Wi-Fi lépe: Poraďte ostatním

Diskuze čtenářů k článku

avatar
22. 09. 2012 15:46

Ahoj zdravím všechny :) mám problém s nastavením wi-fi..mám přístroj od tendy a to w 268 r.Správně by mě la fungovat s automatickým připojením IP adresy...když to tak nastavím pořád se né a né připojit...proto jsem zvolil druhé možnosti a to STATIC IP.ok.zadám vše potřebné wi-fi se připojí ok mobil i NB se připojí ale jen do té doby, než:

1. přejmenuji wi-fi--klasicky to bývá název firmy..tedy..Mám tenda přejmenuju na třeba pe a už je problém s připojením....dokola načítá IP adresu

2. zabezpečení...wi-fi si zakˇoduju..NB i mobil mi ji najde zadám heslo a opět problém s adresou...

OK nervy my málem praskly a púřetekly všemi otvory...nechal jsem vše tak ja kje jelo to asi 2 dny a už my to nejelo...byl jsem normal připojený na noťasu to jelo ale na PC my nejel přes kabel..

Myslím si že router je tolikrát z resetovaný že už prostě je pomílený nebo nevím.

rada prosím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2010 09:42

Chlapi, vy všichni co tady něco sháníte, a chcete něco více než nějaké udělátko - zapomeňte na Asusy a podobné krámy. Tou jedinou volbou je platforma Mikrotik, a dá se pořídit za rozumný peníz. Tam si nakonfigurujete (a nebo vám s tím někdo pomůže) co chcete. Mikrotik je prostě mercedes v oblasti wi-fi, tečka, zbytečná debata. Neznám wi-fi ISP, co by MT nepoužíval. My sami máme přes 650 lidí, čili střední síť. Pravda - ke klientům stačí nějaký ten D-link, ale když chce pak člověk něco více, tak spláče nad výdělkem, pokud to ta hloupá krabička neumí.

Jinak co se týče parametrů signálu apod., tak doporučuju věci od Ubiquiti - http://ubnt.com/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 03. 2010 17:38

Zdravím,

Mám router ASUS WL520GC s firmware DD-WRT nevíte jestli umí nastavit více IP na WAN stranu??

Mám od poskytovatele přiděleny 2 IP a chtěl bych aby jedna byla na LAN portech a druhá na bezdrátu.

Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 03. 2010 17:23

Wifi doma provozuji již druhým rokem a je to šikovná věc. Měl bych pár rad ohledně zabezpečení. Rozhodně se vyhnout šifrování WEP (ačkoliv lepší než nic), protože je velice snadno prolomitelné. WPA je na tom trochu lépe, nicméně i zde se objevují trhliny (například ,,podklíč" PSK lze zjistit pomocí 1 programu, který využívá výpočtů grafických karet (pouze Ati a Nvidie)). Zatím nejlépe je na tom WPA 2, které vychází z WPA. Nicméně to se využívá spíše v podnikové sféře, takže pro domácí využití postačuje WPA (pokud nemáte v okolí nějakého profesionálního hackera wifi sítí).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 03. 2010 13:58

Zdravim,

osobně jsem z wifi pracuji profesionálně v práci, ale pro domácnost bych doporučil co nejjednodužsí řešení, vzhledem k tomu, že doma neuchováváme žádné data za miliony korun (normalní domáctnost) ale maximalně pár fotek či videjí které mají pro nás spíše citovou hodnotu než, že by to byly státní tajemství. Na základě vlastních zkušeností jsem při tvorbě domácí síťe sáhl po osvědčeném standadu od firmy CISCO respektivě Linksys, Linksys WRVS4400N Wireless-N Gigabit VPN Router a na něm zadal veřejnou síť pouze se zabezpečním na MAC adresy a nemůžu si to vynáchválit, Připojuji se pomocí integrovaných wifin z Notebooků. Dále jedné wifi od stejného výrobce Linksys WMP600N v stolnim PC. mám k němu připojenou tiskárnu, síťové uložiště a multimedialní přehrávač. Jak říkám není potřeba si hlídat každou ptakovinu stačí jednoduché a prosté řešení. Protože dnes mnohem dříve než kdy dřív platí v jednoduchosti je síla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 05. 2012 15:44

Ahoj zaujimalo by ma ci este mas tu kartu od linksys wmp600n, nieco by som sa potreboval surne spytat.

Budem strase rad ak by si sa mi vedel ozvat na mail.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 03. 2010 12:35

Mě se velmi zalíbil nápad-dy,jak primitivně zesílit signál domácí WiFi sítě a to s použitím obyčejného alobalu,který se přiloží za anténu.A výsledku jsou vskutku pozoruhodné.Určitě vyzkoušejte.

http://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 03. 2010 07:41

Já si koupil Time Capsuli, wifi jede na n a k tomu sdílený harddisk v jedné krabici. Pohoda. Nehledě na to, že všichni kdo to vidí závidí, to je k nezaplacení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 03. 2010 02:42

Ahojte chcel by som sa spytat ci sa da prepojit 2 routre predstavoval by som si to asi takto

modem->router(Asus RT-N16)+2Pc------------35m(vedlajsi dom)---------Asus RT-N16 + 3Pc

Vopred dakujem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 03. 2010 16:01

Dobrý deň, ja mám jeden problém a potreboval by som poradiť. Mám wifirouter na prízemí paneláku OVISLINK AirLive WL-5470AP na ňom je momentálne nainštalovaná všesmerová anténa 8db a výstupný výkon je nastavený na 20db. Signál z tohto routra chytám na 4tom poschodí ale je žiaľ málo kvalitný a občas pripojenie padá. Potrebujem teda vedieť pomôže mi keď na router pripojím silnejšiu anténu dajme tomu sektorovú alebo mi to už nepomôže? Samozrejme či mi to pomôže k tomu aby signál nepadal a bol relatívne stabilný. Problém ktorý vidím ja je ten že anténa je len pasívny prvok a aktívny prvok je router ktorý je nastavený na 20db... Na tom štvrtom poschodí chytám signál na notebook.... Ďakujem všetkým za odpovede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 03. 2010 09:32

Sektorka by měla pomoct.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 03. 2010 08:53

aka rchlost sa realne dosahuje cez 802.11n ? Co som kupil Belkin wireless N+ , tak najvyssiu prenosovu rychlost, aku som dosiahol kopirovanim suboru medzi pocitacom pripojenym cez wifi a pocitacom pripojenym do siete kablom bola 4MB/s x8=32mbit/s, co je dost rozdiel oproti deklarovanym (aj ked laboratornym) 300mbit/s .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 03. 2010 09:56

300 Mb/s je signálová rychlost, nikoliv datová. I tak je ale 32 Mb/s hodně málo, v našich reálných testech jsou maximální rychlosti "domácích" routerů kolem 70 Mb/s.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 03. 2010 09:29

Souhlasím, 70 Mbps je běžné pro 802.11n za použití jedné antény. V případě použití systémeu více antén (MIMO2x2, 3x3) lze dosáhnout rychlostí 90 -150 Mbps. Mezi dvěma RouterBoardy RB800 s 802.11n WiFi kartami R52n lze dosáhnout 200 Mbps.

Ve venkovních podmínkách na dlouhou vzdálenost však jde rychlost dolů, jelikož velmi záleží také na okolním rušení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 03. 2010 09:47

No, pravda že RB800 jsme zatím nezkoušeli, není to nejlevnější, tedy zatím jen 433AH, ale ono se mi těm rychlostem moc věřit nechce - možná v domácích podmínkách. Problém wi-fi obecně je, že ISP začali připojovat na 5GHz už i koncové klienty. Začíná to být tak zarušené, že ani žádné n-ko nepomůže. Brzy budeme dělat nějaké testy na n-ku, ale my o tom uvažujeme spíše ke koncovým klientům, než jako P2P. Tam už bohužel v příštích měsících budeme muset jít do 10 GHz.

Jinak konečně někdo, kdo zmínil Mikrotik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 03. 2010 16:12

nj, zase je taky potřeba vzít v úvahu rychlost čtení/zapicování disků v počítačích, pak třebas ztráty v přenosu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 18:23

Ahoj nevíte někdo o routru který dovede příjmat wifi a zároveň na jiném kanálu vytvářet nový přípojný bod? Potřebuji přímat net od providera a vytvořit si vlastní wifi po baráku .-) a chtěl bych na to jednu krabičku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 23:56

Kazdy wifi router, ktery umi rezim WDS (cili kazdy slusny wifi router).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 03. 2010 00:05

Já myslel že WDS pouze rozšíří síť a já bych chtěl tu druhou sdílenou jen pro dům abych do ní mohl připojit x PC. Za odpověď děkuji .-)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 03. 2010 07:17

Od providera snad končí připojení normálním UTP kabelem s koncovkou RJ-45, ne? A to dáte do svého routeru a uděláte, co potřebujete. Řešení s jednou krabičkou je pro obyčejného uživatele nesmysl. Nepochybuji o tom, že se takový router vyrábí, ale jeho cena bude násobkem (řekl bych i několikanásobkem)uvedeného řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 03. 2010 12:17

Tak že potřebuji jeden wifi AP a jeden router. Jeto tak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 03. 2010 14:40

Obvykle se používá k propojení s providerem místo normálního indoorového AP něco jako "aktivní AP anténa" - což je sice funkčně to samé, ale provedením přece jen odlišné (obvykle mají třeba PoE kvůli snadnější instalaci). Prostě věci typu OvisLink WH-5410G-20PA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 03. 2010 17:56

jakykoli vicekartovy RB, napr. RB 433. WDS rezimu se vyhni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 03. 2010 09:23

Toto zvládá většina čínských krabiček ať se již funkce jmenuje Univerzal Repeater Mode nebo podobně, problém však není pouze ve výrazně nižší rychlosti, ale v možnosti použití pouze jedné antény, která pokud je směrová a namížená na poskytovatele zpět signál vysílá zase v tomto směru což je nepoužitelné. 5ešením je použití RouterBoardu s 2 miniPCI Wi-Fi kartou což je nutné umět nastavit (Mikrotik) nebo snáze použít Venkovní jednotku např NanoStation namířenou na poskytovatele, stáhnutí UTP kabelu do domácího routeru (WA-2204A, WA6202.-V3, TP-LINK TL-WR340GD apod.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 03. 2010 14:22

Dá sa Computer predplatiť aj na Slovensko?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 03. 2010 18:40

Tam je to jen pro ČR. Slovenské předplatné dělá Media Kappa Pressegrosso (www.mediakappa.sk)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 03. 2010 18:14

...neblazni, casopis pre SR je nekrestansky drahy a redakcia s tym nic nerobi..., prerobis aj gate!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 03. 2010 19:26

Bodejť by s tím redakce taky něco dělala, redakce časopis neprodává ani v SR, ani v ČR. Redakce vyrábí obsah: http://cs.wikipedia.org/wiki/Redaktor...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 03. 2010 14:10

Mám Netbook Acer Aspire one D-250, mám k dispozici od sousedů připojení k netu ADSL 8Mbit (mají bílý modem) problém je, že né každý den toto připojení je aktivní, Já na svém Netbooku vidím plný počet čárek (signál), a informaci že jsem připojený, ovšem žádná stránka nelze zobrazit a Internet tak na mém netbooku není aktivní..

Kde je chyba? Dá se to nějak napravit abych měl aktivní net 24 hodin denně... a nebyl tak třeba 2 dny v týdnu bez netu? Dá se také snížit odezva netu? na to že je to 8mbit, tak.. odezva je opravdu žalostná, jde nějak uprovit nebo záleží pouze na poskytovateli?

Dále také když probudím netbook z úsporného režimu, tak mě spadne ovladač na wifi (nevidím tak v liště start ikonku, a nejde se tak připojit, nezbývá mě nic jiného, než restartovat PC), mám ovladač od firmy Atheros, napadá Vás něco?

Jsem v tomto začátečník, a jiný způsob jak se připojit k wifi v blízkosti mého bydliště není..

Díky, Filip

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 03. 2010 19:27

Pravdepodobne bude chyba v tom, ze spadne ADSL spojeni. Obcas se mi to take stava, staci restartovat modem. Odezva zavisi vicemene pouze na ISP. Co se ovladace tyce, mohla by pomoct auktualizace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 21:44

to Filipek

Najprv je potrebné aby fungovala sieťová karta na 100%. Bolo už spomenuté nainštalovať najnovšie ovládače sieťovej karty. Viem že jedna wifi sieťovka od atherosu aj od intelu sa nemá rada s usporným režimom. Je potrebné v sieťových pripojeniach deaktivovať a následne aktivovať wifi kartu, možné aj cez voľbu opraviť. Ak nepomôže, potom len reštart.

K dlhej odozve. Treba pingnúť IP APčka, routra. Tým zistíš kde je problém. Či medzi sieťovkou a ap, alebo od ap ďalej. Ak je to medzi sieťovkou a ap - dlhé odozvy z apčka (píšeš že signál máš full), je v okolí rušenie na danom kanáli z iných ap, alebo sú silné odrazy z tvojej sietovky a apčka na ktoré si pripojený. Potrebná zmena frekvencie kanála. Môže byť aj problém že na AP je pripojený veľký počet užívateľov - bezdrôtovo. Ak je odozva dlhá na IP GW - brány, príčina veľa klientov, niekto vytvára vysoký traffic, cez router je vytvorených mnoho spojení, vyťažený procesor routra... Príčin môže byť samozrejme viacero a môžu sa vzájomne dopĺňať.

K výpadku internetu. Pingni IP APčka, routra. Zistíš či zariadenia fungujú korektne. V niektorých prípadoch (ak to nie je domaci router s ap) nemusi byť odozva na ping požiadavku posielaná APečkom... U routorov sa da nastaviť kedy ma byť internet aktivny pre užívateľov lan a wifi siete. Najlepšie bude, ak sa dáš do reči so susedom a poriešite to spolu. Samozrejme ak vie o tom, že využívaš jeho internet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 14:03

U WiFi N muze byt zajimava informace o nekompatibilite draftu 1 a 2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 13:35

Používám výhradně routerboard(mikrotik routeros) jako wifi AP , má slušné možnosti správy v případě upgrade wifi sítě např. z 802.11g na 802.11n stačí vyměnit wifi kartu za pětikilo a jede se vesele dál (někdy je nutné udělat i SW update přímo v routerboardu). Jediná nevýhoda je asi to že na nastavení to neni tak triviální jako wifi AP s web managementem. Pro zabezpečení WiFi sítě jako každy trochu zběhlý používám WPA2-PSK-AES , používám normu 802.11g . S 802.11n jsem měl zatím zkušenost s výrobkem Tenda W300A který se choval celkem podivně kdy notes na Layer 2 spojení držel ale Layer 3 vrstva se chovala dost nestabilně (výpadky spojení) rychlost byla celkem pěkná asi 8 MB/s .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 03. 2010 13:02

Jak nakombinovat a nakonfigurovat více přestupových AP tak aby se klient mohl bez přerušení práce se sítí pohybovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 13:23

Nepoužívat režim AP ale WDS , ovšem má to celkem neblahý dopad na rychlost (všechna WDS-AP musí vysilat všechno). Pak jedině se to dá vyřešit nějakou proprietální technologií která umí roaming a umí zárověň detetkovat u kterých AP se klient pohybuje (myslím že něco takového má cisco).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 03. 2010 07:09

S WDS jsem to zkoušel a výkon byl tragický. Také pro zabezpečení (alespoň u routeru, který jsem používal) bylo možné použít pouze režim WEP. Ale je fakt, že to byl spíš jenom takový pokus, možná jsem neměl všechno správně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 03. 2010 13:39

Je to (hodně) za hranicemi malé domácí či firemní sítě - ty běží na běžné Wi-Fi, která nemá žádnou podporu pro roaming. To, co hledáte je Wi-Fi 4. generace, která se netváří jako spousta buněk kolem jednotlivých AP, ale jeden velký pokrytý prostor bez ohledu na infrastrukturu. V celém prostoru pak může navíc běžet "vedle sebe" několik sítí - blanketů Nevyřeší to ani WDS, kde se minimálně přepojuje mezi MAC adresami (byť rychle). Bohužel, 4G Wi-Fi jsou drahé, už jen pro to, že se o přepojování mezi buňkami musí starat nějaký centrální prvek. A takový prvek (central switch) stojí několik desítek tisíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 14:36

Zdravim, nevis jestli je to cista odpoved na vas dotaz.

Ale ja to mam streba vyreseno. 1x Mikrotik ( zarizeni ktery me chyta wifi, a bezi me na nem DHCP server), ten me jde do Asus WL.500G kterej me to briguje a rostreluje v podkrovi, a dalsi wl - 500gP me to rozstreluje v prizemi. Oba maj stejne SSID a prepojuji se podle signalu.

Pouzivam v nich OpenWRT system, ktery je plne konfigurovatelny prez webove prostredi !! (takovej malej sikovnej linux)

WL- 500 maj miniPCI port takze neni problem karty vymenit a upgradovat treba na N, me ale staci po dobe Bcko... Nevim jestli to nekomu pomohlo, ale minimalne si muzete odnest ze existuje nejaky OpenWRT, ktery udela z vasi modre krabicky, malou sikovnou krabicku Samozrejme se da narvat i do RouteBoard ( Mikrotika )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 21:07

Na kazdom Apcku nastavis rovnake SSID, das rozdielne kanaly (najlepsie 1 a 13), alebo ine, aby sa nerusili navzajom a ani s inymi ap v dosahu. APcka pripojis na rovnaku siet. Skusal som to s dvoma AP pristupovymi bodmi (Vigor2600 a Dlink-524). Notebook so vstavanou kartou nemal problem. Pokial bol v dosahu AP s dostatocnym signalom, pripojil sa. Na AP bolo nastavene aj rovnake WPA sifrovanie.

Nedostatky: ked bolo pouzivane AP1 (rozumej pripojene na ap 1) a signal bol slaby (tak slaby, ze sa notebook sam odpojil), ale signal AP2 bol lepsi, zacalo sa pouzivat AP2. Prechod medzi AP1 a AP2 trval cca 2-4 sec, pocas ktorych spojenie malo vypadok. Prejavovalo sa to ako ked sa vytiahne na 2-4 sec kábel z klasickej sietovky. Po obnoveni spojenia vsetko fungovalo ako pred odpojenim. (stahovanie napr. z rapidsharu niekedy spadlo niekedy nie).

P.S.: oba AP su aj routre, v tomto pripade bol dsl router Vigor2600 pouzivany ako GW. Casto sa stavalo, ze prechod medzi APckami ani nebol spozorovany na funkcnosti, pri pingu 1 - 2 odozvy strata

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 03. 2010 21:52

v pripade ak chces spravit retaz apciek ktore si budu preposielat signal navzajom na dlhsiu vzdialenost a este budu umoznovat pripojit mobilneho klienta po celej trase, je realne, ale rychlost a spolahlivost bude mizerna pri wds. Moj popisovany sposob by v tomto pripade fungoval len za predpokladu, ze na prenos signalu z A do B budu nezavisle spojenia a na pripajanie klientov sa pouziju extra APcka nakonfigurovane rovnako pre pristup uzivatelov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 03. 2010 09:15

V rámci jedné sítě (LAN) takový "roaming" řeší protokol IAPP. Pokud router tento protokol podporuje (např WA-6202-V3, předávání klienta mezi jednotlivými AP funguje bez problému. Samozřejmostí je nutnost použít stejné SSID a kanál jak zde bylo zmíněno. Použití Mikrotika je skvělé řešení, ale již dražší na pořízení a složitější na nastavení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor