WiFi připojení i při jízdě ve formuli

Diskuze čtenářů k článku

Vít  |  21. 10. 2003 23:10

Už vidím, jak někdo staví hotspoty podél dálnice Praha - Brno po 500 metrech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pivoj13  |  22. 10. 2003 09:38

A ja porad, ze se Shumacherovi letos az tak moc nevedlo. Tak von serfuje pri zavodech na pornostrankach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pjotr  |  21. 10. 2003 22:14

By mne zajimalo,kolik meli japonsti odbornici ping na porsche pri 330km/h!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Beny  |  21. 10. 2003 20:56

Ee, mozna to melo byt spise napsane tak, jako ze AP jsou schopne si klienty prevat i pri jizde autem. Myslim, ze nebylo mysleno vyuziti pro jizdu, ale bylo to jen jakesi upozorneni na to, ze muzeme migrovat s bookem mezi jednotlivymi AP a byt trvale pripojeni. Dulezite je ale napsat, aby byla moznost prideleni IP adresy pomoci DHCP servru. Tohle se ale v komuntnich sitich nedela, kazdy AP ma svuj subnet IP prideleny a kazdy uzivatel ma svoji IP natrvdo nastavenou. Migrace mezi jednotlivymi AP je mozna jen pri pouziti DHCPka. Tot tedy za nasi sit. Klfree.net

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  21. 10. 2003 21:24

no spis jde o to ze pojedu s soferem po dalnici (nebo autobusem) a budu si vzadu serfovat 1 mbit a vys.... a to ted bohuzel nejde - wifi klienti se celkem pomalu conecti na AP.... ono uz maji problem pri chuzu z pda.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  21. 10. 2003 21:37

to je právě celý ten vtip a nepochopil to ani pan schon - nejenom, že budete mít handover mezi AP, ale zároveň je využíván tzv. mobile IP, a zůstává vám stejná IP adresa, ať jste připojen na kterémkoliv AP!!!

Jinak není to nic nového, já už jsem o takovémto produktu slyšel v prezentaci před 2 roky, teď už to ale vypadá, že se to začne reálně nasazovat.

P.S.: jinak reálné využití samozřejmě není o tom, že by si řidič formule jedna když se na rovince pár milisekund nudí zahrál dooma přes web. Ale je to důležité třeba pro rychlovlaky či pro normální auta, kde bude mít notebook spolujezdec. A to už vůbec nemluvím o automatických hračkách ala letadélko, roboti, lodě atd., které budou moci být také vybaveni wi-fi (a pře to posílat např. záběry a být ovládány). Důležité to je také pro budoucí využití wi-fi pro telefonii (tuším 802.11i, ale už se mi všechny ty podstandardy pletou).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  21. 10. 2003 21:47

Mimochodem pro pomalejší v uvažování - při 330 km/h ujedete za sekundu cca. 92 metrů. Jestliže AP byly od sebe 500 metrů, tak musely předávat signál někde uprostřed a pak řekněme že těch 500 metrů jel připojen na stejném AP, tedy přepínat každých 5 sekund!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
duri  |  21. 10. 2003 21:53

No; kebyze to chcem vyriesit ja, tak by som ten mobilny ap prepojil s palubnym PC formula a jednoducho podla ujetej vzdialenosti by som sa to reasocioval na iny AP podle predom nadefinovanej tabulky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milda  |  22. 10. 2003 09:23

no ja bych bral tu rychlost spis jako maximalni nez prumernou. Tezko teda rict co to bylo za okruh (oval???) ale 330 prumer mi prijde i na porsche docela dost.
No a pokud to nebyl oval ale klasika zavodni okruh tak 330 je maximal uz stoprocentne.
Takze to asi nebylo kazdych 5 sekund ale o neco vice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrikos  |  22. 10. 2003 10:21

Chlape, tam neni o průměru 330 ani slovo.  Je tam, že se pohyboval! rychlostí 330, tedy předpokládám, že to byla maximálka na rovince a přitom jim to funglovalo.

Patrikos.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
p  |  23. 10. 2003 08:18

Podla spomenutej konfigracie siete ked vsetky AP boli propojeny na 1 router, tak AP asi nepridelovali IP adresu cez DHCP ale vsetky fungovali na jednom subnete cize handover sa realizoval len na 2 vrstve, cize IP o tom mozno ani nic nevedelo. Inac k tym pingom, tie by mali byt uplne rovnake ako na normalnej WiFi sieti - ved ta rezia handoveru musi byt dost minimalna ked to fungovalo pri takej rychlosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar Schon  |  21. 10. 2003 19:21

Uz vidim ako surfujem po internete zatial co idem v meste 200 km/h na svojom Porsche. Kam chodite na taketo clanky?

Jediny sposob vyuzitia ktory ma napada je pri starte kozmickej rakety. Tam sa to da vyuzit napr. na urychlenie protokolu BE20, ale naco to bude
zavodnikom Formuly, to fakt netusim. Tusi to vobec niekto?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno a příjmení:  |  21. 10. 2003 19:57

Je jasny ze to netusi ani pan Schon, hlavne ze je o cem psat  ŽE?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Schumi  |  21. 10. 2003 20:33

SUPER! Konecne muzu za jizdy surfovat po internetu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  21. 10. 2003 21:21

Tady jde o nový rychlostní rekord v předávání si připojení mezi access pointy, ona to totiž není žádná sranda, to že voláte s mobilem při jízdě po dálnici vám připadá jako brnkačka, u Wifi to ale tak jednoduchý není. Můžete to brát tak, že omezení rychlostí pohybu už nemusíte brát jako směrodatné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  22. 10. 2003 16:38

Pridavam sa k nazoru p. Holcika. Ide napr. o pripojenie k Inetu vo vlaku. Satelitne riesenie nie je vyhovujuce. Konkretne F1-ky su pripojene na 1 AP na frekvencii cez 5 GHz.
Myslim si, ze v tomto smere ide o zjavny pokrok a "odbornikomnavsetko" na tomto fore doporucujem aby sa vyjadrovali len k tomu, comu skutocne rozumeju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  22. 10. 2003 08:53

No jo, třeba by jsi se někdy rád připojil přes wifi, když pojedeš TGV Paris - London

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ayrton  |  22. 10. 2003 11:24

Samozřejmě že to má význam - třeba v telemetrii F1 - nastavování auta za jízdy, získávaní dat z monopostu během jízdy,... V F1 samozřejmě mají své systémy, s možností přechodu na Wi-Fi se vše zlevní a zjednoduší pro týmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor