WebGL v IE11 se bude zpracovávat pomocí DirectX, nikoliv OpenGL

WebGL v IE11 se bude zpracovávat pomocí DirectX, nikoliv OpenGL

Jak už jsme psali minulý týden, Internet Explorer 11 nabídne podporu WebGL, tedy práci s 3D grafikou v Javascriptu uvnitř webového prohlížeče. WebGL víceméně odpovídá grafické knihovně OpenGL ES, která se stará o 3D grafiku na mobilních telefonech s iOS a Androidem, a jedná se o ořezanou verzi „velké“ multiplatformní knihovny OpenGL.

OpenGL je otevřená grafická knihovna, která sekunduje v případě Windows DirectX od Microsoftu. No a právě na DirectX je postavená i akcelerace vykreslování webových stránek v Internet Exploreru.

Nabízí se tedy otázka, jak v takovém případě bude fungovat podpora WebGL v IE11. Budou se vedle DirectX nezávisle zpracovávat i instrukce OpenGL knihovny? Nebudou, Internet Explorer 11 totiž samozřejmě i nadále bude akcelerovat pouze skrze DirectX, do kterého bude překládat i javascriptový kód pracující s OpenGL. Nemělo by to být nic komplikovaného, obě knihovny si jsou totiž velmi podobné.

Vše osvětlí schéma níže.

 Klepněte pro větší obrázek
S GPU bude i v případě vykreslování WebGL komunikovat DirectX, nikoliv OpenGL
Diskuze (27) Další článek: České firmy letos za reklamu na internetu utratí skoro 13 miliard

Témata článku: Software, Prohlížeče, Programování, Internet Explorer, DirectX, Ořezaná GPU, Pomoc, Dirigent, Knihovna, Stará grafika, Javascriptový kód, Directx 11, OpenGL, Staré mobilní telefony, Starý telefon

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší