Windows 7 směřují k vydání ještě letos. Bude i zvýhodněný upgrade

Diskuze čtenářů k článku

avatar
14. 02. 2009 18:14

...tohle je diskuze pod článkem o W7, tak se bavme o nich !!! Jinak k té stabilitě, už dva roky mám na noťasu XPčka bez reinstalu a bez jediné modré smrti nebo jiného průšvihu, tak teda nevím - mě to přijde celkem dost stabilní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 02. 2009 20:42

Já mám počítač s Windows Vista už asi 2 měsíce bez jediného restartu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 02. 2009 00:03

Přesně :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 02. 2009 09:15

Mám Vistu asi půl roku a jsem s ní spokojenej, jen by mně zajínalo jak to bude s upgradem když nesplňuju podmínku od 1.8.2009? Jaká asi tak bude cena upgrade balíčku? Nový W7 se mi totiž líbí moc, ale novou licenci teda zrovna kupovat nechci..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2009 10:32

Předpokládal bych, že pokud máte OEM verzi (což je nejpravděpodobnější), že upgrade možný nebude. Standardně je možný upgrade pouze plných verzí a to ještě za cenu převyšující cenu nových OEM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 02. 2009 13:22

Mám Vistu HP32bit OEM. Pokud by to šlo a cena by se pohybovala rozumně tak by to bylo dobrý, ale dát plnou cenu za nový systém když jsem před půl rokem dal 2500,- za visty se mi moc nechce. Ale co tak zatím pročítám různé blogy o W7 tak se mi ten systém líbí čím dál tím víc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2009 17:25

Rád bych připomněl, co spousta uživatelů Visty tvrdila právě před půl rokem. Budu to citovat, i když to nebude doslovná citace, ale pouze ocitovaná myšlenka:

"Nechápu, jak někdo může v dnešní době být stále na WinXP. Každý by měl upgradovat na Vistu, protože Vista je ten nejlepší systém, ve kterém je budoucnost."

A teď vy sám svým příspěvkem ukazujete, že mnou zmíněná myšlenka byla blbost. Uživatelé Visty budou brečet, proč za ní vyhodili peníze a uživatelé XP budou jásat, že ušetřili a teď si teprve budou moct koupit nový systém

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2009 17:38

1. myslím, že brečet o 2500 nemá cenu, v životě počítače (3 roky a více) neznamenají moc (70 Kč/měs., srovnejte s cenou krabičky cigaret na _den_)

2. myslím, že není účel aby lidé upgradovali, rozumný uživatel používá to, co s PC zakoupil

3. Microsoft chce prý zkrátit cyklus vydávání Windows, takže si na tato dilemata zvykejme

4. W7 a WVi nejsou moc rozdílné, určitě ne natolik, aby to měl někdo prožívat

5. podle diskusí bych se neřídil; v diskusí bývá dojem opačný než v reálu - protože v diskusích se exponuje skupina těch, kteří mají nějaké trable, ale nikdy nevíte kolik na ně připadá těch bezproblémových

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2009 18:22

1. to "brečet" jsem myslel z nadsázkou. Samozřejmě, že nepočítam, že se kvůli tomu někdo skutečně rozbrečí a třeba pro mě znamená hodně každá stokoruna, takže, co znamenají 2500,- nemá smysl debatovat. Jestliže vyhodím peníze za OS (ať už stojí kolik chce), tak předpokládam, že mi nějakou dobu vydrží.

2. s tím souhlasím, ale bohužel znám spoustu lidí, kteří si zakoupili Vistu jenom proto, aby byli IN. Přitom ty XP, co měli jim naprosto stačili.

4. pro běžného "wordaře" moc rozdílné nejsou, ale pro uživatele, který využívá výkon PC na doraz, bude systém rozdílný dost.

5. tady souhlasím, i když mám tak trochu opačný názor. Už jsem zažil lidi, co na internetu Vistu obhajovali, jak je skvělá, bezproblémová atd. a v reálu měli nespočet problémů. Např. můj spolubydla z koleje. "Vista je skvělá, nejlepší, co kdy existovala", ale přitom jsem u něj viděl BSOD každý den a zhruba po půl roce jsem přijel a on reinstaloval na XP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2009 18:28

ad 5) většinou se stává šťouralům, kteří se snaží nový systém rozjet na starém hardwaru anebo s hardwarem experimentují; na nových kompech jsem BSOD neviděl a dokonce i staré, tam kde jsem to zkoušel, nepadaly...

Kupovat verzi Windows jen kvůli tomu být IN je pitomost.

Ten, kdo jede HW na svoje maximum, tak ten si spočítá, jestli se mu víc vyplatí investice do HW nebo SW?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2009 18:46

No, tohle nebyl zrovna starý HW. Bylo to PC za 50 000,- zakoupené zhruba v polovině roku 2007. Windows Experience Index: 5,9. Ta BSOD byla v ovladači ecache.sys (což je interní ovladač Windowsů) a zmizela po pár týdnech, když vyšel nějaký Windows Update. Nechtěl jsem tím říct, že je Vista nestabilní, ale pouze to, že se najdou i tací uživatelé, kteří mají s Vistou opačnou zkušenost, než sami tvrdí. A kolik takových "obhajovačů" Visty je tady na zive.cz?

Ještě bych uvedl, že když jsme mu na to PC instalovali pod Vistou Visual Studio, tak se instalovalo asi 20 minut. Když se pak vrátil zpátky na XP, tak to Visual Studio na nich bylo nainstalované zhruba za 5 minut. Náhoda?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 02. 2009 07:29

Nekupoval jsem Visty jen proto abych byl IN.. Využil jsem akce Microsoftu a koupil si konečně legální OEM verzi a když už legální tak poslední verzi (tady Vistu). Samozřejmě jsme jí nejdříve otestoval jako druhý systém, neříkám že ty XP neběželi rychleji, nato zase tak novej počítač nemám aby Vista šla rychleji než XP (Athlon 3000+/2200MHz Venice, Asus K8N, 2GB Kingston, nVidia 7600GS), ale jsem s tou Vistou celkem spokojenej. Šel jsem do ní po zralém uvážení tak teď nemůžu kafrat že je to pomalejší než XP, zas tak hrozný to s tou rychlostí není (když nepočítám čistý start systému - to je hrůza, jinak používám režim spánku nebo hibernaci), holt mám starší stroj. Nejsem úplně IT profík ale spíš pokročilej uživatel, kterej se v tom rád hrabe, ne nějakej přiblblej frajer, kterej si systémem musí něco dokazovat. Jen mi přijde, že to co se teď píše o W7 - rychlý start, rychlé uspávání, rychlá odezva, menší paměťová náročnost nebo menší instalační balík s možností chybějící aplikace stáhnout z webu - to mohlo už být ve Vistě a pokud to tam není tak se zájmem sleduju všechny zprávy a blogy u W7, protože to vážně vypadá jako dobrej systém a pokud by byla možnost nějakého cenově přijatelného upgrade z Vist tak bych do toho určitě šel, když mi to pomůže můj PC ještě zrychlit a k tomu budu mít novej a lepší systém.

Tak asi tak jsem to myslel..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2009 11:20

Samozřejmě, že beru, pokud si ten systém koupil někdo, kdo předtím neměl žádný (nebo třeba nelegální) systém. Tam je opravdu blbost kupovat starší systém.Ale znam právě dost lidí, kteří si Vistu koupili, ačkoli měli licenci na XP. Tyto lidi většinou nedělají nic jiného než si občas zahrají nějakou hru, píšou na ICQ, nebo napíšou něco ve Wordu. Takže otázkou zůstává, proč zbytečně vyhazovali peníze za další OS.

Proč? Aby měli průhledná okna s HW akcelerací, která já už dávno mám ve svých XP? Nebo aby jim systém přednačítal data do paměti, což já už také dávno mám ve svých XP? Nebo snad kvůli aplikacím jako Fotogalerie, Defender nebo Windows Mail, jejichž lepší varianty už mám dávno ve svých XP? Nebo snad kvůli usermode ovladačům, které stejně nefungují, tak jak by měly? Nebo kvůli indexovanému hledání, které není problém nainstalovat do XP přes WinUpdate? Nebo snad kvůli UAC, které 2/3 z nich stejně vypnulo? Vždyť Vista nepřinesla absolutně nic nového (myslím nic nového vzhledem k již existujícím řešení), pouze do sebe zahrnula již stávající řešení a došlo kvůli tomu ke spomalení systému (na rychlých PC se spomalení nepozná). Tak proč kupovat nový systém, když ten stávají plně dostačuje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2009 11:30

Máte kolem sebe asi trochu zajímavý výběr lidí. Já poznávám obyčejné zákazníky - a potkal jsem jen dva, kteří přelicencovali XP na Vista.

S Vaším hodnocením UAC, defender atd. nesouhlasím. Máte sice pravdu v tom, že to nejsou převratné technologie a ani nejsou výjimečné ve smyslu nenahraditelnosti jinými aplikacemi. Na druhou stranu přesně o tom evoluce je. To, co lidé museli na XP hledat, doninstalovávat a zkoušet, to ve Vista mají dodané rovnou.

Ad UAC - jděte mezi lidi a zkuste jednoduchý test. Dejte jim komp s UAC a řekněte jim, ať to vydrží 14 dní. Uvidíte, že za ty dva týdny už nikomu vadit nebude, protože to je zhruba doba, do které si lidé doinstalují aplikace - a pak už UAC skoro nevyskakuje.

Zdá se mi, že máte dost "samorostný" názor na Windows a že ho předáváte lidem v okolí. Možná i to Vás s nimi sbližuje. Ale určitě to není obecná pravda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 15:40

Fakt nechápu věčný debaty Linux versus Windows...Nechť si každý používá to co mu vyhovuje, a co mu je nejpříjemější. Hádat se kvůli tomu jakej má kdo sytém je dětinský

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 22:22

Vetsine lidi s testosteronem vyhovuje dokazovat ostatnim, ze ho maj vetsiho/lepsiho/vykonnejsiho.

"dokazat" v tomto pripade neni ze slovniku vedy, ale ze slovniku nabozenstvi a v tom je termin popsan jako

dokazana skutecnost = videni sveta, na kterem se shodne nejvice relevantnich lidi...

... relevantni lide jsou lide, kteri se na danem videni sveta shodli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 09:56

nepochopim to, proc na clanky o windows atd chodi hlavne ti, kteri tento system odsuzuji, zatracuji.... co sleduji tito non-MS navstevnici? Nudne premlouvani k odzkouseni jejich produktu je vazne umorne. bezte si vylevat srdecko treba na root.cz nebo nekam jinam......a zde nechejte prostor pro konstruktivni diskuzi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 10:01

Třeba proto, že je prča diskutovat proti idiotům z druhého tábora? (to platí ať už je váš tábor jakýkoliv :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 10:15

Pak se jedna o omezence, diky kterym se napriklad zavadi cenzura na novinky.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 22:09

Novinky jsou bulvar a svet sam pro sebe. Ja bulvar prestal cist po prvnim cisle (hned jedno z prvnich cisel co se v republice objevilo - ani si uz nepamatuju nazev casaku), kde sem se docetl ze bud plejtvak nebo keporkak napadl a sezral cloveka (presnej druh uz si nepamatuju, nicmene o tom cim se tyto velryby zivi se lze docist tady:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kosticovci...

)

Takze imbecilitu autora lze srovnat snad jen s clankem o novym druhu draveho zajice, ktery uz sezral celou tridu na Sumave.

Osobne bych bulvaru neveril ani ze zitra vyjde slunce (uz jen tento titulek by ve me vyvolal pochybnost, zda dnesek neni posledni den, kdy sviti slunce).

A to nemluvim o rozhovorech vycucanych z prstu. Bulvar nejsou noviny. Bulvar jsou pohadky pro dospely.

A vazne cist bulvar muze cist jen nekdo bez funkcniho mozku.

Tak budte radi, ze se tato individua vyradi tam, protoze az to zacnou cenzurovat, tak kam se asi rozlezou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 10:05

já si teda akorát všiml, jak MS návštěvník odsoudil Linux a ještě se tu vytahoval, že má několik licencí od MS..no má se čím chlubit..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 10:14

drtiva vetsina napadani pochazi od linuxu, macu. to je alespon tady fakt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 22:17

drtiva vetsina napadani pochazi VZDY od protistrany.

"Nase opravnene zajmy jsou pleonasmus, protoze nase zajmy jsou vzdy opravnene. Neopravne jsou pouze zajmy tech druhych!"

(c) Karel Capek (cc Ceska Televize - porad HistorieEU)

http://cs.wikipedia.org/wiki/Pleonasmus...

(zde vysvetlen vyznam pleonasmu)

Mimochodem posledni porad byl o koloniich. Docela by me zajimalo, kolik z tech co obivnujou za vsechno byvaly kolonizatory na to koukalo. Ale to jen odbocka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 00:01

Osobne mam licenci jak na Windows XP tak Windows Vista Bussiness koupene.... (to se uz nezminuju ani o Win98, tak jsou jeste nekde zahrabane)

Mno a pak mam router celeron 450Mhz a na tom mam slackware 12 , jen text.

Nedokazu si predstavit udelat takovy kompromis a hodit si na svuj sladouckej nabusenej desktop nejakou linuxovou distribuci uz z toho duvodu, ze bych mel stejne otevreny jen nejaky Linux Virtual PC kde by byly Wokna. Protoze jednoduse na linux stale nejsou a nikdy nebudou plnohodnotne nahrady za soft co je na wokna.

Takze asi tak.

Proste linuxovej desktop byl, je a bude vzdy pro fajnsmejkry, KTERI ZIJOU PRO POCITAC

a woknari jsou vetsinou ti PRO KTERE POCITAC ZIJE!

Tak a ted si logicky dejte jedna a jedna a musite semnou jen souhlasit.

Zdar

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 01:00

Kdyz si davam to tvoje 1 a 1 tak mi porad chybi jedna jednicka.. Mac..nebo to beres jako jeden "odpad" s Linuxem?

Zamysli se, co jsi vlastne napsal, ti co jsou na Woknech, odpadaji po 3 denni LAN party u CSka 5 denniho hrani WoWka, to jsou ti, pro ktere pocitac zije? Rekl bych ze jsi to napsal presne naopak...v Linuxu, Macu je totiz ta prava svoboda dopsat si vlastni komponentu, upravit si system tak jak je treba..,..Cocoa, XCode, to jsou teprve panecku veci, tomu se rika, ze pro tebe pocitac zije, protoze dela co mu system prikaze, a jak si jej nastavis... ne jak u Winu, kde se muzes pohrabat trosku v registrech, vypnout par sluzeb, aby ti trosku jelo svizne, a pak nakonec nainstalovat Apache server, PHP a server SQL, aby byl ten Windows vubec k necemu..Windows si dokaze dneska nainstalovat kazdy "spratek", kazdy kdo PC nerozumi, protoze vsude dokola je Start, Internet Explorer a domovska stranka Seznam.cz (alespon u nas..), kazdy "nouma" co potkam, a potrebuje neco kolem PC, na neco se pta, tak jen nadavaji (nemaji nejaky poradnu argument, jen proste nerozumi necemu jinemu tak to hned odsuzuje..) na Linux, Mac,.. "shinle jabka".. a takove kecy,..Clovek nezkusi Linux, protoze je zdarma.. clovek nezkusi Mac, protoze je v Evrope drahy..tak si radeji stahne cracknute Winy a jede..jede..dokavad se nezaviruje a pak zase naisntaluje a jede..tomuhle rikam realita, tak s ji uzijte a budte pysni na tu vasi Windows komunitu, ve ktere kazdy 2. je sotva schopny najet v exploreru na Zive.cz a pripichnout prispevek jako je ten tvuj...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 07:01

Nechápu, proc kdyz mluvis o Windows tak si predstavujes jenom bandu teplousu nekde na GayParty (oficialn LanParty) Aji Windows ma sve stinne stranky, a tyhle skupinky, to je odpadni cast Windows... Ale ti, co jej pouzivaji pro praci, pro ty pocitac zije a slouzi jim... Ne jak v Linuxu, kde user musi slouzit PC aby mu vsechno slapalo jak ma... O Apple ani nemluvim, mam s nima jeste horsi zkusenosti nez s linuxem. Nechat se na kazdem kroku zbytecne omezovat firemni politikou Apple.... ne, udelal sem to jednou, a z teto chyby sem se moc dobre poucil, nebyla zrovna levna....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 08:14

> Zamysli se, co jsi vlastne napsal, ti co jsou na Woknech, odpadaji po 3 denni LAN party u CSka 5 denniho hrani WoWka, to jsou ti, pro ktere pocitac zije?

Já používám Windows k práci a doma na nich experimentuji většinou s věcmi, které poté vyzkouším v práci. Někdy si pustím nějakou hru. Osobně znám lepší situace, jak strávit 3 dny než hraním nějaké hry, ale to už je na výběru každého soudruha :)

> a pak nakonec nainstalovat Apache server, PHP a server SQL, aby byl ten Windows vubec k necemu..

IIS 7 a MS SQL mám tedy odinstalovat? Proč?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 10:02

X-Lorien:

Jak jako user slouží počítači? Řekni mi prosímtě něco konkrétního, to, že "pucuješ" registry, sem tam promažeš Tempy...atp. Tohle je to tvoje "počítač slouží uživateli" ?:) Tohle... plus další spousta věcí na Linuxu/Macu odpadá, až si nějakou distribuci nainstalujes, určitě ti nabídne aktualizace, určitě pokud si spustíš nějake video, nabídne ti, stažení kodeků, ale ono ti to nabídne víš? Vše kolem dokola funguje jak má...to bych ale ještě zahrnul stále do instalačního, nebo lepe ečeno poinstalačního procesu, kdy si systém přizpůsobuješ sobě samému, tak samo na Viste, taky nemáš "nic", a musíš si tam toho kapanek více doinstalovat/Odinstalovat, je tam spousta zbytečností.

Čili, zajímalo by mě, co ti vlastně vadilo na Macu, a i když to je vlastně každého věc - mě na Macu nechybí nic, vše, opravdu vše funguje jak má, offfice dokumenty zvládám, v síti dokážu pracovat ( Myslím s Windows stanicemi, s Macy to je jasné..), proč bych měl switchovat zpět, když VŠE funguje jak má..?

Sprovoznění serveru na Leopardu ( Apache, MySQL, PHP, RUBY) otázka pár minut - na Windows sice jsou "one-click" řešení, ale tohle neberu jako dobrý základ pro vývoj..

Rudidlo:

opět je to o názoru, komu se jak pracuje na kterém serveru, osobně preferuji Apache, a myslím že 3/4 světa taktéž, ostatně APACHE+PHP+MYSQL, světoznámá kombinace, která jen tak nezmizí, neříkám, tohle je NEJLEPŠÍ, jen tvrdím, že mě osobně nejvíce "sedí" práce s touto konfigurací..

Nemyslím si, že je třeba jej odinstalovat, můžes si k tomu doinstalovat Apache, ale pozor at ti pak oba servery neběží na localhost na stejném portu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 10:13

Ale já nemám důvod používat Apache jen z toho důvodu, že mi na živě.cz někdo napíše, že to tak má být.

Mimo to MySQL stále nemá některé věci, které pro práci potřebuji. Ale fandím mu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 12:10

Mac a sdileni prostredku s windows servery (problemy), mac a tisk na tiskarny ala xerox (problemy, nedostatecne ovladace a moznosti nastaveni)) skenovani primo pres usb z HP tiskaren (problemy)......to je jen moje posledni zkusenost s macem...... Omezeny vyber SW........Radeji linux nez Mac

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 22:49

Mno uvidíme, co s toho systému vyleze, Visty u mě probudily Vista efekt - wow, to se nedá => migrace z5 na XP a linux ... ale rozhodně nehodlám za OS platit ty tisíce, co tu byly před časem uveřejněný ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 23:52

To ne, investuj raci do naky ucebnice CJ. Doporucuji 3 tridu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 15:12

Já Vám taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 22:18

Rději Ubuntu než XPčka, Ubuntu+Gnome na jakymkoliv distru jsem začal mít hodně rád stejně tak jako Linux všeobecně. Stejně mi ale ještě nenahradí moje Visty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 22:31

Radeji XPčka než všechno ostatní a takhle bychom mohly flamovat donekonečna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2009 22:45

BM linux oficiálně neuzná, protože by ho pak bombardovali aby přepsal stronga i pro ně.

Já zas nikdy neuznám linuxáky, protože už ta ikonka tučnáka jako OS za nickem v článku o MS produktu/technologii znamená, že příspěvek je vhodný ke smazaní aniž by se musel číst. Mě třeba vydání novyho ubuntu nezajímá, protože používám něco jinyho.. to bych ale asi měl chodit alespoň do těch diskuzí a psát tam sračky.. tohle naštěstí useři windows nedělají, zkurvilo by to celej internet když to srovnám s bezpočetnou skupinkou hovad v 1% skupině.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 05:26

Proc by nemohl ke clanku napsat nazor i clovek z Linuxu? Ze nekdo pise z Linuxu preci neznamena, ze Windows nepouziva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2009 00:14

taky je rozdíl názor a "názor"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 09:49

"tohle naštěstí useři windows nedělají"

Vítejte na Živě, podle Vašeho příspěvku jste tu poprvé

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 21:49

Tak přece se ještě najdou ty, kteří si myslí, že Linux je bůh. Ne, zklamu tě, není. Já vlastním originální jak Windows XP Professional, tak Vistu Ultimate a Mandriva Linxu už využívám zřídka. To, že Windows podle tebe neumí dělat více úloh, je úplná debilita. Já denně otevírám plno programů a mám i někdy přes 20 oken otevřeno. Že má Linux až 4 plochy, neurčuje, že se s Linuxem dělá líp. Ve Windows 7 je automatické seskupení oken vedle sebe a Windows jsou i v některých věcěch lepší, než Linux. Windows je na prvním místě v Průzkumníku, protože sem mu Linux nikam nehrabe. A podle tebe všichni Oknaři máme nelegální systém ? Já teď nevlastním ani na netbooku, tak na stolním PC žádný warez. Vystačím si s programy zdarma. To ale neznamená, že budu mít Linux. Hraju taky hry a používám plno programů, které se na Linux ještě nedostaly. Co tím říct ? Radši přemejšlej, co napíšeš, než se ztrapníš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 22:14

:o)

Jemu o vecnou stranku nejde a klidne se ztrapni, protoze "Není nad to popíchnout Wokýnkáře". Proste tu verejne masturbuje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 00:41

Vy jste mi zase nejaci chytri... az bude mit Windows ( myslim ze se to opravdu nestane..) Terminal ( tak se ta chytra a velice uzitecna vec jmenuje na Macu), tak se spolu muzeme zacit o necem bavit a diskutovat, Pruzkumnik je zcela k nicemu, kopirovani trva opravdu dlouhou dobu, prvne si potrebuje spocitat kolik to vlastne "ukrade" casu, pak to neco nakresli, nacte par animaci aby jste se pri tom zdlouhavem a na procesor velice namahavem procesu nenudili.... a nakonec zaciname kopirovat violaa...tak takhle pracuje skvely pruzkumnik ve Viste (Windows 7), měl jsem je nainstalovane, nevarim tudiz z vody, nezastavam ted Mac, Finder dle meho nazoru neni nic extra, proste porad jedno okno, a musi se stahnout "addon", pro pripadne rozdeleni na alespon dve okna, ale porad to plni mnohem lepe funkci "pruzkumnika" v danem OS nez ten vas Explorer (Pruzkumnik, chcete-li cesky) na Winech..

Masacr: Ty asi o Bohu vis kulový, nikdo nic takoveho netvrdil, tak tu opet neflejmuj, jak mas vzdycky ve zvyku, uklidni se a jdi si vypravet ty tvoje povidacky o 4 systemech a 3 dejstvich nekam jinam..=)

k tomu tvemu seskupovani oken, tohle je na macu nekolik let jako standard, a ted to budete opevovat na Winech? no, tohle je k placi, ale to je vlastne spetka toho, co Mac uz ma jako "zakladni vybavu", tak prosimte nerikej, ze ve Windowsech se pracuje lepe, vice ploch je urcite velke plus...a pisu o Macu, protoze je to taky UNIX-LIKE system, to ty ovsem dobre vis, a vis taky to, ze chlapci v Redmondu zaspali par let vyvoje...tohle musis uznat i kdyby jsi byl tak moc velky zastance MS jako Hulan. Tomu uz to nikdo nevymluvi, ale snad se jeste najdou taci, kteri alespon uznaji pravdu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jsyrovat  |  12. 02. 2009 20:53

tak to chteji protlacit pres 7-cku Cetl jsem moc hezky rozbor na nejakem polskem serveru, jak to bylo s Vistou, jejimy ruznymi verzemi a logy HW kompatibility - v podstate podvudky na uzivatele, jen aby koupili HW pred vydanim Visty jakoby s ni kompatibilni, na kterem pak nepobezi Aero, atd. Vi nekdo kolik takovych log vubec je (bylo)? Proc se asi Visty neprodalo tolik? A spasi to 7, ktera je v podstate stejnym systemem v jinem (mozna lehcim a mene narocnejsim) balenim? Podle me ne, nejsem zadny zastance Linuxu, na tom jsem skoncil pred cca 12 lety ve skole, v praci se jede na Windows, krome vetsiny serveru, OS pro me musi byt maximalne spolehlivy, nenarocny sam na sebe (pamet, proc.) s jednoduchym ovladanim a konfiguraci a musi mi dovolit maximalni volnost, nesnasim jakekoliv omezeni - viz. XP Home na ktere nejde nainstalovat ani SQL databaze, krome Express... Zatim mi staci XP Pro a Vistu ani 7 potrebovat nebudu, min. do doby nez skonci na XP podpora. Vim ze na tom neni nejnovejsi DirectX a pravdepodobne dalsich par veci, ktere nekteri potrebuji, ja zatim ne... Co vim, tak ve velkych korporacich panuje stejny nazor, tim spis v dobe krize se nikdo nepohrne do upgradu, jen proto ze by mohl nahradit funkcni XP, 7-ckou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 20:13

Bezplatný upgrade z torrentu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2009 20:28

Proč si všichni linuxáci myslí, že uživatelé Windows musí mít OS ukradený?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 20:29

Protože jim je ukradený.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 20:43

Protože sami mají OS zadarmo, tak když ho mají oni, tak ho přeci někdo jiný nebude kupovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 20:59

Linux je zadarmo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2009 21:35

Já ho teda zadarmo mám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 22:11

samozřejmě, že jak která distribuce, ale pochybuju, že 90% linuxáků si bude pořizovat zrovna tu placenou, když můžou mít zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 00:04

oba dva?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 02. 2009 16:25

ne, všichni tři

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 21:04

Není nad to popíchnout Wokýnkáře

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 11:17

Vsichni si to nemysli, ja mam WinXP legalene. Jen drtiva vetsina idiotu - stejne tak jako uzivatelu Win, kteri nemaji Win legalne. Tito jedinci si neuvedomuji, ze nekdo to musel napsat, odladit a venovat tomu cas. Pokud by nekdo z nich byl programator, tak by byl proti warezu a kradeni SW.: -P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2009 20:32

Já si radši připlatim za plnohodnotnej OS, nějakej textovej procesor mi nestačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 21:03

Platit za něco, co neumí pracovat s více úlohama....fakt dobrá koupě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 05:51

Windows má multitasking už od první vydané verze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
13. 02. 2009 09:13

Tohle nemuzes myslet vazne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 09:16

Proč by nemohl? Kooperativní multitasking byl vždy, preemptivní přišel s NT řadou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 09:20

Jenom doplním.

- Kooperativní multitasking používaly například verze Microsoft Windows do Windows 3.x1 nebo Mac OS před Mac OS X.

- Preemptivní multitasking používají MS Windows od verze 95 (v řadě NT je od začátku), Mac OS od Mac OS X, jádro Unix nebo Linux od svého vzniku.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Multitasking...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 12:22

já přihodím vtip:

Nové možnosti Windows 2000

Multitasking: teď je možné nechat spadnout více programů najednou !

Multimédia: když Windows spadnou, je to s grafikou, hudbou a animacemi !

Kompatibilita: můžete nechat spadnout i programy pro Windows 3.11 a Win 95 !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 15:07

A kde je ten vtip?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 17:24

a já přihodím krutou realitu, kterou jsme vyzkoušeli, když jsme se ve škole nudili. Test spočíval v jazyce C++ a nekonečné smyčce, která dokola vytvářela nový proces. Něco takového:

while(true) { fork(); }

Na Windows bylo nutné použít CreateProcess. A výsledek? Po spuštění takového programu Linux po pár vteřinách kompletně vytuhnul, byl nutný tvrdý reset, nereagovalo to na nic. Na Windows se to začlo až po pár minutách zpomalovat a stále bylo možné procesy sestřelit ze správce úloh. Vím, že tento test je tak trochu o ničem, ale to jako Linux odevzdal veškeré své prostředky množícím se procesům?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 17:49

sturčně a neodborně... ano dá... proto je linux mnohem efektivnější při výpočtech.. (podíl cca 87% na super PC)

... proto se asi mnohem rychleji zahltil tou smyčkou (jen muj neodborný názor... tak mě neukřižujte)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 19:26

No, ale na co mi bude systém, který je efektivnější při výpočtech, když bude mít problémy se stabilitou? Já jsem tento příklad ze života uvedl jako reakci na "vtip o stabilitě Windows". Linuxáci pořád melou něco o tom, jak jsou Windows nestabilní a přitom Linux jde shodit (nebo alespoň vytuhnout) daleko jednodušeji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 20:31

Hmm, určite ten systém používa väčšina strojov z TOP 500, pretože má problémy so stabilitou a ide zhodiť ľahšie než Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 20:51

Hm... Shození systému smyčkou forků je úsměvné a i je úsměvné z toho něco vyvozovat. Ale jako legrace to bylo dobré....

Zato Vy, Pietro, prokazujete pěknou dávku hlouposti. Myslíte, že na kompech z TOP500 běží obyč linux s obyč aplikačkama, na vrchu KDE nebo Gnome a celé se to akceleruje Compizem?

Linux se tam používá protože z něj jde nejjednodušeji (tj. nejlevněji) vyjít a dotvořit ho tak, aby výkon využil. Stabilita důležitá je, ale určitě nehraje primární roli v tomto výběru. Windows by byly pro supervýpočty stabilní taky dostatečně, nelze je však pro tyto stroje přizpůsobit.

Vždy mě fascinuje, kdy na lehce úsměvný příspěvek někdo zcela vážně zareaguje a ještě přiblblým argumentem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 21:53

Ha, to sa mi len zdá. To predsa nebol žiadny argument, len mierna irónia. Ešte aj so smajlom pre nechápavých. Takže fascinujúce je, že vy ste na to zareagovali tak vážne. BTW, nikde som nepísal ani nenaznačoval, že si myslím, že "na kompech z TOP500 běží obyč linux s obyč aplikačkama, na vrchu KDE nebo Gnome a celé se to akceleruje Compizem". Ale myslím si, že na Blue Gene/L určite ide Tellico a admin v ňom má svoju zbierku mincí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 22:56

a vy si myslíte, že vtipy o windows vymýšlejí "linuxáci"? podle mě ne... já si rád přečtu...ostatně i vtipy kolem linuxu...

mluvit o stabilitě, když dáte systému zcela nesmyslný úkol (ne z praxe) je trochu postavené na hlavu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 22:59

jen to, že systém ten úkol, který vede ke kolapsu.... udělal rychleji, z něj nedělá méně stabilní systém než předchozí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2009 00:13

Jo, jenže každý programátor mi dá za pravdu, že se mu někdy povedlo naprogramovat něco, co nefungovalo tak, jak si předtím představoval. Jenže, co když udělám omylem nějakou chybu, která bude mít stejný následek jako nekonečné forkování? Který systém pak pro mě bude stabilnější:

a) ten, kde si chyby všimnu a budu moct proces přerušit (popř. debuggovat) a chybu opravit

b) ten, který okamžitě vytuhne a já nebudu vědět, která bije

ktewrá odpověď je správná? Pro mě je to za a)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2009 09:39

znova...takhle položená otázka je postavená na hlavu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2009 11:51

Nějaký důvod? Nebo prostě jenom nedokážeš unést, že tvůj linux je nestabilní při extrémním programování?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2009 12:06

Ale jedna věc je zajímavá, že se objeví nějaké nestabilní místo ve Windows, tak je to hned "To je jasný, Windows jsou nestabilní šmejd, pořád padají atd", ale jakmile se objeví něco v Linuxu, tak je to hned "To že ten systém vytuhne přeci nejde brát, že je nestabilní"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2009 19:42

o "format C:" resp. "rm -rf /" byste take rekl, ze je to nestabilni misto?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2009 22:44

trošku rozdíl ne? Navíc format c: stejně fungovat nebude, a i kdyby jo, tak je to příkaz, kterým vím, co chci udělat. Za to, když programuju obyčejnou aplikaci v C++, tak očekávám, že mi systém vytuhne, když se omylem spletu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 02. 2009 02:03

Tak já vám zase povím, co znamená ta vaše krutá realita:

1) fork() je (navzdorý fámám o opaku) rychlý a efektivní.

2) CreateProcess() je zoufale pomalý.

Ještě bych rád doplnil, že jsem tuhle zajímavou věc už několikrát zkoušel. Samozřejmě se žádný odlet systému nekoná. To tvrdí zpravidla amatéři, kteří neví, jak ten systém funguje.

Linux má kontrolu nejrůznějších kvót. Lze omezit počet procesů na uživatele, počet procesů téhož jména, množství paměti dostupné jednomu uživateli a dokonce (nemýlím-li se) i počet některých systémových volání na proces, případně počet (paměť, procesorový čas, ...) současně existujících potomků daného procesu.

Když jsem zkoušel vidličkovou smrt, samozřejmě jsem napřed *všechna* tahle omezení vypnul. (Tím chci též mimo jiné naznačit, že pokud někdo spravuje stroj, na kterém pracují třeba desítky uživatelů naráz, a tohle si neohlídá, je to jen a pouze chyba mezi židlí a klávesnicí.)

Bez všech bezpečnostních omezení samozřejmě nakonec nastane stav, kdy se provádí fork() tak často, jak jen to umožňuje dostupná RAM a swap. Tedy volání nějaké obdoby příkazu kill se nemusí vůbec podařit, protože při plné paměti se samotný shell nemůže forknout.

Když se mi podařilo tento stav vyvolat, řešení bylo jednoduché: Pomocí Magic SysRq (detaily viz Google) jsem prostě nechal zabít všechny procesy. Pak jsem korektně odmountoval všechny diskové oddíly a nechal jsem znovu proběhnout init.

Samozřejmě se tím přeruší uptime toho stroje, protože například webový server těžko bude někomu odpovídat, když se vůbec nemůže forknout. Výsledkem ale není žádný „tvrdý“ restart ani nic podobného.

Tohle je ale pouze jakýsi krajní případ. Stačí mít rozumně nastavené kvóty a hned je od takových hloupých nápadů klid. Chování systému je i v těchto extrémních podmínkách zcela správné a logické: Když se mu řekne, aby něco nehlídal, prostě to nehlídá.

Úvaha na závěr: Mám povolené pouze 16-bitové PID. S 32-bitovými by bylo zcela jistě mnohem víc legrace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 15:32

a co tim chtel basnik rict

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 22:28

Zkus napsat neco az prestanes tahat kacera po dvorku. Ja osobne mam licenci jak na Windows XP, tak na Windows Vista Business. Co se tyce ostatnich programu, tak na svem PC nemam nic co by bylo nelegalni. Snazim se pouzivam software, ktery je dostupny zdarma a pokud to neni mozne, tak si rad zaplatim (napr. total commander).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 22:33

Tak proč nepoužíváte FreeCommander? Ten je stejný jako TC, akorát zdarma...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2009 22:45

A když v něm mažete velké množství souborů, můžete si skočit na kafe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 02. 2009 22:51

Tak to se mi nestalo, nevim, v tohle porovnávat nemůžu, ale zase za ten ušetřenej litr to určitě stojí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2009 23:30

v praci pouzivam Free commander pretoze je zdarma ale je to tragedia, na TC sa jednoducho nechyta. ked kopirujem, nemozem dat nic do fronty a ani nema FTP klienta. Doma stale pouzivam trial TC aj ked uz by som ho mal asi odinstalovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 09:39

TC je super program, který rád zaplatím, navíc jeho licence mi umožňuje ho používat na všech počítačích i si ho nosím na klíčence. A občas podpořím i bezplatný soft (posledně např. My Phone Explorer, lze to jednoduše přes PayPal), až bude ouplně všechno zadarmo, aby to nadšence nepřestalo bavit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 17:56

FreeCommander je sice zdarma, ale to je tak všechno - uvnitř je to jenom fasáda přes windowsího Průzkumníka. Zdařilé spojení nevýhod Průzkumníka (zejm. rychlost) a Norton Commanderu, řekl bych. Oproti tomu TC má např. vlastní kopírovací algoritmus, takže funguje lépe a rychleji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 00:23

nemit neco nelegalniho na pocitaci? :D tak tos me rozesmal :D nerikej, mi zes tam nemel ani treba stahnutou hru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 02:02

čím je člověk starší, tím menší tendence má hrát hry a sosat každej týden nejnovější hry. Takže možný to je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 06:54

Hold, za KVALITU se dneska PLATI (ani jedno ze zvyraznenych slov tucnaci neznaji)... Osobně mám koupenou Vistu Ultimate, ocesanou verzi Office 07 (Word,Excel,PPoint) a jeste sem si zaplatil TuneUp Utilities 2009... U ostatních věcí už jsou použitelné i programy, které jsou zdarma... A nechápu proč tu někdo musí platit Total Commander, vzdyt jedine co se zmeni se zaplacenim je prece to, ze se nebude zobrazovat to uvodni okno, kde se musi kliknout na spravne tlacitko, nebo se pletu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 08:03

Pokud se nemýlím, dle licenčních podmínek je možné takto TC používat jen omezenou dobu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 09:27

Až na to, že licenční podmínky TC vám pvolují jej používat jen 30 dní, takže nezaplacením a překročením této doby porušujete licenci bez ohledu na to, jestli aplikace přestane fungovat, nebo ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 09:39

Ci ja vim kdy sem to instaloval... maji to mit osetrene... Neznam cloveka, co by sam sebe omezoval po tech 30 dnech (co se TC tyce)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 09:52

:) v tom Vám nikdo nebrání.

Autorovi zase nic nebrání, aby se domáhal zaplacení škody, když na to přijde a když mu za to budete stát :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 15:34

delas machra a sam "krades". proc se tu ztrapnujes? dela ti to dobre? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor