

DirectX10 pro WinXP, ale né , to by přece nedonutilo uživatele přejít na jejich super turbo extra bezpečnej systém Wista, který je NEJ, bez kterýho přece neni možný dneska bejt ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John Blain  |  28. 06. 2007 00:56  | 

http://www.business.marteenek.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Darth Revan  |  25. 06. 2007 12:33  | 

Nechce a to ani hodně málo, protože jinak by se jim lidi vybodli na VISTu a pokračovali by ve WinXP - jejich jediná výmluva je že novější hry pro DX10 budou muset mít vystu, jinak by se jim na to vykašlal veškerý herní průmysl...jsou to holt židi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  25. 06. 2007 19:44  | 

Jenom skutecny chudak nebo ignorant muze napsat "vystu"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
darth revan  |  25. 06. 2007 23:34  | 

Chtěl jsi říct jen skutečný chudák nebo ignorant se neumí zabavit ničím jiným, než koutrlou pravopisu, že ano?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AndyF1  |  25. 06. 2007 12:37  | 

Aspon nie officialne.Vsak by si uskodili na predajoch (aj kradeziach) Visty pre domacnosti.Ja osobne by som aj presiel na free OS vsak tam ide vsetko co doma potrebujem.
Teda okrem win only hier.A to je pre vacsinu podstatny dovod.No flame.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aegisrtcw  |  25. 06. 2007 12:40  | 

""Skupině velmi nadaných programátorů pod názvem „Razor1911“ se totiž podařilo vytvořit crack""
Ještě že jsou tu ti "šikovní programároři" jako Razor1911,ViTALiTY,Unleashed a moje nej RELOADED bez nich by asi microsoft ani nevedel co vsechno se da udělat :D
Grupám zdar micro$oftu WOW :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pan veliky  |  26. 06. 2007 08:56  | 

jen bych rad zduraznil ze sikovni programatori a klobouk dolu by to mely jeste doladit jelikoz hra pod xp pada po par minutach a to pravidelne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  26. 06. 2007 09:21  | 

Šikovní programátoři "Razor 1911", to je ta Crackerská skupina, ne he he!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
haha  |  25. 06. 2007 13:17  | 

Integrace DX10 do XP by nemel byt problem. Jelikoz se chysta v SP3 integrace IE7 a WMP11 tak nevidim zadny duvod proc nepridat DX10. Programatorum to problem nedela ale marketingovemu oddeleni MS asi jo. Ono by se dalo na XP rozjet i ono slavne Aero a to bez nejakejch velkejch HW problemu ale prece si nebudou konkurovat tim ze uz prijatelne odbugovanej OS se pokusi vyladit a radeji nam nacpou BUGvisty... Je zto smutne ale je to tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  26. 06. 2007 09:24  | 

Jo, jo, ale přehrávač, Microsoft WINDOWS Media Player 11, asi nějaká verze CZ, Funguje, už i teď, v Operačním systému Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP2, asi nějaká verze CZ, a AERO, by se na Operačním systému Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP2, asi nějaká verze CZ, ba možná i na Operačním systému Microsoft WINDOWS 2000, asi nějaká verze CZ, dalo, rozjet, protože, v podstatě, využívá, ještě prastaré rozhraní DirectX9b, asi nějaká verze CZ, a Pixel a Vertex Shadery, asi nějaká verze 2.0, tedy už poměrně, staré, stejně, jako hra Doom 3, asi nějaká verze CZ, prostě no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Antonio Tocci  |  26. 06. 2007 16:06  | 

forma tohoto příspěvku mě vcelku pobavila, doufám, že to "asi nějaká verze CZ" jste měl ve schránce a nepsal to za každým nesmyslně kompletním názvem programu zvlášť *smích*

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  25. 06. 2007 13:18  | 

Co kdyz ty DX10 opravdu nejde pod XP? To ze nejaka firma upravila knihovny jeste neznamena ze to pak bezi pod DX10 na XP, treba udelali v podstate neco podobneho jako Razor911 a jen proste zmenili volani procedur s DX10. V podstate jen portovali tu hru na jiny system (to by urcite nebyli prvni ani posledni).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
občan  |  25. 06. 2007 15:57  | 

A co když za to můžou ufoni a Microsoft je v tom úplně nevinně? Zapřemýšlejte o tom?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wessan  |  25. 06. 2007 13:58  | 

Bojim se, ze DirectX 10 je stejne "od zakladu prepsane" jako je vista "inovativni". V OpenGL 2 jsou veskere funkce GeForce 8xxx zpristupnene jen pres par rozsireni (ktere se tykaji predevsim unifikovanych shaderu), takze nemyslim, ze by byl potreba uplne odlisny DirectX. Jinak si myslim, ze pokud nekdo napise zvlast Pixel a Vertex shader, tak to ForceWare stejne posle do tech unifikovanych shaderu (kdyz zadne jine nema) a cilovy efekt je stejny jako kdykoliv predtim.
Otazka zni, jestli je to diky DirectX 10, ze hry v nem vypadaji lepe? Myslim, ze to je spis zasluha brutalniho vykonu GeForce 8800, ktera dalece prekonala ocekavani. Direct X 10 je podle me "zcela novy" pouze v marketingovych materialech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  25. 06. 2007 18:56  | 

tak tak, microsoft zcela od zakladu prepisuje kazdy dalsi pokus operacni
system od doby, co vydali NTcka... nicmene vzdycky je to lehce opatchovana
predchozi verze. coz dokazujou bugy ala ANI, ktere postihujou vsechno od
w2k az po visty.. ;o) DX10 pro WXP je jen otazka casu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  26. 06. 2007 09:29  | 

Tak, tak, mohli, by to, přepsat, třeba, výrobci, nějakou hru na DirectX10, asi nějaká verze CZ, do rozhraní OpenGL 2.0, a nebo rovnou udělat, hru, do Operačního systému Microsoft WINDWOS XP Proffesional SP2, asi nějaká verze CZ, pod rozhraním OpenGL2.0, když rozhraní OpenGL, asi nějaká verze 2.0, Operační systém Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP2, asi nějaká verze CZ, umí, a OpenGL, asi nějaká verze 2.0, umí to samé, co rozhraní DirectX10c, asi nějaká verze CZ, prostě no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
^5Arctic  |  21. 12. 2007 15:13  | 

mno ono to je trochu jinak ale většina stáda s názvem lidi si to jen neuvědomuje nějaký DX10 ono to je v podstatě DX9 jen to líp vypadá ve hře proč? zpřístupňujou tim efekty viz Call of Duty 2 taky nemáte DX9 efekty na sedmičkách i když to vaše karta umí..proč? jsou to vlastně vynucený omezení a to jen proto aby vám rostly FPS (snímky za sekundu). Takže jestli mi ještě někdo bude tvrdit že v Crysis neni rozdíl mezi DX9 a DX10 tak já ho pozvu klidně domu a ukážumu to na HD3870 (O)ver(C)locked od MSI,...potom mi to může rozmlouvat ,..ale asi nebude xD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lol  |  25. 06. 2007 14:12  | 

Definitivne "spise nechce" Jde jim o to prodat / nasadit Vistu, to je jasny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  25. 06. 2007 15:42  | 

Jen přeskupit nuly a jedničky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xpol  |  25. 06. 2007 15:53  | 

Jestli je to pravda, že DX10 pujde rozbehat i pod XP, tak by to bylo skvely.. U me byl totiz jedinej duvod proc bych v budoucnu chtel prejit na vistu prave DX10..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  25. 06. 2007 15:55  | 

Po technické stránce s přidáním DirectX verze 10 do WinXP problém žádný závažný není a ani nikdy nebyl. To je názor (neoficiální) přímo lidí z MS kteří se na vývoji pracují. Ze strany vedení a marketingového oddělení je prý alespoň pro tuto chvíli začlenění DirectX 10 do SP3, nebo i jen umožnění jejich budoucího doinstalování do Windows XP zcela neprůchodné. Nic co jsi na Microsoftu nevynutí firemní sféra (tu DirectX 10 moc netíží) a co by mohlo ohrozit prodeje Visty se do XP přidávat nesmí! Inu, kšeft je kšeft!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 06. 2007 16:55 | 

Tak tak. Musíme si uvědomit, že MS sice prodává systém i běžným uživatelům, ale svoje Windows a Office, což jsou jeho stěžejní produkty, směřuje hlavně do prostředí velkých firem, do kanceláří, kde je jejich hlavní odbytiště. Ostatně na internetu se dali najít portované spořiče obrazovky i hry obsažené ve Windows Vista (včetně celého "slavného" sidebaru), které po aplikaci příslušné "záplaty" fungovali bez problémů i na XP. Ona ta nemožnost jejich spuštění je dána tím, že si při spuštění ověří systém a nejde-li o Vistu, tak se ukončí.
S DX 10 to asi bude přeci jen trochu složitější, ale také si myslím, že jeho přenesení do Windows XP by bylo možné. V tomto je ovšem rozdíl mezi komerční firmou a open source software, kde komerční firma určitý balík vylepšení představí jako nový produkt, kdežto u OSS software dochází neustále k postupnému vylepšování, původního produktu. Ona ta Vista je v podstatě také jen rozšířené a zčásti přepsané XP, s upraveným jádrem W2K3 serveru, ovšem u komerčního softwaru možnost updatu nových vlastností na stávájící systém (tedy alespoň těch považovaných za klíčové) mít nebudete z důvodu prodejů nové verze - tedy pokud se budeme bavit o oficiální cestě.
Neoficiální cestou jde samozřejmě dělat mnoho věcí. Nechci to obhajovat, ale myslím, že crackeři vlastně potvrzují, že Windows není tak špatný systém, jak se často říká poněvadž jeho možnost rozšiřování a updatu nových vlastností je podobně velká, jako u OSS řešení. Problém není technický, ale marketingově-komerční, což však myslím nemůžeme komerční společnosti vyčítat. Otázkou je, jestli má do budoucna větší šanci OSS model, nebo komerční model. Osobně myslím, že vznikne nějaké spojení obou modelů, na něž bude muset dříve, nebo později přistoupit i MS, bude-li si chtít udržet podíl na trhu, k čemuž dojde možná až se ve společnosti vymění vedení a nastoupí nová generace "šéfů". Pro zákazníky MS to bude myslím jen dobře...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  25. 06. 2007 21:38  | 

nova generace sefu v MS nebo jeho odberatelich?
Na MS bych moc nespolihal, protoze on se chova optimalne a vyuziva lidske blbosti a lenosti (na tom ostatne stoji vsechny jeho produkty). Stejne tak masakrovani konkurence a przneni standardu co to da je z jeho pohledu optimalni, takze novi sefove tuhle (uspesnou) politiku asi nezmeni.
Samozrejme optimalni nerovna se spravne - Al Capone se taky choval optimalne, kdyz skoupil pul Chicaga, zvedl ceny a sejmul kazdyho kdo mu chtel konkurovat... To ale neznamena, ze se choval spravne. Stejne tak MS - jen misto oceli pouziva papir (a pravniky).
Jedina nadeje je zmena mysleni sefu velkych firem ... ale ta je jeste trvanlivejsi, nez lidska pohodlnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lolek  |  26. 06. 2007 09:56  | 

Pokud open source bude schopny dat slusny servis, aby se na tom uzivilo x tisic mensich firem, ktere zamestnavaji lidi, tak at jde placeny produkt do kytek. Vzhledem k tomu, ze na open source reseni se vetsinou neda vydelat, tak se firmy o to nestaraji a nechteji to...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Mystic  |  26. 06. 2007 15:58  | 

To je jasný a sám MS to už v plánech naznačil, že stávající model OS je do budoucna neschůdný. Vše se postupně bude předělávat na balíčkový model, tady holé jádro systému, na které si každý uživatel doinstaluje balíčky které bude potřebovat, podobně jako je to nyní na linuxových distribucích. To je prostě geniální řešení a jinak to do budoucna asi nepůjde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GLOWi  |  25. 06. 2007 16:51  | 

Vista exclusive hra neznamena automaticky DX10 hra proboha! Pritomni znalci o tom mohou popremyslet vcetne autora clanku. Sikovni programatori se zatim mohou pokusit spustit napr. Call of Juarex DX10 pod Windows XP.
Shadowrun ani Halo2 NEJSOU DX10 hry!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  25. 06. 2007 20:32  | 

Presne tak, mistni "znalci" a "zkuseni" programatorsi guru dozajista vi, ze DX10 je snadne prenest na XP, mozna i na W98 a mozna se ho nakonec dockame i pod DOSem ze? :)
Tipnul bych ci ze 99.9 % tady nikdy ani nevidelo specifikaci jakehokoliv DirectX natoz DX10. Jedine co vedi ze to ma "nejake" unifikovane shadery" a mozna ze je tam geometry shader. Ale o tom, ze DX10 resi napr. virtualizaci graficke pameti tak, aby uz nebylo nutne slozite osetrovat exlusivni mod a ztratu zarizeni, uz nevi vubec nic.
Proste DX10 pod XP nepujdou protoze XP jadro (resp. pametovy subsystem) neni postaven tak ay dokazal virtualizovat pamet na GPU a prepsani tohoto do XP by znamenalo, ze veskere drivery co se v XP nachazi by najednou nemusely fungovat - tedy situace stejna jak ted u Visty.
Presne jak si napsal - Shadowrun je hra pro Vistu, ktera ale nema s DX10 vubec nic spolecneho. Proste tam bylo jen podmineno ze kdyz OS != VISTA tak se to nespusti. No a "sikovni programatori" z one crackerske skupiny proste tuto podminku patchem odstranily.
To je ten cely zazrak o kterem se tu mluvi :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  25. 06. 2007 21:45  | 

pravda, nevideli.
Protoze kdyz jsem si hral s grafikou, pouzival jsem OpenGL. Na DioXin bych nesah. Dost toho sajrajtu je v potravinach ... jeste si tim zasirat compa.

P.S. dobrej serial o OpenGL byl na underground.cz, jenomze ten novej server je shit a nejstarsi clanek je z prelomu roku. Aspon mohli nechat archiv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  25. 06. 2007 22:01  | 

Vidis, ty sis s grafikou jen hral, sam to tady tvrdis. Ja se pocitacovou grafikou zivim - ne jako grafik, ale jako programator.
Jeste nekdy kolem roku 98 to s DX vypadalo blede, kdyz nevysel projekt Fahrenheit, ale protoze MS narozdil od ARB konzorcia vedel co vyvojari chteji tak je dnes DX tam kde je.
Mozna proto je asi 95% dnesnich AAA her vyvijeno pod DX ze? :)
A mimochodem to ze tu tvrdis neco o nejakem serialu o OpenGL jenom doklada, ze danemu tematu nerozumis a tedy nemas pravo tvrdit, ze DX je "sajrajt". Clovek co se o problematiku zajima se totiz vetsinou nespoleha na nejake navody a serialy, ale spise si precte specifikace - tj. v pripade DX je to SDK a v pripade OpenGL je to bud Red Book nebo specifikace prislusne verze OGL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
none  |  26. 06. 2007 10:00  | 

"Jeste nekdy kolem roku 98 to s DX vypadalo blede, kdyz nevysel projekt Fahrenheit, ale protoze MS narozdil od ARB konzorcia vedel co vyvojari chteji tak je dnes DX tam kde je."
Jasne prave proto je DX u verze 10 o OGL u verze 2. Nevim jak ty, ale radsi dam predsnost stabilnimu API.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  26. 06. 2007 11:41  | 

Tak to sem se pobavil :)
Jake stabilni API? OpenGL ve svych verzich postupuje mnohem rychleji nez DirectX - viz. OpenGL 1.0., 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5 az nynejsi 2.0 - to je stabilni API ? :)
Ano jasne, ty si mozna slysel neco o tom, ze je to zpetne kompatibilni vid? Jenze kdybys o tom neco vedel, tak bys zjistil, ze pokud by ses drzel pouze teto kompatibility (a tedy pouzival verzi 1.0) tak nebudes treba ani moct pouzivat texturovaci objekty a spoustu jinych zakladnich veci, ktere tam proste nejsou.
Kazdy kdo se zabyva grafikou alespon trochu na urovni ti potvrdi, ze prejit napr. z DX9 na DX10 (tj. nastudovat API) je otazkou maximalne jednoho odpoledne - vetsinou ani to ne. A vysledek je mnohem lepsi, nez se zabyvat nejakou zpetnou kompatibilitou a vlacet za sebou jako kouli na noze problemy, ktere byly vytvoreny nekdy kolem roku 1990, kdy byla grafika (a programatorsky styl) uplne nekde jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  26. 06. 2007 13:44  | 

hmm, takze nejdriv MS vyviji rychlej (vyhoda) a ted zase GL maji co chvila novou verzi (nevyhoda). Nebyl's nedavno na seminari MS? Vypada to tak.
A par poznamek, proc je MS ahead (i neprofesionalni grafici maji pamet):
1) hw implementace probiha rychlej u DioXinu (hlavne diky nVidia a dotacim MS)
2) pohodlnost - pochybuju, ze vic nez 10% tech co ovlada DioXiny aspon neco zkusila v GL - proste jak v Officech
3) vliv MS - sprizneny firmy automaticky delaj v DioXinech
4) obcasny "problemy" s OpenGL pod Widlema (cti: ms neco zmeni aby neco jinyho vod konkurence neslo tak hladce)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  26. 06. 2007 13:47  | 

na nejdulezitejsi bod bych zapomel: MARKETING. Nebo snad nekdo vsude tlaci, ze ta nebo ta karta/OS/hra umi uzasne nejnovejsi OpenGL mega enhanced future version (na ktery ani nejsou hry)?
U DioXinu bezna vec - jak ze strany MS (Visra) tak ze strany hw (nVidia).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  26. 06. 2007 14:05  | 

A co se tyka marketingu tak to neni vubec snaha MS ale vyrobcu, kteri moc dobre vedi, ze hraci her kaslou na OpenGL ale chteji DirectX a proto se na kartach zduraznuje verze DX.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  26. 06. 2007 17:31  | 

no a co jsem rikal? Nebo tim naznacujes, ze hraci chteji DioXiny, protoze jsou "proste lepci"?
Ty chteji DioXiny, protoze jim marketing rekl, ze jsou lepsi (resp. ze novejsi verze je lepsi nez ta starsi a nic jinyho neexistuje).
Bohuzel kvalita produktu se nepozna podle sumy vydane na marketing.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  26. 06. 2007 20:05  | 

Asi to nemas v hlave moc v poradku, tak ti to vysvetlim jeste jednou. Zadny marketing ze strany MS na DX neni. MS proste jenom dal profesionalnim hernim vyvojarum to co presne potrebovali a ti se vetsinou rozhodli pro DX protoze je pro ne proste lepsi (je navrzen primo pro tvorbu her).
Hraci se pak hlavne orientuji podle toho v jakem API pisi vyvojari (kteri moc dobre vedi co je pro vyvoj lepsi) a jestlize DX API je majoritni API tak je to asi zrejme proto zema pro vyvojare spoustu vyhod.
Asi by sis mel misto teto diskuse vzit DX SDK 9 a DX SDK 10, poradne nastudovat a pak bys mozna pochopil nektere zakladni veci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  26. 06. 2007 20:48  | 

lol zato ty to mas v hlave v poradku. To jde ostatne poznat uz ze dvou vet:
"Hraci se pak hlavne orientuji podle toho v jakem API pisi vyvojari"
no jo, uzivatele PC vzdy preferovali kvalitu pred marketingovym blabolem...
"DX API je majoritni API tak je to asi zrejme proto zema pro vyvojare spoustu vyhod"
jasne a Exploder je majoritni prohlizec (DRTIVE) protoze ma spoustu vyhod - jako dodrzovani standardu, nejvetsi bezpecnost ze vsech, nejlepsi moznosti nastaveni, nejvic funkci ... no proste je nejrozsirenejsi, protoze je nej, ze?
Uz to nepij. ANI ZREDENY!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  26. 06. 2007 21:03  | 

Uz sem ti to jednou psal - jsou to vyvojari, ktere urcuji, jake API pouziji!!! A jestlize pouzivaji predevsim DX pak je to predevsim proto, ze je pro ne vyhodnejsi pro pouziti!!!
Uzivatele do toho vubec netahej, pro ne je podstatne to v cem pracuji vyvojari a proto se kazdy hlavne zajima o to, jaky DX ten HW umi!!!! Az bude 95% her navrzeno pro OGL tak pak to bude mozna jinak, ale tehle situace se diky roztristenosti byvaleho ARB konzorcia asi jen tezko dockame.
A ten Explorer co tu s nim tak mavas nad hlavou si vybiraji opet bezni uzivatele nebo casteji ho spis maji predinstalovany, takze je kolikrat ani nenapadne pouzit neco jineho! Narozdil od toho vyvojari her jsou naprosti profesionalove, kteri moc dobre vedi co je a co neni dobre! Misto tehlech diskusi by ses mozna mel o tu problematiku vice zajimat a pak tu rozumovat. Nebo se pristi rok vyprav na GDC (tam je spousta skvelych vyvojaru pohromade jako malokde) a ptej se jich, proc pouzivaji radeji DX.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  26. 06. 2007 21:37  | 

hele, co si takhle procist diskus? Nebo vyrazit ven a poptat se lidi, co chteji?
99% lidi chce DirectX 10 (hw nebo OS). A kolik je dnes her na DX 10?
7 (ohlasenych).
http://www.tweak3d.net/joomla/news/pc-gaming/directx-10-games
A to ani nemluvim o tom, ze to co vyjde pristi rok si na dnesnim mainstreamu s hw DX10 stejne nikdo nezahraje (obzvlast po tom co nVidia predvedla s kartama 8500 a 8600 (z predchozi generace se ani nevyplati upgradovat). Ale hlavne ze to umi DX10 - jenom tohle logo zvysuje prodeje o nekolik procent. A vo vo vo vo vo vo vo vo .... vo tom to je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  26. 06. 2007 22:16  | 

A co cekas? Ze po vydani prvni karty DX10 bude najednou trh plny her s DX10? Ty to mozna nevis, ale snad kazdy profesionalni tym, ktery pracuje s DX uz s DX10 pracuje pekne dlouho. Vetsina ale jeste nechce prechazet dokud nebudou DX10 karty vice rozsireny.
Zpusobem, jakym k tomu pristupujes, bysme dnes byly nekde u 386 s grafikou S3. Nebyl by zadny pokrok, protoze by vsichni porad jen rikali, ze vydavat neco nema cenu, protoze si to stejne koupi jen paa lidi a nema tak cenu investovat miliardy do vyvoje.
Lide samozrejme chteji DirectX 10, ale je to taky dost proto, ze toto API (a HW jej podporujici), prinasi naprostou revoluci v oblasti grafiky a na toto lide slysi. Ted bys mel jit asi nastudovat DX 10 SDK abys konecne pochopil, ze to neni jen nejaky marketingovy poprask, ale ze je skutecne o co stat. S GeForce 8500, 8600 si sice mozna pristi rok zadne poradne DX10 hry nezahrajes na poradne detaily, ale to bude asi tim, ze tato karta na to neni urcena. Takove karty jsou pro mene narocne hrace, pro 3D Desktop nebo pro GPGPU kde bohate predbehnou ve vykonu vetsinu procesoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  27. 06. 2007 19:29  | 

"Ted bys mel jit asi nastudovat DX 10 SDK"
mam lepsi napad. Nastuduj ho ty a napis, co jde naprogramovat v DX10 a nejde naprogramovat v DX 9. Odpovim si sam: NIC.
"8500, 8600 si ... zadne poradne DX10 hry nezahrajes ... Takove karty jsou pro mene narocne hrace, pro 3D Desktop nebo pro GPGPU"
pak nechapu, proc musi mit DioXiny 10 (kdyz je stejne nikdo nevyuzije).
Chapu tvuj pristup: musime najit dost blbcu, co ten vyvoj zaplati. Ok, vyvoj je drahej, ale
(|) ja mam radsi pravdu
(||) jestli si tady v CR par lidi uvedomi ze DX10 je LETOS (!!!) jen marketingova bublina, tak to vyvoj rozhodne nespomali.
Mozna to tech par blcu treba utrati za neco rozumejsiho a podpori ekonomiku CR (mozna dokonce i IT sektor v CR).

P.S. tim samozrejme nerikam, ze kazdej kdo si kupuje 8600 je blb - sam sem na ni chtel upgradovat (nez vysly realny testy). Jenom kdyz 8600 kupuje nekdo ciste kvuli DioXinum 10, tak nekde bude asi opravdu chyba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  27. 06. 2007 21:04  | 

Ty chudacku, pokud ti to jeste nedoslo tak se programovanim grafiky zivim profesionalne a DX10 specifikace uz znam pekne dlouho. V dobre kdy sem studoval prvni specifikaci tak ty si jeste ani netusil, ze nejaka verze DX10 bude.
Co jde v DX10 naprogramovat a v DX9 ne? ... A co treba tato otazka - Co jde naprogramovat v C++ a v assembleru ne? !!!
Ty vubec nechapes souvislosti, protoze o tom nic nevis! Nevis nic o prepracovanem modelu DX10, o konstatnich stavovych objektech, o virtualizaci pameti, o GS, o multithreadovym pristupu celeho API.
Nedovedes si ani predstavit jak moc ti ulehci praci kdyz vis, ze DX10 virtualizuje grafickou pamet a ze se nemusis starat o ztratu zarizeni. To jsou tisice radku kodu, ktere usetris a ve vysledku to celkove znamena mensi naklady a rychlejsi vyvoj aplikace.
Nebo treba GS - muzes ho vzdy simulovat na CPU, ale NIKDY to nebude tak jednoduche, protoze z CPU pak musis data dostat do VB, coz predstavuje zamknuti pameti na GPU, prislusnou blokaci a tedy snizeni paralelismu. Dale musis data provest pres celou polovinu graficke pipeline a tohle vsechno je strasne zpomalujici - v DX10 programujes pipeline a zadne zamky apod. veci te nezajimaji, protoze je to rizeno na nizsich urovnich runtime, kde je rozhodovani mnohem presnejsi (runtime ma detailni informace)
Je jasne ze nechapes, proc je karta s DX10 lepsi na GPGPU a 3D desktop - jak bys taky mohl kdyz tomu ani trochu nerozumis :) Prostuduj si ty specifikaci abys konecne pochopil jak moc je to integrovano se systemem. Prostuduj si GS a jeho vystupni stage, abys pochopil jak moc to muze urychlit a zaroven zefektivnit GPGPU vypocty.
Dokud nebudes mit dokonale znalosti o tehlech vecech tak by ses radeji k tematu nemel vyjadrovat. Akorat ze sebe delas hlupaka, ktery umi tak akorat naschval komolit jmeno technologie o ktere nic nevi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  26. 06. 2007 14:02  | 

Na seminare MS nejezdim, neni to moje oblast zajmu. Spis to bude v tom, ze na rozdil od tebe nehraju tu popularni hru "Byt proti MS je cool protoze takovy gigant musi zakonite predstavovat zlo".
Z tveho prispevku je videt jak malo dane veci rozumis :)
(1) HW implementace probiha pro DX i OGL stejne - obe API vyuzivaji stejny HW, takze neni co resit.
(2) Podle tebe ta "pohodlnost" je presne obracene - kdybys alespon jednou v zivote napsat kus radku kodu s OGL a DX tak bys musel vedet, ze v OGL je prace s grafikou mnohem snazsi. OGL ma proceduralni paradigma a tedy je zrejme jednodussi na pouziti nez komponentni technologie pouzita v DX.
Vtip je ale v tom, ze profesionalni tymy davaji objetovemu pristupu prednost predevsim kvuli lepsimu navrhu a lepsi verifikovatelnosti kodu, coz v OGL neexistuje - OGL nelze tak snadno verifikovat a proto se tam muzou vinou ruznych preklepu nebo Copy&Paste vyskytovat skadere chyby, ktere se tezko hledaji.
A co se tyka tech tvych 10% tak je to presne obracene - lide co znaji DX vetsinou znaji i OGL, opacne to vetsinou neplati. Je to prave proto, ze OGL je snazsi pro zacatecniky a ti uz se pak vetsinou neodvazi prejit na DX treba proto, ze objektove smysleni a poradny navrh aplikace jsou jim cize.
(4) Co se tyka tech obcasnych problem OGL pod Windows tak bys mohl vedet, ze implementace OGL pod Windows od MS je pouze defaultni volbou, ktera muze (a take je) byt zmenena nahrazenim prislusne DLL knihovny opengl32.dll napr. pri instalaci ovladacu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  26. 06. 2007 17:48  | 

"Byt proti MS je cool"
jsou tri druhy lidi:
1. jdou vzdy s davem (vladou)
2. jdou vzdy proti davu (vlade)
3. se rozhoduji sami.
(|) mluvil jsem o HW. A to se primarne dela podle pozadavku DioXinu (cti: nVidia bere v potaz pozadavky MS, aktivne spolu spolupracuji, vymenuji si vyvojare i chechtaky; na GL nVidia sere)
(||) tak o objektovym programovani vim vic nez si myslis (nezastiram, ze mam radsi proceduralni). Nicmene hlavni vyhodou OOP mel byt (krom svobodne palestiny) znovuvyuzitelny kod.
Jinak je programovani narocnejsi na background (predstavivost, grafy, vazby) i samotny programovani.
Odpovez si sam, kolik % kodu znovuvyuzivas.
Pokud se nepletu v oblasti her je kod komplet obmenen za 3-5 let.
(|V) hmm, proste jako s javou.
To je prave to co NEJVIC vadi. Ze MS vrazi do svych woken zprzneny konkurencni produkt je horsi, nez kdyby tam nedal nic (protoze pak by aspon byli lidi donuceni si tu normalni verzi stahnout - kdezto takhle rovnou vidi, ze "to blbne").

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  26. 06. 2007 20:33  | 

Mam pocit ze ty rozhodne nepatris do treti skupiny lidi (uz podle nicku bych to tipnul na velkeho privrzence linuxu a tedy zaryteho odpurce MS na vsech frontach). Me MS nevadi, spousta veci je mi ze strany MS sympaticka, nicmene spousta taky ne takze dokaze videt i to spatne (treba jako IE nebo Windows 311). Myslim ze bys to mel zkusit taky :)
(|) HW ze se dela podle pozadavku DX? :) Proc ty se tu musis porad tak ztrapnovat? Kdybys byl trochu v obraze tak vis, ze MS je (narozdil od toho co si mysli bezni lide) spolecnost velmi otevrena co se tyka spoluprace s jinymi firmami a to nejen NVIDIA|ATI ale taky se spoustou firem, co se zabyvaji tvorbou her.
Z toho take vyplyva, ze HW se nedela podle pozadavku DX, ale naopak HW se dela podle pozadavku vyvojaru a tem se nasledne prizpusobi i MS se svym API. Kdybys znal DX10 a DX9 tak bys jasne videl, ze nejvetsi zmeny jsou tam, kde po tom vyvojari uz dlouho volaji (a OGL jim to nedokazalo nabidnout).
(||) Ty si vazne myslis ze hlavni vyhodou OOP je znovupouzitelnost? :) A co se pod tim jako predstavujes? O tomhle OOP preci vubec neni, to je rozsireny mytus, ktery se s OOP tahne uz leta!!! Hlavni vyhody OOP jsou polymorfismus, zapouzdreni a dedicnost - nic vic!!! Tyhle tri vlasnosti delaji z OOP silny prostredek a ne znovupouzitelnost - ta je dostupna v kazdem paradigmatu!!!
Jestli sem to pochopil spravne tak podle tebe je OOP narocnejsi na "background" ? To by me zajimalo, kde jsi na tohle prisel. Uz od prvnich OOP jako Simula a Smalltalk bylo jasne, ze OO pristup je mnohem jednodussi na navrh celeho systemu.
Tu tvou znovupouzitelnost porad nechapu, obzvlast nevim proc by mel byt kod oblasti her vymenen za 3-5 let. Kdyz jednou napisu knihovnu pro praci s vektory tak ji muzu pouzivat navzdycky (maximalne vylepsit nejake algoritmy) a je uplne jedno jake programovaci paradigma pouzivam!!!
(IV) Co se tyka implemetnace OGL od MS pod Windows tak to neni problem MS. Kdyz se podivas na historii tohoto problemu tak zjistis, ze MS se hodne snazil dat dohromady OGL a DX (Fahrenheit) a nakonec to bylo SGI kdo od toho ustoupil, tenkrat to vypadalo ze to DX polozi, ale nestalo se tak a je to spis naopak.
A co se tyka Javy pod Windows tak to je kapitola sama pro sebe - bohuzel neznam detaily, ale vim, ze chvili byly velke spory mezi MS a Sunem a ani Sun v tom nebyl zrovna nevinne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  26. 06. 2007 21:25  | 

skvely, takze vis odkud ten prikaz je. Ted si jeste nastuduj, co znamena
Je sorry, ja zapomel ze ty nemuzes. On ten nejrozsirenejsi OS, kterej je bezpochyby nejrozsirenejsi, protoze je nejlepsi ... tak nejak nema implementovany vazby objekt-subjekt. Nemluve o skupinovych pravech (pokud nebereme v potaz tu parodii na bezpecnost, ktery rikaj "Mistni Uzivatele a Skupiny". Takze tohle v jeho helpu asi nebude
No tak holt budes muset konzultovat manual nejakyho mene rozsireneho (a dle tebe tedy i mene kvalitniho) OS.
BTW. dokazu videt pozitivni veci. Zrovna ty win3_11 bych povazoval za pozitivni, protoze me osobne prinesly aspon nepreemptivni multitasking. Coz byla na PC bomba (prej to umely i nejaky dosy, ale ty jsem nemel, takze mi to bylo na 2 veci).

"MS je ... velmi otevrena co se tyka spoluprace s jinymi firmami a to nejen NVIDIA"
ano, jenomze jejich styl otevreni (bud budes spolupracovat nebo ti dame pres drzku) nepovazuju za zrovna ok.
Viz reklamy na ktery prispival, viz. "Visra compatible hw", viz penalizace odberatelu, kteri prodavali konkurenci, atd. atd.
"OOP narocnejsi na "background" ? To by me zajimalo, kde jsi na tohle prisel"
tak, ze pro me to bylo narocnejsi. Jak na cteni, tak na programovani. Zatimco dobre strukturovanej program jde cist jak detektivka, OOP je hodne narocny na pamet (programatora;).
Popravde neznam nikoho, kdo by rikal, ze se mu v OOP pise lip nez strukturovane. Kazdej zacne hned s enhanced vyhodama "kdyz je toho hodne".
Ano, OOP a dobra koncepce udelaji pozdej svy efekty. Jenomze strukturovanej program zadnou koncepci mit nemusi (kdyz to podstatny ma programator v hlave).
Ale to jsme ponekud mimo.

"neznam detaily, ale vim, ze chvili byly velke spory mezi MS a Sunem a ani Sun v tom nebyl zrovna nevinne"
no ROFL.
Tak pouzij google, protoze je to hodne zajimava story. Tak jen v kostce:
1) Sun tlaci javu jako multiplatformni programovaci jazyk
2) MS prichazi se svym MS Java - obslahnuta java sun s nekolika rozsirenima jejichz jedinou funkci je znemoznit bezproblemovy beh na jinych platformach (potazmo i na wokech s java sun). Nejsem si jistej, jestli ty rozsireni nemeli patentovany ... ale to je celkem jedno, protoze program napsanej na MS java by nebezel na jinejch OS.
Fazi 2 rozepisovat dal nebudu, protoze pripomina jiny prasacky aktivity MS - aktualni verze treba tady:
http://www.abclinuxu.cz/blog/uf_ja_nechci_blog/2007/5/21/180863
3) Sun zaluje MS aby bud distribuoval jeho javu, nebo aby dal ruce pryc.
4) Soud rozhoduje, ze prznit javu bez licencniho souhlasu je protipravny.
5) MS stahuje javu z Woken.
6) MS prichazi s .NET (multiplatformnost over Widle)

P.S. ne ze bych se musel nekomu spovidat (notabene v diskusi o nicem), ale tohle pisu z Win XP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  26. 06. 2007 22:41  | 

Myslis ze neznam chmod? :) Jak sem rekl, nejsem zameren proti nicemu a ani linux mi neni cizi.
Vazne si myslis ze Windows nema neco jako dedeni prav v hierarchii objektu? :) Zvlastni, ze to pak ale funguje.
Mimochodem "nepreemptivni multitasking" se nerika - nazyva se to "kooperativni multitasking" - to jen tak pro upresneni :) A DOS ho nemel - mel pouze residentni programy, ktere byly ale trochu neco jineho, protoze nedochazelo k prepnuti ulohy na procesoru.
To tvoje "bud budes spolupracovat nebo ti dame pres drzku" ze strany MS jsi sebral kde? Vis ono ve svete obchodu se nikdy nejedna v rukavickach, ale v pripade MS toto nehrozi (tohle se mozna dela v Rusku nebo Cine), MS ma jine paky jak nekoho smerovat tam kam chce. A tak to delaji vsechny firmy - jinak by nevydrzely ve tvrdem konkurencnim prostredi.
Muzes mi laskave vysvetlit co je tezsi na OOP z hlediska zapamatovani?
Kdyz mam v kodu napsano:
for( int i=0; i Draw();
}
coz vykresli vsechny objekty ulozene v poli "array" odvozene od abstraktni tridy GraphicObject.
Toto je podle tebe horsi na pamet a cteni nez kdyz bych to napsal proceduralne s milionem podminek, neustalym udrzovanim kodu pri pridavani trid apod? Jestli jo tak to ses teda asi opravdu "kvalitni" programator :)
Je to naopak nez pises - pres OOP lze kod strukturovat mnohem lepe, kvuli tomu bylo take OO programovani zavedeno. Pokud neumis programovat objektove pak zrejme bude problem v tobe (a nebo pises pouze velmi kratke programy - cca do par tisic radku, kde nic sloziteho nepotrebujes).
To by me zajimalo, ktery program nemusi mit na zacatku zadnou koncepci a staci aby ho mel programator v hlave jak tvrdis :) Mozna tak jednoducha konzolova utilita nebo podobny program, ale cokoliv slozitejsiho je bez predem promysleneho navrhu cesta do pekel.
A jen tak mimochodem, povsimni si ze kdyz neco nevim tak to nehledam na google abych to pak opsal a delal chyterho - kdyz neco nevim a neni to pro me podstatne tak to proste nevim a na nic si nehraju. Proto sem taky nevedel presne jak to bylo mezi MS a Javou. Sice si mi to vysvetlil (zrejme podle googlu), pochybuju sice ze to lze takto zkratit, ale je mozne ze to tak bylo. Ja to zkoumt nebudu, mam i jine aktivity.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  27. 06. 2007 21:29  | 

""nepreemptivni multitasking" se nerika"
LOL este me tu zacni ucit nazvoslovi. Nikdo tomu nikdy nerikal jinak. Stejne jako mysitko je mysitko a klepou se akorat tak ynteligenti po hlave.
"Vazne si myslis ze Windows nema neco jako dedeni prav v hierarchii objektu? :)"
nema to implementovany na tak jemne urovni jako unix. Resp. implementovany to ma, nastavitelny to nema.
"Muzes mi laskave vysvetlit co je tezsi na OOP z hlediska zapamatovani?"
sezen mi jednoho programatora, kdo potvrdi, ze se mu v OOP dela lip nez strukturovanej program (nejakej obyc. program - treba jako OOP Hello World! ) a muzem pokracovat.
"Toto je podle tebe horsi na pamet a cteni nez kdyz bych to napsal proceduralne s milionem podminek"
kdyz pominu, ze tebou napsany kod by nejel ani na nejakym pofidernim OOP prekladaci, tak nevim proc bych mel neco delat s milionem podminek.
Leda by to byl pofiderni MS OOP Enhanced Ultra Enterprise Prekladac 3000 s inteligentnim doplnovanim zavorek, kde programovani probiha odklikanim nekolika polozek.
"nebo pises pouze velmi kratke programy - cca do par tisic radku, kde nic sloziteho nepotrebujes"
BINGO!
"cokoliv slozitejsiho je bez predem promysleneho navrhu cesta do pekel"
o extremnim programovani jsi asi jeste neslysel, co? Tak si neco precti:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Extr%C3%A9mn%C3%AD_programov%C3%A1n%C3%AD
jeden z bodu (za vsechny): vždy se programuje jen to, co je v danou chvíli nezbytné
"pochybuju sice ze to lze takto zkratit, ale je mozne ze to tak bylo."
no jo, ty radsi predzvejkany veci kdy ti nejaka autorita rekne jak to bylo a jak to ma bejt.
Kdyz mi neveris, tak si to najdi. Od toho ten google mame.
"Ja to zkoumt nebudu, mam i jine aktivity."
blahoslaveni chudi duchem. Hlavne ze mas cas na psani slohovek. Na rozsirovani svych obzoru evidentne ne.

P.S. kdyz neco hledam, hledam to, abych si to overil a neplacal tu blbosti jako nekdo.
Nekdo, kdo nema cas si cokoliv overovat, ale proste vi jak to ma bejt protoze to proste vi.
A taky aby to tu nekoncilo vycucanejma argumentama ... co je debata, do ktere to smerujes.
Co muzu linkuju. Chapu, ze nekdo kdo si vsechno cuca z prstu muze linkovat dost tezko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  27. 06. 2007 22:05  | 

Kdybys znal historii PC trochu jinak nez jen z googlu tak bys vedel, ze slova jako kooperativni a preemptivni k sobe patri od nedavna. To ze nekdo nazyva kooperativni multitasking jako nepreemptivni je stejna hloupost, jako kdyz misto NE budes rikat NEANO. Znaci to totez, ale je to hloupost, ktera vznikla kvuli tomu, ze spousta lidi zna jen preemtivni multitasking a to tezke slovo "kooperativni" zna malokdo.
Na jak jemne urovni ma UNIX implementovano dedeni prav? Povidej - rad se poucim co v NT jadre neni implementovano.
Povazujes Hello World za program na kterem chces ukazovat vyhody proceduralniho pristupu a nevyhody OOP? Tak to ses teda opravdu "profesional" :) A jinak ti programatori ktere chces jmenovat - John Carmack, Tim Sweeney, od nas treba Miroslav Virius. Navic nechapu co myslis tim "strukturovanym programem" - myslis ze OOP neni strukturovane - tj. podle tebe je bez koncepce? To jsi vazne takovy amater nebo co?
Koukam ze kod co sem napsal, se nejak nezobrazil (byl tam nepovoleny znak "mensi nez"), tak znova:
for( int i=0; i "mensi nez" array.Count(); i++)
{
array[i] "sipka" Draw();
}
Takze toto je podle tebe slozite? :) Ty radeji nadefinujes deset nepolymorfnich struktur a hezky budes psat:
if(object.type == 0)
{
VykresliKolecko(objekt);
}
else
{
//dalsich 9 moznosti
}
To bude ale opravdu prehledne :) A pak az ti pribyde jeden graficky objekt tak budes vsude v kodu hledat, kde pridat prislusny typ vid? :) Je videt ze opravdu vis jak spravne navrhnout aplikaci :)
Extremni programovani sem netahej kdyz nevis o co jde. Ten tvuj priklad
"vždy se programuje jen to, co je v danou chvíli nezbytné"
je uplne o necem jinem. Tezko totiz muzes stavet komplexni system bez analyzy a nejakeho minimalniho navrhu. Ten je totiz zakladem extremniho programovani. Nejprve se veci rozvrhnou a promysli a pak teprve se pouzivaji techniky XP. Koneckoncu podivej se na link na Wikipedii cos mi sem pastnul, dole tam mas sekci kde prvni dva kroky jsou planovani a design :) Priste se nauc aspon cist clanky cele.
S tou Javou ti to klidne i verim, je mi to jedno, jen pochybuju, ze cely spor lze zkratit takto jednodusse, pravda je vetsinou mnohem slozitejsi. Ale me je celkem ukradena, nevlastnim ani akcie Sunu, ani MS - tak proc by melo.
Nepovazuju za rozsirovani obzoru zkoumani sporu mezdi dvema IT firmami - ma to nulovou informacni hodnotu.
A aby bylo jasne - ja tu neplacam blbosti - to ty tady diskutujes o DX10 jehoz specifikaci si v zivote nevidel. Ja sem napsal, ze o sporu mezi Sunem a MS nic konkretniho nevim, coz je fakt a nic vic jineho. Je to naopak nez pises - vetsinou ti co zahlcuji diskusni fora linky na web patri ke skupine neznalku - naopak to vetsinou neplati.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  28. 06. 2007 18:24  | 

"spousta lidi zna jen preemtivni multitasking a to tezke slovo "kooperativni" zna malokdo"
A hromosvodu rikas zasadne bleskosvod, protoze tech 15 milionu lidi jsou nepochybne blbci, co?
Hromosvod je hromosvod, protoze tomu tak vsichni rikaj.
Nepreemptivni multitasking je nepreemptivni, protoze tomu tak vsichni rikaj.
Komplexni analyzy delaj akorat velky firmy. A jak konci jejich projekty?
70% zahozeno (proste se odepise ztrata a vyvoj se stopne)
20% se predela dle novych pozadavku
10% se dokonci cca dle planu.
Toliko k uzasnemu planovani.
"Nejprve se veci rozvrhnou a promysli a pak teprve se pouzivaji techniky XP."
tak o EP vis evidentne kulovy, protoze to stoji prave na tom, ze se "nekeca ale maka". Jinejma slovama ze se jede a kdyz se ukaze, ze je neco blbost, tak se to zahodi V MOMENTE kdy se k tomu nazoru dojde.
Tedy opak pristupu - naplanovat a jet jak stroje podle planu.
"Ale me je celkem ukradena, nevlastnim ani akcie Sunu, ani MS - tak proc by melo."
proc by te teda melo zajimat jestli MS zadupe OpenGL? Jo aha, tady mas primy zajem. MS ti nabizi pevnou lajnu sefa, ktery rekne "takhle to bude a basta". Ty se nemusis nic ucit, nic testovat. On ti posle dokumentaci a ty pak jedes podle ni.
Nemelo by ti to byt sumak pokud chces diskutovat o chovani MS - on se totiz ve vsech kauzach chova stejne.
"ja tu neplacam blbosti"
nerekl jsem blbosti, rekl jsem argumenty vycucany z prstu.
"vetsinou ti co zahlcuji diskusni fora linky na web"
typicky priklad argumentu vycucaneho z prstu. Stejne tak muzu rict "ti co odmitaj davat linky vetsinou vi kulovy a zadny zdroje informaci nemaj".
Proste prestrelka argumentu vycucanych z prstu, ktera ti evidentne vyhovuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  28. 06. 2007 21:23  | 

Vedl si nekdy nejaky vetsi softwarovy projekt? Tj. projekt alespon s milionem radku? Nebo aspon se 100K?
Ja uz ano, mam narozdil od tebe takovou programatorskou praxi, ze se ti o tom ani nezda, Takove zkusenosti z knizek ani z Google neziskas, to chce poctivou dlouholetou praxi.
S tvym pristupem XP by kazdy projekt okamzite krachnul :) Myslim, ze by sis mel neco zjistit o softwarovem inzenyrstvi a vecech kolem toho, abys konecne pochopil, ze psani SW je o necem jinem nez o napsani 1000 radku kodu, ktere funguji.
Kdo tady mluvi o nejakych komplexnich analyzach ty hlupaku?
Kdyz chces udelat napr. CAD system tak ho snad zacnes psat jen tak bez niceho? Nebo treba textovy editor? Nebo kompilator? Ty o tom nevis zcela evidentne vubec nic a pouze se tu ztrapnujes. U libovolneho SW projektu se jeho zivotni cyklus musi radne naplanovat - pokud to neni potreba, pak to neni SW projekt ale miniprogramek na par radku, ktery se ani SW projekt neda nazyvat (jeste aby jo kdyz implementace trva lepsimu programatorovi max. jedno odpoledne).
Narozdil od tebe o XP vim dost, nebot vetsinu zakladnich pravidel XP u nas praktikujeme a to uz pekne dlouho, vlastne jeste driv nez se zacal pojem XP utvaret.
Cela tato diskuse se proste toci okolo DX10 o kterem zcela evidentne nic nevis a presto se do toho seres. O OOP toho taky moc nevis a opet se v tom vrtas. Za mnou chodi desitky lidi pro rady ohledne OOP programovani, 3D grafiky a matematiky. Az na tom budes podobne tak pak o techto vecech diskutuj.
Pokud chces v teto diskusi pokracovat pak dokaz sve znalosti odpovedi na nasledujici otazku (tyka se C++):
Je abstraktni metoda metodou virtualni? Muze byt tedy destruktor abstraktni?
Pokud nejsi schopen odpovedet pak to jen dokazuje ze se tu bavim s clovekem, ktery o programovani nic nevi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BEN  |  01. 08. 2007 13:29  | 

Tom má pravdu. Nejsem programátor, ale slovo nepreemptivni jsem slyšel poprvé. Stačí se zeptat dětí v 7. třídě ZŠ. (z mé zkušenosti) Těch pár jedinců, kterým nestačí vědět kde je "ten čudlík, kterým se to zapíná" a "jak tam má nainstalovat tu hru" a kteří se snaží proniknout do tjavascript:__doPostBack('ctl01$48_1029$ctl00$btnSave','')
Odeslatajů výpočetní techniky sami by chmod777 opravilo asi ve stylu "myslíš tím kooperativní multitasking?" Profesionál používá domluvené a obecně známé termíny. Já bych se asi cítil trapně, vypustit něco takovýho. Leckoho pak napadne: No jo, on je tak chytrej, že nám předělává celý názvosloví! Kde si můžeme něco o těch novinkách přečíst? (ale na Wiki: "Kooperativní multitasking (též nepreemptivní)..." první varianta to snad vystihuje lip, ne?)
PS: Vždycky jsem se o grafiku zajímal, ale nevěděl jsem, kde a a jak začít. Nevíte, jestli existují nějaké publikace s problematikou WRML, OGL a DX stylu "bez předchozích znalostí", nebo nělo co zvládne student 2. roč. spš? Nikdy jsem nenapsal ani řádek kódu (no jo, stydím se 10 metrů pod zem), ale když člověk narazí na profesionála, tak toho chce využít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Algeron  |  29. 06. 2007 12:55  | 

Chlapče, mně je trapně i za tebe. :) Ty si už asi uvědomuješ, že jsi narazil na člověka, který tě znalostmi a zkušenostmi mnohonásobně převyšuje, ale tvoje zoufalá snaha přistihnout ho alespoń při nějaké neznalosti, abys z toho nevyšel jako úplný trotl, je vážně hrozně trapná, promiň. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Algeron  |  29. 06. 2007 12:57  | 

Myšlen jest samozřejmě Chmod777. Tomovi naopak děkuji za zajímavé informace, je to profesionál a má můj respekt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hanakus  |  29. 06. 2007 13:47  | 

chmod777
Ještě bych dodal, že se v problematice programování asi moc nevyznáte a každým svým dalším příspěvkem toto potvrzujete.
Nevím ale zrovna hello world mi nijak složitý v OOP nepřijde. Já mezi printf("hello world"); a cout << "Hello world"; moc rozdílů nevidím ...
Btw chtěl bych vidět jak se zásadami "extrémního programování" budete vyvíjet nějaký rozsáhlejší projekt. viz "konečný program se i několikrát denně sestavuje a testuje se" - to bych chtěl vidět, zvlášť u projektů, které se kompilují třeba půl hodiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  27. 06. 2007 21:31  | 

Myslis ze neznam chmod? :)
myslim, ze neznas "chmod 777". Skus si to a uvidis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hanakus  |  29. 06. 2007 13:28  | 

Když tedy podle vás nVidia na OpenGL sere, tak proč by potom vydávala rozšíření(extensions) pomocí kterých se dají dosáhnout stejné výsledky jako s DX ? Rozdíl mezi DX a OpenGL je právě v tom že MS vždy do nové verze nabalí nové funkce. U OpenGL se to řeší rozšířeními do doby než vydají verzi úplně novou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czlukas  |  31. 07. 2007 22:57  | 

Kurna prestante se hadat je uplne jedno co si koupis nikdy nejsi blb. Kup si to na co mas a co chces podle toho ti pojedou hry ale koupit si GeForce 8 series jen kvuli DioXinum10 je vazne blbost bo jedou jen pod BUGVystama a tam jede velke hovno jelikoz aero ubira pamet jak Ram tak grafickou i za chodu hry k tomu jeste pridej ten nesmysl sidebar a cele jadro visty a mas z toho jednu velkou blbost --- WinXP uz jakz takz jeli takze DX10 na XP by vseci uvitaly jenomze MARKETING rozhod ze kvuli lepsimu prodeji visty pudou DioXiny10 jen pod vistou.
Jediny kdo tuhle blbost vyresil sou Crytek bo ten u Crysis (Vista exclusive hra (udelana na jednoduchej crack pro WinXP)) dal podporu i pro DX9 --- Proc by davali DX9 na vistu ??? --- Jadro crysis je udelane na WinXP i Vistu --- i sami vyvojari her to neberou jen kvuli API ale taky kvuli tomu ze MS by jim nedaval prachy kdyby ty firmy sli proti nemu --- MS zaplati a svym spusobem za nic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  26. 06. 2007 13:37  | 

"nejake navody a serialy"
ty's hadam undeground nikdy necet, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  26. 06. 2007 13:48  | 

Presne ta, necetl. Kdyz si chci precist neco o CG tak to rozhodne nehledam na ceskych webech. Radeji se kouknu na gamasutru, gamedev, flipcode nebo treba do vyvojarske sekce nvidia. Odtamtud se daji ziskat zajimavejsi informace a hlavne je tam moznost diskutovat o nekterych problemech s lidmi, kteri pracuji v podobnych profesich a tedy si s nimi lze vymenovat uzitecne informace a postrehy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  26. 06. 2007 17:52  | 

undeground byl kultovni server. A nebyl o grafice!
Kolik ti je? 10?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  26. 06. 2007 20:37  | 

Na svete jsou tisice kultovnich serveru!!! A ja nemam cas je cist vsechny ... reagoval sem jen na to, ze nema cenu cist nejake navody a serialy o OpenGL pokud o tom chci opravdu vedet vsechno.
Takze nemam nic proti nejakemu underground.cz, ale proste rikam, ze clovek, co chce byt na urovni v oblasti CG, musi byt schopen ziskat detailnejsi informace.
PS: 10 mi neni, obavam se spis ze za normalni situace bys mi mozna ty rikal pane :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  26. 06. 2007 21:47  | 

ja nerikam pane nikomu.

I pri respektu domorodych zvyklosti je nademnou jen nebe a buh (s nim jsem zatim nemluvil;).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  26. 06. 2007 22:45  | 

Takze kdyz si chodil na VS tak si svym profesorum tykal ze? ... Pokud si tam vubec chodil tak mam pocit, ze s takovym pristupem si tam dlouho vydrzet nemohl.
Ono obcas neni spatne trochu pokory a skromnosti vis? Jednou bys mohl neprijemne narazit. To je jen takova dobra rada do zivota.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  27. 06. 2007 21:45  | 

"Takze kdyz si chodil na VS tak si svym profesorum tykal ze? ... Pokud si tam vubec chodil tak mam pocit, ze s takovym pristupem si tam dlouho vydrzet nemohl."

"Ono obcas neni spatne trochu pokory a skromnosti vis?"
nasrat
"Jednou bys mohl neprijemne narazit."
Zkusíme to silou, Jako Chaňa s Rylou
http://www.elyrix.net/text-pisne/kabat/25404-chanasrylou
BTW. hlavou proti zdi se da. Pokud mas dost velkou rychlost, odsere to vic ta zed (kdyz neuhne )

P.S. ne, ja je neoslovoval
Krom toho se jim nerika "pan XYZ", ale docent Vomacka, profesor Semtamtuk ... taky jsou tam nejaky pofiderni tituly - asistent, odborny asistent, pomocny asistent, nebo tak nejak - s tema nemuzu slouzit, ty jsem nikdy nikoho neslysel pouzit.
A kde jsi studoval ty, ze nevis jak se tituluji akademici? Na MS Enhanced Enterprise Extended University 2007?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  27. 06. 2007 22:16  | 

Je videt ze jsi krupan ktery zrejme na vesnici jezdi s traktorem ze? :)
Akademicky pracovnik se vetsinou oslovuje "pane profesore, pane docente, pane magistre" nebo bez titulu, ale se jmenem , coz lide prijimaji ruzne, nekteri si na titulu zakladaji, jini preferuji vice lidskosti behem komunikace a stavi se na urov podrizeneho. To ale ty zrejme tezko muzes vedet, protoze tvuj styl chovani je opravdu na urovni uhrovateho teenagera, ktery se vzpouzi jakekoliv autorite.
Jo a kdyz mluvis o tom prorazeni zdi tak doporucuju nekdy odlezt od PC a zkusit to treba rukou - neni to nic tezkeho a 10 cm pricka je naprosto dokonala oddychovka pro zbaveni stresu - jen musis vedet jak na to a musis to mit srovnane v hlave (takze to u tebe asi nepujde), aby tvoje telo mohlo byt ovladano tak jak je potreba.
PS: Tu pricku si ale musis postavit, coz by pro traktoristu jako ty nemel byt problem :) Pripadne si najdi nejakou budovu urcenou k demolici a zkus si to tam :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  28. 06. 2007 18:32  | 

Salate, ja prorazim zdi celem.
ad 10cm) no malokdo prorazi telem cihlovou tricitku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  28. 06. 2007 21:28  | 

Tak uz je mi jasny proc si takovy hlupak
Poskozeni mozku vlivem prorazeni zdi celem je zda se nevratne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  28. 06. 2007 18:37  | 

rikal jsem, ze jsem nikoho neoslovoval - v ceske kotline se narozdil od jinych kultur zase tak povine neoslovuje, vis? To bys ostatne mohl vedet, kdyz kecas s lidma z ciziny - pokud s nima ovsem nekecas pod jejich vlastnima clankama
a neslysel jsem, ze by nekdo "pan" pouzival ve treti osobe. Vzdycky "je tu doc. Vratny?" ... "tohle je pro profesora Kominika"...
Nekdy bys mohl vylizt vod svyho kompu. Ne vsechno beha presne podle standardu. Prekvapko, co?
Uz sis zjistil, co znamena "chmod 777"? Asi ne, pouzivat vlastni mozek (resp. cokoliv co ti nekdo nepredzvejka) je prilis nad uroven tvyho intelektu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  28. 06. 2007 21:37  | 

Ty musis byt opravdu vesnicky buran, kdyz nejsi schopen oslovovat lidi. Zrejme pouzivas obligatni vyrazy typu "Hej ty ..." typicke pro pro namachrovane nactilete, kteri si mysli, ze znaji cely svet a pritom neumi nic jineho, nez zbytecne klapat hubou.
Je videt ze jsi asi nechodil vubec do skoly (natoz na VS ) - vetsinou se totiz oslovuje bez jmena a pouze titulem.
A co se tyka prikazu chmod tak ten sem pouzival uz v dobach, kdy tys jeste ani nevedel, ze vubec neco jako unixovy system (nebo nedej boze prava) existuji. A co se tyka pouziti meho mozku tak nemusis mit starosti - ja sem za jeho pouzivani veeelmi solidne placeny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rajo  |  25. 06. 2007 20:34  | 

Přesně tak, předpokládám ž v Shadowru byl jen jednoduchý check na verzi Windows. pochybuju že Falling Leave něco komerčně skutečně vypustí, IMO to skončí jako klasický vaporware. DX10 není jen Shader Model 4 (který by asi emulovat šel, za cenu poklesu výkonu), ale taky kompletní virtualizace RAM a VRAM a další techniky, zakořeněné v kernelu. Marketing je v tom zčásti nepochybně taky, ale nejen ten. A pro všechny Vista-hatery: asi si už nepamatujete, jak vypadaly XP před prvním SP. Nedodělaný moloch bez ovladačů, který jel pořádně málokomu. Vista je proti tomu zázrak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rajo  |  25. 06. 2007 20:35  | 

Heh, stejný příspěvek ve stejnu dobu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  25. 06. 2007 20:38  | 

No jo stane se

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rajo  |  25. 06. 2007 20:50  | 

Jasně, stane se . Ještě něco: "firma" Falling Leaf (proboha, viděli jste ty stránky??) se už teď snaží vydělávat na svém (zřejmě) podvůdku, prodává jednak předobjednávky a jednak Halo 2 a Shadowrun prostřednictvím Amazon Affiliate programu. Preview, které dostali důvěřiví zákazníci, nerozjel vůbec nikdo. Za další: Vista-only není jen DX10, je tam spousta dalších věcí jako Windows Games Live, které je jen pro Vistu, Falling Leaf už slibovali emulaci OGL XP her pro Linux a OSX, stejně jako Oblivion a další věci. Nedodali zatím vůbec nic. Velmi mi to připomíná zázračný emulátor CherryOS, který měl na X86 rozjet Mac OS X v plné rychlosti. Nebylo z toho samozřejmě nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  25. 06. 2007 21:51  | 

Staci se podivat do mistni diskuse a sam vidis kolik "chytraku" si tu mysli ze DX10 je jen nejaky prevleceny DX9 s par novymi prvky typu GS, SM4. Tihle lide snadno uveri ze uvedene wrappery jsou technicky mozne.
Nesmime se zlobit, ze nejaka firma vyuzije vseobecne nenavisti lidi proti MS a zaroven jejich neznalosti a nabidne jim presne to co chteji :) Spousta lidi si to koupi treba jen proto aby mohli rikat "Kouknete, DX10 beha pod XP a MS nam vsem lhal.".
Jen at si lide kupuji tyhle "zarucene" fungujici wrappery apod. Za blbost (a neznalost) se preci ma platit :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
daidalos  |  25. 06. 2007 22:05  | 

Jj, ty stránky jsou výborný:D.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  25. 06. 2007 21:50  | 

"jak vypadaly XP před prvním SP. Nedodělaný moloch bez ovladačů, který jel pořádně málokomu."
jak vypadaji Vista před prvním SP: Nedodělaný moloch bez ovladačů, který jede pořádně málokomu.
aaale pamatujeme. Proto jsem taky zustaval dlouhou dobu na W2k (xp proti nim stejne moc vylepceni neprinesly). A provsichni rozumni cekaj na prvni SPcko (nejmin).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rajo  |  25. 06. 2007 22:58  | 

Je to možný, že ti Vista dělá problémy. Já patřím mezi ty, kterým jede v klidu na mnoha počítačích. Nejsem progiš, živím se psaním (O2007) a dělám video (Adobe produkty, autodesk combustion apod) a problémy zatím nemám a v budoucnu je už vůbec nepředpokládám. I ty hry mi jedou a problémy s ovladači nemám, naopak mě Vista sama odkáže na příslušné weby, pokud nějaký chybí. Občas něco padne (samotný systém ne), ale stabilita je u mě na úrovni XPSP2, ne-li lepší. Your mileage may vary.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rajo  |  25. 06. 2007 23:04  | 

Je vůbec celkem zajímavý, jak každej očekává od novýho systému něco ÚPLNĚ jinýho. Já třeba oceňuju parádní Search, hodně mi usnadňuje práci (vím že jsou alternativy pod XP, zkoušel jsem skoro všechny, ale integrace ve Vistě je bezvadná), taky filtrování podle vlastností v Průzkumníku, rychlý usínání a probouzení na laptopu, network discovery a koneckonců i to DWM. DX10 je pro mě až někde na konci, a to hry hraju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  26. 06. 2007 13:57  | 

sakra na tech akcich MS musi vypoustet neco do vzduchu. Jinak to neni mozny. Jeste ne tak napada - neochutnaval jsi to jejich obcerstveni? To by mohlo byt ono.
"rychlý usínání a probouzení"
my XP usnou/probudi se za 2 vteriny. Co tvy Visra?
"DX10 je pro mě až někde na konci"
aby ne, kdyz zatim na nich vysly snad 2 cely hry (resp. dema )
"filtrování podle vlastností v Průzkumníku,"
ze by Visra konecne dohnaly Total Commander? Stahni si tohle: http://www.ghisler.com/ a jestli jsou Visra lepsi, mozna je vyzkousim.
BTW. visra jsou o cca 10% pomalejsi (ve hrach - pri praci to bude se zapnutym 3D vic - nemluve o te spotrebe).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rajo  |  27. 06. 2007 02:26  | 

Na tohle se mi nechce ani odpovídat, protože to skoro nemá smysl, ale jo, TC samozřejmě znám (i když mám radši Salamandera), ale víceúrovňový filtrování dvěma clickama v Průzkumníku mi přijde dobře vyřešený a srozumitelnější než v TC. Při práci naopak Vista (čti Visra) pomalejší není, když je zaplý DWM (Aero apod.), protože se zobrazování offloaduje z CPU na GPU. I když se moc výkonu CPU neuvolní, pomalejší to není ani omylem a aspoň už neutírám zatuhlým oknem všechno pod ním jak s GDI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  26. 06. 2007 14:01  | 

"živím se psaním (O2007)"
pak ti muze byt sumafuk, na cem jedes, protoze ergonomicky psani umi vsechny OS, ktery vysly v tomhle tisicileti.
BTW. ty hry ti jedou pomalej (coz pravda nemusi vadit).
P.S. firewall/antivir mas jakej? Ze by zadnej?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rajo  |  27. 06. 2007 02:30  | 

bude lepší když to necháš na mě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chmod777  |  27. 06. 2007 19:31  | 

P.S. firewall/antivir mas jakej? Ze by zadnej?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  11. 04. 2008 11:45  | 

Pro uživatele mající DirectX 9 kompatibilní grafickou kartu zde bude rozhraní Direct 9.0L, jehož podrobnosti zatím neznám, ale bude se jednat o subsystém DirectX 10, což umožní i na starším hardware zapnout ve Windows Vista podobné "features" jako na nejnovějším DirectX 10 hardware.
Mezi hlavní taháky DirectX 10 tedy patří unifikovaná architektura shaderů, ale máme zde také novoty jako geometrický shader nebo virtuální grafickou paměť a samozřejmě Shader Model 4.0, který je ovšem velmi úzce spjat s unifikovanou architekturou. Podrobněji si vše rozebereme v následujících kapitolách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anička Balounová  |  25. 06. 2007 22:46  | 

~/PubSystem.Controls.Run.Articles/Text_Article.ascx
System.IndexOutOfRangeException
There is no row at position 0.
System.Data
at System.Data.RBTree`1.GetNodeByIndex(Int32 userIndex) at System.Data.DataRowCollection.get_Item(Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.Articles.ArticleAllChapters.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at System.Web.UI.ControlCollection.Add(Control child) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivi  |  26. 06. 2007 19:16  | 

něco pro všechny http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=7747&Itemid=89&limit=1&limitstart=0

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivi  |  26. 06. 2007 19:19  | 

pardon znova
http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=7747&Itemid
=89&limit=1&limitstart=0

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  11. 04. 2008 11:47  | 

Pro uživatele mající DirectX 9 kompatibilní grafickou kartu zde bude rozhraní Direct 9.0L, jehož podrobnosti zatím neznám, ale bude se jednat o subsystém DirectX 10, což umožní i na starším hardware zapnout ve Windows Vista podobné "features" jako na nejnovějším DirectX 10 hardware.
Mezi hlavní taháky DirectX 10 tedy patří unifikovaná architektura shaderů, ale máme zde také novoty jako geometrický shader nebo virtuální grafickou paměť a samozřejmě Shader Model 4.0, který je ovšem velmi úzce spjat s unifikovanou architekturou. Podrobněji si vše rozebereme v následujících kapitolách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Speciál o přechodu na DVB-T2

Velký test herních myší

Super fotky i z levného mobilu

Jak snadno upravit PDF