Weby se začínají bránit proti blokování reklamy netradičním způsobem. Využívají hlášení DMCA

Weby se začínají bránit proti blokování reklamy netradičním způsobem. Využívají hlášení DMCA

Je to nekončící boj. Zatímco komunita surfařů blokuje reklamy, webmasteři vymýšlejí nové fígle, jak obalamutit blokovací doplňky. Zatímco doposud se jednalo o souboj technologií, případ ze zámoří ukazuje, že proti blokovačům reklamy lze bojovat i zcela nečekaným způsobem.

Společnost Admiral totiž zaútočila proti jednomu z největších reklamních blacklistů EasyList skrze DMCA. O případu zevrubně informuje blog Adguard (via Neowin). Jen připomenu, že americká legislativa DMCA (a její obdoby platné napříč světem včetně ČR) umožňuje, aby se majitel autorských práv obrátil na web, kde dochází k jejich porušování. Provozovatel pak musí závadný obsah odstranit, ale nehrozí mu tak zároveň žádný postih.

Budoucnost webové reklamy: Buď se dramaticky promění, nebo zaplatíte třeba svým procesorem

Na celém případu je však precedentní to, že v této kauze nejde o žádný warez, ale o záznam, webovou adresu functionalclam.com, na seznamu adres k blokaci EasyList. Admiral se obrátil na GitHub, kde EasyList hostuje svá data, a GitHub se pak obrátil přímo na provozovatele a stránka ze seznamu skutečně zmizela.

Komunita fanoušků blokování reklam se vzbouřila, je totiž nanejvýš sporné, jestli se DMCA může týkat i podobného případu. Provozovatele reklamního blacklistu se zastala i známá organizace EFF, která bojuje za svobodný internet, a nabídla mu právní konzultace.

Pokud by Admiral nakonec opravdu uspěl a jeden z jeho spravovaných webů byl na seznamu i nadále zablokovaný, případ by mohl nastavit docela zajímavý precedens, kdy se stejným způsobem skrze DMCA formulář na GitHubu ozvou i všichni další, kteří jsou na seznamu, a budou žádat blokaci. Vzhledem k tomu, že EasyList používají mnohé blokátory reklam, po aktualizaci by se reklama začala zobrazovat ve všech prohlížečích. Tedy alespoň do chvíle, než by autoři přemístili seznam na jiný web, anebo by GitHub změnil názor.

Blokátor reklamy Pi Hole:

Témata článku: Byznys, Web, Prohlížeče, Právo, AdBlock, GitHub, Reklama, Autorské právo, DMCA, Blokování reklamy, Seznam, Právní konzultace, Blokování, Nekončící boj, Agresivní reklama, EFF, Podobný případ, Americká legislativa, Blacklist, Závadný obsah, Netradiční způsob, Nečekaný způsob, Česká republika, Hlášení, Známá organizace

Určitě si přečtěte

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

17.  11.  2017 | Vojtěch Malý | 204

Elektronika, která nepotřebuje kabel ani baterii. Živí se rádiovým šumem

Elektronika, která nepotřebuje kabel ani baterii. Živí se rádiovým šumem

** Každá elektrická krabička má konektor pro napájení nebo baterii ** Jenže pozor, jednou by to tak nemuselo být ** Drobná elektronika se může živit rádiovými vlnami

14.  11.  2017 | Jakub Čížek | 15

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

** I pod hranicí desíti tisíc korun existují dobře použitelné notebooky ** Mohou plnit roli pracovního stroje i zařízení pro zábavu ** Nejlevnější použitelný notebook koupíte za pět a půl tisíce

16.  11.  2017 | Stanislav Janů | 53


Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje