Webové Timesy zavedly zpoplatnění, dvě třetiny čtenářů jsou pryč

V březnu mediální velikán Rupert Murdoch oznámil, že zpoplatní některé ze svých úspěšných webových médií. Od června se pak začalo platit za britskou internetovou verzi The Times a The Sunday Times. Celý mediální svět s napětím sledoval reakce čtenářů, protože pokud by se tato akce stala z pohledu vydavatele úspěšnou, jistě by ho následovali další. Internetová média totiž vydělávají prakticky jen z reklamy, která jim nedá vydělat tolik, co prodej tištěných novin. A jaký je výsledek po měsíci a půl po zavedení plateb u Timesů? Návštěvnost klesla o dvě třetiny, zjistil deník Observer, který citovala Reuters.

Dvě třetiny čtenářů je pryč, ale zůstalo 33 % platících. Ačkoli je úbytek na první pohled drastický, je to nad očekávání dobré skóre. Data zjistila analytická společnost Experian Hitwise, která však podle prvotních analýz očekávala pokles čtenosti až o 90 %. Samotný Murdoch se výsledky zatím nijak veřejně nepochlubil a pravděpodobně si nechá pro sebe, zda mu nový model vydělá více, než web závislý čistě na reklamě, ovšem s daleko větší návštěvností. Zda to byl úspěšný krok zjistíme až z následných reakcí – buď Murdoch zpoplatní další ze svých webových zpravodajských webů, anebo od zpoplatnění Timesů upustí. Nebyl by to jeho první nepodařený pokus o zpoplatnění běžného internetového zpravodajství. Není tajemstvím, že platba za obsah na internetu zatím funguje jen u byznysových webů a porna.

Analytici jsou ale spíše skeptičtí. Přestože je pokles čtenářů o dvě třetiny vnímán celkem pozitivně, je nutné sledovat i pozadí. Zpočátku totiž byly nasazeny akční ceny a je dost pravděpodobné, že po ustálení na vyšší cenové hladině čtenářů ještě ubude.

Diskuze (36) Další článek: Co a jak změnit při vývoji pro Windows 7

Témata článku: , , , , , , , , , , ,