Wi-Fi doma předhání dráty

Diskuze čtenářů k článku

morpheus  |  25. 01. 2005 01:41

zajimalo by me kdo vas podplatil a kolik Vam dal :p to je neuveritelne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fantomas, fantomas  |  25. 01. 2005 09:30

nj zase jeden netboxak, co neunese, ze draty nejsou vsechno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  25. 01. 2005 16:43

Má strach z levnější konkurence...
64 kbit/s za 565,- měsíčně už není žádná láce!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RD  |  24. 01. 2005 13:59

jj wifi rulez, škoda jen, že za pár let budeme všichni z toho všeho bezdrátového vysílání jen zářit :o) .. když už nic, alepoň nebudeme potřebovat v noci žárovky :o))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rejpal  |  24. 01. 2005 12:35

Dnes jsem opet po nejake dobe otevrel Zive a opet se na mne vyhrnulo nekolik clanku od vyse zmineneho autora. Je mi jasne, ze kazdy se nejak musi zivit, ale zajimalo by mne, zda redakci Zive neni trapne, ze jejich autori vykradaji cizi stranky, pouze je (velmi casto) spatne a nepresne prelozi, bez uvedeni zdroje, ze ktereho cerpali. Pokud je toto v poradku, cist umim, anglicky taky, tak bych se timto zpusobem mohl docela dobre zivit taky... Takze jak na to ? Verim ze nas bude spousta, pokud staci jen prekladat a opisovat.
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  24. 01. 2005 13:07

Obavam se, ze si pletete vlastni clanek se zpravodajstvim, ktere predstavuji nase kratke zpravy.
Zaroven bych vas ra dupozornil na existenci veci, ktera se jmenuje zpravodajska licence, ta umoznuje prejimat zpravodajstvi jinych medii (autorsky zakon, paragraf 34c). Kratke zpravy prinaseji aktualni informace z oblasti IT s vyuzitim rady zahranicnich zdroju, tyto zdroje pod danymi texty uvadime, a to i v pripade, ze na zaklade informace v jinem periodiku dohledavame originalni zdroje informaci, kterymi jsou v drtive vetsine pripadu tiskove zpravy. Pokud mate vecne a konkretni pripominky k prekladu, bude dobre, kdyz je uvedete a muzeme se bavit o konkretnich problemech.
Pokud skutecne zvladate anglicky i cesky jazyk a chcete si privydelat, poslete email sefredaktorovi Zive popripade i na mou adresu s nekolika ukazkami vami prelozenych zpravodajskych textu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petko  |  24. 01. 2005 13:49

Souhlasím se čtenářem i s panem Schönem. Jen bych poprosil redakci, jestli by nešlo nějak zařídit, aby člověk věděl kdo je autorem článku ještě před tím, než ho otevře. Často se mi totiž stává, že zbytečně zavírám otevřené okno, když vidím, že článek napsal pan Schön a tohle by mi ušetřilo dost velkou část práce - uvažte kolik článků tento autor za den vyrobí - snad většina je od něj... Jinak, jednohubky pana Schöna se snad ani nedají považovat za zprávy, zpráva přece musí být alespoň minimálně zasazena do nějakého kontextu, to by pan Schön ovšem musel psát kvalitněji a hlavně MÉNĚ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anarchist  |  24. 01. 2005 13:56

Troufám si tvrdit, že příspěvky pana Schöna jsou z 95% identifikovatelné již podle titulku.. Jeho "styl" je nezaměnitelný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  24. 01. 2005 14:02

je mi lito, ze vnimate zpravodajstvi na zive tak negativne, opet plati, ze pokud mate konkretni vytky, smerujte je prosim na adresu meho nadrizeneho.
Co se tyka vasi vytky tykajici se pojeti zpravodajstvi, pak mohu poslouzit definici zpravy z ucebnice Zpravodajstvi v mediich (2001, Kolektiv autoru, vydala Universita Karlova v Praze)
Zprava, coby zakladni kamen zpravodajstvi, je definovana jako zurnalisticky zpracovana informace o necem, co se stalo nebo nestalo, stane nebo nestane, nebo o zmene nejakeho stavu, Fakta, deje nebo myslenky pri tom pouze zaznamenava, sumarizuje a konstatuje.
Kapitola dale pokracuje a hovori napriklad o zakladnich otazkach, na ktere ma zprava v ceske zurnalistice odpovedet: kdo, co, kde, kdy - u delsich zprav potom odpovida take na otazky jak a proc. Samozrejme existuje rada druhu zprav od kratkych jako jsou noticky a denicky az po zpravodajske clanky a skladane zpravy.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-)  |  24. 01. 2005 14:41

Mno ten úryvek je pěknej ) Ovšem jak myslíte, že by vypadala Kytice, kdyby ji Erben psal podle nějaké učebnice??? A to samé platí i v ostatních oborech - pokud chce být člověk velmi průměrný a málo kvalitní ve svém oboru, tak mu stačí kopírovat postupy z učebnic... Ale pokud chce být opravdu dobrý, musí přicházet na vlastní způsoby a postupy a na učebnice se vykašlat!!
--
Tady přece vůbec nejde o to, jestli nějakej starej páprda s titulama na univerzitě si myslí, že článek by měl obsahovat to a to a to... jde o to, jestli si ho lidi budou číst, jestli ten časopis bude úspěšnej, jestli budou mít inzerenti zájem o reklamu a jestli za ní budou ochotni platit pěkně tučné sumy!! A o tom je svět!
--
Největší brak se stvává klasikou v momentě, kdy má skoro každý člověk jeden výtisk doma v knihovně...

Tím chci jenom říct, že držení se učebnic je největší chyba... a jestliže si většina čtěnářů stěžuje, tak se jim to asi nelíbí a je třeba něco měnit, protože důležité není (jak jsem již psal), jestli by to ThDr., Ing., Prof., Jožka Dlouhý z UK v Praze ocenil nejvyšším oceněním univerzity, ale jestli se to líbí čtenářům!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  24. 01. 2005 14:51

Vite, ze i na kreativni psani jexistuji ucebnice? Jejich existenci nechapu, ale existuji. Vy tu ovsem pletete dva postupy - zpravodajstvi/zurnalistickou tvorbu, ktere ma celkem pevna pravidla overena casem, a volnou tvorbu, ktera ma take nejaka pravidla, ta ale mohou byt porusovana. Ucelem zpravodajstvi je informovat, ja jsem presvedcen o tom, ze to tyto kratke zpravy delaji, vetsina nasich ctenaru nema dostatek casu a mozna ani jazykove znalosti, aby si informace vyhledavala na zahranicnich serverech. Ostatne statistiky navstevnosti tuto uspesnost potvrzuji. A verte, ze vetsina ctenaru si nestezuje, vetsina ani diskuse pod clanky radeji necte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-)  |  24. 01. 2005 15:02

Statistiky jsou způsobené tím, že zive.cz je jedním z nejznámějších IT serverů pro neodbornou veřejnost... Tak sem občas každý mrkne... stejně tak mám třeba nastavený seznam.cz jako homepage, protože je to pro mě určitá klasika a něco jako "ikona internetu", ale zprávy z novinek jsou úděsně bulvární, vyhledávání nic moc, mail taky nepoužívám, ale přes to si asi nechám tenhle portál jako homepage, protože je první český... kdybych k němu nemněl sociální vazby, tak si nastavím jako homepage nějaký zahraniční vyhledávač...
--
Mimochodem narážka na jazykové znalosti čtnéřů je fakt super ) V době, kdy angličtina se stává standardem říct, že většina čtenářů IT časopisu (v oboru IT je angličtina přímo nutnost) nemá dostatečné jazykové znalosti ))
Mohl bych se jenom zeptat tak pro zajímavost jaký je profil průměrného čtenáře zive.cz???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  24. 01. 2005 15:31

jen z minulosti zive rozhodne nezije, staci se podivat na iaudit. co se tya profilu, tak si z toho, co jsem videl pamatuji, ze lidi pracujici v it netvori vetsinu navstevniku, byt je jejich podil znacny.
o jazykovych schopnostech vetsiny populace ale mate mylne predstavy, anglicky se dnes sice uci temer kazdy, vysledky teto vyuky jsou ale znacne diskutabilni. staci se podivat na oblibu amaterskych prekladu ruznych aplikaci. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petko  |  24. 01. 2005 15:37

Musím přiznat, že jste mě překvapil. A kromě toho jste mě také potěšil, nečekal bych, že si dokonce vyhledáte někde v literatuře, jak definují zprávu. Ve skutečnosti tohle je přesně to, co bych od vás požadoval i při psaní článků na Živě - vyhledat a dosadit kontext, tak jak se to dělá ve všech novinách (někde lépe, někde hůře) a jak to dělají i jiní autoři zde na Živě. Správně píšete, že ne každý si tyto informace vyhledá jinde, stejně tak ne každý zná k těmto informacím kontext, také by se hodil. Také je pravda ta, že ne každý ten kontext ocení, někdo si prostě přečte jednohubku a je mu jedno, že dohromady stejně neví o nic víc než předtím. Mně to takhle ale nevyhovuje (je to jen můj názor, moje preference, ostatní mohou mít samozřejmě jiné potřeby) a byl bych rád, kdybych tak mohl odlišit Vaše články (pro mě bez skutečné informační hodnoty) od jiných, které bych si třeba rád přečetl. Nesnažím se Vás tu urazit nebo nějak rozladit, přestože k tomu jistě došlo, ale jen poskytnout zpětnou vazbu Vám a Živě. Pokud usoudíte, že nejsem Vaše cílová skupina, pak prosím, já budu dál hledat lepší server a pokoušet se vyhýbat vašim článkům a pokud se to někdy nepovede...? Tak holt to okno zase zavřu, no. Přestože celý tento text vyznívá negativně, věřte mi, že Vám srdečně přeji mnoho úspěchů ve Vaší práci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  24. 01. 2005 15:49

Spis nez jiny server doporucuji texty mimo rubriku kratke zpravy, to jsou ty, u kterych neni predem videt autor, kratke zpravy proste odpovidaji na prvni tri otazky kdo/co, kdy, kde. Verim, ze v mnozstvi textu na Zive ty "svoje" najdete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaja  |  25. 01. 2005 08:28

pane Schone, dekuju za Vase kratke zpravy, diky nim nemusim prolejzat inet (na coz nemam cas narozdil od zrejme vetsiny zdejsich "rejpalu")

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnědka  |  24. 01. 2005 12:11

domácí wifi sit je fajn vec, taky ji doma mame

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julek  |  24. 01. 2005 12:32

Jojo, fajn. Hlavne pro sousedy co se radi stouraji nebo neradi plati za net A s takovou smerovkou to nemusi byt ani sousedi Navic drat je drat a 100Mbit nebo 1Gbit o tom se WiFi muze jen zdat. A prrr, brzdete s tema kecama ze je tu WiFi az do cca 500Mbit. To je tak nekde na stole v laborce a tech normalne prodavanych ~100Mbit nebo i 54Mbit to taky funguje jen na par metru. A jeste zkuste zapnout nejaky to sifrovani a budete radi za tu desitku a jeste sdilenou. Brrr Takze WiFi jen tam kde nejdou/nevyplati se draty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr, koffr  |  24. 01. 2005 13:01

presne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chozé  |  24. 01. 2005 13:45

Julku,Julku , nevíš o čem píšeš natož abys to byl schopen i pochopit. Kdo potřebuje mít doma 1Gbitovou síť můžeš mi to říct? Na 99% se WIFI používá pro provoz internetu a tam je jak 11 tak 54Mbit dostatečné i s 15x rezervou . A to dokonce při zapnutí všech možných šifrování . Pokles rychlosti nepostřehneš a s tím dosahem taky nemáš pravdu . I v betonové kleci paneláku (tedy přes několik železobetonových zdí) je dosah víc jak 15m. Je to všechno jenom otázka správného umístění AP. Tedy zcela dostatečný pro domácí použití. Až bude net běhat 100Mbit/s pak se můžeme pobavit o malé kapacitě 54Mbit WIFI. Teď je však víc jak dostatečná. A bezpečnost ? I obyčejné WEP šifrování bohatě stačí. Při 128-bitovém klíči je potřeba odsledovat cca 10mil paketů na určení klíče . To je pro průměrně zdatného hackera práce na několik dní , páč nemáš nepřetržitej provoz (nejsi nonstop připojený ) . Při použití 5 plovoucích klíčů (což současná AP dovolují) vzrůstají samozdřejmě potřebná data nutná na odledování. Tedy práce na několik týdnů. A to bych žádnému špiclovi nebo jak píšeš sousedovi nepřál tu práci s tím. To potom pirátské připojení určitě nestojí za tu práci . WIFI zdar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
real_goldie  |  24. 01. 2005 15:04

No to ze je to pomaly, to je pravda. Mam DSL modem Router s WiFi  stejne vsechno pripojeny dratama. Server sedi na miste, tak proc WiFi s diskutabilni bezpecnosti. Kdyz mam notebook na stole tak ho mam taky pripojenej dratem (z dokiny do routeru). A to hlavne kvuli rychlosti. Zkus si stahnou ISO image se serveru, kterej je na WiFi (mam g) do notebooku na WiFi. To vysedis dulek nez to proleze. S dratem je to mnohonasobne rychlejs. Nemluvim o kdybys tahal DVD pro vypaleni. proste WiFi je dobry, ale nehodi se uplne vsude. Kdyz si chci vzit notas do loznice tak mi WiFi na surfovani/koukani na film uplne staci, ale pri vetsich objemech dat je to vyrazne pomalejsi nez drat. A to mluvim o G, B je naprosto nepouzitenly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Premek  |  24. 01. 2005 20:47

Naprosto presne. Pokud nekdo umi prolomit WEP tak ma urcite dost penez, aby si sam mohl Interne dovolit a nebude ztracet cas, aby si u tebe zadarmo surfoval... No a pokud nekdo necha svuj access point otevreny, tak to je jeho problem.  
To same s tou rychlosti: Mam doma 3 Mb kabel a opravdu nepoznam rozdil, jestli jedu PC propojene pres drat ci bezdrat. A to mam 802.11b.
A to nemluvim o cpani kabelu do zdi. Nejvetsi paradox je, ze jsem koupil dum, ktery je prodratovany. Ale ani jedna zasuvka neni v miste, kde ji potrebuji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
happy, happy  |  24. 01. 2005 21:40

Urcite, na doma to nema chybu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miko  |  25. 01. 2005 08:50

věř, že prolomení WEP za tu námahu stojí i kdyby to trvalo 14dní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  24. 01. 2005 13:46

Ses nakej chytrej .... predstav si ze se nastehujes do mezonetovyho bytu za kterej si vyplatil 4mega na drevo... a ted ti tam nakej hejhula zacne sekat zdi kvuli strukturce... na listy zapomen jsou hnusny...takze jediny reseni je wifi. A ze se tam obcas nekdo nabori? no a? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalenda  |  24. 01. 2005 16:26

mate s tim pocitat uz predem, znam cloveka co ma TP dvojzasuvku i v koupelne (domek tahal tluste krky aby ho prave tohle v budoucnu necekalo)
 
MK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  24. 01. 2005 15:47

Hehe.. mam tu 54Mbit wifi siet po byte, WPA2/AES sifrovanie a nezda sa mi, ze by to spomalovalo.. najma ked to podporuje hw AP a klientskych kariet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miko  |  25. 01. 2005 08:52

WPA2/AES? jaká zařízení, mohl bys dát nějaké odkazy? děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnědka  |  24. 01. 2005 20:05

Seš zcela mimo. Si myslis, ze jako budu po byte chodit s notebookem s dratama? A domaci wifi sit jeste neznamena nutne internet, to jen tak na okraj. A tech par metru u 54 Mbps taky staci, nepotrebuju to tahat do jinyho baraku, nejvejs do jine mistnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor