Windows 7 přinesou podporu QuickTime .MOV a dalších 35 novinek

Diskuze čtenářů k článku

03. 03. 2009 23:01

Jsem zvědavej jak to všechno bude fungovat v praxi. Hodně šikovné je Pin to taskbar, to musím uznat už teď ve verzi 7022. Běhá to nááádherně! Konečně Win se kterým jsem spokojen!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2009 21:13

Kdy je Apple zažaluje u EU pro zneužívání dominantního postavení. Vždyť implementací dekodérů MOV brání uživatelům Windows ve volbě z jiných kvalitních media playerů (QuickTime, WinAmp, ...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 02. 2009 23:37

aha ... hned se pozna, ze promluvil "znalec" ... muzete mi rict, kdy naposledy Apple nekoho zaloval u EU za zneuzivani dominantniho postaveni? ... nemluve o tom, ze .mov je jen kontejner obsahujici audio/video/efektove/titulkove stopy ulozene v existujicich formatech jako h.264 a jejich vzajemnou vazbu ... nemluve o tom, ze na .mov (QuickTime obecne) existuje i na Windows bezplatne SDK dodavane Apple ... pochybuju, ze Apple nejak nutne potrebuje na Windows QT, predevsim mu pujde o iTunes, pres ktere prodava obsah

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 02. 2009 15:04

Hlavně bych byl rád, kdyby soudruzi z MS implementovali konečně podporu alespoň některých otevřených formátů (kodeků)...

Zrovna nedávno jsem rozjížděl internetové rádio. Lidem, kteří používají Linux + téměř jakýkoliv přehrávač nebo Windows + lepší přehrávač vše fungovalo ok. Lidem (většina běžných uživatelů), kteří používají Windows a mají WMP (+ windows directshow kodeky) + k-lite (nebo jiným šmejd) codec pack se ten stream nepřehrál...

Takže jsem nakonec musel půl dne implementovat na serveru podporu MP3 streamu, aby si to lidé, kteří používají podobnou neschopnou komninaci přehráli...

Holt takhle se udržuje monopol (v tomto případě mp3)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 02. 2009 15:10

Ještě dodám:

A běžní lidé jiný přehrávač instalovat nechcou, protože jsou prostě líní vyzkoušet nové věci a navíc je WMP "součástí systému a proto je určitě nejlepší a tudíž je škoda ho nevyužít". A codec packy vidí jen, jako "nutné zlo"...

To samé platí v případě IE (který se naštěstí v poslední době začíná alespoň trochu vyvíjet a podporovat standardy)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2009 15:59

Přesně tak. BFU je rád, že to něco dělá. Minimálně pokročilý člověk nepoužívá skoro žádné implementované aplikace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2009 15:21

ad. "To samé platí v případě IE (který se naštěstí v poslední době začíná alespoň trochu vyvíjet a podporovat standardy)... "

a kterýmu naštěstí klesá každoročně podíl uživatelů..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2009 14:29

Jsem zvědav, zda si bude možné nainstalovat WIN 7 z boot CD na mašině se základní deksou MSI 875P Neo-FIS2R, s nejnovějším updatem BIOSu. Při bootování se stále zobrazuje hláška: "Cannot boot from CD-ROM, Code 5" a instalace se nespustí. Tetsováno na buildu 7022.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 02. 2009 10:09

Klávesová zkratka Win + E neotvírá Průzkumník na Knihovnách, ale na úrovni Počítač //hallelujah

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2009 22:21

Příval pozitiv a doufám, že tím pánové neskončí ... .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2009 07:40

Za ty roky a za ty prachy uz by faklt mohl udelat neco pouzitelneho. Z historie vime, ze i kdyz tam nasazeli spoustu ruznejch vychytevek "pro vsechny" tak jedine masove pouziti zaznamenalo jen tlacitko start a plocha, protoze se proste pouzivat musely :) Jinak se nam ty windows az zas tolik nezmenily. Pravdou ale taky je, ze MS vice a vice posloucha betatestery. Ono s prichodem Windows XP se na MSDN objevila velmi kvalitni feedback utilitka pro to, co delate, aby na to mohli reagovat, jenze MSDN pouzivaji hlavne vyvojari a spravci, ne uzivatele. Tak do Windows Vista to nacpali i do systemu a vyplatilo se. Dat to zrovna do systemu, ktery u verejnosti propadl nebylo zase tak spatny a mozna to byl i zamer :P .

Mno uvidime, snad to zdarne dotahnou, znate prece pomer funkci betaverze a ostreho produktu od MS :D

poznamka: po instalaci klite kodek packu, neni nic, pro co by se na prehravani "cehokoli" nedal pouzit i VMP. jenze jeho nejvetsi slabina je upkne jinde nez tady kdokoli z vas popisuje a to je ergonomie ovladani pomoci klavesovych zkratek. Ta je v alternativach leckde dotazena k dokonalosti (mv2player, bsplayer, clasic mediaplayer, apod.). Napriklad VMP stale neumi zastavit bezici film mezerou jako vsichni ostatni a jako to umel prehravac medii z windows 3.11 :)))))

Hodne zdaru MS a vam ostatni hodne trpelivosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 22:13

Skoda, zw WMP stale neumi titulky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2009 22:48

ffdshow - jeden kodek na téměř všechno plus titulky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 22:55

Jj jasne, ale ve win 7 uz jsem doufal, se nebudu muset instalovat zadnej kodek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 23:01

Tak to asi hned tak nebude...

Ale stejně, i kdyby tam jednou byly všechny kodeky, tak se tam budou instalovat jiné, protože budou fungovat lépe, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 02. 2009 01:39

Nevim co si predstavujes pod lepe. Pro bezne spousteni nic specialniho nepotrebujes. Ale zadny kodek mi stejne nedoplni moznost chytnout soubor s titulkama a pretahnout jej na bezici video.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2009 22:56

Nevidim jediny duvod, proc do PC cpat jakekoliv dodatecne kodeky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 23:41

Aby bolo mozne prehrat akekolvek dodatocne videa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
28. 02. 2009 15:03

media player clasic home cinema :)

prehra vsechno bez kodeku

nemusi se instalovat

titulky samozrejme taky umi

nebo KMplayer, VLC - to se bohuzel nstalovat musi

osobne jsem WMP od instalace win jeste nepustil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 03. 2009 14:07
01. 03. 2009 19:14

Kodeky si do systému cpát nikdo nemusí. K přehrání je třeba dekodér a splitter.

MPC home cinema sám o sobě úplně všechno nepřehraje. Takže bez např. FFDshow se neobejdeš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
01. 03. 2009 19:40

zatim az na urcite streamovane video prehram vse (jako urcite jsou formaty ktere neprehraje, jen sem na zadny takovy zatim nenarazil)

stream prehravam pomoci VLC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 21:39

No mohli by pridat podporu ogg vo Windows media playeri bez toho, aby som musel instalovat nejake kodeky....

Inak paci sa mi, ze vo Windows 7 je Wordpad asociovany s .odt a bez problemov ho otvori....

Konecne nebudem musiet pocuvat hlasku: "Co si mi to poslal ti blb? Posli mi to vo Worde.."

lamy

No a na tej sedmicke vyzera ze dost pracuju...to sa mi paci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 22:16

Já bych bral defaultně i uplně blbej Windows Media Player, kterej nepřehraje vůbec nic... KDYBY TO KUA UMĚLO NOVÝ KODEKY OPRAVDU DOINSTALOVÁVAT. Ještě se mi nikdy nestalo, že by WMP doinstaloval jedinej chybějící kodek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2009 10:01

No jo, už teďka se chlubí, kolik nových formátů WMP podporuje, ale třeba právě .ogg by mi chybělo. Ale zas je super, že už tam bude .mov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 21:33

No snad je nenapadne odstranit vzhled systému alá Win95! Já to tam beru jako ohromné plus .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2009 20:10

pres narky uzivatelu nebude :( ?

MP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 20:24

Classic Start Menu, aneb krok o téměř 15 let zpět? Co vám všem na novém Start menu tolik vadí? Je mnohem lepší. Člověk se tam nemusí proklikávat přes všechny složky, aby našel nějaký program, ale hned po stisku tlačítka Start stačí napsat název programu (nebo jenom kousíček názvu) a hledaný program je hned nalezený. Perfektní věc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 20:56

Zvyk. A proč měnit něco, co vyhovuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 21:01

Takhle blbě může argumentovat leda bordelář, co si všechny šunty nechává sypat do jedné blbé složky "programs".

Nechápeš že spousta lidí si klasické Start menu po letech s 95/98/2k/XP dokázala vlastními logicky pojmenovanými složkami a zástupci v rootu upravit do použitelného stavu i bez pomoci Microsoftu a vnucovaný systém se zadáváním názvů a hledáním v posouvajícím se seznamu Jehovist/7 je neskutečně s-é-r-e?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sss  |  27. 02. 2009 21:38

Nevim, tohle se mi nezda.... 10 nejpouzivanejsich aplikaci muzu v poho mit pristupny hned v tom uvodnim seznamu "nejcasteji pouzivanych" (kolik jich rutinne pouzivate Vy?!) a ten zbytek holt budu spoustet s 1 kliknutim navic pres All Programs (kde to budu mit prehledne v logickych slozkach). A navic, ten search ma tu ohromnou vyhodu, ze kdyz chci neco spustit, tak nemusim vubec hmatat na mys! Plus jdou jeste pro ty uplne nejvic pouzivany aplikace nastavit zkratky Ctrl+Alt+xyz - takhle mam treba Notepad (+N), Calc (+U), Command Prompt (+P), Word (+W), atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
28. 02. 2009 14:53

nejpouzivanejsi programy mam nahazene v ObjectDocku (drive v quick launchi)

polozka hledat klidne byt muze

tohle nemeni nic na tom, ze nova nabidka start je prasacka

PS: ve win vista pokud mam hlavni panel nahore na obrazovce (z duvodu lepsi ergonomie), ale nektere hry se pousti tak ze je hlavni panel videt a hra je posunuta o velikost panelu dolu pod viditelnou hranici obrazovky. resenim je pusteni task manageru a na hre vybrat maximalizovat, cimz se to zpravi.

Nebo se mi stava ze hlavni panel umisteny na hore obrazovky problikava ve hrach.

DELA TO JEN NA HORE OBRAZOVKY

chci se zeptat jestli jestli s tim ma nekdo jiny zkusenosti a jestli to dela i ve W7. chapu ze plno lidi ma hlavni panel dole, ale ja ho mam nahore a dole mam pusteny objectdock coz je pro me z hlediska ergonomie ovladani podstatne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 21:57

O bordelářích bych pomlčel. Když si na krásně ve Start menu přehážeš složky do "logicky" uspořádané struktury, hodně štěstí při odinstalaci, kdy pak budeš hledat, kterou že složku to vlastně mělo odinstalovat. Osobně chci mít ve svých aplikacích pořádek, proto jsem si přehledně zorganizoval jen mnou vybrané zástupce (nikoliv celé složky. na co je mi třeba Uninstall nebo readme, který jenom zavazí) do složek přímo na ploše. Panel plochy mám dole na liště a přes ni si velice rychle najdu, co hledám. Oproti Start menu navíc ušetřím další klik, protože se mi nerozbaluje napřed Start, ale ihned můj seznam ( http://i40.tinypic.com/d9lk1.png... ). Ve Start menu, ať si je, co chce. Navíc nabídka Start ve Vista/W7 neprohledává jenom samotné zástupce, ale taky dokumenty, e-maily, historii Messengera a další věci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2009 00:04

start ve Vistě umí prohledávat soubory PSD nebo DWG a soubory na vzdáleném serveru (IMAP)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Pakliže doinstalujtete tzv. iFilter pro daný typ souboru (jestliže je dostupný), tak nepochybně ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 02. 2009 14:53

Clovece mas nejaky web nebo neco? Co ty kouzlis s Winama to se fakt nestacim divit. Koukam na obrazek a v podstate sis velmi jednoduse vytvoril sve vlastni Start menu. Koho by to napadlo?

Pokud web nemas, mel bys zalozit a postnout tipy a triky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2009 15:19

ehm? trik starý několik let...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 23:46

To by snad mělo být na uživateli, s čím bude pracovat ne? Proč by měl uživatel pracovat s něčím, co mu nevyhovuje? Protože je to zrovna moderní, je to zrovna in?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepak  |  28. 02. 2009 08:59

Na novém Start menu mi vadí, že je pomalejší než dobře nastavené klasické Start menu - co byl v klasice nejhorší případ, to je v novém menu nejlepší případ *). To ostatní už jsou jenom prkotiny, na které si snad půjde zvyknout (i když si nejsem jistý, jestli to dokážu u toho úchylného rozbalování menu All Programs do toho jednoho omezeného okna), ale zavedení změny k horšímu jenom proto, že to původní chování už bylo moc staré, považuju za naprostou hloupost.

*) Klasické menu jde bez problémů nastavit tak, že se ke každému programu dostanu na maximálně čtyři klávesy (včetně Start) a přitom bude zachována přehlednost celého menu systému, aby se v něm případně vyznal i někdo jiný než majitel: [START] [P]rogramy [I]nternet [F]irefox.

U nového menu se člověk nevyhne použití hledání, které je samo o sobě pomalejší z principu (prostě proto, že něco najít trvá déle než když jde člověk - nebo počítač - najisto), vyžaduje víc kláves (START, nejméně dva, spíš tři znaky z názvu, ENTER) a nedá se dělat poslepu, protože vyhledávání řadí programy podle situace (pravděpodobně "ty nejpoužívanější na začátek" - jenže co je a není nejpoužívanější není konstanta). A to všechno za předpokladu, že to hledání vůbec bude fungovat nějak rozumně - za stávajícího stavu ho za moc rozumně fungující nepovažuju (co to proboha dostanu za výsledky, když zkusím vyhledat "pad"?).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 03. 2009 01:45

Tohle Macy už umí dávno. Víme?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sss  |  27. 02. 2009 21:31

To snad jde, ne? Nebo to zrusili? V XP, Vista to zpet prejdou jde, 7 se mi ted nechtej bootovat, ale to se mi nezda, ze by to ted najednou zrusili...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 23:49

Bohužel nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 02. 2009 07:35

Takže žádný layout aka Win95/98/2k? No tak to teda pěkně posr*li

Zato vylepšili blikající cirkus: "...V hlavním panelu budou výrazněji oznamovány aplikace, které vyžadují uživatelovu pozornost: Místo trojího oranžového bliknutí bude použito bliknutí nápadnější, sytější oranžovou barvou a v sedmi opakováních."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 02. 2009 10:49

Což je jen dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2009 10:57

Hmm, osobně se mi ve Windows 7 líbilo to, že jsem si hromadu programů připíchnul na panel a ty už se mi v menu start neobjevovaly. Takže pokud člověk používá takových řekněme 25 programů, tak ani Všechny programy nemusí otevírat. A to samozřejmě nemluvím o tom, že na ploše jsem kromě koše neměl jedinou ikonku.

Mimochodem, to by bylo taky fajn, kdyby se dal i koš přestěhovat na panel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 18:21

Škoda, že není ve výčtu můj návrh, aby už při instalaci bylo na výběr, na jaký diskový oddíl umístit složku Users (včetně podsložek jako AppData). Ježiš, kolik by to ušetřilo nervů!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2009 18:28

To bych popravdě také uvítal, protože ve Vistě mám přesměrovány veškeré složky jako Dokumenty, Obrázky atd. na jiný oddíl disku, některé i na jiný disk. Toto by bylo ale pohodlnější řešení ala Linux. Většina lidí by to ale nevyužila, takže se zase na druhou stranu MS nedivím... OS se nedělá pro jednotlivce, ale pro většinu a to je dobře :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 18:33

v 7 to půjde přesměrovat... Sice ne při instalaci, ale v nastavení. Někde na MS se o tom psalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2009 18:37

Nazdar n3o21 :) Jo to pujde, jako to jde ve Vistě (jen trochu jinými kroky), ale já myslel přímo v instalaci ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2009 22:54

To jde presmerovat uz od doby Windows XP, minimalne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2009 09:54

Fakt? A jak se to dělá? Teda ve Vistě... To bych rozhodně ocenil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2009 09:57

Najedeš si do své složky, pravým klikneš na požadovanou složku a pak "Vlastnosti". Jak ti to naskočí, tak najeď do záložky "Umístění" a tam si to už změň podle své chuti :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2009 10:03

Hmm, tak asi ne. Sice když do toho kliknu, tak se objeví blikající kurzor, ale nemůžu s tím nic dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2009 11:06

Je tam "Obnovit výchozí", "Přesunout" a "Najít cíl" pod samotným polem, takže si vyber složku na kterou chceš odkázat, pokud ti to nejde vepsat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
28. 02. 2009 14:40

tohle jde jenom u nekterych polozek

celou slozku /home neboli /users presunout nejde

nic by se nestalo kdyby bylo pri instalaci

umisteni domaci slozky uzivatelu: defaultni nastavenic:\users nebo : vlastni umisteni

Bohuzel toto mozne neni

Ale jinak pokud mi poradis jak presunout umisteni slozky /users a vseho v ni budu rad (tzn. presunuti kompletnich profilu jinam)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 03. 2009 17:07

složka s profile /users ve windows vista

nebo

složka documents and settings ve windows xp

jde definovat v odpovědním skriptu pro automatizovanou instalaci Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
01. 03. 2009 19:33

mohu se zeptat jak na to?

fakt by mi to pomohlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 03. 2009 19:51

musíš si vytvořit odpovědní soubor u windows xp to je winnt.sif u visty unattend.xml. návod není na pět minut. v podstatě se jedná o samostatný obor - na internetu je hodně specializovaných serverů jen na toto téma.

pokud chceš tak ti můžu takovou instalaci vytvořit ale ne zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
01. 03. 2009 23:57

hmm kouknu na to. uvidime jestli s tim hnu

co jsem ted hledal unattend.xml na google vypada to trosku nadlouho

kazdopadne diky za odpoved. jdu studovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 19:00

Právě k tomuto jsou ve Win7 Libraries. Neexistuje žádná "pevná" složka např. pro obrázky, ale pouze library, ke které je přiřazena nějaká defaultní složka, a ke které si může uživatel lze bez problémů přidávat další, které jsou umístěné kdekoliv na počítači a třeba i na výměném disku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
28. 02. 2009 14:42

tady se nejedna o libraries, tady se jedna o moznost zmeny umisteni domovskeho adresare obsahujici vsechno vcetne dat aplikaci a konfiguraci ruznych programu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 20:21

Stáhni si program NTFS Link http://www.ghacks.net/2009/02/02/ntfs-link-wind... ... celý požadovaný adresář si přesuň kam je libo a místo původního udělej tímto programem jenom junction point na jeho nové umístění. Funguje bezvadně, poprvé jsem to použil na EeePc, kde jsem takto přesunul Program Files na disk D, kde bylo hodně místa. Programy byly spokojené, že svoje soubory nadou pod cestou C:\Program Files\..., já jsem byl spokojený, že na disku C fyzicky místo nezabírají, ale jsou jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 21:00

Hlavně, když odhlídneme od čuňácky napsanejch aplikací, s tim mají jinak problém samotný Windows. Dáš Program Files na D (oficiální změna v registrech) a některý aktualizace ve Windows Update se odmítnou vždycky nainstalovat řka: "Chyba č. xy" - vůbec Windows Update a jeho chybový hlášky, z těch bych blil.

No, ale takže čuňácky s tvrdym hledánim v C:\Program Files píše i MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 21:44

Vytvoření junction pointu naštěstí funguje naprosto spolehlivě. Jedná se o feature přímo na úrovni filesystému NTFS. Žádná pochybná změna v registech. Potom např. soubor D:\Program Files\Neco\NecoJinyho.bleble je díky junction poinu přístupný i přes cestu C:\Program Files\Neco\NecoJinyho.bleble. Žádná aplikace rozdíl nepozná a myslí si, že přistupuje přímo k onomu souboru (a taky že jo, pouze ten soubor leží fyzicky jinde).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2009 00:00

jenže právě v případě adresáře "Documents and settings" je problém v tom, že cesta k tomuto adresáři je uložena na spoustě míst (záznamů) v registrech a změnit to je hodně velký opruz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 02. 2009 00:16

Přímo ve Windows je na změnu té cesty rozhraní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 02. 2009 14:19

Zřejmě ti dělá problém chápat psaný text, i když jsem se to snažil vysvětlit názorně. Zkusím to tedy napsat ještě jinak. Junction point funguje tak trošku jako zástupce. Tento "zástupce" zůstane na místě původního umístění složky, všechny programy s touto původní cestou můžou beze změn dál pracovat, pouze data leží fyzicky jinde. Není potřeba žádná změna v registrech, nic. Jen se data přesunou jinam a na jejich původním místě zůstane junction point na jejich nové umístění. Data jsou pak přístupná z obou míst - jak ze svého fyzického úložiště, tak přes onen junction point. Co na tom proboha není jasné?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 02. 2009 14:48

Jo no Taky si rikam co porad placaji o registrech kdyz jsi nahodil tema na neco uplne jineho Jinak velice chytre reseni, diky za tip!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2009 09:36

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 17:07

cely windows 7 mi pripada jak Rimmerovo premalovavani z nemoderni mysi ocelove sedi na vojenskou sed. Nebo že by to bylo naopak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2009 18:23

Naopak je u W7 výrazný posun kupředu, oproti Vistě. Visty sice jsou kvalitní systém, ale taky poněkud objemný a pomalejší. Moje dosavadní zkušenost s W7 jsou čistě pozitivní a jakmile bude uveřejněna RC verze, beta je sice použitelná, ale jde vidět, že do RC verze proběhne až příliš výrazných změn...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2009 22:12

A podobnejch jalovejch keců nás čekaj mraky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 03. 2009 20:11

Zkus nejdříve Windows 7 vyzkoušet než začneš vynášet ortel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 03. 2009 09:16

Kocour:

A co je to časová díra?

Kriton:

To je,když se čas zastaví na jednom místě a neustále se opakuje.

Kocour:

A co je to časová díra?

Co takhle si dát pane Listře vesmírného mola na kari?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor